MAIO: MES DAS LETRAS GALEGAS

Bo día nenos e nenas!!! Xa estamos no mes de maio, e o próximo día 17 é o Día das Letras Galegas dedicado este ano a RICARDO CARBALLO CALERO. Aquí vos deixamos algúns enlaces para que poidades coñecer cousiñas acerca deste autor.

LIGAZÓNS:

REAL ACADEMIA GALEGA

PRIMAVERA DAS LETRAS

PORTAL DA LINGUA GALEGA

SEMINARIO GALÁN

Ricardo Carballo Calero

Homenaxeado   Ano 2020

Categoría: Escritor.

Lugar de Nacemento: Ferrol.

Data de Nacemento: 30 de outubro de 1910.

Data de Falecemento: † 25 de marzo de 1990

OBRA  RICARDO CARVALLO CALERO:

POESÍA:

As súas primeiras publicacións foron de poesía con obras como: Vieiros (1931), O silenzo axionallado (1934), Anxo da terra (1950), Poemas pendurados dun cabelo (1952), Salterio de Fingoy (1961).

A partir de 1961 ata 1980 publica unha serie de poemas agrupados en tres partes: Excalibur, Venusberg e Avalon. Entre 1980 e 1985 escribe Cantigas de amiga e outros poemas.

TEATRO:

Carballo Calero amosou tamén interese por este xénero publicando algunhas pezas que en ocasións chegaron a ser representadas. Antes da Guerra Civil compuxo O fillo e en 1945 Isabel. A partir de aquí escribiu obras como A sombra de Orfeo, A farsa das zocas, A arbre, Auto do prisioneiro e Os xefes.

NARRATIVA:

A súa obra en prosa está recollida no volume Narrativa completa que contén obras como a novela A xente da Barreira e narracións cortas como Os señores da Pena, O lar de Clara, As pitas baixo a chuvia, Os tumbos, A cegoña e Aos amores serodios. Tamén escribiu Scórpio que pode ser considerada a súa obra mestra.

Carballo Calero tamén aportou á nosa cultura obras de tipo filolóxico como Sete poemas galegos (1955), Aportaciones a la literatura gallega contemporánea (1955), Breviario antológico de literatura gallega contemporánea (1966), Sobre lingua e Literatura galega (1971), Particularidades morfológicas del lenguaje de Rosalía de Castro (1972), Gramática elemental del gallego común (1974) e Historia de la Literatura Gallega contemporánea (1975).

LEMOS POEMAS :ESCOLMA POÉTICA DE RICARDO CARBALLO CALERO.

FRASES E CITAS DE RICARDO CARBALLO CALERO.

Na seguinte ligazón podedes escoitar numerosos textos do autor musicados por diversos grupos galegos no ano 2010 para conmemorar o centenario do seu nacemento:

Tamén podes baixalas na seguinte ligazón:

- Colección de 24 caricaturas de Carvalho Calero debuxadas por Siro para representar o escritor ferrolán en distintas épocas da súa vida, dende a mocidade ata a vellez. Tédelas en

Xogos de fuga para o alumnado/escape room

-O misterio da casa de Ricardo Carvalho Calero: elaborado por Alba Carril Casanova (CPI de Vedra) e Ana Sánchez Sanmartín (CEIP Arquitecto Casas Novoa)

-Letras Galegas 2 020. Ricardo Carvalho Calero: elaborado por Alba Carril Casanova (CPI de Vedra)

-Xogo Letras galegas 2 020: Carvalho Calero da profesora Patricia Sánchez Lamas.

Ligazón á fiestra de Patricia para saber un pouquiño máis.

O COLEXIO SAN PÍO X (OURENSE) OFRÉCENOS UN VIDEO NO QUE NOS CONTA A VIDA E OBRA DE RICARDO CARVALLO CALERO E UN XOGO PARA REPASAR ASPECTOS FUNDAMENTAIS DO AUTOR.

O CEP FREI LUÍS DE GRANADA (LUGO) SORPRÉNDENOS CUNHA CANCIÓN.

A Secretaría Xeral de Política Lingüística fai públicos, a través do Portal da Lingua, os carteis e as guías premiadas no Concurso-Exposición das Letras Galegas 2020 dedicado a Ricardo Carvalho Calero. Xa se poden ver en:

PROPOSTA ACTIVIDADES:

Carvalho Calero para o ensino primario, de Laura García Diaz: unha unidade que lle achega a vida, a obra e a proposta ortográfica de Carvalho Calero ao alumnado de educación infantil e primaria mediante unha serie de actividades lúdicas e interactivas en liña.

Carvalho Calero para o ensino primario. Formato PDF. 1 MB

EXPOSICIÓN DAS LETRAS: RICARDO CARBALLO CALERO

CUESTIONARIO SOBRE RICARDO CARBALLO CALERO.

POWERPOINT E UD SOBRE RICARDO CARBALLO CALERO.

UNIDADES DIDÁCTICAS POR CURSOS:

UD 1º

UD 2º

UD 3º

UD 4º

UD 5º

UD 6º

PREME NA IMAXE PARA LER ESTE LIBRO EN FORMATO ISSU:

ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

AS PITAS BAIXO A CHUVIA.

PREME NA IMAXE  PARA LER EN PDF

PREMENDO NA IMAXE PODEMOS ACCEDER AO CONTO, Á MÚSICA E A UNHA UNIDADE DIDÁCTICA DO CONTO AS PITAS BAIXO A CHOIVA.

PREME NA IMAXE PARA  LER O LIBRO DOS BOLECHAS:

Premendo na imaxe podedes acceder a LETRAS PARA CONTAR UN PAÍS .

AS PITAS BAIXO A CHOIVA.pdf745.99 KB