Contidos Mínimos ESO e Bacharelato 2014-2015
CONTIDOS MÍNIMOS
ESO E BACHARELATO
LINGUA GALEGA E LITERATURA
Curso 2014-15
IES de Porto do Son
CONTIDOS MÍNIMOS PARA A ESO
CONTIDOS MÍNIMOS PARA 1º de ESO
-
Elaboración, dentro do seu nivel, tanto na oralidade como na escrita, distintos tipos de textos / discursos (descricións, narracións, argumentacións...) atendendo ás súas diferentes estructuras formais.
-
Coñecemento, máis ou menos básico, da situación lingüística no mundo,
na Península e en Galicia, da situación do galego e da lexislación lingüística.
-
Coñecemento das regras básicas de ortografía.
-
Uso lingüístico adecuado á situación comunicativa coa aplicación das propiedades textuais (coherencia, cohesión, adecuación e corrección) esixíbeis neste nivel.
-
Recoñecemento das clases de palabras e utilización correcta das mesmas dentro do uso esixíbel neste nivel.
-
Identificación das ideas clave e xerarquización da información máis relevante dun texto.
-
Recoñecemento das características dos xéneros literarios (narrativa, lírica e dramática) e das peculiaridades da lingua literaria.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
CONTIDOS MÍNIMOS PARA 2º de ESO
-
Elaboración, na oralidade e na escrita, de distintos tipos de discursos/textos (exposicións, argumentacións...) atendendo ás súas diferentes estruturas formais e aplicando as normas de coherencia, cohesión, adecuación e corrección.
-
Identificación das ideas clave e xerarquización da información máis relevante dun texto de cara á súa aplicación na elaboración de esquemas, cadros sinópticos, resumos... como ferramentas de creación textual e aprendizaxe.
-
Coñecemento básico da realidade sociolingüística de Galicia e identificación das interferencias lingüísticas.
-
Distinción e identificación dos distintos niveis de lingua: estándar, coloquial, culto e científico-técnico.
-
Recoñecemento semántico, formal e sintáctico das clases de palabras.
-
Identificación dos diferentes tipos de frases e as súas funcións así como dos tipos de oracións, segundo a actitude do falante e segundo a natureza do predicado.
-
Identificación nos diferentes tipos de textos literarios (narrativos, poéticos e teatrais) das súas características básicas (voces narradoras, os personaxes, espazo, tempo, linguaxe poética…) e aplicación das mesmas nas súas producións.
-
Identificación das principais características dos xéneros xornalísticos.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
CONTIDOS MÍNIMOS PARA 3º DE ESO
-
Comprensión e elaboración, na oralidade e na escrita, de distintos tipos de discursos/textos atendendo ás súas diferentes estruturas formais e aplicando as normas de coherencia, cohesión, adecuación e corrección.
-
Identificación das ideas clave e xerarquización da información máis relevante dun texto de cara á súa aplicación na elaboración de esquemas, cadros sinópticos, resumos... como ferramentas de creación textual e aprendizaxe.
-
Identificación das características dos textos xornalísticos e aplicación desta na súa interpretación crítica e na reelaboración da información.
-
Coñecemento da realidade sociolingüística de Galicia e identificación das interferencias lingüísticas.
-
Coñecemento da situación lingüística na Península e en Galicia.
-
Coñecemento das principais etapas da historia da lingua ata o século XIX.
-
Identificación do tipo de palabras atendendo á súa estrutura.
-
Reflexión sobre os mecanismos da lingua e os seus elementos formais (tipos de palabras, estrutura da oración simple, funcións sintácticas...) e integración destes para a comprensión e a produción textuais.
-
Identificación nos diferentes tipos de textos literarios (narrativos, poéticos e teatrais) das súas características (voces narradoras, os personaxes, espazo, tempo, linguaxe poética…) e aplicación das mesmas nas súas producións.
-
Recoñecemento das características das principais etapas, obras e autores da literatura galega ata o século XIX.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
CONTIDOS MÍNIMOS PARA 4º DE ESO
-
Comprensión e elaboración, na oralidade e na escrita, de distintos tipos de discursos/textos (expositivos, argumentativos, publicitarios, instrutivos, etc.), aplicando as normas de coherencia, cohesión, adecuación e corrección.
-
Coñecemento das características principais da linguaxe específica de tipos de comunicación actual (rede, publicidade, radio, cine, televisión, etc.).
-
Identificación das ideas clave e xerarquización da información máis relevante nos distintos tipos de textos de cara á súa aplicación na elaboración de esquemas, cadros sinópticos, resumos... como ferramentas de creación textual en distintos e aprendizaxe.
-
Coñecemento das principais etapas da historia externa da lingua dende comezos do século XX ata a actualidade.
-
Coñecemento da realidade sociolingüística de Galicia na actualidade e do seu marco legal.
-
Identificación das principais variantes internas e xeográficas do galego, integrándoas no sistema lingüístico.
-
Reflexión sobre os mecanismos da lingua e os seus elementos formais (planos fonético e semántico, tipos de palabras, estructura da oración simple e composta, funcións sintácticas...) e integración destes para a comprensión e a produción textuais.
-
Recoñecemento nos textos literarios dos principais recursos estilísticos de cara á interpretación dos mesmos establecendo relacións co contexto, especialmente histórico e persoal do autor ou autora.
-
Recoñecemento das características das principais etapas, obras e autores da literatura galega dos séculos XX e XXI.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
CONTIDOS MÍNIMOS
PARA O BACHARELATO
CONTIDOS MÍNIMOS DE 1BACHARELATO
-
Coñecemento da orixe da lingua galega: o proceso de romanización do noso territorio ea influencia dos substratos e superestratos na súa evolución.
-
Coñecemento da evolución histórica da lingua galega: o proceso de formación do galego-portugués, a situación cultural do galego antigo, do galego medio e do galegomoderno, e as súas características lingüísticas.
-
Análise crítica das circunstancias que condicionaron a evolución, o uso e a realidade actual da nosa lingua.
-
Coñecemento dos elementos do acto comunicativo e recoñecemento dos niveis de lingua e os rexistros de fala.
-
Concepción e particularidades das variedades xeográficas e sociais da lingua.
-
Identificación das interferencias lingüísticas entre galego e castelán, valorando a producción correcta do galego.
-
Elaboración dunha exposición dun tema propio do ámbito académico (un traballo monográfico, unha reseña bibliográfica, unha memoria, un informe, unha reseña) utilizando procedementos de documentación e distintas estratexias que faciliten a comprensión e a expresión (fichas, resumos, esquemas, ferramentas TIC, etc.).
-
Reflexión sobre a lingua nos planos fónico, morfosintáctico, léxico-semántico e textual e uso dos conceptos e os procedementos lingüísticos básicos adecuados para a comprensión e a producción de textos, segmentación, conmutación, clasificación, análise, etc.
-
Aplicación correcta das regras de acentuación e dos signos de puntuación, e uso axeitado das grafías conflictivas, prefixos e terminacións e grupos consonántico dubidosos. Corrección fonética e ortográfica nos usos oral e escrito.
-
Coñecemento dos mecanismos da renovación léxica e utilización correcta das palabras patrimoniais, os cultismos, os semicultismos e as terminoloxías específicas.
-
Coñecemento dos autores e comentario das obras máis representativas da literatura galega da Idade Media e dos séculos XVI, XVII, XVIII e XIX, establecendo relacións entre os textos e a etapa na que foron creados.
-
Interpretación de textos e obras literarias tendo en conta a estructura e a técnica empregada e emisión de xuízos fundados sobre aspectos formais e temáticos.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
CONTIDOS MÍNIMOS DE 2º DE BACHARELATO
-
Análise crítica das circunstancias que condicionaron a evolución, o uso e a realidade actual da nosa lingua.
-
Achegamento á situación do galego nos distintos ámbitos sociais, comprensión da diferencia entre bilingüismo e diglosia e análise do proceso de normalización lingüística.
-
Coñecemento dos factores e recursos que permiten cumprir nun texto coas esixencias da adecuación, da cohesión e da adecuación á situación comunicativa, para producir textos de distinto tipo.
-
Elaboración dunha exposición dun tema propio do ámbito académico (un traballo monográfico, unha reseña bibliográfica, unha memoria, un informe) utilizando procedementos de documentación e distintas estratexias que faciliten a comprensión e a expresión (fichas, resumos, esquemas, ferramentas TIC etc.).
-
Reflexión sobre a lingua nos planos fónico, morfosintáctico, léxico-semántico e textual e dominio dos conceptos e os procedementos lingüísticos básicos adecuados para a comprensión e a produción de textos, segmentación, conmutación, clasificación, análise, etc.
-
Aplicación correcta das regras de acentuación e dos signos de puntuación, e uso axeitado das grafías conflictivas, prefixos e terminacións e grupos consonánticos dubidosos. Propiedade léxica, morfolóxica e sintáctica.
-
Elaboración da información a partir dos medios de comunicacións de masas, diferenciando as características das seccións e dos programas e atendendo ás súas linguaxes específicas.
-
Coñecemento dos autores e comentario das obras máis representativas da literatura galega dos séculos XX e XXI, establecendo relación entre os textos e a etapa na que foron creados.
-
Interpretación de textos e obras literarias tendo en conta a estructura e a técnica empregada e emisión de xuízos fundados sobre aspectos formais e temáticos.
-
Lectura comprensiva das obras escollidas do patrimonio literario galego.
- APIs de Blogue