Cantarelas 2020

Vedra medra. Revivindo a tradición das cantarelas de Nadal e Reices

O venres 10 de xaneiro realizamos a visita que nos viramos obrigados a adiar por mor do mal tempo antes de Nadal. Con ocasión da celebración do Nadal e dos Reis queriamos revivir a tradición das cantarelas de Nadal e Reis na parroquia de San Miguel de Sarandón. E alí acudimos convidados pola Asociación Cultural San Campio co alumnado de 1.º da ESO e de educación infantil (4 e 5 anos). O obxectivo noso era que 82 rapaces e rapazas puidesen coñecer de preto esta tradición a través do testemuño dalgúns dos seus protagonistas.

A xornada transcorreu entre cantos de Nadal e Reices,charrascos e requintas, aguinaldos e unha visita a tres casas, a de Luís de Zas, a de Marcelino e a de Crespo. Rematamos nesta última recibindo un agasallo ben doce e quentiño, un chocolate con rosca, que moito lles agradecemos…

Aquí podedes ver fotos da saída: https://photos.app.goo.gl/BqKbJyUnrst4bTNx7

Coordinadora Vedra medra

Saída á Escola Galega de Consumo

O alumnado de 3º ESO visitou o pasado luns 13 de xaneiro a Escola Galega de Consumo baixo a organización do departamento de Ciencias naturais. Na visita traballaron aspectos da linguaxe publicitaria, o etiquetado alimentario e a resolución de conflictos de consumo. Deixamos aquí una galeria de fotos da visita.

O CPI DE VEDRA DESÉXALLES UNHAS FELICES FESTAS

A Comunidade Educativa do CPI Plurilingüe de Vedra deséxavos unhas felices festas e un 2020 cheo de ledicia. Aproveitamos tamén para agradecer o apoio e colaboración de todos ao longo deste ano que remata.

Agardámosvos o 8 de xaneiro.

O Equipo Directivo

Vedra medra coa xente de oficio. O carpinteiro.

Vedra medra coa xente de oficio. O carpinteiro

O venres 13 de decembro, Manuel Vilas recibiunos na súa carpintería de Vedra e mostrounos os útiles de traballo que el empregaba no seu taller.

20 alumnos/as de 1º e 2º da ESO tiveron ocasión de ver e saber para que utilizaba a garlopa e o garlopín, a eixola, a trencha, o formón, o gramil, o guillame, os cepillos ou o compás, entre outros.

Tamén aprenderon a distinguir o mazo de armar do mazo de tallar, o serrón de cota do serrón de cotilla, o serrón do aire da serra portuguesa ou que diferenza hai entre tronzar e torar.

E de paso aproveitamos para encher o cuestionario sobre a carpintería e a madeira que nos facilitou o programa Lingua, patrimonio e coñecemento tradicional (Consellería de Educación-USC-ILG).

O traballo de investigación sobre os oficios tradicionais, obxecto do Vedra medra neste 2019-20, irase ampliando a outras profesións nos vindeiros meses.

Coordinadora de Vedra medra

VER FOTOS: https://photos.app.goo.gl/5P1iFFRBExseEDtF7

25 de novembro

Durante a semana do 25 de novembro as nenas e nenos de 6º de Educacion Infantil estivemos aprendendo un par de “consellos para máis alá do 25 de novembro”.

Unha vez que os aprendimos contámosllos aos nosos compañeiros e compañeiras de infantil e de segundo!

Prestade moita atención

e aprendede estes consellos

ogallá non fagan falta

pero é mellor sabelos!

O proxecto VEDRA MEDRA no suplemento de La Voz de Galicia

No suplemento EL COMARCAL de La Voz de Galicia, de hoxe xoves, publícase un artigo dedicado ao proxecto VEDRA MEDRA que desenvolve o centro desde fai catro cursos.

Ler o artigo

RESULTADO DA VOTACION DA XORNADA EN SESIÓN ÚNICA DE MAÑÁ

Os resultados foron os seguintes:

Censo total de familias:    304

Votantes:                           236

Votos afirmativos (SI):     192

Votos negativos (NON):      44

Polo tanto APRÓBASE o novo horario ao alcanzar o 63,15% (máis do 58% do censo total de voto afirmativo necesario para aprobación, que serían 177 votos. (De acordo coa orde do 29 de maio de 2008).

O equipo directivo agradece a todos a participación neste proceso.

Vedra a 21 de novembro de 2019.

LEMBRAMOS: XOVES 21, VOTACIÓNS CAMBIO HORARIO PARA XORNADA ÚNICA

Lembramos que este xoves, 21 de novembro, de 11.30 a 20.30 horas abrirá a mesa electoral para as votacións da proposta de horario en xornada única de mañá para Primaria e unha tarde para Secundaria.

Poderá votar a nai, o pai, ou titor/a legal (só un deles).

O voto será directo, secreto e non delegable, sendo necesaria a presentación do D.N.I.

É IMPORTANTE A PARTICIPACIÓN DE TODOS (incluído 4ºESO). O QUE NON VOTA E COMO SE VOTARA QUE NON.

Audio dos relatos gañadores do concurso "Arrepíos e outros medos"

RadioVedra e RadionaBiblio ofrécenvos os relatos gañadores do certame organizado polo departamento de Dinamización Lingüística do CPI de Vedra "Arrepíos e outros medos".

Vedra medra visita o Museo do Pobo Galego e o Instituto da Lingua Galega

O pasado 5 de novembro, data en que se recordaba o vixésimo aniversario do pasamento de don Antonio Fraguas, visitamos o Museo do Pobo Galego ao que el tanto tempo e esforzo lle dedicara.

O alumnado de 2.º da ESO percorreu a exposición dedicada ao autor, a quen se honra este 2019, como protagonista das Letras Galegas e a súa biblioteca. Serviunos de guía o etnógrafo e historiador Clodio González. Logo, os/as alumnos/as foron descubrindo o Museo por medio dun xogo de pistas, o " Entramado de oficios".

Non podía ser doutro xeito porque neste 2019-20 Vedra medra está dedicado a revisar os oficios tradicionais.

O Instituto da Lingua Galega foi a seguinte parada. Alí tivemos a ocasión de coñecer as investigadoras que nos asesoraron o curso pasado no desenvolvemento do programa " Lingua, patrimonio e coñecemento tradicional" e que estarán connosco este 2019-20, Marta e Maruxa. Aprendemos a través da súa explicación a importancia que ten a recollida de léxico tradicional e que recursos temos á nosa disposición para poder levala a cabo. Un presentáronnolo en primicia, "Patrimonio léxico da Gallaecia" (PLG). Nós tamén lles contamos como traballamos coa app "Bótame un capio" e cos cuestionarios de campo e os resultados que temos acadado.

Coordinadora de Vedra medra

Máis imaxes da saída