Leonardo da Vinci, os rostros do xenio no Pazo das Alfaias en Madrid
Exposición conmemorativa do V centenario do seu falecemento.
De visita cultural: O martes, día 14 de maio, os rapaces e rapazas de 6º, tiñamos unha cita con Leonardo; unha oportunidade para coñecer ao pintor, escultor, inventor, en definitiva, un home adiantado ao seu tempo.
A parte das súas obras máis coñecidas como son os cadros de AAdoración dos Magos, Mona Lisa, A Última Cea..., ou O Home de Vitruvio, un estudo sobre a proporción humana; sorprendéronnos osseus cadernos, cheos de investigacións sobre mecánica, anatomía (debuxos que semellan radiografías do corpo humano), enxeñería militar, topografía, hidráulica...
As páxinas están escritas de dereita a esquerda e en espello "escritura especular", cheas de debuxos e notas nas que se aprecia o seu esforzo por entender o funcionamento da natureza e do corpo humano.
Tamén ideou unha serie de inventos como máquinas voadoras (o ornitóptero), o paracaídas, o primeiro traxe de buzo, a hélice, un tambor mecánico...
No noso percorrido polas distintas salas, atopámonos con Christian Gálvez, comisario da exposición e membro do Leonardo DNA Project como experto mundial na figura de Leonardo da Vinci
Na entrada do colexio temos unha exposición que vai medrando cada día: As rapazas e rapaces de E. Infantil expuxeron carteis onde demostraron as súas dotes plásticas e creativas.
En primaria, crearon cómics e ilustraron poemas inspirándose nas obras da autora. Nas clases de robótica, alumnas/os de 6º, deseñaron unha infografía robótica --> Rosalía ReBOTada.
Na infografía aparecen os datos máis significativos da biografía e obras da poeta cun circuíto, para os mBots, cos lugares onde viviu. Cada robot portaba unha pancarta con mensaxes que xurdiron da lectura dos versos de Rosalía e asociados a situacións de inxustizas sociais que afectan as mulleres. #LibreOMeuPensamento_rdc_19 (AELG)
Programamos un piano virtual, para tocar cos robots cancións dedicadas a Rosalía como "Adios ríos, adios fontes" e "Parabéns para ti"
A celebración continúa, xa que acordamos desenvolver esta data conxuntamente co #8M día Internacional da Muller. Unirémonos á proposta da AELG "Do XIX ao XXI: Libre o meu pensamento!" participando nunha mani-FESTA-acción con pancartas elaboradas en cadansúa clase que reivindiquen os dereitos das mulleres ou que denuncien a inxustiza social que seguen a sufrir en pleno século XXI
O ovo é un alimento saudable e nutritivo que forma parte da nosa dieta.
Para saber máis:
1º- Examinamos o seu envase e comprobamos a data de caducidade e o valor nutritivo do alimento.
2º- Cascamos o ovo e describimos a xema e a clara.
3º- Cocemos ovos, quitámoslle a casca e recoñecemos a súa membrana exterior e a cámara de aire.
4º- Disfrutamos dunha degustación de ovos cocidos.
5º- Fixemos fotos, vídeos e documentamos todo o proceso:
PRACTICA...
Que lle pasa ao ovo cando o somerxes no vinagre?
Introduce un ovo nun tarro con vinagre e vai anotando o que observas
Día 1- Ao somerxer o ovo en vinagre, ten lugar unha reacción química. O vinagre que é un ácido (ácido acético) reacciona coa casca que está composta por carbono e calcio (carbonato cálcico.) O ácido disolve a casca e nese proceso libera dióxido de carbono que son as burbullas que rodean o ovo. O olor que desprende é un tanto desagradable, polo que é unha boa idea ter o tarro tapado.
Día 3- Unha vez “destruída” a casca, verás a membrana que o envolve. Esta, permite a entrada do vinagre no interior do ovo e por iso dicimos que o ovo engordou (aumentou de tamaño). O vinagre que entra reacciona coa clara, dándolle unha consistencia gomosa, agora o ovo ten aspecto de pelota saltarina. Ollo que pode romper!