Paquete de actividades previstas ante un posible novo confinamento ou peche temporal da actividade lectiva presencial no centro pola alerta sanitaria do COVID 19. Mantéñense as propostas do anterior confinamento e de ser preciso, iremos ampliando éstas actividades paulatinamente. Que por outra banada, se alternarán coas propostas didácticas que estamos a desenvolver na aula.
O alumnado de Ed. Primaria, poderá enviarme calquera das tarefas que fagades/fixerades durante o periodo de “traballo online”.
Pode ser un vídeo tocando algunha das cancións de frauta ou ukelele suxeridas en cada curso, tocando as culleres, tarefas imprimibles, bailes, cancións...
Tamén me podedes enviar actividades de música que fixerades doutras plataformas educativas ou que deriven doutros estudos musicais.
De ser o caso, os traballos que me enviedes teranse en conta para subir nota, pois en ningún caso afectarán negativamente a ésta. Por outra banda, o seu envío é voluntario, non teñen carácter obrigatorio! Pero, por suposto, terei en conta para a nota final o traballo de todo o alumnado que me está a compartir estas tarefas por mail ou outros medios ao longo deste tempo. Se algún alumno/a ou familia ten dificultades para facerme chegar estes traballos, a pesares de que os estea a facer, rogo mo fagades saber a través da canle que vos resulte máis cómoda.
Para calquera dúbida, podedes escribirme por privado no abalar móbil ou ao mail oscar@ramallosa.org
ENVÍO DE TRABALLOS:
- mail: oscar@ramallosa.org
- Páxina de Facebook (creada exclusivamente para envío de mensaxes privadas). Nel podedes compartirme os vídeos a través dunha mensaxe privada evitando así problemas co tamaño do arquivo!
- Outras plataformas para o envío de arquivos pesados (rexistro cun mail e almacenamento gratuito para envío de arquivos pesados)
Iso sí, lembrade identificar no mail ou mensaxe privado de facebook o nome do alumno/a, curso e grupo. Grazas pola vosa implicación! Apertas!
*Xa podedes cantar... "Ramalloseir@s".O noso himno Oficial do Acto de Gradación
E lánzovos unha actividade en forma de reto ao alumnado de sexto!!
Mandádeme un vídeo cantando o anaco da canción que vos indico a cada curso.
Con todos os vosos vídeos farei unha montaxe cantando vós a canción!!
Para iso tendes que practicala moito e entonar como verdadeir@s artistas!!
Unha vez vos saia ben, gravádevos nun vídeo cantando cun “casco” posto nunha orella, deixando libre a outra orella para poder escoitarvos. Dese modo, no vídeo só sairía a vosa voz cantando ao tempo e tono da canción, pero sen que se escoite a música.
Por último, “montaría” todo e poñería eu a música de fondo coas vosas voces!
É importante que a gravación a fagades en sentido horizontal e enfocando só a cara (de peito para arriba).
O prazo para o envío dos traballos remata o vindeiro luns 8 de xuño!
Pero podedes envialo antes! Non esperedes ao último día, que para estas cousas, as présas non son boas.
Os traballos entregados fóra de prazo, non poderán incluirse na montaxe.
O reparto do anaco de canción que tendes que gravar cada curso, quedaría da seguinte maneira:
(Clica aquí para descargar a letra e ver a parte que vos toca cantar a cada clase)
Xa podedes enviarme os vosos vídeos ao mail de sempre: oscar@ramallosa.org
Ou por whatssap ao seguinte número de teléfono:646.682.482
Escribindo antes de facer o envío o nome, curso e grupo voso
O recurso do whatssap é só para esta actividade do himno, porque é o
telf móbil do Centro e senón saturámolo con todo o material de Ed. Musical
* Aprendemos a tocar "as culleres"!!
Ollo!! A parte de tocar as culleres, lanzo outro reto tamén, nesta actividade!
- Durante o vídeo sae un "obxecto voador non identificado" (OVNI) jeje. Pero... Cantas veces?
- Tamén aparece no vídeo un animal que non quere que o "profe" Óscar cante. Que animal é?
- No vídeo saen dúas gravacións "de arquivo" antigas. De que ano son?
- Cando canto as dúas estrofas da canción "O baile de Noró", cambio dúas palabras da letra.
Averigua cales son no vídeo do tema orixinal que che deixo neste enlace
* Divírtete aprendendo un feixe de cousiñas sobre "Historia da Música"!!
Dirixido especialmenete a 5º e 6º de Ed. Primaria, ainda que coa axuda dos papis, mamis... Podedes ir vendo cousiñas e adaptando os contidos e tempo de visionado aos vosos tempos. De seguro que aprenderedes un montón de cousiñas!!
*Aprendemos a tocar o xilófono e o piano virtualmente!!
Con esta nova App que vos vou recomendar, podedes tocar cancións, practicar escalas e outros exercicios ben divertidos tocando o xilófono ou o piano. E ata facer as vosas propias composicións!! Se dispoñedes de tablet ou outro dispositivo móbil, tactil esta é a vosa oportunidade!!
Funciona tanto en dispositivos Android como IOS. Chámase "Mi 1º xilófono y piano" e é unha creación de Hoseki App. Paréceme moi útil para empezar a tocar estes instrumentos, coñecer as notas musicais e o seu son, o funcionamento do teclado (teclas naturais e alteradas). Ocórreseme que se poden traballar moitos conceptos da Linguaxe Musical como escalas, intervalos, acordes e, sobre todo, pódense tocar melodías coñecidas ou inventalas. Ademáis ten varias melodías coñecidas que van marcando as notas para poder tocármo-las. Por suposto,se mercamos a versión PRO, hai moitas máis!! Pero na vers free (gratuita) xa teriamos material abondo para entreternos tocando varias propostas. Para tocar e compoñer poñemos o "Modo libre".
Resumindo... Que actividades podemos facer en clase con esta App?
Pois as mesmas que podemos facer cun xilófono ou un teclado "de verdade". Algunhas ideas:
- Repaso de conceptos musicais. Tocar intervalos, traballar con escalas, alteracións, formar acordes xa que a App é polifónica, etc.
- Tocar cancións a unha ou varias voces. Podemos dividir a clase en grupos e tocar melodías ou cancións a máis dunha voz ou con textura de melodía acompañada.
- Compoñer melodías libres ou dirixidas segundo o obxectivo didáctico que nos expuxeramos.
- Improvisacións sinxelas sobre tres notas ou sobre escala pentatónica.
* Aquí vos deixo un xogo ben divertido e sinxelo para practicar a lectura das notas musicais no pentagrama. Premedeaquí
A MÚSICA COAS LETRAS GALEGAS
Aquí vos irei deixando algúns recursos de Ed. Musical relacionados coa celebración das Letras Galegas, que como sabedes, este ano están adicadas ao Ferrolán "Ricardo Carvalho Calero"
No día das Letras Galegas, tivemos un feixe de sorpresas!!
* Quero amosarvos a todos a proposta que acabamos de enviar ao concurso ENREGUÉIFATE do alumnado de 6º de Ed. Primaria. Aquí vos deixamos a nosa "EcoRegueifa" e tamén unha "versión karaoke" da mesma!!
Como todos os anos, o alumnado de sexto, participa neste concurso, perodesta volta, e dadas as circunstancias, facémolo cunha Regueifa que gravamos o pasado curso en xuño, con motivo do "Proxecto EcoTeo", quelevamos a cabo no cole. E que tiñamos precisamente reservada para enviar a concurso este ano!!
Como di o refrán... "O que garda sempre ten" jejeje. Agardamos que vos preste vela!! E animádevos a cantala co Karaoke!!
* O voso compañeiro Pedro Sánchez Picado, (de 4ºB), compártenos unha interpretación fermosa á "marimba", do noso Himno Galego. Un agasallo ben especial para conmemorar esta data tan sinalada das "Letras Galegas. Non vola podedes perder!! Grazas Pedro!!
* Coa mesma idea de Pedro, lánzamos tamén un desafío musical para os frautistas do cole!! A ver se alguén se atreve a tocar este anaquiño da primeira parte do noso Himno Galego.
E para que tamén cantedes todos en familia, achegámosvos o himno Galego "subtitulado" para que vos animedes a cantar esta fermosa canción que nos representa como pobo ao igual que a nosa lingua.
REGUEIFA/ENREGUÉIFATE
Adéntrate no mundo da Regueifa a través da actividade que creamos para o proxecto Aulas Galegas . Entra aquí para aprender un montón de cousiñas e empeza a regueifar xa. Podes enviarme ao mail os teus vídeos regueifando ou envialos ao Concurso Regueifesta.
Como todos os anos, o alumnado de sexto, participará no concurso!! Desta volta, e dadas as circunstancias, cunha Regueifa que gravamos o pasado curso en xuño, con motivo do Proxecto EcoTeo. E que tiñamos precisamente reservada para enviar a concurso este ano. Como di o refrán... "O que garda sempre ten" jejeje.
Así que, o día das Letras Galegas, entre outros contidos publicarei aquí a peza que enviamos a concurso; "EcoRegueifa".
Isto non quita de que vos animedes a mandar máis propostas! Podedes envialas vós mesmos para participar na categoría individual ou mandarmas a min para envialas como proposta escolar.
E por suposto, os papis, mamis, avoas, avós, tíos... Tamén poden participar!!
Animádevos con esta fermosa proposta cultural que por certo, tamén patrocina o noso Concello de Teo xunto con outros Organismos e Entidades. Benvida@s á Regueifesta!!
"FAMILIA DOS INSTRUMENTOS DE CORDA" (Animación en Galego)
ESTREAMOS O NOSO "VideoLog Didáctico"
Un novo espazo para aprender un feixe de cousas pasándoo pipa!!
- Canción "A Ram Sam Sam": Unha actividade divertida, especialmente recomendada para os que vivedes nunha casa grande ou dispoñedes dun espazo aberto ou pequeno patio. Outra maneira de facer exercicio físico e música ao mesmo tempo! E de paso, traballaredes cos pequechos canto (entonación), aspectos ritmicos, de psicomotricidade...
O obxectivo sería escoitalas e a posteriori, acompañar a música cos ritmos propostos con diferentes partes do corpo. Facendo así a través da percusión corporal (palmas, muslos, pés, chasquidos, peito...) un traballo rítmico, de coordinación e psicomotricidade en xeral (lateralidade,...)
Iniciación no estudo de contidos teóricos relacionados coa práctica instrumental da frauta:
- TABLA DE POSICIÓNS NA FRAUTA E COLOCACIÓN DAS NOTAS NO PENTAGRAMA (DESCARGAR aquí ou aquí).
- Aprende as posicións xogando aquí ou vendo este vídeo
- Consellos de utilización, coidado e limpeza da frauta (aquí)
- Linguaxe musical: "Corcho" para lembrar cousas importantesaquí
- Canción/xogo "A Ram Sam Sam": Unha actividade divertida, especialmente recomendada para os que vivedes nunha casa grande ou dispoñedes dun espazo aberto ou pequeno patio. Outra maneira de facer exercicio físico e música ao mesmo tempo! E de paso, traballaredes cos pequechos canto (entonación), aspectos ritmicos, de psicomotricidade...
- Practica tocando o piano. Crea melodías xogando con sons de animáis aqui
- Aprendemos a tocar o xilófono e o piano virtualmente!!
Con esta nova App que vos vou recomendar, podedes tocar cancións, practicar escalas e outros exercicios ben divertidos tocando o xilófono ou o piano. E ata facer as vosas propias composicións!! Se dispoñedes de tablet ou outro dispositivo móbil, tactil esta é a vosa oportunidade!!
Funciona tanto en dispositivos Android como IOS. Chámase "Mi 1º xilófono y piano" e é unha creación de Hoseki App. Paréceme moi útil para empezar a tocar estes instrumentos, coñecer as notas musicais e o seu son, o funcionamento do teclado (teclas naturais e alteradas). Ocórreseme que se poden traballar moitos conceptos da Linguaxe Musical como escalas, intervalos, acordes e, sobre todo, pódense tocar melodías coñecidas ou inventalas. Ademáis ten varias melodías coñecidas que van marcando as notas para poder tocármo-las. Por suposto,se mercamos a versión PRO, hai moitas máis!! Pero na vers free (gratuita) xa teriamos material abondo para entreternos tocando varias propostas. Para tocar e compoñer poñemos o "Modo libre".
Resumindo... Que actividades podemos facer en clase con esta App?
Pois as mesmas que poñemos facer cun xilófono ou un teclado "de verdade". Algunhas ideas:
- Repaso de conceptos musicais. Tocar intervalos, traballar con escalas, alteracións, formar acordes xa que a App é polifónica, etc.
- Tocar cancións a unha ou varias voces. Podemos dividir a clase en grupos e tocar melodías ou cancións a máis dunha voz ou con textura de melodía acompañada.
- Compoñer melodías libres ou dirixidas segundo o obxectivo didáctico que nos expuxeramos.
- Improvisacións sinxelas sobre tres notas ou sobre escala pentatónica.
- Outros EXERCICIOS: Recoñecemos as figuras musicais:
Recoñecemos os silencios musicais:
¿Poderías responder a estas preguntas sobre as figuras e os compases?
¡Este último xogo xa é para expertos! Relaciona segundo o valor total (2, 3 ou 4 tempos). En cada grupo hay cinco elementos! E coidado, ¡só tés 2 intentos!
* Outros traballos:
- Repasar os contidos de LINGUAXE MUSICAL que xa estaban colgados no muro da páxina de "AULA DE MÚSICA".
- Traballar nas tarefas programadas a través da nosa plataforma de contidos dixitais "EDIXGAL".
* Teoría: Seguir estudando os contidos que tiñamos previstos xa para o exame teórico en "Proxecto UkeCole"
* Xa podedes disfrutar dunha nova canción galega no noso "Proxecto UkeCole". Déixovos aquí o enlace para ir traballando nesta fermosa "Muiñeira de Piadela".
- ACTIVIDADE MUSICAL DE CENTRO PARA TODOS OS CURSOS
(Dende Infantil ata 6º Curso de Ed. Primaria):
* Canción do día da árbore, que cantaremos e tocaremos todos xuntos, se todo vai ben o 5 de xuño, día Mundial do medio ambiente
Cantala tentando aprender a letra. E no caso do alumnado de 5º e 6º aprendela tamén co ukelele.
Seredes a "banda"que acompañará a todo o cole. Enlace aqui.
============================================
MÁIS COUSIÑAS PARA TODOS OS CURSOS/NIVEIS:
- Compón a túa música con incredibox (posibilidade de descargar app)
- Composición II: Tamén podes compoñer coa ferramenta"SongMaker" doutro xeito ben divertido. Ademáis poderás gardar as túas cancións no ordenador ou compartilas fácilmente cun link as túas.
- Traballo de Investigación: Busca información sobre dous dos novos instrumentos que imos incorporar á aula de música; A batería acústica/eléctrica e o baixo eléctrico (partes, orixe, técnica para tocalos...). Redacta nun pequeno traballo a información que consideres máis importante durante o teu traballo de investigación.
Se coñeces algunha persoa que toque algún destes instrumentos podes entrevistalo e incorporar as súas aportacións ao teu traballo.
Todo isto facilitarache tocar estos instrumentos á volta deste parón de clases!
- Convírtete nunbaterista virtual creando os teus mellores ritmos con "ableton". Tamén podes facer acordes, melodías ritmos de baixo... aquí
(Para unha correcta visión é mellor loguearse na plataforma "pinterest", coa conta de google etc)
- Recursos de música na web "Aulas Galegas", na que colaboramos algúns mestres do centro na creación online de contidos para axudar aos pais/nais nesta situación tan complexa.
REGUEIFA/REGUEIFESTA
Adéntrate no mundo da Regueifa a través da actividade que creamos para o proxecto Aulas Galegas . Entra aquí para aprender un montón de cousiñas e empeza a regueifar xa. Podes enviarme ao mail os teus vídeos regueifando ou envialos ao concurso Regueifesta.
"MUSICOGRAMAS" divertidos para facer percusión corporal:
Play Ópera é unha aplicación para os nenos de entre 5 e 12 años que busca fomentar o interés e disfrute de la ópera a través de obras de 5 destacados compositores.
Rigoletto de Verdi, La Cenicienta de Rossini, Turandot de Puccini, La flauta mágica de Mozart, Luisa Fernanda de Federico Moreno Torroba, son as 5 obras que nos propón esta app, ilustradas por outros tantos artistas de recoñecido prestigio.
Un curiosa aplicación para aprender a tocar o piano na que podemos usar tanto o teclado proposto pola app como un físico que teñamos xa que a aplicación vai guiar ao neno para que poida tocar cancións.
Baixo o lema ““Everyone can create music” un grupo de diseñadores, músicos, programadores e artistas crearon esta aplicación para divulgar a aprendizaxe da Ed. Musical. Neste "mundo", as persoas viven en diferentes alturas (como as notas), e os nenos trazarán o percorrido dun tren para que recolla a cada habitante na súa casa.
Simultáneamente a app amosa o pentagrama e as notas, compases, claves…
- Aprendemos a tocar o xilófono e o piano virtualmente!!
Con esta nova App que vos vou recomendar, podedes tocar cancións, practicar escalas e outros exercicios ben divertidos tocando o xilófono ou o piano. E ata facer as vosas propias composicións!! Se dispoñedes de tablet ou outro dispositivo móbil, tactil esta é a vosa oportunidade!!
Funciona tanto en dispositivos Android como IOS. Chámase "Mi 1º xilófono y piano" e é unha creación de Hoseki App. Paréceme moi útil para empezar a tocar estes instrumentos, coñecer as notas musicais e o seu son, o funcionamento do teclado (teclas naturais e alteradas). Ocórreseme que se poden traballar moitos conceptos da Linguaxe Musical como escalas, intervalos, acordes e, sobre todo, pódense tocar melodías coñecidas ou inventalas. Ademáis ten varias melodías coñecidas que van marcando as notas para poder tocármo-las. Por suposto,se mercamos a versión PRO, hai moitas máis!! Pero na vers free (gratuita) xa teriamos material abondo para entreternos tocando varias propostas. Para tocar e compoñer poñemos o "Modo libre".
Resumindo... Que actividades podemos facer en clase con esta App?
Pois as mesmas que poñemos facer cun xilófono ou un teclado "de verdade". Algunhas ideas:
- Repaso de conceptos musicais. Tocar intervalos, traballar con escalas, alteracións, formar acordes xa que a App é polifónica, etc.
- Tocar cancións a unha ou varias voces. Podemos dividir a clase en grupos e tocar melodías ou cancións a máis dunha voz ou con textura de melodía acompañada.
- Compoñer melodías libres ou dirixidas segundo o obxectivo didáctico que nos expuxeramos.
- Improvisacións sinxelas sobre tres notas ou sobre escala pentatónica.
- E aquí, un feixe de aplicacións máis entre as que podedes escoller outras cousiñas que vos chamen a atención "Máis aplicacións de música"
O "29 de abril", celebramos o "Día Internacional da danza" :
Con motivo da celebración do día da Danza, dende o departamento de educación da Cidade da Cultura, propóñennos unha ficha didáctica ben interesante para o alumnado de primaria.
"Coa axuda da Raposa Fedella, presentamos un percorrido no que viaxaremos desde o neolítico, ao antigo Exipto, á Idade Media ata actualidade; nunha travesía na que hai que resolver enigmas, descifrar un xeroglífico... para descubrir a fascinante historia da danza a través da pintura". Agardamos que esta actividade vos guste!!.
Ademais, convidan á cativada a mandar un vídeo bailando ó seguinte correo electrónico para editalo e crear unha peza conxunta.
Podedes enviar as vosas propostas a onlinecidadedacultura@gmail.com (ata o venres 01 de maio). Despois podedes seguir mandando as vosas danzas igualmente, só que non se poderán engadir xa á peza conxunta editada.
Musipoly: O xogo Musipoly Pequeno Mozart é un material educativo deseñado para que os nenos aprendan a escalamusical e recoñezan os símbolos das figuras musicais dunha maneira lúdica e divertida. O obxectivo do xogo é ser o primeiro en conseguir a Escala.
Parchís musical: O xogo «Parchís Musical Pequeno Mozart» é un material educativo deseñado para que os nenos aprendan o valor das figuras musicais e compoñan a escala dunha maneira lúdica e divertida. O obxectivo do xogo é ser o primeiro en alcanzar a meta coas catro fichas ou conseguir a Escala Musical.Ver máis info sobre o xogo ou mercar aquí
IDEAS EDUCATIVAS PARA DIVERTIRSE XOGANDO EN FAMILIA:
* Karaoke: Animádevos para pasar un anaco divertido cantando co voso propio karaoke.
Aquí vos deixo un par de recursos interesantes para que cantedes a esgalla; "Galeoke" (karaoke de cancións galegas) e "cantaokey"
* Inventade a vosa coreografía: Elexide unha canción que vos guste e convertídevos en coreógrafos creando uns pasos de baile divertidos.
* Gravade o voso propio programa de radio: Imaxinade que tendes un programa de radio! Imaxina o que lle contarías aos teus ointes, a música que pincharías, entrevistas... Grabádevos e divertídevos despois escoitándoo.
* Inventade a vosa propia canción: Libera o teu sentido do ritmo e creatividade e compóñede a vosa propia canción. Non deixedes de grabar o resultado final para poder desfrutar da vosa composición cando os apeteza.
* Adiviña a canción: Tararea a melodía ou recita un anaco da letra dunha canción coñecida. A ver que é quén de acertar!
* Cancións da infancia dos papis/mamis: Queres vivir un "flashback"? Lembra cos teus fillos as cancións da túa infancia. E se ademais ten algunha coreografía ou xogo ritmo aprédella tamén para pasar un anaco pipa todos xuntos!
Cada venres publicarei un grupo ou músic@ galeg@ neste espazo. Cunha pequena recensión do artista e algunha das súas cancións para que desfrutedes da súa música.
O fin desta actividade é coñecer un petisquiño do noso riquísimo abano de artistas. Pois sí, somos un terra das máis ricas neste senso. Pero tristemente, ás veces, absorbidos polas “mega producións” ou “produtos comerciais nacionais e internacionais”, non somos conscientes disto. Especialmente as xeracións máis novas.
Descubriredes un novo mundo! Con músicas fermosas que tristemente non teñen a presenza que se merecen, nas canles de radio ou programas de televisión comerciais.
Estade atentos ás publicacións semanais!!
Empezamos hoxe a proposta desta semana!!
Fai clic neste link que vos levará á xanela “Músic@s Galegos”, habilitada especialmente para esta actividade
FAITE O TEU INSTRUMENTO!!
Da man do gran músico e musicólogo galego "Abraham Cupeiro", coñecido entre outros moitos proxectos, por recuperar e reconstruír instrumentos da antigüedade, propóñovos algo ben divertido e interesante.
Feito especialmente, para aportar o seu gran de area nestes días de confinamento polo covid 19.
Se queredes coñecer máis cousiñas deste súper profe pinchade aquí
Para calquera dúbida, ou envío de traballos podedes escribirme á dirección de sempre: oscar@ramallosa.org
Ou a través das titorias da aula virtual.
Mil grazas polo voso traballo e compromiso coa saúde pública deste noso planeta! E lembra, "quédate na casa", sen deixar de aprender e desfrutar coa música