8 de abril, Día Internacional do Pobo Xitano

Diccionario calóPreme para ver un pequeno dicionario caló-castellano

08/04/2022

O 8 de abril de 1971 celebrouse en Londres o Primeiro Congreso Internacional do Pobo Xitano. Esa data é a escollida para homenaxear a este grupo de orixe oriental, caracterizado polo seu carácter nómade.

Nos últimos días, o alumnado de 1º ESO estivo a traballar un mostrario do léxico caló, traducindo eses termos a diferentes idiomas.

Y esta mañá, na clase de 1ºC, a alumna Fátima Monteiro Romero realizou unha interesante exposición adicada a esta conmemoración. Nela tratou diferentes aspectos: a orixe do pobo xitano, as súas tradicións máis emblemáticas, o significado da súa bandeira, os trazos do seu folclore, e o uso do caló. Acompañou a súa explicación de varios vídeos, entre eles, unha interpretación do himno Gelem, Gelem.

Tras a exposición, respondeu ás preguntas dos seus compañeiros e rematou a súa intervención amosando o seu arte como bailaora e ensinándolles os pasos básicos da súa danza.

Fátima Monteiro Romero

DICCIONARIO_CALO_CASTELLANO.pdf172.73 KB