Os pais defenden a inmersión en galego nas aulas, artigo publicado en Xornal de Galicia

Os pais defenden a inmersión en galego nas aulas

Educación pensa eliminar o Plan Experimental de Galego que introduce o idioma nas cidades

14/06/2009  Xornal.com

Pais e nais de alumnos do colexio CEIP Emilia Pardo Bazán da Coruña mostraron onte a súa “tristeza” e “preocupación” pola intención da consellería de Educación de eliminar o Plan Experimental de Galego nos centros escolares de Galicia.

En rolda de prensa, preto dunha decena de proxenitores tanto da Coruña como doutras comunidades apoiaron, mediante os seus testemuños, manter a docencia bilingüe nos colexios. Aseguran que esta iniciativa, que partiu do Goberno do bipartito, conseguira “grandes logros”, como o que os menores puidesen desenvolverse tanto en galego como en castelán.

Coa intención de evitar que a Xunta de Galicia elimine o Plan, esixen á consellería que os profesores sexan galegoparlantes, que mentres impartan as materias en castelán, empreguen o galego nas relacións persoais cos nenos, tamén nas actividades complementarias e nos actos que o centro organice, como forma de fomentar o idioma. Os pais tamén se referiron ao cuestionario sobre o cuestionario que a Xunta de Galicia está repartindo nos centros de ensino. Neste sentido, a Coordinadora Galega de Equipos de Normalización e Dinamización dá Lingua (ENDL), organizadora do acto celebrado en Compostela, tachou o texto de “pouco serio”, “contraditorio”, “estritamente electoral” e “irresponsable” e pediu a Educación que “faga un esforzo especial” para que o resultado “non acabe sendo a infravaloración do idioma galego ou o seu abandono”.

Ademais, piden ao titular da consellería, Jesús Vázquez, que, unha vez completo o cuestionario teña en conta as opinións daqueles pais que queren que os seus fillos sexan educados en galego.

“Desexamos o máximo contacto dos nosos fillos coa lingua galega no centro, por que a nosa contorna é maioritariamente castelánparlante e os seus únicos referentes da fala galega son, no mellor dos casos, a contorna familiar e a escola”, plasman os pais do Emilia Pardo Bazán no escrito.

En Galicia hai 23 centros que están acollidos ao Plan Experimental de Galego para o ciclo de Primaria, entre o que se atopa o CEIP Emilia Pardo Bazán. Ata o momento, este é o único que manifestou publicamente a súa “indignación” á medida, pero, e segundo a Coordinadora Galega de Equipos de Normalización e Dinamización dá Lingua, outros moitos centros, principalmente na área metropolitana de Vigo, O Salnés e Ourense, xa están asesorándose para evitar que o Plan morra.

O Facho

Pola súa parte, a agrupación cultural O Facho de A Coruña fixo onte público un comunicado no que critican a política linguística da Xunta do PP e as anunciadas medidas que tomará a Consellería de Educación.

Tras facer unha chamada “aos bos e xenerosos” para que “fagan valer os seus dereitos cidadáns ante as agresións que está a sufrir a lingua galega”, a agrupación sinala –con grafía lusista– que “o idioma constitúe un elemento básico de identidade cultural e representa un valor fundamental. A supresión do actual decreto que regula o uso e a promoción do galego no sistema educativo sería volver ao máis rancio franquismo”. Así mesmo, piden que “cese a persecución da lingua galega por parte da actual Xunta e que o decreto non sexa derrogado”.

Preme no enlace para ver o artigo no xornal