TRABALLO SOLIDARIO

TRABALLO REALIZADO SOBRE  A OBRA  EL BESO DEL SÁHARA ,

DE GONZALO MOURE POLO ALUMNADO DE 3º DE ESO

Durante o primeiro trimestre o alumnado de 3º de ESO, na materia de Lingua Castelá e Literatura, estivo traballando coa obra El beso del Sáhara, de Gonzalo Moure.

A novela conta o encontro dunha rapaza española que viaxa ao Sáhara xunto cos seus país e alí coñece a unha nena saharaui da súa idade. Ao bicarse, por arte de maxia, prodúcese un intercambio entre elas e cada unha habitará a partir de aí no corpo da outra. Deste xeito, as dúas coñecerán unhas formas de vida moi diferentes ás súas, outros costumes, outra cultura…

Tras a lectura individual da obra, realizmos na clase unha charla-coloquio na que o alumnado expresou  as súas impresións sobre a novela e sobre o tema que se plantexa.

A partir de aquí, comezaron un labor de investigación sobre o Sáhara, o seu conflito principal, as causas que levaron a esta situación e a forma de vida nos campamentos, así coma das reivindicacións do pobo saharaui.

Coa información recabada e con fragmentos da obra significativos confeccionaron unha exposición na que puxeron de relevo:

-A localización xeográfica do Sáhara e os campamentos.

-Cal é o conflito?

-Como se desenvolveu  historicamente?

-A descrición dos campamentos.

-As diferenzas culturais entre españois e saharauis.

-A situación actual e as organizacións que  actúan de forma solidaria co Sáhara dende o noso país.

Con este proxecto as alumnas/os de 3º de ESO achegáronse a un problema humanitario de actualidade e moi cercano. Comprenderon a inxustiza que se está a cometer con todo un pobo e puxéronse na pel dos que o sufren cada día.