Skip to Content

Ciencias da Natureza

Circuítos eléctricos

Aprender facendo

Tras rematar a unidade didáctica da Electricidade e aprender uns conceptos básicos sobre carga eléctrica e  corrente eléctrica, compoñentes dun circuíto e os tipos de materiais condutores/illantes, propúxenlle aos rapaces e rapazas de 5º EP que aplicasen estes coñecementos para montar cadanseu circuíto eléctrico.

Levounos dúas sesións de 25 minutos. Na primeira só un grupo conseguiu que a corrente circulase polo circuíto e acendese a lámpada.

Na segunda sesión comezamos de cero, repasamos o procedemento, e en cada grupo, repartíronse as tarefas. Pelar cables non lles resultou doado ao principio, pero o máis difícil era facer as conexións da lámpada.

circuito electrico

Esforzáronse, compartiron coñecementos e decidiron entre eles como encarar o reto. E superárono con éxito! Un equipo conseguiu unha conexión en serie de 3 lámpadas.

BICHOS

Observación, estudo e clasificación de invertebrados

bibliotecas mes cienciaOBXECTIVO: identificar e clasificar os principais grupos de invertebrados baseándonos nas súas características morfoloxicas. Para iso fixámonos...
  • Como é o seu corpo: distínguense tronco e extremidades ou masa visceral, pé, cunchas.
  • O Nº de patas que teñen
  • Na presenza de ás, como son
  • Se teñen antenas,  palpos
  • Ollos compostos, simples
  • Diferentes tipos de aparato bucal: mastigador, picador chupador, chupador con trompa...
Material necesario:

bichos

Coleccion de invertebrados

Agulla, pinzasLupas binoculares

Algún invertebrado que traian os alumnos/as (moscas, avespas, escornabois, escarabellos, caracois...)

As observación irán compañadas con debuxos dos invertebrados observados

Nivel educativo: 6º EP

Xa para rematar deseñamos estas preguntas tipo test sobre OS INVERTEBRADOS. Reflexionando e organizando todo o aprendido os alumnos/as formulan as preguntas para comprobar se logramos o noso propósito de aprendizaxe. Os rapaces volven sobre o percorrido e recapitulan sobre o que aprenderon e sobre o que lles falta por aprender.

Hai maxia baixo a casca

mes da ciencia"Observar é máis que mirar e ver"

O ovo é un alimento saudable e nutritivo que forma parte da nosa dieta.

Para saber máis:

1º-  Examinamos o seu envase e comprobamos a data de caducidade e o valor nutritivo do alimento.

2º- Cascamos o ovo e describimos a xema e a clara.

3º- Cocemos ovos, quitámoslle a casca e recoñecemos a súa membrana exterior e a cámara de aire.

 4º- Disfrutamos dunha degustación de ovos cocidos.

5º- Fixemos fotos, vídeos e documentamos todo o proceso:

PRACTICA...

Que lle pasa ao ovo cando o somerxes no vinagre?

Introduce un ovo nun tarro con vinagre e vai anotando o que observas

Día 1- Ao somerxer o ovo en vinagre, ten lugar unha reacción química. O vinagre que é un ácido (ácido acético) reacciona coa casca que está composta por carbono e calcio (carbonato cálcico.) O ácido disolve a casca e nese proceso libera dióxido de carbono que son as burbullas que rodean o ovo. O olor que desprende é un tanto desagradable, polo que é unha boa idea ter o tarro tapado.

Día 3- Unha vez “destruída” a casca, verás a membrana que o envolve. Esta, permite a entrada do vinagre no interior do ovo e por iso dicimos que  o ovo engordou (aumentou de tamaño). O vinagre que entra reacciona coa clara, dándolle unha consistencia gomosa, agora o ovo ten aspecto de pelota saltarina. Ollo que pode romper!

 

Novembro, mes da ciencia

COMO  FUNCIONA  A  LINGUA   DAS   RAS?

Os anfibios teñen un xeito moi orixinal de atrapar ás súas presas. Ciencia plus: "Unha saliva reversible é a arma secreta das ras"

 

-> A lingua das ras  é suave, elástica e flexible.

-> Cando a lingua impacta contra o insecto, a saliva compórtase coma a auga e empápao. 

-> Pero cando a ra tira da lingua cara atrás, a saliva vólvese un fluído viscoso e denso (fluído non-newtoniano), que inmobiliza ao insecto.

-> Cando a lingua volve a entrar na boca  reláxase, e  a saliva volve a ser un fluído acuoso.

EXPLICACIÓN CIENTÍFICA: Líquidos que ás veces se comportan coma sólidos: 

OS FLUÍDOS NON-NEWTONIANOS

No século XVIII Isaac Newton identificou as propiedades dos fluídos: viscosidade, densidade e fluidez que diferencian unhas substancias doutras. A auga e o aire,  por exemplo  teñen unhas propiedades que os identifican e dise que son fluídos newtonianos. Pola contra, a saliva da ra é un fluído non-newtoniano porque as súas propiedades non son constantes, a viscosidade depende da presión.

QUERES COMPROBAR COMO SE COMPORTA UN FLUÍDO NON NEWTONIANO?

Imos a mesturar auga con maicena

Necesitarás:  

Auga e fariña de millo ou maicena, unha relación aprox. dunha parte de auga por 2 de fariña.

Bota 1º a fariña nun bol e vai engadindo a auga, á vez que remexes coas mans.A substancia obtida é un fluído non - newtoniano, que actúa coma un líquido espeso cando está en repouso, pero se o golpeamos vólvese duro cun comportamento similar á saliva da ra, no momento de tirar da lingua cara a boca, inmobiliza á súa presa quedando atrapada.

Na procura de supercatadores

CIENCIA CON SABOR!
Novembro, mes da ciencia en galego
Obxectivo: Desterrar a información errónea do mapa de sabores. O mapa da lingua ou mapasabores gustativo, que afirma que cada unha das distintas seccións da lingua só detecta un tipo de sabor (doces, salgados, acedos, amargos e umami*) é inexacta.
Temos receptores do sabor na lingua, no padal e na garganta.  As sensacións gustativas proveñen de todas as rexións da lingua, aínda que unhas zonas son máis sensibles a determinados sabores que outras.
 
*O Umami (delicioso en xaponés) considérase o quinto sabor básico. É un sabor como á carne xugosa, tomate maduro, setas...
  
OBSERVACIÓN DAS PAPILAS GUSTATIVAS. En busca de supercatadores.  
 
MATERIAL
- Colorante alimentario azul    
- Papel de cociña
- Algodón
- Lanterna
- Espello
- lupa
PROCEDEMENTO    
1. Bota unhas gotas de colorante azul no algodón e pinta a lingua de xeito uniforme           
2. Pide a un compañeiro/a que ilumine lingua cunha lanterna, un móbil... verás vultiños de cor rosa, sobresaíndo do fondo azul. 
Cada un deses vultiños é unha papila gustativa que contén células receptoras do gusto.
observación papilaspapilas
 
EXPLICACIÓN CIENTÍFICA:
 
QUE SUCEDE?
 
1- Cando comes, o alimento triturado mestúrase coa saliva (bolo alimentario) e entra en contacto coas papilas gustativas
2- Estas envían sinais nerviosos polo nervio gustativo ata o cerebro que che di se estás comendo algo saboroso ou non.

papilas

 
 
 
 
 
 
P.E. As papilas fungiformes, son sensibles ao sabor amargo. Se tes moitas destas papilas serás moi sensible a este sabor.
 
1º Experimentos de ciencias- Patricia Barciela. Museo Domus (A Coruña)
 
 
 

Laboratorio de ciencias

OBSERVACIÓN DA CÉLULA E DE SERES UNICELULARES:

Obxectivos:

- Recoñecer as partes mecánicas e ópticas que compoñen un microscopio.

- Aprender os coidados que se deben ter ao traballar no laboratorio.

- Observar células vexetais e animais

- Aprender a facer as preparacións ou tomar mostras

Guión das prácticas.

Que sabes da enerxía

Unha niñada de polos no cole

Mergullarse no rural dentro dunha escola na cidade

No colexio de Vistahermosa aprenden ciencias con aves criadas polos propios alumnos/as

La Voz de Galicia

A Voz de Galicia. EDITH FILGUEIRA 

OURENSE / A VOZ 28/04/2018

Coñecer o mundo rural cos cinco sentidos é a meta que se puxeron no colexio de Vistahermosa. En zona urbana, aínda que colindando con áreas periurbanas nas que a vexetación é máis abundante, enmárcase este centro no que os alumnos están estudando o proceso de reprodución dos animais ovíparos coidando eles mesmos, coa axuda de profesores e unha incubadora, ovos de aves de distintas especies. Ler máis

Como funciona unha depuradora de auga?

COMPROBAR O FUNCIONAMENTO DUNHA DEPURADORA DE AUGA

 Experimentos de física e química

A auga chega ás depuradoras coma unha mestura heteroxénea que contén distintos compoñentes. O proceso que imos a seguir será decantar, dobre filtrado e tratamento químico. Pica na foto para ver un vídeo resumo

Actividade completa na AV Curso: Primeiros experimentos de física e química

Distribuir contido


by Dr. Radut