Entrevista a Anxo lorenzo secretario xeral de política lingüística. Artigo publicado na Voz de Galicia.

Anxo lorenzo secretario xeral de política lingüística

«En setembro ten que haber un borrador do novo decreto»

02/08/2009 VOZ DE GALICIA

Malia que aínda estanse barallando todas as opcións «coherentes», ou novo marco legal do galego non ensino deixará de lado un modelo de segregación como ou vasco.

Participou na redacción do Plan Xeral de Normalización Lingüística que promoveu ou Goberno de Fraga e que ou Parlamento aprobou por unanimidade. Colaborou co departamento que ate ou ano pasado dirixiu Marisol López. E agora é acusado tanto de nacionalista perigoso como de asasino do galego. Anxo Lorenzo, porén, gaba ou seu traballo á fronte dá Secretaría Xeral de Política Lingüística nun momento non que a confrontación entre galego e castelán semella ser máxima.

-Agora que vos pais falaron, ¿vai haber algún cambio non vindeiro curso?

-Ou decreto está en vigor con todas as súas consecuencias, polo que nin é admisible nin é permisible que a Consellería de Educación vaia en contra dá legalidade vixente. Tamén apelamos ao sentido común e á responsabilidade dous axentes sociais e políticos para que non fagan chamamentos á desobediencia ou á insubmisión.

-Hai quen afirma que hai centros nos que as materias só danse en galego.

-Tanto desa afirmación como outra na dirección contraria temos

coñecemento a través dalgunha denuncia ou dalgunha observación en forma de correo electrónico. Non temos constancia de que ningún dous casos estea expandido e constitúa un problema que teñamos que solucionar dende aquí.

-Tamén deixou moi claro que a consulta non é vinculante.

-Si. Non é vinculante non sentido de que non podemos ofrecer unha educación á carta. Non temos

capacidade e tampouco cremos que sexa interesante para a sociedade galega establecer unha educación onde cada familia escolla ou seu itinerario.

-¿Que pasa co modelo educativo como ou do País Vasco?

-Ou modelo vasco é un modelo de segregación non que vos pais escollen ou perfil lingüístico do centro. Iso ten moita razón de ser non caso desa comunidade, onde hai un alto nivel de segregación política, social e tamén lingüística, porque son dúas linguas moi separadas. Dende un punto de vista lingüístico é moi pouco interesante aplicalo aquí, onde as linguas son moi próximas e se reforzan. Tampouco creo que ou noso contexto político sexa ou mellor para implantar un modelo segregacionista.

-Logo, ou novo decreto non contempla esta posibilidade.

-Un modelo de segregación puro non.

-¿E mixto?

-Existen modelos mixtos, determinadas estratexias de aprendizaxe nas que ou alumnado estea separado por linguas. Estanse barallando todas as opcións posibles que sexan coherentes dende un punto de vista pedagóxico e tamén dende ou punto de vista dá nosa situación social, política e sociolingüística, e tamén dende ou punto de vista de que temos

dúas linguas oficiais, románicas e intercomprensibles.

-Visto ou panorama, ¿chegarase a un consenso ou haberá que rematar aprobando ou decreto polas bravas?

-Vaise negociar. Ou decreto váiselles ofrecer ás forzas parlamentarias para que ou apoien. Non se vai impoñer un modelo de decreto, senón que se vai presentar un borrador para negocialo coas forzas políticas e tamén coas forzas sociais e coa comunidade educativa. Nós queremos que sexa ou decreto de todos, un decreto plural, que recolla esa enorme diversidade que temos. Esa disparidade de puntos de vista ás veces converxe en puntos nos que estamos de acordo. Ofrecemos ou decreto á sociedade galega para que entre todos solucionemos dunha vez ou debate sobre a lingua galega.

-¿Cando comezará esa negociación?

-Ou presidente e ou conselleiro de Educación anunciaron que ou proceso debera estar rematado antes de final de ano. Canto antes comecemos despois de agosto antes remataremos para ter listo ese documento e pechar ou proceso. En setembro. En setembro ten que estar listo ou borrador para negociar.

Preme no enlace para ver a nova no xornal  http://www.lavozdegalicia.es/galicia/2009/08/02/0003_7883473.htm?idioma=galego