blogue de_Voz Natura

Comezamos a sementeira

O xoves desta semana fomos sementar cenoiras ao invernadoiro. O profe Xan deunos unhas poucas sementes a cada un, fixemos unha fila e fomos botando as sementes un a un.

Ao acabar de sementar, Xan remexeu a terra cun angazo para cubrir as sementes. E agora, esperar a que medren !!

Daniela e Martín, 3ºA

Día da árbore - Plantación no Pedroso

Con motivo do Día da Árbore e invitados polo SEPRONA, o alumnado de 4º de primaria desprazouse ata o monte Pedroso de Santiago para facer un plantación de castiñeiros e realizar distintas actividades na natureza.

Acompañados polos titores/as e dirixidos por persoal técnico do SEPRONA fixemos a plantación. Logo repartimonos en dous grupos, "noces" e "castañas". Adentrámonos nun bosque de acacias, especie invasiva, que ameaza con extendense por todo o Pedroso, sendo necesario o seu control.
Despois chegamos a un souto de castiñeiros e carballos no que descubrimos a importacia das árbores autóctonas. Ali atopamos un carrabouxo co seu verme incluido. Tamén vimos rastros de xabaríns e mesmo a árbore na que se rascaban.

Fixemos tamén un xogo de búsquedas por equipos.

Despois de merendar, poedemos mirar por un catalexos de gran alcance e mesmo traballamos co material de investigación de incendios.

Rematamos a xornada cunha demostración do uso da motobomba de extención de incendios.

Queremos agradecer ao persoal do SEPRONA, (Santiago, Mónica, Carlés, Xavier, ..) pola súa acollida.

Prema na imaxe para ver a galería completa.

A colleita de froitos do noso invernadoiro.

O martes 4 de xuño fomos, co profesor Xan, recoller as patacas que sementaramos a finais de febreiro.Tamén estaban listos para recoller as acelgas, as cenouras, os amorodos, os cabaciños e as cebolas.

Para recoller as  patacas primeiro necesitamos un sacho e con el arrincamos a planta das patacas. Logo separamos as patacas das raíces da planta e botamos as patacas nunha caixa e a planta no noso composteiro.

No invernadoiro coincidimos cunha clase de Infantil que fora coa súa profesora para ver como se recollían as patacas.

Finalmente marchamos para a clase contentos coa nosa colleita de patacas,porque logo imos facer unha tortilla con elas e ímola comer!!!!!

Sofía Sambade e Ana Pedrosa.

O NOSO INVERNADOIRO. Brais Vigo.

Ao principio de curso, Xaime solicitou un proxecto para o colexio: Voz Natura. Déronnos cartos para comprar un invernadoiro pequeno. Montárono os do Concello de Brión.

Os nenos do colexio, incluidos os de infantil, empezamos a sementar, a regar e a coidar as plantas.

Os nenos de 4ºC e os de 3ºC compartimos unha parcela de terra para plantar as patacas e os pementos morróns e de Padrón. O luns desta semana fomos plantar pementos con Xan.

Fai un mes plantamos as patacas e agora son máis grandes cás do meu avó. Ímolas sacar a final de curso e probarémolas para ver se están boas.

A CLASE DAS QUENLLAS SEMENTAMOS NO INVERNADOIRO

O 5 DE MARZO FUMOS CON MARI CARMEN A SEMENTAR NAS NOSAS PARCELAS DO INVERNADOIRO, NUNHA DELAS PUXEMOS FERMOSAS PLANTAS CON FLOR E NAS RESTANTES LEITUGAS E AROMÁTICAS.

ESTAS PARA QUE SE DEN MELLOR, EN VEZ DE SEMENTALAS NAS NOSAS PARCELAS, FAREMOS MEDAR UN POUCO COIDÁNDOAS NA CLASE EN PEQUENOS SEMENTEIROS.

Brotaron as patacas!!

O día 13 de marzo fomos  ao invernadoiro para ver se xa naceran as patacas... Naceron todas!  A planta máis grande medía  aproximadamente 6cm.

Aproveitamos para  regar as patacas, arrincar as malas herbas e remover a terra da nosa parcela. Nós fixemos un pouco, e despois Xan deulle un pequeno repaso .

Antes de marchar estivemos mirando as parcelas de infantil, nas que tiñan plantado varios tipos de flores e tamén miramos os seus carteis. Os profesores propuxéronnos facer uns carteis con información sobre as hortalizas que sementamos.

Por último, Xan díxonos  que outro día  imos plantar pementos de Padrón.

Sonia e Alexandra, 4º C

Plantamos patacas

Hoxe fomos sementar patacas, da variedade baraka, ao invernadoiro do colexio. O terreo xa estaba preparado. Xan e o noso compañeiro Brais explicáronnos como se plantaban as patacas, aínda que algún de nó xa sabiamos.

Fixemolo así:

1.Como a terra xa estaba abonada, fixemos un rego.

2. Brais díxonos que había que botar os anacos de pataca no rego co xermolo para arriba.

3. Tapamos as patacas con terra.

E agora a esperar. ¡A ver se  podemos  facer unha tortilla en xuño coa nosa colleita !

Iván Señorís Busto.

Proxecto Voz Natura

Este curso somos unha das máis de cuarenta incorporacións ao Proxecto Voz Natura da Fundación Fernandez Latorre do Xornal "La Voz de Galicia"

Árbores frutais

E por se os enxertos fallaran, alguén decidiu plantar frutais no monte que rodea o aulario de infantil.

En realidade estamos seguros de que non fallarán xa que ar ramas medraron e as follas brotaron sen problema.

Aínda así, en novembro plantáronse cinco frutais. Colaboraron nenos e nenas de sexto e tamén os de infantil.

Agora, a coidalos.

Premendo na imaxe accederemos a galería da plantación

O invernadoiro

O horta quedóusenos pequena e descolocada.

Ademáis, a convocatoria do Concurso de Voz Natura iluminounos.

Por qué non facer un invernadoiro para o centro no que cada aula ou ciclo poida dispoñer dunha pequena parcela?

Solicitouse a participación e unha vez aceptada, máns a obra.

O Concello arreglou a parcela xunto ao aulario de infantil e tamén o seu peresoal armou un estupendo invernadoiro.

Agora, xa está abonado e parcelado. Para elo, tamén colaborou a planta de reciclaxe da Mancomunidade situada en Lousame, doándonos o abono necesario.

Premendo na imaxe entraremos na galería de imaxes do invernadoiro: