PLAN DE ADAPTACIÓN Á SITUACIÓN COVID 19
NO CURSO 2020-2021
1. | Datos do centro |
Código | Denominación |
36019402 | IES Pazo da Mercé |
Enderezo | C.P. | ||
Rúa Ramal, 3 | 36449 | ||
Localidade | Concello | Provincia | |
Tortoreos (Santiago) | As Neves | Pontevedra | |
Teléfono | Correo electrónico | ||
886 11 01 10 | ies.pazo.merce@edu.xunta.gal | ||
Páxina web | |||
www.edu.xunta.gal/centros/iespazomerce |
Índice
Medidas de prevención básica 3
Medidas xerais de protección individual 5
Xestión das petición de supostos de vulnerabilidade 8
Medidas de carácter organizativo 9
Medidas en relación coas familias e ANPA 10
Medidas para o alumnado transportado 10
Medidas específicas para o uso doutros espazos 11
Medidas especiais para os recreos 12
Medidas específicas para alumnado de educación infantil e dos dous primeiros cursos de primaria 13
Medidas específicas para uso de laboratorios e talleres 13
Medidas específicas para alumnado de NEE 13
Previsións específicas para o profesorado 14
Medidas de carácter formativo e pedagóxico 14
Id. | Medidas de prevención básica |
2. | Membros do equipo COVID | ||||
Teléfono móbil de contacto (ou teléfono do centro con compromiso de desvío a un teléfono móbil) | |||||
Membro 1 | Mª Dolores Galván Bretaña | Cargo | Directora | ||
Suplente: | Susana Ferreiro García | Cargo | Vicedirectora | ||
Tarefas asignadas |
| ||||
Membro 2 | Javier Abellán Ferrer | Cargo | Xef. estudos | ||
Suplente | Cargo | ||||
Tarefas asignadas |
| ||||
Membro 3 | Mª Concepción Boente Cima | Cargo | X. D. BeX | ||
Suplente | José Manuel Páramo Rodríguez | Cargo | Secretario | ||
Tarefas asignadas |
|
3. | Centro de saúde de referencia | ||||
Centro | Centro de Saúde das Neves | Teléfono | 986 64 83 75 | ||
Contacto |
4. | Espazo de illamento (determinación do espazo de illamento COVID e dos elementos de protección que inclúe) |
O espazo de illamento, denominado aula covid, está ubicado na planta baixa do edificio novo (marcado como 1). Este espazo contará con ventilación adecuada, solucións hidro alcólicas, papeleira de pedal e panos desbotables. Tamén contará cunha caixa con máscaras cirúrxicas e FFP2 e cun termómetro de infravermellos. En caso de necesidade, podemos empregar unha segunda aula covid (marcada como 2). Ambas as dúas teñen próximo uns aseos (sinal 3), que serían de uso exclusivo para as aulas covid en caso de ter a alguén illado. |
5. | Número de alumnos e alumnas por nivel e etapa (engadir unha fila por nivel e etapa e indicar o número total) | |
Educación Secundaria Obrigatoria (1º - A) | 21 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (1º - B) | 21 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (2º - A) | 21 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (2º - B) | 18 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (2º - PMAR) | 5 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (3º - A) | 18 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (3º - B) | 13 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (3º - PMAR) | 5 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (4º - A) | 18 | |
Educación Secundaria Obrigatoria (4º - B) | 18 | |
TOTAL ESO | ||
1º Bacharelato | 24 | |
2º Bacharelato | 29 | |
TOTAL BACHARELATO | ||
Ciclo Formación Profesional Básica (1º informática de Oficina) | 9 | |
Ciclo Formación Profesional Básica (2º Informática de Oficina) | 11 | |
Ciclo FP Medio (1º Sistemas Microinformáticos e Redes) | 30* | |
Ciclo FP Medio (2º Sistemas Microinformáticos e Redes) | 23* | |
Ciclo FP Superior (1º Desenvolvemento Aplicacións Web) | 14* | |
TOTAL CICLOS | ||
TOTAL CENTRO |
6. | Cadro de persoal do centro educativo (unicamente número de efectivos) | |
Persoal non docente | 5 | |
Persoal docente | 42 | |
TOTAL | 47 |
7. | Determinación dos grupos estables de convivencia (engadir unha táboa por grupo) |
Non aplicable en Secundaria.
8. | Medidas específicas para grupos estables de convivencia (con inclusión de medidas que xa figuren no protocolo das consellerías ou doutras acomodadas á realidade do centro e grupo) |
|
9. | Canle de comunicación (para dar a coñecer ao equipo COVID os casos de sintomatoloxía compatible, as ausencias de persoal non docente e profesorado e para a comunicación das familias co equipo COVID para comunicar incidencia e ausencia) |
O método preferente para a comunicación será a chamada telefónica ao teléfono do centro: 886 110 110. Tamén se pode enviar unha mensaxe ao correo electrónico do centro: ies.pazo.merce@edu.xunta.gal |
10. | Rexistro de ausencias (procedemento de rexistro de ausencias do persoal e do alumnado) |
➔ ALUMNADO: ◆ O profesorado de cada grupo rexistrará todas as ausencias de xeito habitual (Xade, follas de rexistro). ◆ As ausencias por sintomatoloxía compatible coa COVID-19 terán ademais un rexistro específico, que será responsabilidade do membro do Equipo COVID respectivo, a partires das comunicacións das familias e os/as titores/-as dos grupos. Estas ausencias por sintomatoloxía compatible, ao figurar no rexistro específico por Covid-19, quedarán eximidas da xustificación a efectos de apertura do protocolo de absentismo escolar e, ao mesmo tempo, permitirán activar as medidas necesarias en caso de confirmación do caso. As follas de rexistro de ausencias de alumnado por sintomatoloxía compatible Covid-19 serán entregadas diariamente na xefatura de estudos. ➔ PERSOAL: O rexistro de ausencias do persoal do centro será realizado polo responsable respectivo: ◆ PERSOAL NON DOCENTE: Secretaría ou Dirección do centro. ◆ PERSOAL DOCENTE:
Ao figuraren as ausencias por sintomatoloxía compatible coa COVID-19, ademais de no rexistro tradicional, no específico por COVID-19, quedarán eximidas da xustificación a efectos de apertura do protocolo de absentismo escolar e, ao mesmo tempo, facilitarase activar as medidas necesarias en caso de confirmación. |
11. | Comunicación de incidencias (procedemento de comunicación das incidencias ás autoridades sanitarias e educativas) |
Procedemento de control e comunicación diante da aparición de sintomatoloxía COVID, tanto no alumnado como no persoal do centro, en función do lugar de aparición. ALUMNADO: 1. DETECCIÓN NA CASA: a. Farase a autoavaliación dos síntomas de forma diaria antes acudir ao centro cada mañá. b. De apareceren síntomas compatibles cunha infección por COVID-19: ● Non se asistirá ao centro. ● Comunicarase a ausencia ao Equipo COVID. ● Contactarase para consulta co centro de saúde, pediatra ou facultativo correspondente á maior brevidade posible. Se non se lle dese cita, acudirá ao PAC para a súa valoración. d. Se se confirma que é un caso positivo, comunicarase inmediatamente ao centro. 2. DETECCIÓN NO CENTRO EDUCATIVO: a. Aviso ao equipo COVID-19 por parte de calquera membro da comunidade educativa. b. Illar o afectado/a no espazo específico COVID. c. Chamar á familia para que acuda ao centro á maior brevidade. d. A familia solicitará consulta telefónica ao seu centro de saúde ou ao teléfono de referencia do SERGAS, e seguiranse as súas instrucións. e. En caso de gravidade ou dificultade respiratoria, chamarase ao 061. f. De confirmarse o positivo comunicarase ao Equipo COVID, que tamén llo trasladará ao equipo Covid-escola do centro de saúde. 3. CONTACTO CON PERSOAS diagnósticadas coa COVID-19. a. Non se acudirá ao centro ata que se coñeza o resultado negativo da proba. b. Comunicarase o resultado ao coordinador do Equipo COVID do centro. PERSOAL DO CENTRO: 1. DETECCIÓN NA CASA: a. Facer a autoavaliación dos síntomas antes de acudir ao centro cada mañá. b. Se aparecen síntomas compatibles cunha infección por COVID-19: ● Non acudir ao centro educativo. ● Comunicar a ausencia ao Equipo COVID. ● Contactar para consulta co centro de saúde, mutua ou facultativo correspondente, que valorarán e prescribirán, de ser o caso, unha proba diagnóstica. c. Se se confirma que é un caso positivo, comunicar inmediatamente ao centro. 2. DETECCIÓN NO CENTRO EDUCATIVO: a. Abandonar o centro protexido por máscara cirúrxica. b. En caso de síntomas de gravidade ou dificultade respiratoria chamar ao 061. c. De confirmarse o positivo comunicarase ao Equipo COVID, que tamén llo trasladará ao equipo Covid-escola do centro de saúde. 3. CONTACTO CON PERSOAS diagnósticadas coa COVID-19. a. Non acudir ao centro ata que se coñeza o resultado negativo da proba. b. Comunicar o resultado ao coordinador do Equipo COVID do centro. COMUNICACIÓN ÁS AUTORIDADES: ➔ Unha vez coñecido un caso (confirmado ou sospeitoso) de coronavirus no centro educativo, o Equipo COVID, a través da canle informática específica “EDUCOVID” establecida pola Consellería, comunicará os datos básicos dos posibles casos confirmados, coas debidas garantías de protección de datos. ➔ O equipo COVID do centro incluirá a información dos contactos estreitos do afectado/a, entre eles o compañeiros/as de aula, os mais próximos dentro da mesma e o profesorado que imparte clase nese grupo, os compañeiros/as do transporte, os compañeiros do transporte particular no que viaxan varios estudantes do centro, así como aquela información sobre outros contactos vinculados ao centro educativo que poidan achegar voluntariamente os pais, nais ou titores/as legais. |
Id. | Medidas xerais de protección individual |
12. | Situación de pupitres (croques da situación dos pupitres nas aulas ben de xeito individual ou croque xenérico que sexa reproducible nos restantes espazos e identificación da posición do profesorado) |
13. | Identificación de espazos ou salas para asignar grupos (cando o tamaño da aula non permita as distancias mínimas e identificación de espazos ou salas para asignar a grupos) |
|
14. | Espazos de PT, AL, departamento de orientación ou aulas especiais, Modelo cuestionario de avaliación (determinación das medidas para o uso de espazos de PT, AL, departamento de orientación ou aulas especiais do centro e modelo de cuestionario avaliación de medidas como anexo ao Plan, pódese utilizar un semellante ao que figura no protocolo de apadtación ao contexto da COVID-19 nos centros de ensino non universitario de Galicia para o curso 2020-2021) |
A orientación educativa nun centro docente xira ao redor de tres ámbitos: a acción tutorial, a atención á diversidade e a orientación académica e profesional do alumnado. Esta tripla acción dá lugar a que polo despacho de orientación poida pasar calquera membro da comunidade educativa, como alumnado, pais/nais, profesorado, equipo directivo... No devandito despacho ademais realízase traballo individual do Orientador ou Orientadora con elaboración de documentación de apoio á acción titorial, proxectos, programacións, avaliacións psicopedagóxicas... mesmo, ás veces, adóitase utilizar o despacho como clase de apoio. Por todo isto, adoptaranse as seguintes medidas:
Ao se ter que alternar o traballo individual coa atención a outras persoas, establecerase unha zona limpa de traballo na que se realicen as tarefas individuais, separándoa da zona de atención a persoas que poidan ser potencialmente infectivas. As medidas de seguridade que se propón adoptar no despacho de Orientación son:
|
15. | Titorías coas familias (determinación dos xeitos de realizar titorías coas familias) |
|
16. | Canles de información coas familias e persoas alleas ao centro (proveedores, visitantes, persoal do concello,...) |
En casos excepcionais, se teñen que asistir ao centro escolar, a reunión tentarase levar a cabo ao aire libre ou nunha habitación con suficiente espazo para manter as distancias, con uso de máscara e ben ventilado. ● PROVEDORES: Trasladaráselles as medidas adoptadas polo centro en relación ao servizo de provedores, mediante unha guía sinxela. ● VISITANTES: Existirá a cartelería necesaria nos accesos ao centro para informar dos protocolos e medidas a seguir nas visitas ao centro. ● PERSOAL DO CONCELLO: As comunicacións co Concello realizaranse habitualmente por correo electrónico ou teléfono. De teren lugar presencialmente no centro escolar, a reunión tentarase levar a cabo ao aire libre ou nunha habitación ben ventilada, con suficiente espazo para se poderen manter as distancias. Será obrigatorio o uso de máscara. |
17. | Uso da máscara no centro |
|
18. | Información e distribución do Plan entre a comunicade educativa |
|
Id. | Medidas de limpeza |
19. | Asignación de tarefas ao persoal de limpeza, espazos e mobiliario a limpar de xeito frecuente (non incluir datos de carácter persoal) |
|
20. | Distribución horaria do persoal de limpeza (distribución horaria do persoal de limpeza e da alternacia semanal ou mensual de tarefas. No caso de que existan dúas ou máis persoas de limpeza polo menos unha delas realizará o seu traballo en horario de mañá. Non incluir datos de carácter persoal.) |
|
21. | Material e proteccións para a realización das tarefas de limpeza |
|
22. | Cadro de control de limpeza dos aseos |
|
23. | Modelo de checklist para anotar as ventilacións das aulas (a colocar en cada aula) |
|
24. | Determinación dos espazos para a xestión de residuos |
|
Id. | Material de protección |
25. | Rexistro e inventario do material do que dispón o centro |
|
26. | Determinación do sistema de compras do material de protección |
|
27. | Procedemento de distribución e entrega de material e da súa reposición |
|
Id. | Xestión de abrochos |
28. | Medidas (a determinación das medidas pode ser referida á xenérica do protocolo das consellerías, unha propia do centro ou unha remisión ao plan de continxencia) |
No contexto deste protocolo, defínese gromo como a aparición súbita dunha enfermidade epidémica entre a poboación nun determinado lugar, sendo sinónimo de abrocho ou brote. Non asistirán ao centro aqueles estudantes, docentes e outros profesionais que:
Se unha persoa do centro educativo é sospeitosa de desenvolver síntomas compatibles coa COVID-19, as medidas de prevención e control levaranse a cabo por parte do SERGAS, seguindo o documento técnico elaborado pola Ponencia de Alertas y Planes de Preparación y Respuesta: ”Guía de actuación ante la aparición de casos de COVID-19 en centros educativos”. En virtude da mesma:
No suposto da aparición no centro educativo dun caso de coronavirus, ou dunha sospeita, tanto se é de alumnado, profesorado ou persoal do centro, a persoa coordinadora do equipo COVID-19 incluirá na aplicación informática a información prevista: a persoa afectada e quen teña a consideración de contactos estreitos, sexan alumnado ou profesorado, así como de quen poida ser unha persoa próxima que estea vencellada ao centro educativo. A aplicación xerará unha alerta na Central de Seguimento de Contactos (CSC), que se encargará da vixilancia evolutiva das persoas identificadas como contactos. Cando o fluxo de información proceda da autoridade sanitaria incorporarase a mesma información. A familia dun neno ou nena con sospeita de contaxio deberá solicitar unha consulta telefónica co seu pediatra para que este avalíe a necesidade de solicitude dunha proba diagnóstica. Tras a aparición dun caso confirmado da Covid 19 seguiranse as instrucións da Autoridade Sanitaria. Teremos sempre en conta a aplicación do Plan de Continxencia do noso IES para todo o non contemplado anteriormente. |
29. | Responsable/s das comunicacións das incidencias á autoridade sanitaria e educativa (deben determinarse a/s persoa/s que realizarán as comunicacións das incidencias á autoridade sanitaria e educativa. Indicar únicamente cargo desempeñado e non incluir nome) |
Coordinador COVID do centro e resto do equipo Covid. |
Id. | Xestión das petición de supostos de vulnerabilidade |
30. | Procedemento de solicitudes (canle de petición das solicitudes de comunicación coa xefatura territorial e de solicitude, de ser o caso, de persoal substituto) |
Segundo indica o apartado 9 do Protocolo de Adaptación ao contexto da COVID-19 nos centros de ensino non Universitario de Galicia para o curso 2020-2021, a persoa interesada na Declaración de persoal sensible por causas de saúde, deberá dirixir a súa solicitude á persoa que exerza a dirección do centro educativo e entregar o Anexo III do devandito protocolo debidamente cuberto. A documentación poderá entregarse de xeito presencial ou a través do correo electrónico do centro: ies.pazo.merce@edu.xunta.gal Unha vez presentado o anexo III, a dirección do centro cubrirá o correspondente anexo IV (Modelo de certificación de condicións de seguridade no centro educativo) e enviará vía email toda a documentación á Xefatura Territorial correspondente. Se procede, tramitarase a solicitude de persoal substituto na aplicación persoalcentros reflectindo no apartado observacións á casuística. |
Id. | Medidas de carácter organizativo |
31. | Entradas e saídas (determinación das entradas e saídas, organización das mesmas con horarios de ser o caso. Regulación da entrada de acompañantes do alumnado - cando o centro dispoña de planos poderanse grafiar sobre unha copia dos mesmos os lugares de entrada incluíndo, de ser o caso, os das distintas etapas educativas; no caso de non dispoñer deles poderanse utilizar acomodados á realidade do centro os que figuran como tipoloxías anexos ao protocolo-) |
ENTRADA:
SAÍDA:
|
32. | Portas de entrada e saida e circulacións no centro educativo (determinación das portas de entradas e saídas, as circulacións no centro educativo, uso de elevadores, núcleos de escaleiras, etc. -cando o centro dispoña de planos poderanse grafiar sobre unha copia dos mesmos os sentidos de circulacións; no caso de non dispoñer deles poderase utilizar acomodados á realidade do centro os que figuran como tipoloxías anexos ao protocolo-) |
|
33. | Cartelería e sinaléctica (previsións sobre a colocación de cartelería e sinaléctica no centro, coa premisa de que a de prevención prima sobre calquera outra en relación coa súa colocación) |
|
34. | Determinacións sobre a entrada e saída de alumnado transportado |
Vixilancia de entradas:
Logo de chegaren os autobuses da súa zona, dirixirase ao edificio para comprobar que se manteñen as distancias de seguridade nas portas asignadas.
Vixilancia de saídas:
|
35. | Asignación do profesorado encargado da vixilancia (só datos numéricos) |
Profesorado garda de entrada/saída= Profesorado de garda de recreos= Profesorado de garda de aula= |
Id. | Medidas en relación coas familias e ANPA |
36. | Madrugadores ou actividades previas ao comezo da xornada (previsións en relación co programa de madrugadores ou de actividades previas ao inicio da xornada, as medidas e determinacións que figuren no plan deberán ser coordinadas coa ANPA ou concello que preste ou organice o servizo e incorporaranse ao presente plan) |
Non existen. |
37. | Actividades extraescolares fóra da xornada lectiva ou posteriores ao servizo de comedor (previsións para a realización de actividades extraescolares fóra da xornada lectiva ou posteriores ao servizo de comedor, deberán ser coordinadas co organizador do servizo) |
Non existen. |
38. | Determinación para as xuntanzas da ANPA e o Consello Escolar |
De xeito telemático, sempre que for posible, e aviso por email. |
39. | Previsión de realización de titorías e comunicacións coas familas |
As titorías de Secundaria serán no horario establecido para cada titor/a ou profesor/a e seguirán os seguintes parámetros:
|
40. | Normas para a realización de eventos |
|
Id. | Medidas para o alumnado transportado |
41. | Medidas (establecemento de medidas de entrada e saída dos vehículos no centro educativo, establecemento dun espazo de espera para o alumnado transportado, de ser o caso, criterios de priorización para o uso do transporte) |
|
Id. | Medidas de uso do comedor |
42. | Quendas, lugares ocupados polo comensais e priorización do alumnado (establecemento de quendas para o uso de comedor, determinación dos lugares ocupados polos comensais, priorización do alumnado sobre o resto do persoal do centro) |
No noso centro non existe servizo de comedor. |
43. | Persoal colaborador (previsión sobre o persoal colaborador, tendo en consideración que debe ser o mesmo durante as diferentes quendas, non incluir datos de carácter persoal) |
Non corresponde. |
44. | Persoal de cociña (previsión sobre o persoal de cociña e a limpeza da mesma, non incluir datos de carácter persoal) |
Non corresponde. |
Id. | Medidas específicas para o uso doutros espazos |
45. | Aulas especiais, ximnasios, pistas cubertas,... (realizaranse as previsións que sexan precisas noutros espazos do centro tales como aulas especiais - tecnoloxía, música, debuxo, inglés, laboratorios,...- ximnasios, pistas cubertas, salóns ou calquera outro espazo de uso educativo. As previsións inluirán normas de uso e limpeza) |
Nas aulas de música, tecnoloxía, laboratorios, informática, plástica, PT e o pavillón deportivo tentarase extremar os protocolos de limpeza.
|
46. | Educación física (existirán determinacións específicas para a materia de educación física) |
O ámbito da educación física é un medio dual no que se imparte tanto clase teórica como práctica (o maior número de horas). Por tanto, débense diferenciar dous ámbitos de actuación. Nas clases teóricas o profesorado deberá seguir o procedemento habitual dunha clase normal adoptando as medidas de protección ordinarias. A dotación hixiénica mínima do pavillón constará de:
Na clase práctica no patio/pavillón, a actividade deberá ir encamiñada a minimizar os riscos, para o que sería interesante ter en conta unha serie de medidas relacionadas coas actividades:
Nasaulas teóricas:
En cantoao material deportivo, deberanse seguir as seguintes recomendacións:
O proceso de desinfección vai depender do tipo de obxecto (poroso ou non), o tipo de material do que está feito... Pode realizarse mediante varios procedementos:
En canto aos espazos, deberanse seguir as seguintes recomendacións:
En canto aos equipos de protección, o profesorado nas clases teóricas deberá utilizar o mesmo EPI que utiliza o profesor ou profesora de calquera materia. No caso das clases prácticas ao aire libre ou en pavillóns, sería recomendable utilizar os seguintes:
Medidasxerais de limpeza de superficies e material:
|
47. | Cambio de aula (regularase o proceso de cambio de aula ou visita á aula especial ou espazos de uso educativo) |
|
48. | Biblioteca (as persoas responsables da biblioteca establecerán normas de uso acomodadas ás xerais establecidas no protocolo) |
|
49. | Aseo (poderanse asignar grupos de aseos ao alumnado de etapas educativa con carácter exclusivo en atención á realidade do centro) |
|
Id. | Medidas especiais para os recreos |
50. | Horarios e espazos (as determinacións dobre o horario do recreo, os espazos, de ser o caso incluso as divisións dos mesmos, e do uso e orde no recreo realizaranse minuciosamente no plan con asignación de espazos a grupos ou niveis coas previsións propias para os grupos estables de convivencia) |
En caso de choiva abundante:
Nesta situación, o profesorado de garda será redistribuído para atender ao alumnado nas zonas cubertas. |
51. | Profesorado de vixilancia (nas determinacións figurarán os criterios para a asignación do profesorado de vixilancia, existirá un cadro que defina os horarios dos grupos de convivencia estable, non incluir datos de carácter persoal) |
Pendente de horarios. |
Id. | Medidas específicas para alumnado de educación infantil e dos dous primeiros cursos de primaria |
52. | Metodoloxía e uso de baños |
-- Non aplicable en secundaria ou ciclos -- |
53. | Actividades e merenda |
-- Non aplicable en secundaria ou ciclos -- |
Id. | Medidas específicas para uso de laboratorios e talleres |
54. | Emprego do equipamento (nas previsións de uso destes espazos deberá detallarse o uso e hixiene dos elementos e ferramentas que poidan ser utilizadas por varios/as alumnos/as e protocolizarase en función das diferentes ensinanzas os detalles de utilización do equipamento e a necesidades dun recordatorio continuo dos protocolos de prevención) |
Ao inicio da actividade o alumnado deberá ser informado sobre as medidas e recomendacións que deberá seguir e, no seu caso, dotarase a estes espazos de carteis informativos. Estableceranse as medidas axeitadas para que o alumnado especialmente sensible poida desenvolver as actividades.
Os equipos de protección individual que non formen parte do equipamento propio do alumnado deberán estar perfectamente hixienizados para o seu uso. Así mesmo, engadiranse outros equipos de protección axeitados en cada caso, favorecendo, cando for posible, a utilización de materiais desbotables. O uso das ferramentas e dos equipos de traballo planificarase de xeito que a realización da práctica supoña a mínima manipulación posible. Deberán ser hixienizados despois de cada actividade para o seu uso polo seguinte grupo ou alumno/a. |
Id. | Medidas específicas para alumnado de NEE |
55. | Medidas (o equipo COVID, en colaboración co departamento de orientación, establecerá as medidas concretas en relación coa diferente tipoloxía de alumnado con NEE) |
Neste momento non temos alumnado nesta situación. Se se dera o caso, as medidas que se adoptarían serían as seguintes:
|
56. | Medidas e tarefas. Seguimento. (particularizarase as tarefas e medidas que o persoal docente e coidador debe de extremar en relación co alumnado, as medidas serán obxecto de seguimento continuo para a súa adaptación a cada circunstancia) |
Non aplica no noso centro |
Id. | Previsións específicas para o profesorado |
57. | Medidas (para as reunións de profesorado, uso da sala de profesores e departamentos estableceranse as medidas que sexan oportunas en función do número de persoas e aforos dispoñibles. Existirán previsións para o uso de máquinas de vending ou cafeteiras) |
|
58. | Órganos colexiados (o centro incluirá previsións para acomodar ás situacións máis seguras a reunión dos órganos colexiados do centro mediante o uso, de ser o caso, de ferramentas de comunicación a distancia) |
|
Id. | Medidas de carácter formativo e pedagóxico |
59. | Formación en educación en saúde (de conformidade coas previsións do plan de formación do profesorado e cos programas formativos existentes no centro intensificarase a educación en saúde, particularmente na prevención fronte a COVID-19, no plan existirá unha previsión das actividades que ao longo do curso se realizará con alumnado e unha previsión xeral do carácter transversal da prevención e hixiene fronte ao SARS-CoV-2) |
O equipo COVID:
|
60. | Difusión das medidas de prevención e protección (o Plan regulará a difusión da información das medidas de prevención e a distribución das medidas e comunicacións que realice a Consellería de Sanidade e a de Educación, así mesmo, en colaboración co centro de saúde de referencia, incluirá posibles charlas do persoal sanitario sobre a prevención e protección; establecerase a información que será de uso obrigado na web do centro) |
a) Hábitos de alimentación saudable. b) Vida activa que inclúa a actividade física no día a día e ao longo da vida.
A Consellería de Sanidade e o SERGAS impartirán a través da presenza de profesionais no centro ou mediante fórmulas de teleformación, a formación suficiente para os centros educativos sobre as medidas xerais de prevención e protección. Dentro da oferta formativa do Plan de formación do profesorado para o curso 2020/2021 incluiranse cursos impartidos por profesionais sanitarios. |
61. | Profesorado coordinador da xestión e dinamización das aulas virtuais (o plan determinará o profesorado que, en función dos seus coñecementos e experiencia, será o encargado de coordinar a implantación das aulas virtuais, a comunicación coas persoas asesoras Abalar eo Edixgal e coa UAC; o persoal docente designado colaborará cos compañeiros que teñan maior dificultade na implantación das aulas e divulgará as accións de formación que estean dispoñibles para o conxunto do persoal docente e dos contidos existentes -engadir unha fila por profesor-) |
Neste instituto hai unha elevada porcentaxe do profesorado que xa leva anos utilizando a aula virtual, existindo unha colaboración entre os seus membros para favorecer e dinamizar o seu uso. Esta utilización reforzouse durante o confinamento e está a ser maior no presente polo propio interese do profesorado, que xa está a realizar cursos de actualización e subindo novos contidos e actividades á plataforma. O profesorado coordinador e dinamizador da aula virtual é:
Todo o profesorado do centro ten unha formación básica que lle permite empregar os medios telemáticos para exercer unha ensinanza a distancia. En calquera caso, o coordinador do equipo Tics será o responsable do traballo de mantemento da aula virtual (xestión da administración, páxina de inicio, creación de cursos e subida de información básica), que, a día de hoxe, xa está preparada para o comezo de curso cos cursos do 2020/2021. O resto de funcións (comunicación coa UAC, coa responsable Abalar de zona, divulgar accións de formación...) tamén forman parte das tarefas do equipo Tics, polo que non supón ningún cambio. O seguinte cadro recolle, ademais do coordinador TIC e Dixital, os mestres coordinadores das aulas virtuais dos ciclos non dixital. |
62. | Previsións derivadas do documento “Instrucións de inicio de curso” (o plan poderá conter aquelas previsións existentes no documento de “Instrucións de inicio de curso” aprobadas pola Dirección Xeral que teñan relación coas medidas de adaptación ao contexto da COVID-19 e que deban ser coñecidas polo conxunto da comunidade educativa) |
Este documento recollerá toda a información sobre as normas básicas de protección, instrucións no caso de aparición de sintomatoloxía compatible con COVID, horarios de entrada e saída, quendas do comedor, atención a pais/nais e titorías, normas de funcionamento, hixiene e saúde, así como as canles de comunicación co profesorado, co equipo COVID e equipo directivo. |
63. | Difusión do plan (o “Plan de adaptación á situación COVID-19” é un documento público do centro que estará a disposición dos autoridades sanitarias e educativas e poderá ser consultado por calquera membro da comunidade educativa, será obxecto de difusión na páxina web do centro e por aquelas canles que o centro considere oportunas) |
O Plan de Adaptación ao contexto da COVID-19 será publicado na web do IES e enviado ás familias a través da aplicación abalarmóbil cando sexa revisado e consensuado cos membros do Claustro e do Consello Escolar. |