Obradoiro Entroido Tradicional - Vedra Medra: 3ª Entrega

Á terceira vai a vencida

Seguindo coa nosa convocatoria, este martes fomos pola última do trimestre. O 27 de novembro estiveron convidados os veciños de San Xián de Sales. Nesta parroquia mantense viva a festa e nela participa activamente toda a veciñanza. Acompañáronnos axudando coa elaboración das cancións de coro, Juan Duarte e dos atranques, Ángela Sánchez. Viñeron contarnos a súa participación como integrantes dos coros de bonito e de vello Lourdes Mallo, María Elena Guimarey e Mariluz Turnes. Ata aquí achegáronse tamén dous xenerais veteranos Manuel López e Jesús Amenal, acompañado este último da súa filla Margarita que nos agasallaron co relato das súas experiencias.

O mes de decembro paramos para poder estudar sen sobresaltos e regresaremos tras as vacacións de Nadal con dúas sesións novas, unha enteiramente destinada a revisar o papel da muller neste festexo tradicional e unha segunda, animadísima na que están convocados todos os informantes que nos visitaron.

Vedra medra finalizará a 1ª parte desta actuación a finais de xaneiro en compañía de xenerais, correos e coros das parroquias de Vedra, Trobe, S. Pedro de Vilanova e S. Xián de Sales.

Febreiro será o mes que destinaremos aos ensaios porque este curso todo o alumnado da ESO vai renderlle unha homenaxe ao Entroido tradicional rural do Ulla facendo unha macrorrepresentación na que estarán presentes todas aquelas figuras que concorrían na celebración.

O obradoiro serviu para quentar motores…

Á beira disto, nos corredores do CPI de Vedra teremos unha exposición de fotografías antigas e de traxes de Entroido.

Todos foron cedidos por xente de Vedra que gustosamente se comprometeu connosco neste labor emprendido desde o EDLG do centro educativo.

Xulia Marqués

Coordinadora do Vedra Medra

Ver fotos

Obradoiro do Entroido rural tradicional

En Vedra medra continuamos os martes co Obradoiro do Entroido rural tradicional. E xa celebramos a 2ª sesión. Esta vez estivo con nós a xente de San Pedro de Vilanova. Dúas mulleres, Cristina Orosa e Carmen Cutrín, foron as encargadas de instruílos na composición e na interpretación dos atranques.

Contamos tamén co testemuño da primeira xenerala da Ulla, Luzdivina Balado, que veu desde Boqueixón. E como somos moitos, requirimos a Suso Gamás, que veu axudarnos de novo.

Esta primeira quenda de traballo rematará o martes 27 de novembro. Paramos, porque o mes de decembro a rapazada ten que estudar xa que está á volta a 1ª avaliación.

O pasado venres 16 celebramos tamén o Día Internacional do Patrimonio Mundial. Fixemos un cartel dedicado especialmente aos homes e mulleres de Vedra que nos acompañaron en cada actuación ao longo destes tres anos de andaina e dos que aprendemos e seguimos a aprender.

Vedra medra, que ten como lema POR UN PATRIMONIO VIVO!, aposta por darlle un espazo no ensino obrigatorio ao patrimonio e aos vedreses que terman del, os de máis idade. E con eles, sempre, os cativos.

Vaia pois o noso recoñecemento e a nosa gratitude para todos/as os que veñen respondendo á nosa chamada e fan que a comunidade de Vedra medra vaia alogándose.

CONMEMORAMOS O DÍA INTERNACIONAL DO PATRIMONIO MUNDIAL

Conmemoramos o Día Internacional do Patrimonio Mundial, 16 de novembro, coa publicación deste cartel que recorda algunhas das actividades que desenvolve o centro en relación co noso patrimonio.

Preme na foto para vela máis grande

OBRADOIRO: O ENTROIDO RURAL TRADICIONAL NA ULLA

Vedra medra chámase este curso Emociona-T.

E para potenciar os aspectos emocionais do patrimonio cultural salientando o seu valor simbólico e identitario puxemos en marcha o obradoiro "O Entroido rural tradicional na Ulla"

Con el pretendemos xerar desde a escola procesos de coñecemento, posta en valor e sensibilización de cara a este festexo tradicional tan presente nalgunhas parroquias do Concello de Vedra.

A primeira sesión tivo o lugar o martes 30 de novembro. Contamos coa participación de 44 rapaces e rapazas de educación primaria e de ESO.

Esta vez acompañáronnos para abrir a actividade Sonia e Suso Gamás que nos axudaron na composición dos atranques, e José Neira, Santiago Otero e Inés Bouzón como testemuñas daqueles entroidos pasados.

<!--pagebreak-->

O obradoiro ten como finalidade procurar un espazo de encontro da rapazada cos maiores no que ambas partes desfruten aprendendo e compartindo experiencias e vivencias.

Para a apertura do obradoiro convidamos a veciños/as das parroquias de Vedra, Trobe e San Miguel de Sarandón.

Xulia Marqués

Coordinadora de Vedra medra