Semana da Ciencia en Galego na Biblioteca

Para conmemorar o mes da Ciencia en Galego na Biblioteca Escolar, celebraremos ao longo da derradeira semana do mes, unha serie de actividades dirixidas polos departamentos de Ciencia e Matemáticas do noso CPI.

Mart26N
Experimenta-Cea O alumnado da ESO guía ao de primaria na realización dos seus primeiros experimentos científicos.

Merc27N
Bio_Elas Dramatización da biografía de mulleres que tiveron un papel salientable no mundo.
ciencia ao longo da historia: Marie Curie, Rosalind Franklin e Henrielte Leavitt.
NeuroCea Queres saber como funciona o teu cerebro?
MaxiaCea A Ciencia pode ser algo máxico.

Ven29N
MaxiaCea A Ciencia pode ser algo máxico.

Libro de texto de 2º ESO

Estimadas familias achegámosvos a información do libro de matemáticas para 2º ESO:

Matemáticas 2.

• José Colera Jiménez; Ignacio Gaztelu Albero; Ramón Colera Cañas
  • ISBN: 978-84-698-1426-0

Ollando ao ceo

Tuvimos mucha suerte con el tiempo por que, aparte del aire fresco del anochecer, despejó totalmente y el cielo quedó muy limpio. Primero realizamos unas explicaciones muy básicas acerca de la observación astronómica, y de lo que podríamos llegar a ver luego en el exterior. Puntos cardinales básicos, plansiferios de papel, mapas celestes para computador... hasta las modernas aplicaciones para smartphone que permiten ubicar en tiempo real y 3D los objetos celestes. Hubo un poco de todo. Los mas pequeños pudieron ver perfectamente el creciente de la Luna, aún con las últimas luces de la tarde. Y justo encima el planeta Júpiter apenas un rato después. Conforme iba bajando la luz, comenzaron a despuntar las estrellas y planetas mas brillantes: Marte y Saturno. todos ellos apreciables a simple vista. Avistar Mercurio nos llevo un poco mas de tiempo, con ayuda de los prismáticos, pero una vez localizado, llegó a poderse ver también a simple vista. No es fácil ver Mercurio, debido a su proximidad al Sol. Así que ayer tuvimos mucha suerte, por que incluso la banda de nubes que cubría el horizonte hacia el Oeste se fue retirando poco a poco. Ya de noche con el cielo lleno de estrellas, identificamos las principales constelaciones y aprendimos a localizar también la estrella Polar. En esas estábamos cuando la estación espacial internacional, la ISS, con su brillo característico, nos sorprendió a todos atravesando el firmamento. La mayoría de las observaciones las realizamos a simple vista, para adiestra la visión y coger soltura. Complementándolas con el uso de prismáticos y catalejos disponibles. Luego fuimos viendo por turnos, a través del telescopio de Valentín, el planeta Júpiter y sus principales satélites casi casi al alcance de la mano. Estábamos muy pendientes de que el tiempo mejorase para tener ocasión de realizar una actividad de observación aceptable. Pero finalmente todas las variables cuadraron muy bien, y tuvimos ocasión de aprovechar muy bien la actividad viendo muchas cosas. Incluso la hierba cortada y seca que cubría el suelo a modo de paja, resultaba agradable para ponerse de rodillas o simplemente tumbarse en el suelo para disfrutar a placer del espectáculo del firmamento.

No dejéis de mirar al cielo.

Javier Moldes - Radioaficionados de Ourense

Xadrez con Dragan Paunovic

Na tarde do mércores 29 de maio recibimos no noso centro ao grande mestre de xadrez Dragan Paunovic, o campión serbio e director do Club de Xadrez Chantada. Estivo celebrando 14 partidas simultáneas co noso alumnado e profesorado. Despois dos primeiros momentos de nerviosismo souberon poñer en práctica todo o aprendido durante o torneo de xadrez celebrado no noso centro durante o mes pasado. Dragan valorou positivamente a actividade e deulle a cada partida un carácter didáctico. Finalmente felicitou a todos os participantes, especialmente a aqueles que souberon plantarlle cara.

Obradoiro de costura en 2º ESO

Neste ano académico iniciamos esta actividade no 2º curso da ESO. A idea proporcionouna a profesora de tecnoloxía e, sen pensar moito, dado que neste curso os alumnos non teñen plástica, decidín comezar esta aventura sen coñecer que resultado daría e se funcionaría, pois é o grupo máis numeroso que temos hoxe, ademais de moi diverso.

O primeiro foi idear como facelo atractivo, fácil e, á vez, útil para a vida, pois iso de subir un baixo ou coser un botón cómpre en calquera momento, e non é cousa de tirar unha peza de roupa por estes pequenos incidentes que se nos presentan, ás veces no momento máis inoportuno.

Empezamos, pois, por mercar tea de estopa, agullas de la, das que parecen estadullos, e mesmamente la de cores; tamén merquei fío de dalia de cores variadas. Cortei anaquiños de tamaño folio e empezamos a faena, ganduxando a tea para que non esfiañara. Despois marcamos un debuxo e cosémolo con punto de máquina e, voilá, quedou bastante ben; algúns regularciños, pero o segundo xa foi moito mellor. Entón era cuestión de ir afinando algo a tea, encollendo as agullas e o fío e ós máis hábiles irlles cambiando o punto, e agora xa están facendo uns traballos de ole.

Os botóns aínda non os cosemos, porque as primeiras agullas eran tan grandes que non entraban no burato, pero agora xa si e en calquera momento poñémonos a iso.

A miña valoración é moi positiva e a deles, segundo o que me contan, tamén. Mesmo os doutros cursos din: ¡que ben o pasan cosendo!

Deixo tamén a testemuña gráfica do que fan mentres cosen: xúntanse en grupos e falan das súas cousas.

Trini (Titora de 2º de ESO).