Contratos programa

Información xeral

Curso 2019-20

Os contratos-programa establecen as condicións para desenvolver nos centros docentes públicos unha estratexia de mellora da calidade do ensino. O noso centro elaborará o plan sobre catro actuacións:

4. CON-VIVE

Desenvolve medidas que favorecen o clima escolar e as relacións entre os membros da comunidade educativa, actuacións preventivas de condutas violentas ou discriminatorias, actuacións de acollida nos centros educativos, a conciliación ou mediación escolar, a xestión de conflitos, a mellora da intelixencia emocional, e outras accións similares.

Lanzamento da MARUMASAT V

Dentro do proxecto Marumasat, no que participa o IES Arcebispo Xelmírez II, este ano 2023 retomáronse as actividades ao máximo nivel: o 10 de maio lanzouse a V sonda estratosférica.

Viaxou ata Quiroga, e aquí tedes un avance do sucedido nesta inolvidable data.

Aquí está o enlace a un pequeno vídeo para abrir boca: https://1drv.ms/v/s!AhQmFdg3YAc8hLF9rvIukUZNsMbRPg?e=ZtB4dC.

Visita ao museo arqueolóxico da Terra Santa e a exposición Leonardo Da Vinci

O sábado 22 de xuño realizouse unha visita ao museo arqueolóxico da Terra Santa e a exposición Leonardo Da Vinci, aberta a toda a comunidade educativa: profesorado, persoal non docente, alumnado e familias.

Simulación de excavación arqueolóxica no centro

O día 10 de xuño o alumnado de 1.º ESO realizou unha simulación dunha excavación arqueolóxica no centro.

Pódense ver fotos na seguinte ligazón Fotos

Club de lectura: Artigos de investigación.

Durante o 2.º recreo dos mércores de novembro de 2018 a maio de 2019 o club de lectura realizou lecturas e comentarios en grupo de artigos sobre: Ötzi, o home de Hauslabjobch, o  mundo das momias e os mitos do cine, o interior das pirámides, o estudio da Atlántida a través da arqueoloxía, os celtas en Hispania, a muller e a infancia na arqueoloxía, mulleres na arqueoloxía (lectura dun artigo da conferenciante Celtia Rodríguez).

Visita ao Castro de Viladonga e a Lugo

O alumnado de 1.º ESO realizou o día 29 de maio unha visita ao Castro de Viladonga e a Lugo acompañado polos profeesores Pilar Tobar e Amancio Pampín. No Castro de Vilandonga tiveron ocasión de participar nun obradoiro de arqueoloxía sobre o terreo e en Lugo visitaron as escavación arqueolóxicas da cidade (templos, piscina) e deron un paseo pola súa muralla.
Lugo

Saída a Dombate, Borneiro e Anllóns

O alumnado de 1.º ESO realizou unha saída a Dombate, Borneiro e Anllóns o día 21 de maio acompañado polo profesor Amancio Pampín, ademais das visitas realizaron distintos obradoiros: excavación, música, moenda e arqueoloxía.

Visita a Dombate

Visita á biblioteca da Facultade de Xeografía e Historia

O alumnado de 1.º ESO visitou a biblioteca de Facultade de Xeografía e Historia da USC, ademais realizaron un traballo nos laboratorios de arqueoloxía.

Pódense ver fotos na seguinte ligazón Fotos

Conferencia “As eleccións en Roma”

O día 8 de maio a profesora Ana Suárez (Facultade de Historia da USC) impartiu a conferencia  “As eleccións en Roma” na que realizou un achegamento ás maxistraturas republicanas romanas a través das fontes literarias e arqueolóxicas.

Obradoiro de cerámica na aula

O alumnado de 1.º ESO ralizou un obradoiro de cerámica na aula durante o mes de marzo

I.

Club de lectura

A xente dos clubs de lectura disfruta dunha adaptación do Manga nos cines As Cancelas. De 1º de ESO a 1º de Bacharelato convivindo.

Conferencia “A Muller e a infancia na arqueoloxía. Mulleres arqueólogas”

A arqueóloga Celtia Rodríguez impartiu o día 11 de marzo para o alumnado de 1.º ESO a conferencia “A Muller e a infancia na arqueoloxía. Mulleres arqueólogas” na que realizou un achegamento ás perspectivas de xénero na arqueoloxía e a contribución das mulleres á ciencia arqueolóxica.

Obradoiro de pintura rupestre na aula

Reproducimos as pinturas magdalenientes e epipaleolíticas da Península Ibérica.

Obradoiro de pintura rupestre na aula

Obradoiro con réplicas arqueolóxicas na aula

Traballamos cos restos materiais do pasado, reproducións de restos óseos e ferramentas do paleolítico.

Obradoiro con réplicas arqueolóxicas na aula