Igualdade

Entrega de premios do concurso "Mulleres Galegas" convocado polo Concello das Neves

O xoves día 15 de abril tivo lugar a entrega de premios do concurso "Mulleres Galegas" convocado polo Concello das Neves. O concurso tiña  como finalidade reflexionar sobre a relevancia do papel que xogaron e xogan as mulleres no desenvolvemento da propia comunidade; reflectindo a necesidade de contemplar as achegas femininas na consecución da igualdade de oportunidades e contaba co aliciente de que, a proposta gañadora, pasará a formar parte da cultura urbana do municipio, a través da pintura da mesma, nun muro que será designado pola administración local.

Co berro no micro

O mellor rap feminista, en galego e dende O Condado.

O martes día 23 de marzo, aterraron no IES; cos seus catro micros, os seus bafles, os seus pratos e os seus amplis as Flow de Toxo. O alumnado de 1º de bacharelato e de 1º de FPB puido coñecer, de primeira man, os ingredientes que se agochan detrás das letras e das actuacións dun dos mellores grupos de rap en Galiza. A formación, que está integrada, entre outras persoas, polas irmás de Taboexa Silvia e Rosi Mella (ex alumna do centro), desveláronlle moitas das súas vivencias de como conseguen loitar e abrirse un oco - tan importante - no patriarcado castelanizado e inglesizado musical que nos rodea. Ademáis, aproveitaron para obsequiar o seu público con algún do seus mellores temas.

Manifestación 8M: "Sen coidados non hai vida"

Este ano, con motivo da celebración do 8M, decidimos realizar unha manifestación, mantendo todas as medidas de seguridade, e deixar así patente que seguimos loitando para que a igualdade entre mulleres e homes chegue a ser real.

Preparando o 8M II: A violencia de xénero: comprendendo, identificando e actuando

A rapazada de 2º da ESO recibiu unha charla sobre a violencia de xénero por parte da asociación FADEMUR. Tratouse de concienciar ao estudantado da formanción en igualdade como estratexia máis eficaz tanto para a prevención da violencia como para crear unha sociedade máis xusta e igualitaria. Así, na charla promoveuse a sensibilización que lles permita detectar a tempo as relacións daniñas que poden afectar á autoestima e ao benestar das persoas. Tamén se centraron na identificación de micromachismos, moitas veces non recoñecidos como violencia, e en ofrecerlles competencias persoais e sociais para relacionarse desde a igualdade e o respecto.

Preparando o 8M I: Os mitos do amor romántico

A charla impartida en 1º da ESO pola asociación FADEMUR consistiu nunha aproximación aos mitos do amor romántico. Para iso, comezouse por cuestionar que é o amor, como forma de entender que vai máis alá do existente nunha parella. A partir de aquí, a través de clips de programas de televisión actuais (como La isla de las tentaciones), series non tan recentes (como Friends), películas destinadas á adolescencia (como Crepúsculo ou Tres metros sobre el cielo) ou á infancia (como La bella y la bestia ou calquera na que aparezan as princesas de Disney) e memes que circulan nas redes sociais fóronse mostrando e desmitificando todas esas ideas que socioculturalmente asociamos ao amor das parellas, no que o romanticismo é unha manifestación máis da violencia machista: o control das redes sociais, os celos, o illamento, o soportar os malos tratos (nas súas múltiples formas) e a idea da predestinación da media laranxa. Como ben se dicía, non existe un libro que nos ensine sobre o amor, pero si múltiples mensaxes que nos encamiñan a relacións de desigualdade e violencia. Por iso, é necesario recoñecer os mitos para construír vínculos libres.