De Base a Base e leo porque me toca

Os/as nenos/as de 3º E.P.  preguntáronse: Por que xogar a xogos de mesa coñecidos se podemos inventar o noso propio? Meu dito, meu feito: Elaboramos un que se chama “DE BASE A BASE E LEO PORQUE ME TOCA”.

Despois de coñecer a vida e o hábitat dos pingüinos na Antártida da man das mulleres e homes da Base Gabriel de Castilla, decidimos dar un salto atrás no tempo ata Atapuerca seguindo os pasos das mulleres e homes da Base Cid Campeador.

Saímos de Illa Decepción pasando por Burgos ata chegar de volta ao noso cole. Nesa viaxe coñecimos a un heroe da Antártida como Scott, o xacemento de Atapuerca e o evento deportivo do cross nesa serra. A Base recibiu o Premio Evolución de mans da Fundación Atapuerca. Algunha información xa tiñamos grazas ao proxecto sobre Atapuerca e María Martinón que desenvolvemos o curso pasado.

Na nosa chegada a Burgos, conmemoramos o aniversario da catedral, soubemos que alí se atopa soterrado o Cid. Das súas andanzas da conta o clásico da literatura “Cantar de Mío Cid”.

Pensando en CASTELOS, demos voltas por CASTELA- León, CASTELA A Mancha, CASTRILLO DEL VAL en Burgos, CASTRELO do Val e CASTRELO de Miño en Ourense.

E falando de reciclaxe, en Castrillo del Val acadaron o certificado ISO 14001. Nós somos máis modestos, pero poñemos o mellor de nós nas tres Rs.

Na biblioteca escolar do centro atopamos todos os libros necesarios para desenvolver o noso proxecto e na rede aprendemos a buscar a información precisa e as respostas ás nosas dúbidas.

E como di a nosa versión libre do “Cantar de Mío Cid”:

“Quiso la escuela recrear en esta humilde versión
Trabajos y esfuerzos hechos desde el corazón”

Coa busca de información foi a través da rede, ademais de obter información, aprenderon a usar a necesaria e descartar aquela supérflua.

As lecturas programadas para a actividade foron as seguientes:

• Mi primer Cid  ( Ed. Espasa )
  • El Cid Campeador ( Ed. Susaeta )
  • La Leyenda del Cid ( Ed. Vicens Vives )
  • Cantar de Mío Cid ( Ed. Anaya )
  • La Edad Media ( Ed. SM )
  • Caballero ( E. Susaeta )
  • Cromañón. Colecc. Me llamo ...   ( Ed. Parramón )
  • La Prehistoria ( Ed. VOX )
  • La Prehistoria ( Larousse Ed. )
  • Revista “O Papagaio”, nº 9
  • Revista “Reportero DOC”, nº 211, 213, 244, 255
  • Me gusta reciclar ( Ed. Bruño )
  • Eco Héroes ( Ed. VVKids )
  • ¿Quién usa las papeleras? ( Ed. Edelvives )

Destacamos o título “ATAPUERCA, PERDIDOS EN LA COLINA” de Eudald Carbonell y José María Bermúdez de Castro, ( Ed. Destino ), fonte de información precisa da  cooperación do equipo investigador e da Base Castrillo del Val.