Skip to Content

Obradoiro de robótica

Taller de montaxe de escornabots

Bibliotecas creativas e Escornabots

Durante o 2º trimestre o alumnado de 6º de EP participou activamente na cadea de montaxe de 3 escornabots. 

Organizamos a clase en 3 grupos para ir rotando por 3 obradoiros que se estaban desenvolvendo de xeito simultáneo:

Obradoiro 1. Ensamblaxe dos escornabots e conexións eléctricas. En grupos de 8 alumnas/os e de xeito colaborativo foron montando e conectando os robots seguindo as instrucións. Un/nha alumno/a de cada grupo encargábase de facer as fotos das distintas fases da cadea de montaxe coas que se editou o seguinte vídeo.

Obradoiro 2. Debuxos para novos taboleiros e redacción da dinámica de xogos.

Obradoiro 3. Xogo con escornabots: taboleiros de ciencias, medio ambiente "Quiz eco-sostible", entroido escornabótico, ...

 

Instrucións para a montaxe e conexións dos Escornabots 

Quiz ECOsostible con escornabots

escornabotsNo momento de comezar esta situación de emerxencia estabamos traballando neste taboleiro con escornabots:

  TEMOS UN COMPORTAMENTO ECOSOSTIBLE?

Actividade publicada na Aula Virtual: 

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipvistahermosa/aulavirtual/course/view.php?id=47

Un grupo de rapaces de  5º e 6º encargáronse da parte gráfica e fixeron os debuxos e un segundo grupo redactou a dinámica do xogo.

QUIZ ECOSOSTIBLE

taboleiro ecosostible 

Fai clic aquí para ver a Dinámica de xogo

Día do Libro e da Terra

No libro cóntase a historia de Fred Quincalla, un autómata imperfecto e único, que case perde a esperanza de atopar o seu lugar no mundo.

Deseñamos actividades para antes/durante e despois da lectura.

 A actividade esta publicada na Aula Virtual > 6º > Lingua galega 

Audiopoemas dedicados a Fred Quincalla. Publicados en  #EuQuedoNaCasa con data o 27 de abril.

Ficha interactiva Fred Quincalla

 

Para celebrar  o Día da Terra, aproveitamos un dos personaxes do libro e pedímoslle aos rapaces que construíran cadanseu robot inspirándose Fred Quincalla. O único requisito era o  emprego de material de refugallo.  

Redución de residuos e manter hábitos de reciclaxe son as mellores opcións para velar pola saúde do Planeta

Nas demais clases pedíuselle que fabricases un xoguete, un robot, calquera manualidade reutilizando materiais.

Estes son unha selección dos  Makers:

Aus de 5º e o seu robot envíannos unha mensaxe a través da pantalla LCD. 

Aus de 5º, Mikel de 1º e seu papi  explicannos o proceso de conexións e programación da pantalla LCD

Ainhoa de 5º, emprega caixa e cartón, envases e rollos de papel

Guille de 5º constrúe un robot co bote de colacao e algúns complementos de plástico.

Este robot con botellas, palliñas, follas de revista, e vasos de iogur é obra de Delia- 5º  

 Ao robot de Vítor de 5º, non lle falta ningún detalle

 Paulo 5º, no seguinte enlace explícanos cal foi o proceso que seguiu no deseño do robot.

O robot de Martín de 6º

As evidencias están no blog de Agueiro #EuQuedoNaCasa publicados coa data 22 de abril

No blog da biblioteca e no álbum de Google Eu Reciclo Xogando

Entroidando con escornabots

Durante este mes fixemos unha recollida de información sobre as máscaras e traxes máis representativos do Entroido da provincia de Ourense. Escollemos once máscaras para formar este taboleiro. 

TABOLEIRO  ESCORNABÓTICO DE ENTROIDO

Actividade 1-  Para alumnado de Infantil. Actividade ABN:
-Tiran o dado
-Desprázanse ese nº de celas polo taboleiro.
-Identifican a máscara.
-Programan o robot ata esa careta.

Actividade 2- Para alumnado de infantil e primaria - Recoñece Máscaras de Ourense a partir de detalles de cada unha

Actividade 3 -Dirixido a alumnas/os de primaria - Le as tarxetas e identifica o/a personaxe de cada localidade.

Tarxetas para imprimir e recortar

 cartas detalles         tarxetas entroido
 Actividade 2   Actividade 3

Debuxos realizados polo alumnado de 4º e 6º de EP

Tarxetas descritivas: alumnas/os de 6º

Que ninguén che corte as ás

#25 N Día Internacional contra a Violencia de Xénero

Todo o colexio, desde infantil a primaria asistiu por sesións organizadas á Biblioteca para xogar cos escornabots nos taboleiros da Igualdade.
Xogos e actividades que invitan á reflexión para romper con estereotipos e camiñar cara a IGUALDADE.Que ninguén che corte as ás

25N Día internacional contra a violencia de xénero

Que ninguén che corte as ás

Actividades escornabóticas para derribar roles e estereotipos. 

* Nivel Infantil e Primaria

Tras ver o vídeo de “O libro dos porcos” propóñenselle varios xogos a partir do taboleiro: identificar situacións que aparecen no conto, ordenar a historia, realizar diferentes itinerarios polo taboleiro.  

* Nivel Primaria

Necesitades un escornabot, un dado, e tantas fichas como xogadores/equipos xoguen.
contos igualdade

 

Antes de xogar: Ler a selección de contos  con temática inclusiva e de igualdade propostos. Pídeselle ao alumnado que escriba unha pequena reseña sobre cada un. 

 

Como se xoga? Repártense as tarxetas das reseñas e cada xogador/a terá que identificar o libro e levar o escornabot a cela correspondente

 * Nivel 4º, 5º e 6º de Primaria

A OCA DA IGUALDADE 

Este taboleiro xógase ao estilo xogo da oca. As respostas son abertas, as  opinións contan, agás na cela 5 que só ten unha resposta correcta. Se non acertades, retrocederedes ao principio. Para gañar teredes que caer na cela 11 e responder a pregunta quen é Malala? Se non o sabedes volveredes á saída.

Instrucións

oca da igualdade

Blog da biblio: A sombra do érbedo. 

Celebrando o día das Bibliotecas con escornabots

Bibliotecas Creativas

Lemundi, a mascota da biblio, invítanos a xogar cos escornabots  no Día das Bibliotecas Escolares.

Imos aprender a...

  • Coñecer os espazos da biblioteca. 
  • Manexar de forma básica a CDU. 
  • Programar o escornabot dende a botoneira.
  • Aprender xogando. 
Dinámica de xogo: 
Xogo 1
Material: taboleiro coa cdu, un dado e un escornabot
Haberá que tirar o dado, mover o escornabot o nº de celas que marque o robot, dirixirse aos andeis da biblioteca e traer un libro dese apartado da CDU
 
Xogo 2
Material: 2 taboleiros que reproducen os andeis da biblioteca, maquetas de libriños con cadansúas etiquetas.
Cada xogador collerá un libriño e programará o robot ata a cela correspondente segundo a etiqueta que aparece no lombo do libro (como son miniaturas, pódense cargar no escornabot e que os transporte)
    
 
codeweek bibliotecaCODEWEEK: Esta actividade está inscrita na Semana da Programación da Unión Europea:  

Día de Rosalía de Castro

día de rosalíaNa entrada do colexio temos unha exposición que vai medrando cada día: 
As rapazas e rapaces de E. Infantil expuxeron carteis onde demostraron as súas dotes plásticas e creativas.

En primaria, crearon cómics e ilustraron poemas inspirándose nas obras da autora.
Nas clases de robótica, alumnas/os de 6º, deseñaron unha infografía robótica --> Rosalía ReBOTada.
Na infografía aparecen os datos máis significativos da biografía e obras da poeta cun circuíto, para os mBots, cos lugares onde viviu. Cada robot portaba unha pancarta con mensaxes que xurdiron da lectura dos versos de Rosalía e asociados a situacións de inxustizas sociais que afectan as mulleres. #LibreOMeuPensamento_rdc_19 (AELG)
Programamos un piano virtual, para tocar cos robots cancións dedicadas a Rosalía como "Adios ríos, adios fontes" e "Parabéns para ti"

A celebración continúa, xa que acordamos desenvolver esta data conxuntamente co #8M día Internacional da Muller. Unirémonos á proposta da AELG "Do XIX ao XXI: Libre o meu pensamento!" participando nunha mani-FESTA-acción con pancartas elaboradas en cadansúa clase que reivindiquen os dereitos das mulleres ou que denuncien a inxustiza social que seguen a sufrir en pleno século XXI

Ver vídeo da actividade: Rosalía, unha feminista do S. XIX

Montaxe dos mBots

Facemos un recoñecemento rápido das distintas pezas para identificalas e ser capaces de seguir as instrucións do manual de montaxe. 

Unha vez montado explicamos o funcionamento de cada sensor para entender mellor as súas posibilidades.

montaxe mBot 

 

Videoxogos con SCRATCH

PROGRAMACIÓN NAS ESCOLAS

Coñecedes o programa SCRATCH? O seu nome vén de mestura e é unha linguaxe de programación sinxela, diseñada polo Media Lab do MIT (Instituto Tecnolóxico de Massachusetts) e permite a creación de proxectos mediante unha interface moi atractiva e intuitiva na que se van animando personaxes ou obxectos por medio de bloques.
É un recurso educativo que esperta a curiodosidade, fomenta a creatividade e anima aos rapaces/zas a expresarse, descubrindo e aprendendo cousas novas á vez que desenvolven a lóxica computacional a  través da reflexión. 
 
 
Podes descargalo e instalalo no teu ordenador ou  executalo dende  o navegador. Rexístrate e xa podes crear e gardar os teus proxectos na nube.
 curso
Comezamos un curso de dez horas onde crearemos animacións interactivas, videoxogos ou simulacións.  O curso está impartido por Rodrigo, un especialista do Colexio Profesional de Enxeñería en Informática de Galicia (CPEIG) que nos guiará na adquisición de novas habilidades que nos permitan familiarizarnos coa programación dunha forma clara e interactiva. 
 
 
No camiño de converternos en enxeñeiros/as, en técnicos/as superiores en programación, automática ou robótica, do futuro!
Os nosos Proxectos con Scratch 
  
Distribuir contido


by Dr. Radut