Matemáticas

CÚPULAS DE LEONARDO

CÚPULAS AUTOPORTANTES DE LEONARDO DA VINCI

  O alumnado de 4º ESO estivo montando diferentes cúpulas autoportantes, é dicir, estructuras que se manteñen unidas e en pé grazas ao seu propio peso e á acción da gravidade. Os elementos que as compoñen están apoiados entre si.

  Estas cúpulas, están baseadas no deseño inicial do xenio do renacemento Leonardo da Vinci  e están recollidas no seu Codex.

O Códice Leicester, tamén coñecido como Códice Hammer, é unha compilación de textos e debuxos realizados por Leonardo Da Vinci e recopilados entre 1508 e 1510.

   As pezas para realizar as cúpulas son todas iguais e corresponden á seguinte figura:

   Aínda que a xeometría é a base da actividade, manexando este material realizamos unha aprendizaxe transversal en diferentes ámbitos que abranguen matemáticas, historia, arte,  arquitectura ou  tecnoloxía.   

   

Despois tocoulle a quenda ao alumnado de 2º e 3º de ESO...coa axuda dos seus compañeiros de 4º..

II CERTAME DE POESÍA MATEMÁTICA

Como sabedes, o día 12 de maio celebramos o Día das Matemáticas. O luns 13 entregáronse os premios deste certame.

Este ano quixemos continuar co concurso de poesía e tivemos a satisfacción de contar coa colaboración do alumnado de 5º de Primaria, animado pola súa titora Jose que nos deleitou coa lectura das súas fantásticas creacións.  Para nós foi moi moi importante a súa participación, polo que as 11 persoas do grupo recibiron un pequeño agasallo!

FRACCIONES (Diego e Xabi)

Tres se fijó en cinco.

Cinco quería ser una fracción

le valía cinco tercios.

Pero tres no quería ser una fracción.

Cinco la amaba.

Después de mucha discusión se decidieron y fueron una suma.

Pero cinco se fijó en ocho.

Porque ocho quería ser una fracción.

Cinco ignoró a tres.

ÁNGULOS (Aroa e Carlota Blanco)

El ángulo obtuso buscaba una novia
y fue a la calle a buscar a su media.
Dando vueltas sin parar,
encontró a un ángulo al lado del mar.
“La ángulo” estaba triste sin parar
porque no tenía a nadie que la amara de verdad.

Los dos empezaron a charlar,
hasta el infinito y más allá.
El ángulo obtuso se dio cuenta
de que era su 1x1.
Los dos tuvieron un ángulo agudo.
Y vivieron felices en el libro de matemáticas.

 

 

 En Secundaria, o noso alumnado animouse a participar… aínda que case todos esgotando o límite do tempo de entrega!

E os gañadores foron:

1º premio: O EIXO DA VIDA,  Iago Abuín de 4º ESO

2º premio: O SÍMBOLO IGUAL, Sandro Antunes de 3º ESO

3º premio: SEN TÍTULO, Alejandro Abuín de 2º ESO

 

 

O nº 1, despois de investigar

descubriu que non era primo

e despois de moito cavilar

formou unha familia de non  primos

 

Decatouse da súa importancia

despois de comprobar

que todos acudían a él

para definir a súa existencia.




ALEJANDRO ABUÍN 2º ESO

 

 

O EIXO DA VIDA

 

As nosas vidas sempre foron paralelas,
por accidente convertíronse en secantes.
Logo de atoparse nun punto
decidimos continuar na mesma dirección,
coma rectas coincidentes

Os sistemas das variables das nosas vidas
deron novos resultados,
outra recta interpúxose no noso camiño.

Por este motivo,
convertímonos en dous vectores
con dirección distinta.

 

IAGO ABUÍN 4º ESO

 

 

O SÍMBOLO IGUAL



As dúas liñas do símbolo igual (=) estaba namoradas,

pero non podían acercarse,

xa que si o fixeran

deixarían de ser un símbolo matemático.

As dúas estaban tristes,

ata que un día,

un número díxolles que se transformaran nunha suma,

porque unha liña mais outra liña sería igual ao símbolo máis (+),

e así poderían estar xuntos para sempre.



SANDRO ANTUNES 3º ESO

 

 

Esperámosvos de novo para o próximo curso!

ENLACE A GALERÍA DE FOTOS E POESÍAS

 

CONCURSO DE FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

O VI Concurso de Fotografía Matemática deixa este curso 2017-18 tres gañadoras.

O 1º premio foi para Tatiana Rial de 2º de ESO:

TÍTULO: LOS PIÑONES DE FIBONACCI

O segundo premio recaeu na alumna de 4º de ESO Jennifer Varela coa fotografía titulada f(x)= SQRT (x-5):

TÍTULO: f(x)= SQRT(X-5)

O terceiro premio foi para Xiana Collazo de 4º de ESO coa fotografía Asimetría de H2O:

TÍTULO: Asimetría de H2O

NORABOA RAPAZAS!!!

Momento en que as tres gañadoras reciben os premios

DÍA DAS MATEMÁTICAS

I CERTAME DE POESÍA MATEMÁTICA DO CPI EUSEBIO LORENZO BALEIRÓN

Este curso, o Departamento de matemáticas, quixo conmemorar o Día das Matemáticas realizando unha actividade interdisciplinar: "Poesía Matemática". Consistiu na elaboración por parte do alumnado de Secundaria de poemas con contido matemático dos que algúns  foron seleccionados e lidos para o resto do alumnado.

 

No ano 2000 (Ano Mundial das Matemáticas) foi instituido o día 12 de maio como Día Escolar das Matemáticas pola Federación Española de Sociedades de Profesores de España . Esta data foi elixida en honor ao profesor  Pedro Puig Adam, internacionalmente coñecido no campo do ensino das Matemáticas e que tivo entre os seus alumnos ao rei emérito Juan Carlos I , ao seu pai Juan de Borbón e ao seu irmán Alfonso.

As poesías máis destacadas de cada curso foron as seguintes:

1º ESO: Manuel Pimentel, Luis Pérez e Brais Magán

2º ESO: Carolina Calvo, Iván Fuentes

3ºESO: Alejandra Clavo, María Rial, David García e Pablo Pérez

4º ESO: Xiana Collazo e Jennifer Varela

Noraboa a todos pola vosa aportación ao campo da poesía e moitas grazas!

NON PERTENCE A  R

 

A nosa relación

carece de módulo,

dirección ou sentido.

 

Os días xuntos

non pertencen a R,

ó igual que as nosas promesas.

 

Porque aínda que ó unir as coordenadas

dos teus vértices,

as rectas perpendiculares

secantes

e cortantes

dos ángulos do teu nariz;

e dos eixes e parábolas dos teus beizos

aparezan os nosos nomes no ceo…

Coma unha raíz cadrada negativa,

ecuación continua

con cero no denominador:

é EVITABLE.

 

Quero ver un paralelo entre

a nosa infinita descontinuidade

e o noso amor.

Semella unha proporcionalidade indirecta:

cantos máis somos, máis baixa.

 

Oxalá volver ós comezos,

con menos incógnitas,

pero máis dúbidas,

desas simples de resolver de cabeza.

Das de:

dous e dous

son catro e

catro e dous:

seis.

Porque como sigamos así,

non nos vamos querer ver.

(Xiana Collazo 4º ESO)

 

 

Nos enlaces tedes unha mostra das fotos tomadas no momento da lectura e dos poemas seleccionados:

FOTOS

POEMAS

FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

Durante o curos 2016-17 celebrouse o V concurso de Fotografía Matemática: " MISTERIOSAMENTE MATEMÁTICO".

Noraboa aos gañadores/as!!!!

CANGURO MATEMÁTICO 2018

O día 15 de marzo do 2018 celebramos o con curso Canguro Matemático 2018.... coa participación de 5 alumos:
Pablo de 1°
Erick e Iván Iglesias de 2°
Nerea e Marta de 3°
Ao final... moitas chuches!!

 

Noraboa aos participantes!!

V CONCURSO FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

 

 

 

Este curso celebrouse o V Concurso de fotografía matemática tendo como tema central o misterio

Os gañadores foron:

 

 

NORABOA !!!!

1º PREMIO: Esfera luminosa nun universo escuro. María Catoira 4º ESO

 

 

 

 

 2º PREMIO : Lesma desafiando a Newton. Xiana Collazo    


 

            3º PREMIO : O labirinto das esferas. Tatiana Rial 1º ES

AS GAÑADORAS:

 

 

 

 

RESOLVENDO O TEMPO

RELOXO MATEMÁTICO (curso 2016-2017)

 

    Dentro do contexto do proxecto de centro do presente curso académico "O Misterio", dende o Dpto de Matemáticas, animámonos a elaborar un reloxo matemático.

 

    Foi unha actividade de carácter obrigatorio para todo o alumnado de Secundaria na que tratamos de obter cada hora do reloxo cunha expresión matemática recoñecible  cos contidos estudados ao transcorrer os diferentes cursos académicos.

 

    O título do proxecto "Resolvamos o tempo" foi ideado por Adalía(4º ESO), mentras que os números foron por:

 

  • Marcos, Sandro e Brais de 1º ESO

  • Iris, Roberto, Guillermo e Pablo de 2º ESO

  • Yanira, Sergio Feroo e Iván Ojea de 3º ESO

  • Aldara e María Gil de 4º ESO



Moitas grazas a tod@s pola vosa participación

Aquí tedes unha mostra gráfica do proceso de elaboración:

 

 


CANGURO MATEMÁTICO

Os nosos alumnos de 3º ESO : Cristina Torres Vigo e Antón García Lodeiro participaron o pasado 24 de marzo  od 2015 no Canguro Matemático.

Trátase dun concurso de problemas adaptados por niveis no que participa alumnado de toda España.

 

   

CONCURSO FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

 

ARTE E MATEMÁTICAS: foi o tema elixido para o noso concurso de fotografía matemática deste curso. Participamos os departamentos de Educación Plástica e Visual, de Xeografía e Historia e Matemáticas.

Participou alumnado de toda a ESO.

Queremos felicitarvos pola calidade das fotos , ¡xa sodes uns pequenos artistas !

¡O ano que ven voltamos con máis fotografía!

Powered by Drupal - Design by artinet