IES de Monterroso

Teléfono: 982 87 05 73 Teléfono de urxencias: 645 38 98 88

Correo electrónico: ies.monterroso@edu.xunta.es

Revista Escolar do curso 2021-2022 A Leira dos Trasnos

Temos o pracer de anunciar a saída da revista deste curso escolar. Preme na imaxe da portada para descargala.

Revista escolar a Leira dos Trasnos. Curso: 2021-2022

Gañadores do concurso de Videopoemas

O noso alumnado, acostumado xa a participar en todas as actividades propostas polo EDLG, presentou uns videopoemas preciosos ó Concurso de videopoemas sobre composicións poéticas de Rosalía de Castro, Florencio Delgado Gurriarán ou calquera outro autor ou autora da literatura galega. Dada a calidade e a cantidade de traballos presentados o noso xurado tivo moi difícil a escolla. Ó final o alumando gañador foi Naiara Fernández Conde de 3º da ESO B e Hugo Diéguez Gómez de 2º da ESO A.

Microtoponimia

Dentro da situación sociolingüística do galego e tendo en conta o desarraigo da poboación máis nova a profesora de prácticas, Andrea Santiso, impartiu en 1º da ESO A unha unidade didáctica sobre microtoponimia.

Como o noso alumnado procede da zona rural foi fácil que trouxeran unha choiva de microtopónimos (nome de leiras, prados, chousas, fontes, camiños...) para a posterior introdución deses nomes na aplicación Galicia Nomeada, unha plataforma colaborativa para a colección, xeorreferenciación e difusión da microtoponimia galega.

O seguinte paso foi xogar a ser filólogos e completar unha ficha microtoponímica.

Despois o alumnado, a xeito de simulación, tivo que visitar o lugar xeográfico en que se atopa un dos seus microtopónimos seleccionados e realizar unha reportaxe na que figurase a seguinte información: nome propio, nome do microtopónimo, lugar, parroquia, concello e provincia en que se atopa, descricións semántica e etimolóxica do nome e outra información que se considerase interesante.

Por último cada alumno deseñou un cartel sinalizador dun microtopónimo da súa escolla. Para isto, empregouse a aplicación Canva, que permite realizar deseños gráficos online sen a necesidade de ter unha conta creada.

O final expuxéronse os carteis no “Curruncho das verbas” e fixemos esta foto.

Camiño de Santiago

O día trece de xuño, e xa como remate das actividades do EDLG, realizouse a última etapa do Camiño de Santiago( Pedrouzo-Santiago). Esta foi unha actividade plurianual que se comezou a facer no curso 2012/2013 coa etapa Cebreiro-Triacastela e que tras o parón dos dous últimos anos por mor da covid puidemos rematar este curso. A actividade tivo moitísima aceptación e un total de noventa e cinco alumnos/-as o oito profesores/-as puxémonos a andar desde Pedrouzo ata Compostela. Dado que este tamén foi considerado Ano Santo puidemos acceder á catedral pola Porta Santa.

Foi unha experiencia marabillosa, ata o punto de que para o ano pensamos repetir e comezar outra vez coa etapa Cebreiro-Triacastela.

Ata o ano!

foto foto foto foto foto foto

Datas de avaliación extraordinaria e final de ciclos formativos para o curso 2021/2022

Faise público o calendario de exames para FPB e Ciclo Medio do curso 2021/2022, con datas de exames, entrega de boletíns e datas de reclamación.

GRADUACIÓN 2022

O día 19 de maio celebramos no instituto a graduación da promoción 2020-2022 cun acto no salón de actos. Aínda que as familias non asistiron debido á situación de pandemia, a celebración puido verse por youtube en directo.
A comunidade educativa deste centro deséxalles a estes rapaces e rapazas o mellor e que sexan capaces de "atrapar os seus soños".

Graduación 2022  Atrapa os teus soños

Celebración do Día das Letras Galegas e actuación musical de Falcatrueiros

Este venres 13 de maio, e con motivo do Día das Letras Galegas do 17 de maio, os alumnos Nerea Gómez Fernández de 4º da ESO A e Rodrigo Otero Pardo de 3º da ESO B deron unha pequena conferencia sobre Florencio Delgado Gurriarán.

A continuación a Asociación Falcatrueiros de Monterroso interpretou pezas musicais en galego (dáse a casualidade que os membros da asociación que actuaron son alumnado do IES de Monterroso)

Cun tempo inmellorable, todo o alumnado do centro desfrutou da actuación.

Falcatrueiros 2022 Falcatrueiros 2022

Seguimos celebrando as nosas Letras

Como todos os anos, a Consellería de Educación enviou uns carteis sobre o autor ó que se lle adica o Día, este ano a Florencio Delgado Gurriarán. Fíxose unha exposición con estes carteis e o noso alumnado foi buscar alí información para realizar os traballos que as profes de galego lle pediron.

Letras Galegas 2022 Letras Galegas 2022 Letras Galegas 2022