Matemáticas

POESÍA MATEMÁTICA

 

   Levamos tres anos celebrando Día das Matemáticas (12 de maio) dun xeito moi especial, con poesía!  Quen nolo ía dicir, poesía matemática!

  Nesta ocasión como non os puidemos ler xuntos decidimos compartilos con todas as persoas que nos poida adicar uns minutiños do seu tempo!

  Este ano temos máis que nunca, son nin máis nin menos ca 33 poesías, 33 artistas de todos os niveis da ESO,e 24 valientes que nos leron esas marabillosas creacións diante dunha cámara!

  Foinos tremendamente difícil este curso decidir só tres gañadores, polo tanto aquí poñemos un listado das 8 obras que máis nos gustaron, e por esta orde. 

  1. Decimal. XIÁN RIAL 1º ESO

  2. El ladrón de la cuarentena. JAVIER PÍRIZ 3º ESO

  3. Un número olvidado. DANIEL COLLAZO 2º ESO A

  4. Las niñas del parque. MARTÍN NOVÁS 2º ESO B

  5. Números perdidos. MANUEL LAÍÑO 2º ESO A

  6. Teorema de Pitágoras. ANTÍA OTERO 2º ESO B

  7. Conxunto numérico. IVÁN IGLESIAS 4º ESO

  8. Múltiples usos. MARÍA RODRÍGUEZ 2º ESO B

 

  Desde o departamento de Matemáticas queremos agradecervos enormemente a vosa participación a vós, pequenos grandes  poetas, sodes fantásticos!

ENLACE AOS VÍDEOS

 

COMANDO IGUALDADE


 

Coma en cursos pasados e coordinados polo Equipo de Dinamización da Lingua Galega, o presente curso , un grupo de profes propuxémonos tratar dun xeito interdisciplinar o tema da igualdade, e así, xurdiu esta modesta aportación a un grande proxecto vital que trata sobre a presenza da muller en diferentes áreas: COMANDO IGUALDADE

Concretamente co alumnado de 2º e 4º ESO, o Departamento de Matemáticas e o responsable da TIC, fixeron unha interesante investigación sobre o peso que ten a  muller na educación, na política, na construción, na universidade e tamén sobre a muller refuxiada en España. O obxectivo é que os nosos nenos e nenas sexan unha parte activa á hora de darlle a volta ás cousas negativas!

A MULLER NA EDUCACIÓN

A MULLER NA POLÍTICA ESPAÑOLA

A PRESENZA DA MULLER NA CONSTRUCIÓN

A MULLER NA UNIVERSIDADE ESPAÑOLA

PERFIL DA MULLER REFUXIADA EN ESPAÑA

VII CONCURSO DE FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

 

Este ano o concurso de fotografía matemática foi de temática libre, é por iso que temos moitas fotos en diferentes contextos . Recordade que premiamos tanto os contidos matemáticos coma a orixinalidade das fotografías, e que sempre intentamos que as fotos gañadoras respondan únicamente á vosa propia imaxinación e que son fundamentais os títulos e a súa relación coas Matemáticas.

  Noraboa ás persoas premiadas e xa sabedes…o próximo curso máis!

 1º PREMIO

Ceo nocturno, 2D e 3D       MARÍA RODRÍGUEZ  2º B

2º PREMIO

Perspectiva piesférica       TATIANA RIAL 4º ESO


 

3º PREMIO

Ladrillo  3D        XIAN RIAL  1º ESO

 

CÚPULAS DE LEONARDO

CÚPULAS AUTOPORTANTES DE LEONARDO DA VINCI

  O alumnado de 4º ESO estivo montando diferentes cúpulas autoportantes, é dicir, estructuras que se manteñen unidas e en pé grazas ao seu propio peso e á acción da gravidade. Os elementos que as compoñen están apoiados entre si.

  Estas cúpulas, están baseadas no deseño inicial do xenio do renacemento Leonardo da Vinci  e están recollidas no seu Codex.

O Códice Leicester, tamén coñecido como Códice Hammer, é unha compilación de textos e debuxos realizados por Leonardo Da Vinci e recopilados entre 1508 e 1510.

   As pezas para realizar as cúpulas son todas iguais e corresponden á seguinte figura:

   Aínda que a xeometría é a base da actividade, manexando este material realizamos unha aprendizaxe transversal en diferentes ámbitos que abranguen matemáticas, historia, arte,  arquitectura ou  tecnoloxía.   

   

Despois tocoulle a quenda ao alumnado de 2º e 3º de ESO...coa axuda dos seus compañeiros de 4º..

II CERTAME DE POESÍA MATEMÁTICA

Como sabedes, o día 12 de maio celebramos o Día das Matemáticas. O luns 13 entregáronse os premios deste certame.

Este ano quixemos continuar co concurso de poesía e tivemos a satisfacción de contar coa colaboración do alumnado de 5º de Primaria, animado pola súa titora Jose que nos deleitou coa lectura das súas fantásticas creacións.  Para nós foi moi moi importante a súa participación, polo que as 11 persoas do grupo recibiron un pequeño agasallo!

FRACCIONES (Diego e Xabi)

Tres se fijó en cinco.

Cinco quería ser una fracción

le valía cinco tercios.

Pero tres no quería ser una fracción.

Cinco la amaba.

Después de mucha discusión se decidieron y fueron una suma.

Pero cinco se fijó en ocho.

Porque ocho quería ser una fracción.

Cinco ignoró a tres.

ÁNGULOS (Aroa e Carlota Blanco)

El ángulo obtuso buscaba una novia
y fue a la calle a buscar a su media.
Dando vueltas sin parar,
encontró a un ángulo al lado del mar.
“La ángulo” estaba triste sin parar
porque no tenía a nadie que la amara de verdad.

Los dos empezaron a charlar,
hasta el infinito y más allá.
El ángulo obtuso se dio cuenta
de que era su 1x1.
Los dos tuvieron un ángulo agudo.
Y vivieron felices en el libro de matemáticas.

 

 

 En Secundaria, o noso alumnado animouse a participar… aínda que case todos esgotando o límite do tempo de entrega!

E os gañadores foron:

1º premio: O EIXO DA VIDA,  Iago Abuín de 4º ESO

2º premio: O SÍMBOLO IGUAL, Sandro Antunes de 3º ESO

3º premio: SEN TÍTULO, Alejandro Abuín de 2º ESO

 

 

O nº 1, despois de investigar

descubriu que non era primo

e despois de moito cavilar

formou unha familia de non  primos

 

Decatouse da súa importancia

despois de comprobar

que todos acudían a él

para definir a súa existencia.




ALEJANDRO ABUÍN 2º ESO

 

 

O EIXO DA VIDA

 

As nosas vidas sempre foron paralelas,
por accidente convertíronse en secantes.
Logo de atoparse nun punto
decidimos continuar na mesma dirección,
coma rectas coincidentes

Os sistemas das variables das nosas vidas
deron novos resultados,
outra recta interpúxose no noso camiño.

Por este motivo,
convertímonos en dous vectores
con dirección distinta.

 

IAGO ABUÍN 4º ESO

 

 

O SÍMBOLO IGUAL



As dúas liñas do símbolo igual (=) estaba namoradas,

pero non podían acercarse,

xa que si o fixeran

deixarían de ser un símbolo matemático.

As dúas estaban tristes,

ata que un día,

un número díxolles que se transformaran nunha suma,

porque unha liña mais outra liña sería igual ao símbolo máis (+),

e así poderían estar xuntos para sempre.



SANDRO ANTUNES 3º ESO

 

 

Esperámosvos de novo para o próximo curso!

ENLACE A GALERÍA DE FOTOS E POESÍAS

 

CONCURSO DE FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

O VI Concurso de Fotografía Matemática deixa este curso 2017-18 tres gañadoras.

O 1º premio foi para Tatiana Rial de 2º de ESO:

TÍTULO: LOS PIÑONES DE FIBONACCI

O segundo premio recaeu na alumna de 4º de ESO Jennifer Varela coa fotografía titulada f(x)= SQRT (x-5):

TÍTULO: f(x)= SQRT(X-5)

O terceiro premio foi para Xiana Collazo de 4º de ESO coa fotografía Asimetría de H2O:

TÍTULO: Asimetría de H2O

NORABOA RAPAZAS!!!

Momento en que as tres gañadoras reciben os premios

DÍA DAS MATEMÁTICAS

I CERTAME DE POESÍA MATEMÁTICA DO CPI EUSEBIO LORENZO BALEIRÓN

Este curso, o Departamento de matemáticas, quixo conmemorar o Día das Matemáticas realizando unha actividade interdisciplinar: "Poesía Matemática". Consistiu na elaboración por parte do alumnado de Secundaria de poemas con contido matemático dos que algúns  foron seleccionados e lidos para o resto do alumnado.

 

No ano 2000 (Ano Mundial das Matemáticas) foi instituido o día 12 de maio como Día Escolar das Matemáticas pola Federación Española de Sociedades de Profesores de España . Esta data foi elixida en honor ao profesor  Pedro Puig Adam, internacionalmente coñecido no campo do ensino das Matemáticas e que tivo entre os seus alumnos ao rei emérito Juan Carlos I , ao seu pai Juan de Borbón e ao seu irmán Alfonso.

As poesías máis destacadas de cada curso foron as seguintes:

1º ESO: Manuel Pimentel, Luis Pérez e Brais Magán

2º ESO: Carolina Calvo, Iván Fuentes

3ºESO: Alejandra Clavo, María Rial, David García e Pablo Pérez

4º ESO: Xiana Collazo e Jennifer Varela

Noraboa a todos pola vosa aportación ao campo da poesía e moitas grazas!

NON PERTENCE A  R

 

A nosa relación

carece de módulo,

dirección ou sentido.

 

Os días xuntos

non pertencen a R,

ó igual que as nosas promesas.

 

Porque aínda que ó unir as coordenadas

dos teus vértices,

as rectas perpendiculares

secantes

e cortantes

dos ángulos do teu nariz;

e dos eixes e parábolas dos teus beizos

aparezan os nosos nomes no ceo…

Coma unha raíz cadrada negativa,

ecuación continua

con cero no denominador:

é EVITABLE.

 

Quero ver un paralelo entre

a nosa infinita descontinuidade

e o noso amor.

Semella unha proporcionalidade indirecta:

cantos máis somos, máis baixa.

 

Oxalá volver ós comezos,

con menos incógnitas,

pero máis dúbidas,

desas simples de resolver de cabeza.

Das de:

dous e dous

son catro e

catro e dous:

seis.

Porque como sigamos así,

non nos vamos querer ver.

(Xiana Collazo 4º ESO)

 

 

Nos enlaces tedes unha mostra das fotos tomadas no momento da lectura e dos poemas seleccionados:

FOTOS

POEMAS

FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

Durante o curos 2016-17 celebrouse o V concurso de Fotografía Matemática: " MISTERIOSAMENTE MATEMÁTICO".

Noraboa aos gañadores/as!!!!

CANGURO MATEMÁTICO 2018

O día 15 de marzo do 2018 celebramos o con curso Canguro Matemático 2018.... coa participación de 5 alumos:
Pablo de 1°
Erick e Iván Iglesias de 2°
Nerea e Marta de 3°
Ao final... moitas chuches!!

 

Noraboa aos participantes!!

V CONCURSO FOTOGRAFÍA MATEMÁTICA

 

 

 

Este curso celebrouse o V Concurso de fotografía matemática tendo como tema central o misterio

Os gañadores foron:

 

 

NORABOA !!!!

1º PREMIO: Esfera luminosa nun universo escuro. María Catoira 4º ESO

 

 

 

 

 2º PREMIO : Lesma desafiando a Newton. Xiana Collazo    


 

            3º PREMIO : O labirinto das esferas. Tatiana Rial 1º ES

AS GAÑADORAS:

 

 

 

 

Powered by Drupal - Design by artinet