Proxecto VEDRA MEDRA

Vedra medra: resumo do ano

Video resumo do curso 2019-2020

Monográfico carpinteiros

Muller e traballo no rural

Vedra medra. Camelias para Rosalía

Para celebrar o Día de Rosalía e a Festa da exaltación da camelia 2020, o CPI de Vedra presenta a peza "Camelias para Rosalía" sumándose así ao festexo local.

Vedra medra vén colaborando habitualmente con asociacións culturais e entidades vedresas en actuacións de dinamización na contorna e esta é unha contribución máis.

A coincidencia no tempo das dúas festas levounos a deseñar unha proposta en honra da escritora utilizando como base a flor de Vedra por excelencia, a camelia, en cuxos pétalos inserimos poemas de Cantares Gallegos e de Follas novas. Acompañamos o cartel dunha gravación dos textos rosalianos utilizados.

Participaron en "Camelias para Rosalía" os/as alumnos/as de 1º e 2º da ESO desde a materia de Lingua Galega. A rapazada de 2º ESO encargouse da lectura, gravación e música da peza que acompañará o cartel e que formará parte da exposición que terá lugar o vindeiro 23 de febreiro en Sta. Cruz de Ribadulla.

Vedra medra. Últimos ensaios na Escola de xenerais e correos

Coma cada ano chega o Entroido e desde Vedra medra seguimos a manter o compromiso con esta tradición local.

Esta vez fixémolo da man da Escola de xenerais e correos que o Concello promoveu e na que participamos cunha vintena de rapaces de educación primaria e da ESO.

Cada martes, desde o día 21 de xaneiro compuxeron e prepararon os atranques cos que participarán no Entroido escolar e no municipal.

Galería de fotos

Velaquí as dez parellas, de xenerais e correos, que se presentarán ante os compañeiros/as e profesores/as:

1º. Laura (6º EP) —Ángel (4º EP)

2º. Noel (1º ESO)—Laura (3º ESO)

6º. Inés Garrido (2º ESO)—Andrea (2º ESO)

7º. Alex Cabo (1º ESO)—Lucía (4º EP)

8º. Carlota C. (1º ESO)—Ainara (2º ESO)

9º. André (3º ESO)—Gabriela (4º ESO)

Vedra medra. Camelias para Rosalía

Vedra medra vén colaborando habitualmente con asociacións culturais e entidades vedresas en actuacións de dinamización na contorna e esta é unha contribución máis.

Ver + fotos

Agora tócalles actuar no centro.

. Laura (6º EP) —Ángel (4º EP)

. Noel (1º ESO)—Laura (3º ESO)

6º. Inés Garrido (2º ESO)—Andrea (2º ESO)

. Alex Cabo (1º ESO)—Lucía (4º EP)

. Carlota C. (1º ESO)—Ainara (2º ESO)

. André (3º ESO)—Gabriela (4º ESO)

Ver fotos

Vedra medra. TRABALLO E XÉNERO NO RURAL VEDRÉS II

O pasado 13 de febreiro, entrevistamos a Isaura e a Digna Fariñas Varela, dúas irmás de Reboredo (Boqueixón) que emigraron a Bos Aires nos anos cincuenta do pasado século.

Estes días estiveron de visita en Galicia e aproveitamos para coñecelas e achegarnos ao relato da súa historia familiar e laboral de máis de sesenta anos en Arxentina onde residen na actualidade.

A nosa gratitude para as irmás Fariñas por compartir connosco toda unha tarde de vivencias en Compostela.

Xulia Marqués, coordinadora de Vedra medra

Coordinadora de Vedra medra

Agora tócalles actuar no centro.

1º. Laura (6º EP) —Ángel (4º EP)

2º. Noel (1º ESO)—Laura (3º ESO)

6º. Inés Garrido (2º ESO)—Andrea (2º ESO)

7º. Alex Cabo (1º ESO)—Lucía (4º EP)

8º. Carlota C. (1º ESO)—Ainara (2º ESO)

9º. André (3º ESO)—Gabriela (4º ESO)

Xulia Marqués, coordinadora de Vedra medra

Vedra medra coa xente de oficio. Obradoiro de carpintería no centro

O venres 14 de febreiro, acudiron ao CPI José Manuel Segade, José María López, e Manuel Vilas, recoñecidos carpinteiros de Vedra e de San Mamede de Ribadulla.

O alumnado de 1.º e 2.º da ESO tivo a ocasión de ver e coñecer o funcionamento dos diferentes útiles que empregaban hai catro ou cinco décadas os máis vellos, José e Manuel, como a torniqueta, o serrón do aire, a serra portuguesa, a eixola, a macheta de carpinteiro ou o acanalador…

Tamén aprendeu a rapazada que son os ingletes, o lizo, a xabreira, a mortea ou a chazona.

Souberon da laboriosa elaboración dos pipotes nesta terra da Ulla, gran produtora de viño, escoitando a un carpinteiro experto, José.

E revisaron o cuestionario de recollida de campo que nos facilitou o ILG desde o programa Lingua, patrimonio e coñecemento tradicional.

Esta sesión, na que estivo presente o Departamento de Tecnoloxía coa profesora Natividad Penas, difundirase en formato audiovisual no 3.º trimestre como parte dun monográfico destinado á carpintería e á madeira.

A actuación descrita complementarase cun traballo colaborativo que iniciaremos desde a aula coa app Bótame un capio, á que iremos incorporando canta terminoloxía nova fomos aprendendo.

Está tamén iniciado o contacto coa Escola Básica e Secundária de Rebordosa en Porto para intercambiar nestes próximos meses experiencias entre os nosos escolares e os portugueses.

Galería coas fotos do taller

Vedra medra. O autor fala da súa obra: HENRIQUE NEIRA

O pasado xoves, 6 de febreiro, estivo con nós o xornalista e investigador Henrique Neira.

Henrique, aínda que reside en Santiago, ten fortes vínculos con Vedra por vía materna. A este concello e á comarca da Ulla tenlles dedicado numerosas investigacións, hoxe xa publicadas: Vedra da Prehistoria aos inicios do século XX, Vedra da Prehistoria a 1900; é, ademais, coautor de Sarandón, anacos de historia, O lendario río Ulla. As pontes do río Ulla, Gundián, O Val do Ulla e as Coplas Ulláns e Cántigas da Ulla (coa Asociación Raiceiro).

Para adiantarnos o contido do seu próximo libro Vedra. Unha historia visual visitounos no Vedra medra, abrindo así a sección –O autor fala da súa obra-.

O alumnado de 1º da ESO foi quen escoitou o seu relatorio.

Xulia Marqués, coordinadora Vedra medra