Ciencias Naturais

PROGRAMACIÓNS DIDÁCTICAS DEPARTAMENTO CIENCIAS NATURAIS CURSO 23-24

MEMBROS DEPARTAMENTO CCNN CURSO 2023-24

• D. José Manuel Puente Nóvoa (Xefe de Departamento)

• Dona Maria Luz Blanco Fernádez

• D. Juan Luís Neira González

• Dona Pilar Rodríguez Vázquez

A SENDA DAS CEGOÑAS

Grazas á asociación "Ciconia. Amigas das cegoñas", estamos a gozar no Otero Pedrayo dunha exposición na que se nos explica todo sobre elas: a súa fisionomía, onde viven, as principais ameazas , a cegoña branca en Galicia, a cegoña negra... Unha marabilla! Grazas á asociación polo préstamos.

TRANSPLANTES

O venres 5 de abril, Paula Boga, enfermeira e coordinadora de transplantes do Centro de Transplantes de Santiago, visitou o noso centro para darlle unha charla ao alumnado de 1º de Bacharelato e 3º de ESO sobre un dos orgullos patrios: o sistema de transplante de órganos español, punteiro no mundo e gratuito para toda aquela persoa que o necesite. Paula explicopulle ao noso alumnado como funciona o sistema español e animouno, cando sexa maior de idade, a que se faga doante. A charla complementouse coa testemuña dunha pesoa transplantada de ril, que nos contou como se lle produciu a enfermidade, como tivo que vivir con ela (con diálese no domicilio e logo no hospital) cunha calidade de vida pésima, e como foi o proceso do seu transplante e a mellora que experimentou na súa calidade de vida a partir del.
Unha charla moi emotiva e para reflexionar sobre a sorte que temos ao contar cun sistema nacional de saúde GRATUITO E UNIVERSAL.

IES OTERO PEDRAYO. ENSINO PÚBLICO. ENSINO UNIVERSAL.

INMUNOLOXÍA

O pasado xoves, 11 de abril, África González, catedrática de Inmunoloxía da Facultade de Bioloxía da Universidade de Vigo, visitou o noso centro para dar unha charla sobre o funcionamento do sistema inmunitario ao noso alumnado de Bioloxía de 2º de Bacharelato e 4º de ESO. Comezou contándonos como se descubriron as vacinas, principalmente a da varíola, para a continuación explicar o funcionamento do noso sistema inmune, os factores que inflúen negativamente no seu funcionamento (malnutrición, estrés, drogas...) e rematar cos últimos avances sobre inmunoterapia para tratar todo tipo de enfermidades, especialmente o cancro.
Foi unha charla moi amena, onde empezou de xeito moi básico para rematar co máis complexo. O alumnado quedou encantado coa sinxeleza coa que explicou conceptos tan complexos. Moitas grazas, África pola túa charla.

OLIMPÍADA DE QUÍMICA

Xoel Cid Mojón e Iago Gómez Basalo, alumnos de 2º BAC D, participaron o pasado venres na Olimpíada de Química organizada pola Asociación de Químicos de Galicia, en colaboración co Colexio Oficial de Químicos de Galicia, celebrada na UVigo, Campus de Ourense.
Acadando Xoel Cid un segundo posto, e pasando polo tanto á fase nacional, e Iago Goméz un quinto. Noraboa aos dous.
A Olimpíada de Química pretende fomentar vocacións e desenvolver o espírito emprendedor entre a xente moza.

OLIMPÍADA DE BIOLOXÍA

A Facultade de Bioloxía da Universidade de Vigo acolleu o pasado venres a celebración da fase autómica galega da XIX Olimpíada de Bioloxía, na que participaron 80 estudantes de 39 institutos das catro provincias; un deses centros foi o Otero Pedrayo, representado por 4 alumnas de 2º BAC. Foi todo unha experiencia para elas!

OLIMPÍADA DE XEOLOXÍA

A pasada semana, alumnado de 4º ESO e 1º BAC desprazouse a Quiroga para participar nas XV Olimpíadas de Xeoloxía, que tiveron lugar no #CourelMountainsUNESCOGlobalGeopark.
Xincana con 12 probas prácticas polas rúas de Quiroga, realización dun exame, visita ao Museo Xeolóxico e ao Centro de Interpretación da Minería Aurífera Romana ou obradoiro de bateo de Ouro foron algunhas das actividades nas que a nosa rapazada participou, xunto con outros compañeiros e compañeiras de Lugo e Ourense.
O Otero Pedrayo felicita a todos eles/elas e, en especial, aos nosos alumnos SUNAI MARTÍNEZ ZABALA, de 1º BAC, por ese 3º posto absoluto, e a PABLO GÁNDARA, de 4º ESO, por ese accésit concedido polo xurado (4º posto).

MES DA CIENCIA

A pasada semana, foille entregado o premio ás gañadoras das actividades realizadas ao abeiro do mes da Ciencia (novembro).
O departamento de Bioloxía e Xeoloxía, coa colaboración da Biblioteca, organizou un reto científico consistente en resolver unha serie de cuestións relacionadas coa ciencia. Para cada cuestión tiñan dispoñibles 48 horas para resolvela e, a continuación, propoñíase a seguinte, e así sucesivamente durante 10 días. Houbo unha alta participación entre o alumnado e, ao final, tivemos dúas gañadoras, xa que se produciu un empate ao obter os mesmos puntos. As gañadoras son Carla Tubio Laza, de 3º ESO C, e Lara Prieto Laza de 4º ESO C. Parabéns.

CÉLULAS SABROSAS!

De novo, as rapazas e rapaces de 2⁰ de bacharelato volveron sorprendernos con modelos relacionados cos contidos. Desta vez, tocoulle ás células.
Doces e sabrosas células.
Canto traballiño!!!!!
De parte de toda a comunidade educativa, GRAZAS, rapazas e rapaces, por ilustrarnos sobre os modelos celulares e adozarnos estas mañás de xaneiro.
Exquisitos!!!!!