Vedra medra coa xente de oficio. Obradoiro de carpintería no centro

O venres 14 de febreiro, acudiron ao CPI José Manuel Segade, José María López, e Manuel Vilas, recoñecidos carpinteiros de Vedra e de San Mamede de Ribadulla.

O alumnado de 1.º e 2.º da ESO tivo a ocasión de ver e coñecer o funcionamento dos diferentes útiles que empregaban hai catro ou cinco décadas os máis vellos, José e Manuel, como a torniqueta, o serrón do aire, a serra portuguesa, a eixola, a macheta de carpinteiro ou o acanalador…

Tamén aprendeu a rapazada que son os ingletes, o lizo, a xabreira, a mortea ou a chazona.

Souberon da laboriosa elaboración dos pipotes nesta terra da Ulla, gran produtora de viño, escoitando a un carpinteiro experto, José.

E revisaron o cuestionario de recollida de campo que nos facilitou o ILG desde o programa Lingua, patrimonio e coñecemento tradicional.

Esta sesión, na que estivo presente o Departamento de Tecnoloxía coa profesora Natividad Penas, difundirase en formato audiovisual no 3.º trimestre como parte dun monográfico destinado á carpintería e á madeira.

A actuación descrita complementarase cun traballo colaborativo que iniciaremos desde a aula coa app Bótame un capio, á que iremos incorporando canta terminoloxía nova fomos aprendendo.

Está tamén iniciado o contacto coa Escola Básica e Secundária de Rebordosa en Porto para intercambiar nestes próximos meses experiencias entre os nosos escolares e os portugueses.

Galería coas fotos do taller

Xulia Marqués

Coordinadora de Vedra medra