Pensando en equipo

O curso escolar 2017/2018, a aula de 5º de Educación Primaria decidiu centrar o seu traballo anual, dentro do PDI xeral do CEIP Manuel Sueiro “Cada latexo... un pensamento”, na temática do “Pensamos en equipo”.

O porqué deste traballo resúmese nas seguintes liñas centradas nas súas vantaxes tales como:

• Máis motivación. O alumnado alcanza unhas necesidades de rango superior.
  • Os membros dun equipo de traballo teñen a oportunidade de aplicar os seus coñecementos e competencias, e ser recoñecidos por iso, mesturando fortalezas complementarias.
  • Maior compromiso mellorando o desempeño.
  • Máis ideas.
  • Máis creatividade e a aprendizaxe.
  • Mellora a comunicación e reduce a tensión.
  • Mellores resultados, aumentando a eficiencia e a produtividade.

Traballamos os seguintes obxectivos:

• Construír confianza co alumando e coas actividades propostas por eles.
  • Establecer obxectivos comúns
  • Crear sentido de pertenza
  • Involucrar ao alumnado na toma de decisións
  • Buscar o entendemento entre partes
  • Impulsar a comunicación
  • Aproveitar a diversidade
  • Celebrar os éxitos do grupo
  • Favorecer o compromiso mutuo e a responsabilidade compartida

O traballo comezou a finais do mes de setembro, no que o alumnado de 5º de Educación Primaria determinou os seguintes aspectos a desenvolver durante todo o curso.

• Concreción das normas da aula, na que indicaron as condutas que lles gustaría que non se producisen e no caso de que se producisen cal sería a súa acción para compensala.
  • Establecer o traballo anual, concretando que en cada un dos 3º trimestres se realizarían como mínimo 3 actividades grupais.

As actividades realizadas ao longo do curso foron as seguintes:

1º trimestre:

• Día 6 de outubro: actividade grupal para celebrar o encontro coa autora Irma Ruth del Ángel.
  • Día 24 de outubro: presentación do PDI da aula de 5º de Educación Primaria que leva por título “Pensamos en equipo”.
  • 3ºSemana novembro: identificamos e coñecemos as necesidades dos nosos compañeiros/as do CEIP Manuel Sueiro.
  • Día 20 de decembro: festival de Nadal. Interpreación da canción "Bajo el mismo sol".

2º trimestre:

3º trimestre:

• 21 de marzo, Día da Poesía.
  • Semana do 19 ao 23 de marzo: día da auga e das árbores.
  • Primeira quincena do mes de abril: elaboración dun vídeo receita para o concurso “Chefs saudables”.
  • Primeira quincena do mes de maio: teatro en Bande. "Ondiñas que van e veñen".
  • Segunda quincena do mes de maio: Insua dos Poetas (21 de maio).
  • Primeira quincena do mes de maio: elaboración dos programas didácticos co programa “Kahoot”
  • Última quincena do mes de maio: presentación das noticias relevantes no “Ceip Manuel Sueiro” no Telexornal “Sueiro Telediario”.

Como conclusión, destacar que cando as persoas traballan en equipo, é indiscutible que se melloran os resultados. A valoración do traballo en equipo foi en aumento ata o punto de pasar, dunha estratexia de motivación e de resolución de problemas, a darlles capacidade para tomar decisións, planificar e conducir os mesmos procesos dos que son protagonistas.