En Galicia, ¿en galego? , artigo de Lourenzo Fernández na Voz de Galicia

Lourenzo Fernández

En Galicia, ¿en galego?

16/06/2009 Voz de Galicia

Linllo a Manuel Portas, un experto sociolingüista galego. A min tamén paréceme «triste, contraproducente e condenable ou papel dalgún descerebrado que gasta a única neurona en atentar contra ou coche e pintar nas paredes dá portavoz de Galicia Bilingüe». Exprésao perfectamente. Non merecemos a división social que está xerando unha proposta electoral demagóxica e impracticable. Refírome, claro, ao intento de reducir a presenza do galego na escola indo na dirección contraria ao lema aquel que encheu de adhesivos os parabrisas dos autos hai corenta anos. Non é sensato meter a vaca non maínzo para empezar a gobernar. Esquecendo aos dá neurona solitaria, o certo é que antes des cen días xa temos un Waterloo que aínda rematando en empate está a provocar dános sociais innecesarios. Vos que poñen escola, vos docentes, están molestos en diversos graos, uns choídos porque se queira facer dá educación, máis unha vez, ou centro dá solución de todos vos problemas sociais, mesmo dos que como este dá lingua non o eran; outros enfadados porque consideran a proposta de segregación por linguas -máis ou menos velada- un atentado contra valóresvos de integración que alicerzan de 30 anos para acó a escola na democracia: integración social, cultural, de xénero, de alumnos con necesidades especiais, de inmigrantes; outros, en fin, encabuxados porque se cuestione a escola como vía de capacitación na lingua propia do país que definen as leis e asentou a convivencia. A maioría non quere, con razón, que a escola sexa a cerna de batallas políticas e ideolóxicas.

Os xestores dos centros tamén andan molestos porque ademais de atender cumpridamente ás circulares ordinarias, facer horarios, atender pais, estudantes, docentes, procurar recursos e engraxar todos os mecanismos para que un centro funcione ben, han de encargarse de canalizar e custodiar un inquérito que se está a converter nun plebiscito. E nas familias discutirase, máis ou menos, sobre como responder e mesmo sobre quen ten dereito -familias extensas nas que vos avós son tan importantes a falla de garderías- a cubrilo. O asunto pode ter interese quererse converter Galicia nun laboratorio social para algún reputado científico social norteamericano. De non ser ese ou obxectivo, non alcanzo a comprender onde leva.

Os partidarios de avanzar non uso do galego como lingua viva -xunto cos demais idiomas necesarios non mundo de hoxe- só podemos sentirnos enganados cun inquérito que confunde nas preguntas e limita nas posibilidades. Dadas as preguntas, as respostas poden permitir que o 100% dás materias se imparta en castelán pero non que o 100% poida impartirse en galego. ¿U-la igualdade? Aínda bo é que todo este rebumbio provocado veña revelar unha ficción para tantos pais e nais que durante anos aturaron que a escola seguira sendo na práctica un instrumento desgaleguizador dous fillos que eles educaban en galego -ás estatísticas remítome. Pon as cousas non seu sitio, ao descubrir que eles tamén son suxeitos de dereito -aínda vía apartheid - ou ben que é hora dá ata agora negada galescola privada. Xa mo dicía unha veciña: ¿que mal lles fará o galego, ho?

Para ver a nova no xornal preme no enlace