Skip to Content

Protocolo COVID

PLAN DE ADAPTACIÓN Á SITUACIÓN COVID 19 

NO CURSO 2020-2021

 

1.

Datos do centro

 

Código

Denominación

36019402

IES Pazo da Mercé

 

Enderezo

C.P.

Rúa Ramal, 3

36449

Localidade

Concello

Provincia

Tortoreos (Santiago)

As Neves

Pontevedra

Teléfono

Correo electrónico

886 11 01 10

ies.pazo.merce@edu.xunta.gal

Páxina web

www.edu.xunta.gal/centros/iespazomerce

 

Índice

 

Medidas de prevención básica    3

Medidas xerais de protección individual    5

Medidas de limpeza    7

Material de protección    7

Xestión de abrochos    8

Xestión das petición de supostos de vulnerabilidade    8

Medidas de carácter organizativo    9

Medidas en relación coas familias e ANPA    10

Medidas para o alumnado transportado    10

Medidas de uso do comedor    11

Medidas específicas para o uso doutros espazos    11

Medidas especiais para os recreos    12

Medidas específicas para alumnado de educación infantil e dos dous primeiros cursos de primaria    13

Medidas específicas para uso de laboratorios e talleres    13

Medidas específicas para alumnado de NEE    13

Previsións específicas para o profesorado    14

Medidas de carácter formativo e pedagóxico    14

 

 

Id.

Medidas de prevención básica

 

2.

Membros do equipo COVID

Teléfono móbil de contacto (ou teléfono do centro con compromiso de desvío a un teléfono móbil)

 

Membro 1

Mª Dolores Galván Bretaña

Cargo

Directora

Suplente:

Susana Ferreiro García

Cargo

Vicedirectora

Tarefas asignadas

  • Nomear aos restantes membros

  • Coordinacion COVID

  • Interlocucion coa administracion

  • Comunicación co persoal do centro, coas familias e co alumnado.

Membro 2

Javier Abellán Ferrer

Cargo

Xef. estudos

Suplente

 

Cargo

 

Tarefas asignadas

  • Coordinar as propostas do equipo docente

  • Actualizar a web COVID

  • Garantir a difusión da información ao profesorado e ás familias

  • Establecer as actuacións a desenvolver en caso de abrocho

Membro 3

Mª Concepción Boente Cima

Cargo

X. D. BeX

Suplente

José Manuel Páramo Rodríguez

Cargo

Secretario

Tarefas asignadas

  • Coordinar as propostas do equipo docente

  • Xestionar a adquisición de material de protección necesario

  • Organizar a distribución de material

  • Levar a contabilización e inventario separado e certificar os consumos e gastos producidos

 

3.

Centro de saúde de referencia

Centro

Centro de Saúde das Neves

Teléfono

986 64 83 75

Contacto

 

 

4.

Espazo de illamento (determinación do espazo de illamento COVID e dos elementos de protección que inclúe)

O espazo de illamento, denominado aula covid, está ubicado na planta baixa do edificio novo (marcado como 1). Este espazo contará con ventilación adecuada, solucións hidro alcólicas, papeleira de pedal e panos desbotables. 

Tamén contará cunha caixa con máscaras cirúrxicas e FFP2 e cun termómetro de infravermellos.

En caso de necesidade,  podemos empregar unha segunda aula covid (marcada como 2).

Ambas as dúas teñen próximo uns aseos (sinal 3), que serían de uso exclusivo para as aulas covid en caso de ter a alguén illado.

 

5.

Número de alumnos e alumnas por nivel e etapa (engadir unha fila por nivel e etapa e indicar o número total)

Educación Secundaria Obrigatoria (1º - A)

21

Educación Secundaria Obrigatoria (1º - B)

21

Educación Secundaria Obrigatoria (2º - A)

21

Educación Secundaria Obrigatoria (2º - B)

18

Educación Secundaria Obrigatoria (2º - PMAR)

5

Educación Secundaria Obrigatoria (3º - A)

18

Educación Secundaria Obrigatoria (3º - B)

13

Educación Secundaria Obrigatoria (3º - PMAR)

5

Educación Secundaria Obrigatoria (4º - A)

18

Educación Secundaria Obrigatoria (4º - B)

18

TOTAL ESO

 

1º Bacharelato

24

2º Bacharelato

29

TOTAL BACHARELATO

 

Ciclo Formación Profesional Básica (1º informática de Oficina)

9

Ciclo Formación Profesional Básica (2º Informática de Oficina)

11

Ciclo FP Medio (1º Sistemas Microinformáticos e Redes)

30*

Ciclo FP Medio (2º Sistemas Microinformáticos e Redes)

23*

Ciclo FP Superior (1º Desenvolvemento Aplicacións Web)

14*

TOTAL CICLOS

 

TOTAL CENTRO

 

 

6.

Cadro de persoal do centro educativo (unicamente número de efectivos)

Persoal non docente

5

Persoal docente

42

TOTAL

47

 

7.

Determinación dos grupos estables de convivencia (engadir unha táboa por grupo)

 

Non aplicable en Secundaria.






8.

Medidas específicas para grupos estables de convivencia (con inclusión de medidas que xa figuren no protocolo das consellerías ou doutras acomodadas á realidade do centro e grupo)

  • Uso de máscara:

  • Recoméndase o uso da máscara cirúrxica.

  • Será de uso obrigado durante o horario lectivo en todo o recinto.

  • A máscara deberá cambiarse por unha nova á volta do recreo. O alumnado traerá unha bolsa hermética coa máscara limpa de recambio e outra para gardar a usada. 


  • Disposición das aulas:

  • O alumnado disporase sentado en pupitres, colocados individualmente e orientados nun mesmo sentido.

  • Os pupitres manterán a máxima separación posible, gardando unha distancia entre cadeira e cadeira, igual ou superior ao metro e medio.

  • O mobiliario non indispensable, que diminuía a superficie útil, foi retirado das aulas para tentar obter o máximo distanciamento posible.


  • Organización das aulas:

  • As mochilas terán que estar penduradas nos colgadoiros das mesas do alumnado. Non poderán deixarse nunca no chan.

  • Cada estudante pendurará a súa cazadora na cadeira, pois as perchas foron retiradas das aulas por motivos hixiénicos.

  • O alumnado só poderá deixar o seu material debaixo da mesa da súa aula de referencia.

  • Non se poderán usar as cortizas das aulas. Está prohibido pendurar cartaces e outras follas informativas, tanto nas cortizas como nas paredes, a non ser que estean plastificados. 

  • As datas dos exames, así como calquera outra información importante que afecte ao grupo, estará pendurada na aula virtual dentro do espazo propio de cada titoría.

  • Cada estudante deberá asegurarse de traer o material necesario para a clase. Evitarase compartir material; de se facer, este ten que ser desinfectado antes e despois do seu uso.




  • Equipos de traballo:

  • Nas aulas abalar, os equipos deberán ser usados pola persoa titular do posto  e, de non ser posible, desinfectaranse adecuadamente antes de ser empregados por outra persoa. 

  • O ordenador de aula, así como o mando do proxector, só poderán ser empregados polo profesorado.

  • Os teclados, os ratos e os mandos dos equipos que vaian ser utilizados por diferentes usuarios estarán protexidos por plástico para facilitar a súa limpeza.

  • Antes de abandonar a aula, os equipos de uso compartido deberán ser desinfectados.


  • Limpeza e ventilacións nas aulas:


  • Limpeza:

  • É necesario extremar a orde e a limpeza na aula.

  • En todas as aulas, na zona máis próxima á porta, colocarase un dispensador de xel hidroalcólico. O seu uso será obrigatorio ao entrar na aula.

  • O alumnado debe traer un pequeno bote de hidroxel para o seu uso persoal. Este  poderá recargarse no instituto.

  • Antes de saír da clase, o alumnado e o profesorado deberá de deixar limpas as súas mesas e cadeiras, así como os equipos que teñan sido usados.


    • Ventilación:

  • As ventás, portas, persianas, contras, dispositivos de funcionamento da iluminación, os proxectores e restantes ferramentas pedagóxicas serán unicamente manipuladas polo profesorado, coas medidas de seguridade e hixiene que procedan.

  • Deberán realizarse tarefas de ventilación frecuente nas instalacións, e por espazo de, polo menos, 5 minutos ao inicio da xornada, na metade e ao finalizar. Cada 25 minutos soará o timbre para lembrarlle ao profesorado a tarefa de ventilación.

  • Cando as condicións meteorolóxicas o permitan, manteranse as xanelas abertas o maior tempo posible.

  • As portas das aulas permanecerán pechadas, agás as da planta baixa do edificio pazo e as do edificio novo.


  • Saídas da aula:


  • As saídas fóra da aula produciranse de maneira ordenada.

  • O alumnado non poderá levantarse dos pupitres até que o profesorado llo indique.

  • Unha vez fóra, terán que abandonar o edificio pola súa porta correspondente, respectando as sinalizacións do chan.

  • As saídas produciranse de maneira escalonada no tempo para evitar o cruzamento de alumnado:

    • Todo o alumnado abandonará as aulas en orde, saíndo primeiro do edificio aqueles grupos que estean máis próximos á súa saída correspondente. Cando unha aula remate a súa saída, comezarán a abandonar o edificio os estudantes da aula contigua. O profesorado velará porque esta norma se cumpra de maneira adecuada.

 

9.

Canle de comunicación (para dar a coñecer ao equipo COVID os casos de sintomatoloxía compatible, as ausencias de persoal non docente e profesorado e para a comunicación das familias co equipo COVID para comunicar incidencia e ausencia)

O método preferente para a comunicación será a chamada telefónica ao teléfono do centro:  886 110 110

Tamén se pode enviar unha mensaxe ao correo electrónico do centro: ies.pazo.merce@edu.xunta.gal

 

10.

Rexistro de ausencias (procedemento de rexistro de ausencias do persoal e do alumnado)


ALUMNADO:

◆ O profesorado de cada grupo rexistrará todas as ausencias de xeito habitual (Xade, follas de rexistro).

◆ As ausencias por sintomatoloxía compatible coa COVID-19 terán ademais un rexistro específico, que será responsabilidade do membro do Equipo COVID respectivo, a partires das comunicacións das familias e os/as titores/-as dos grupos. Estas ausencias por sintomatoloxía compatible, ao figurar no rexistro específico por Covid-19, quedarán eximidas da xustificación a efectos de apertura do protocolo de absentismo escolar e, ao mesmo tempo, permitirán activar as medidas necesarias en caso de confirmación do caso.

As follas de rexistro de ausencias de alumnado por sintomatoloxía compatible Covid-19 serán entregadas diariamente na xefatura de estudos.



PERSOAL: O rexistro de ausencias do persoal do centro será realizado polo responsable respectivo:

◆ PERSOAL NON DOCENTE: Secretaría ou Dirección do centro.

◆ PERSOAL DOCENTE:

  • Rexistro convencional empregado habitualmente: libro de gardas.

  • Rexistro específico para aquelas ausencias provocadas por sintomatoloxía compatible coa COVID-19.

Ao figuraren as ausencias por sintomatoloxía compatible coa COVID-19, ademais de no rexistro tradicional, no específico por COVID-19, quedarán eximidas da xustificación a efectos de apertura do protocolo de absentismo escolar e, ao mesmo tempo, facilitarase activar as medidas necesarias en caso de confirmación.

 

11.

Comunicación de incidencias (procedemento de comunicación das incidencias ás autoridades sanitarias e educativas)

Procedemento de control e comunicación diante da aparición de sintomatoloxía COVID, tanto no alumnado como no persoal do centro, en función do lugar de aparición.


 ALUMNADO: 


1. DETECCIÓN NA CASA:

 a. Farase a autoavaliación dos síntomas de forma diaria antes acudir ao centro cada mañá.

 b. De apareceren síntomas compatibles cunha infección por COVID-19:

● Non se asistirá ao centro. 

● Comunicarase a ausencia ao Equipo COVID. 

● Contactarase para consulta co centro de saúde, pediatra ou facultativo correspondente á maior brevidade posible. Se non se lle dese cita, acudirá ao PAC para a súa valoración. 

d. Se se confirma que é un caso positivo, comunicarase inmediatamente ao centro.


2. DETECCIÓN NO CENTRO EDUCATIVO:

a. Aviso ao equipo COVID-19 por parte de calquera membro da comunidade educativa.

b. Illar o afectado/a no espazo específico COVID.

c. Chamar á familia para que acuda ao centro á maior brevidade.

d. A familia solicitará consulta telefónica ao seu centro de saúde ou ao teléfono de referencia do SERGAS, e seguiranse as súas instrucións. 

e. En caso de gravidade ou dificultade respiratoria, chamarase ao 061.

f. De confirmarse o positivo comunicarase ao Equipo COVID, que tamén llo trasladará ao equipo Covid-escola do centro de saúde. 


3. CONTACTO CON PERSOAS diagnósticadas coa COVID-19.

a. Non se acudirá ao centro ata que se coñeza o resultado negativo da proba.

b. Comunicarase o resultado ao coordinador do Equipo COVID do centro.




PERSOAL DO CENTRO:


1. DETECCIÓN NA CASA:

a. Facer a autoavaliación dos síntomas antes de acudir ao centro cada mañá.

b. Se aparecen síntomas compatibles cunha infección por COVID-19:

● Non acudir ao centro educativo.

● Comunicar a ausencia ao Equipo COVID.

● Contactar para consulta co centro de saúde, mutua ou facultativo correspondente, que valorarán e prescribirán, de ser o caso, unha proba diagnóstica.

c. Se se confirma que é un caso positivo, comunicar inmediatamente ao centro.


2. DETECCIÓN NO CENTRO EDUCATIVO:

a. Abandonar o centro protexido por máscara cirúrxica.

b. En caso de síntomas de gravidade ou dificultade respiratoria chamar ao 061.

c. De confirmarse o positivo comunicarase ao Equipo COVID, que tamén llo trasladará ao equipo Covid-escola do centro de saúde.


3. CONTACTO CON PERSOAS diagnósticadas coa COVID-19.

a. Non acudir ao centro ata que se coñeza o resultado negativo da proba.

b. Comunicar o resultado ao coordinador do Equipo COVID do centro.


COMUNICACIÓN ÁS AUTORIDADES:

➔ Unha vez coñecido un caso (confirmado ou sospeitoso) de coronavirus no centro educativo, o Equipo COVID, a través da canle informática específica “EDUCOVID” establecida pola Consellería, comunicará os datos básicos dos posibles casos confirmados, coas debidas garantías de protección de datos.

➔ O equipo COVID do centro incluirá a información dos contactos estreitos do afectado/a, entre eles o compañeiros/as de aula, os mais próximos dentro da mesma e o profesorado que imparte clase nese grupo, os compañeiros/as do transporte, os compañeiros do transporte particular no que viaxan varios estudantes do centro, así como aquela información sobre outros contactos vinculados ao centro educativo que poidan achegar voluntariamente os pais, nais ou titores/as legais.




 

Id.

Medidas xerais de protección individual

 

12.

Situación de pupitres (croques da situación dos pupitres nas aulas ben de xeito individual ou croque xenérico que sexa reproducible nos restantes espazos e identificación da posición do profesorado)

 

 

13.

Identificación de espazos ou salas para asignar grupos (cando o tamaño da aula non permita as distancias mínimas e identificación de espazos ou salas para asignar a grupos)


  • O uso de aulas específicas (Música, Plástica, Tecnoloxía, Informática) reducirase ao imprescindible, sempre e cando non se supere o aforo das mesmas. Deberá extremarse a desinfección nos intercambios de alumnado. 

  • Os desdobres de materias optativas ou os apoios realizaranse nas aulas sinaladas para este cometido. Ao seren espazos de uso común, deberáse extremar neles a limpeza, desinfección e ventilación. 

  • A materia de EF impartirase preferentemente ao aire libre, sempre que a meteoroloxía o permita. En caso contrario, utilizarase o pavillón.

 

14.

Espazos de PT, AL, departamento de orientación ou aulas especiais, Modelo cuestionario de avaliación (determinación das medidas para o uso de espazos de PT, AL, departamento de orientación ou aulas especiais do centro e modelo de cuestionario avaliación de medidas como anexo ao Plan, pódese utilizar un semellante ao que figura no protocolo de apadtación ao contexto da COVID-19 nos centros de ensino non universitario de Galicia para o curso 2020-2021)

A orientación educativa nun centro docente xira ao redor de tres ámbitos: a acción tutorial, a atención á diversidade e a orientación académica e profesional do alumnado. Esta tripla acción dá lugar a que polo despacho de orientación poida pasar calquera membro da comunidade educativa, como alumnado, pais/nais, profesorado, equipo directivo... No devandito despacho ademais realízase traballo individual do Orientador ou Orientadora con elaboración de documentación de apoio á acción titorial, proxectos, programacións, avaliacións psicopedagóxicas... mesmo, ás veces, adóitase utilizar o despacho como clase de apoio. Por todo isto, adoptaranse as seguintes medidas:

  • A dotación hixiénica mínima do despacho de Orientación será:

    • Dispensador de xel desinfectante hidroalcohólico.

    • Dispensador de papel individual.

    • Limpador desinfectante multiusos de pistola.

    • Papeleira con bolsa protexida con tapa e accionada por pedal.

Ao se ter que alternar o traballo individual coa atención a outras persoas, establecerase unha zona limpa de traballo na que se realicen as tarefas individuais, separándoa da zona de atención a persoas que poidan ser potencialmente infectivas.

    As medidas de seguridade que se propón adoptar no despacho de Orientación son:

  • Establecer un aforamento máximo que permita manter entre as persoas que se atopen no devandito espazo a distancia de seguridade necesaria (2 metros).

  • Na porta do despacho porase información visual indicando o aforamento máximo e as normas de hixiene da dependencia.

  • Evitarase a realización de reunións no devandito espazo cando se supere o aforamento máximo. Se a reunión de titores ou a reunión con alumnado supón superar devandito aforamento, buscarase outro espazo axeitado do centro no que se poida cumprir o devandito requisito.

  • Establecer unha zona limpa de traballo onde o Orientador ou Orientadora sexa a     única persoa que poida acceder á mesma. Dita zona pode ser desde a propia mesa de traballo até un espazo específico dentro do propio despacho. A intención é que devandito espazo quede libre de posibles infeccións indirectas.     

  • As xanelas e a porta do despacho (sempre que sexa posible por cuestións de confidencialidade) deberán permanecer abertas para favorecer a ventilación, así como para evitar a manipulación de mecanismos de apertura de portas.

  • Reducirase a visita de alumnado e proxenitores ao despacho de Orientación ao estritamente necesario (fomentarase o uso de medios telemáticos), realizándose a mesma mediante cita previa. Para o devandito fin pódese crear un correo electrónico específico para Orientación.

  • O teléfono será de uso exclusivo do Orientador ou Orientadora.        

  • Á entrada ao despacho de Orientación procederase sempre á desinfección de mans por parte das persoas que acudan a el.

  • Unha     vez finalizase unha visita no despacho de Orientación, a Orientadora procederá á desinfección das superficies ocupadas mediante o uso do limpador desinfectante multiusos de pistola e papel desbotable. Tras a limpeza, os materiais empregados refugaranse de forma segura, procedéndose posteriormente á desinfección de mans.    

  • Penduraranse os bolsos, maletíns ou mochilas en perchas, evitando deixalos no chan ou sobre outras superficies que poidan ser susceptibles de estar infectadas.    

  • Ao final da xornada escolar as mesas do despacho deben quedar totalmente libres de papeis e materiais para proceder a unha correcta desinfección.

  • Extremarase a limpeza, especialmente naquelas zonas que máis estivesen en contacto coas persoas.

 

15.

Titorías coas familias (determinación dos xeitos de realizar titorías coas familias)


  • Sempre que for posible, as titorías das familias realizaranse de xeito telefónico ou por videochamada.

  • En casos excepcionais, se teñen que asistir ao centro escolar, a reunión tentarase levar a cabo ao aire libre ou nunha habitación ben ventilada e con suficiente espazo para manter as distancias. O uso de máscara será obrigatorio.

 

16.

Canles de información coas familias e persoas alleas ao centro (proveedores, visitantes, persoal do concello,...)

  • FAMILIAS: Utilizarase como mecanismo de comunicación xeral coas familias a páxina web do centro e o aviso mediante o espazo Abalar, eliminando o envío de notas en papel. Tamén se utilizará o teléfono e o correo electrónico facilitado polas familias. Publicarase na páxina web unha guía resumida e sinxela das medidas e normas de organización e funcionamento máis necesarias.

En casos excepcionais, se teñen que asistir ao centro escolar, a reunión tentarase levar a cabo ao aire libre ou nunha habitación con suficiente espazo para manter as distancias, con uso de máscara e ben ventilado.


PROVEDORES: Trasladaráselles as medidas adoptadas polo centro en relación ao servizo de provedores, mediante unha guía sinxela.


VISITANTES: Existirá a cartelería necesaria nos accesos ao centro para informar dos protocolos e medidas a seguir nas visitas ao centro.


PERSOAL DO CONCELLO: As comunicacións co Concello realizaranse habitualmente por correo electrónico ou teléfono. De teren lugar presencialmente no centro escolar, a reunión tentarase levar a cabo ao aire libre ou nunha habitación ben ventilada, con suficiente espazo para se poderen manter as distancias. Será obrigatorio o uso de máscara.



17.

Uso da máscara no centro

  • O uso da máscara será obrigatorio en todo o recinto e durante todo o horario escolar. Tanto o profesorado como o alumnado estarán suxeitos a esta norma.

  • Recoméndase o uso de máscaras cirúrxicas.

  • A máscara debe cambiarse por outra nova á volta do recreo. O alumnado traerá unha bolsa hermética coa máscara limpa de recambio e outra, igualmente hermética, para gardar a usada. Aconséllase que ambas veñan identificadas.

  • Se algunha persoa (alumnado/profesorado) non pode facer uso da máscara por razóns médicas, achegará certificado do pediatra ou médico/-a.

 

18.

Información e distribución do Plan entre a comunicade educativa

  • O Plan estará a disposición de toda a comunidade educativa na web do centro.

  • As familias serán informadas do plan na reunión que se manterá con elas, previa ao inicio de curso.

  • O plan está aberto a futuras modificacións desta primeira versión, en función das posibles novas instrucións das autoridades educativas ou sanitarias ou daqueles cambios que sirvan para mellorar o documento. 



Id.

Medidas de limpeza

 

19.

Asignación de tarefas ao persoal de limpeza, espazos e mobiliario a limpar de xeito frecuente (non incluir datos de carácter persoal)

  • A limpeza realizarase, polo menos, unha vez ao día, reforzándoa naqueles espazos que o precisen en función da intensidade de uso (p.ex., aseos 2 veces ao día, mínimo)

  • Terase especial atención nas zonas de uso común e nas superficies de contacto máis frecuentes como pomos das portas, mesas, mobles, pasamáns, teléfonos, perchas, e outros elementos de similares características, así como nas billas, cisternas e outros elementos dos aseos.  

  • Durante a xornada lectiva unha persoa do servizo de limpeza realizará unha limpeza de superficies de uso frecuente e, no caso dos aseos, de polo menos dúas veces na xornada. Ademais disto, nos aseos existirán xaboeiras ou material de desinfección para que poidan ser utilizados voluntariamente polos usuarios .

  • Utilizaranse desinfectantes como disolucións de lixivia (1:50) recén preparada ou calquera dos desinfectantes con actividade virucida autorizados e rexistrados polo Ministerio de Sanidade. No uso destes produtos sempre se respectarán as indicacións da etiquetaxe.  

  • Logo de cada limpeza, os materiais empregados e os equipos de protección usados desbotaranse de xeito seguro, procedéndose posteriormente ao lavado de mans.

  • Vixiarase a limpeza de papeleiras (todas con bolsa interior e protexidas con tapa), de xeito que queden limpas e cos materiais recollidos, co fin de evitar calquera contacto accidental. 

 

20.

Distribución horaria do persoal de limpeza (distribución horaria do persoal de limpeza e da alternacia semanal ou mensual de tarefas. No caso de que existan dúas ou máis persoas de limpeza polo menos unha delas realizará o seu traballo en horario de mañá. Non incluir datos de carácter persoal.)

  • Dado que dispoñemos de dúas persoas de limpeza, unha realizará sempre tarefas de limpeza pola mañá e a outra pola tarde. 



21.

Material e proteccións para a realización das tarefas de limpeza

  • Luvas.

  • Pulverizadores desinfectantes.

  • Kleneex.

  • Toalliñas desinfectantes de hidroalcol.

  • Botes de xel hidroalcol.

  • Spray aerosol hidroalcol.

  • Máscaras cirúrxicas.

  • Máscaras FPP2.

  • Papeleiras pedal.

  • Rollo de film para os teclados.

  • Bolsas para os mandos.

  • Limpadores desinfectantes para chan e mesas.

 

22.

Cadro de control de limpeza dos aseos

  • Cada xornada, o persoal de limpeza cubrirá a data e hora na que se leva a cabo a desinfección de cada aseo do centro educativo. 

  • Este cadro de control estará colocado na porta de cada aseo.

 

23.

Modelo de checklist para anotar as ventilacións das aulas (a colocar en cada aula)

  • O timbre do centro soará cada 25 minutos para facilitar que os labores de ventilación se cumpran.

  • Ao soar o timbre, o profesorado deberá ventilar a aula durante, polo menos, 5 minutos. 

  • Nos recreos e nos cambios de clase ventilarase durante máis tempo.

  • En todas as aulas do centro haberá unha folla na que se rexistren as ventilacións que se realicen nas mesmas.




24.

Determinación dos espazos para a xestión de residuos

  • En  todas as aulas e nos espazos comúns do centro haberá unha papeleira con tapa e pedal.

  • Ao final de cada xornada, o persoal de limpeza xestionará os residuos, levándoos á sala de colectores.

 

Id.

Material de protección

 

25.

Rexistro e inventario do material do que dispón o centro

  • Luvas.

  • Pulverizadores desinfectantes.

  • Kleneex.

  • Toalliñas desinfectantes de hidroalcol.

  • Botes de xel hidroalcol.

  • Spray aerosol hidroalcol.

  • Máscaras cirúrxicas.

  • Máscaras FPP2.

  • Papeleiras pedal.

  • Rollo de film para os teclados.

  • Bolsas para os mandos.

  • Limpadores desinfectantes para chan e mesas.

 

26.

Determinación do sistema de compras do material de protección

  • Realizarase unha compra de material inicial que se irá repoñendo periodicamente, sempre mantendo un stock mínimo de cada elemento preciso. 

  • Todo o material adquirido rexistrarase nunha contabilidade específica COVID-19.

 

27.

Procedemento de distribución e entrega de material e da súa reposición

  • Entregaráselle a cada profesor un kit de hixiene e limpeza que constará de:

    •  Unha pantalla.

    •  Máscaras de protección.

    • Xel hidroalcólico

  • Nas aulas haberá unkit de limpeza (panos desbotables, un bote de xel hidroalcólico e un difusor para a desinfección de teclados, utensilios e superficies).

  • Todo o persoal e o alumnado do centro deberá levar as súas propias máscaras. Porén, o centro contará cunha dotación de máscaras para atender posibles incidencias como roturas, perdas, contaminacións, etc.

  • Tamén haberá un dispensador de xel hidroalcohólico para a desinfección de mans en todas as aulas e espazos comúns do centro.

  • O persoal de limpeza será o encargado de facer as reposicións do xel nestes dispensadores e de comunicar á dirección a necesidade da adquisición do mesmo.



Id.

Xestión de abrochos

 

28.

Medidas (a determinación das medidas pode ser referida á xenérica do protocolo das consellerías, unha propia do centro ou unha remisión ao plan de continxencia)

No contexto deste protocolo, defínese gromo como a aparición súbita dunha enfermidade epidémica entre a poboación nun determinado lugar, sendo sinónimo de abrocho ou brote. 

Non asistirán ao centro aqueles estudantes, docentes e outros profesionais que:

  • teñan síntomas compatibles coa COVID-19.

  • se atopen en illamento por diagnóstico de COVID-19.

  • se encontren en período de corentena domiciliaria por teren contacto estreito con algunha persoa con síntomas ou diagnosticada de COVID-19.

  • estean en espera de resultado de PCR por sospeita clínica. 

 

Se unha persoa do centro educativo é sospeitosa de desenvolver síntomas compatibles coa COVID-19, as medidas de prevención e control levaranse a cabo por parte do SERGAS, seguindo o documento técnico elaborado pola Ponencia de Alertas y Planes de Preparación y Respuesta: ”Guía de actuación ante la aparición de casos de COVID-19 en centros educativos”. En virtude da mesma:

  • Levarase á persoa a un espazo separado de uso individual.

  • Colocaráselle unha máscara cirúrxica (tanto á persoa con síntomas como quen quede ao seu coidado).

  • Contactarase coa familia, no caso de afectar a alumnado.

  • A familia deberá chamar ao seu centro de saúde de Atención Primaria para solicitar consulta, ou ao teléfono de referencia do SERGAS. Seguiranse as instrucións que se reciban. 

  • En caso de presentar síntomas de gravidade ou dificultade respiratoria chamarase ao 061.

  • O/A traballador/a que inicie síntomas debe abandonar o centro protexido por máscara cirúrxica, e logo seguirá as instrucións do centro de saúde ata que a súa situación médica sexa valorada por un profesional sanitario.

  • De confirmarse o positivo, o equipo Covid do centro escolar comunicarao ao equipo Covid-escola do centro de saúde de referencia. 


No suposto da aparición no centro educativo dun caso de coronavirus, ou dunha sospeita, tanto se é de alumnado, profesorado ou persoal do centro, a persoa coordinadora do equipo COVID-19 incluirá na aplicación informática a información prevista: a persoa afectada e quen teña a consideración de contactos estreitos, sexan alumnado ou profesorado, así como de quen poida ser unha persoa próxima que estea vencellada ao centro educativo.

A aplicación xerará unha alerta na Central de Seguimento de Contactos (CSC), que se encargará da vixilancia evolutiva das persoas identificadas como contactos. Cando o fluxo de información proceda da autoridade sanitaria incorporarase a mesma información.  

A familia dun neno ou nena con sospeita de contaxio deberá solicitar unha consulta telefónica co seu pediatra para que este avalíe a necesidade de solicitude dunha proba diagnóstica.  

Tras a aparición dun caso confirmado da Covid 19 seguiranse as instrucións da Autoridade Sanitaria. 

Teremos sempre en conta a aplicación do Plan de Continxencia do noso IES para todo o non contemplado anteriormente.

 

29.

Responsable/s das comunicacións das incidencias á autoridade sanitaria e educativa (deben determinarse a/s persoa/s que realizarán as comunicacións das incidencias á autoridade sanitaria e educativa. Indicar únicamente cargo desempeñado e non incluir nome)

Coordinador COVID do centro e resto do equipo Covid.

 

Id.

Xestión das petición de supostos de vulnerabilidade

 

30.

Procedemento de solicitudes (canle de petición das solicitudes de comunicación coa xefatura territorial e de solicitude, de ser o caso, de persoal substituto)

Segundo indica o apartado 9 do Protocolo de Adaptación ao contexto da COVID-19 nos centros de ensino non Universitario de Galicia para o curso 2020-2021, a persoa interesada na Declaración de persoal sensible por causas de saúde, deberá dirixir a súa solicitude á persoa que exerza a dirección do centro educativo e entregar o Anexo III do devandito protocolo debidamente cuberto.

A documentación poderá entregarse de xeito presencial ou a través do correo electrónico do centro: ies.pazo.merce@edu.xunta.gal

Unha vez presentado o anexo III, a dirección do centro cubrirá o correspondente anexo IV (Modelo de certificación de condicións de seguridade no centro educativo) e enviará vía email toda a documentación á Xefatura Territorial correspondente.

Se procede, tramitarase a solicitude de persoal substituto na aplicación persoalcentros reflectindo no apartado observacións á casuística.

 

Id.

Medidas de carácter organizativo

 

31.

Entradas e saídas (determinación das entradas e saídas, organización das mesmas con horarios de ser o caso. Regulación da entrada de acompañantes do alumnado - cando o centro dispoña de planos poderanse grafiar sobre unha copia dos mesmos os lugares de entrada incluíndo, de ser o caso, os das distintas etapas educativas; no caso de non dispoñer deles poderanse utilizar acomodados á realidade do centro os que figuran como tipoloxías anexos ao protocolo-)

ENTRADA:

  • A entrada terá lugar todos os días ás 9:00 da mañá.

  • Non se permite a entrada a acompañantes, agás casos moi excepcionais.


  •             Alumnado transportado:

  • Os accesos ao recinto estarán vixiados polo profesorado de garda de transporte e faranse dun xeito escalonado, xa que cada autobús chega nun horario diferente.

  • O alumnado entrará ao recinto no momento da chegada, en ringleiras e respectando a distancia de seguridade de 1,5 m. 

  • O alumnado transportado dirixirase á súa porta de entrada correspondente e alí agardará até o acceso ás aulas, mantendo as distancias de seguridade.

  • Ás 8:50 o edificio abrirá as súas portas e o estudantado accederá ás aulas en filas e respectando as distancias de seguridade.

  • O alumnado que vén no autobús de liña accederá ao recinto polo portalón principal e entrará no edificio empregando a porta que lle corresponda ao seu grupo.


  • Alumnado non transportado:

  • Este alumnado accederá ao recinto polo portalón principal e non deberá chegar antes das 8:50.



SAÍDA:

  • As saídas fóra da aula produciranse de maneira ordenada.

  • O alumnado non poderá levantarse dos pupitres até que o profesorado llo indique.

  • Todo o alumnado abandonará as aulas en orde, saíndo primeiro do edificio os grupos que estean máis próximos á súa saída correspondente. Cando unha aula remate a súa saída, comezarán a abandonar o edificio os estudantes da aula contigua. O profesorado velará porque esta norma se cumpra de maneira adecuada.

  • Unha vez fóra da aula, terán que abandonar o edificio pola súa porta correspondente, respectando as sinalizacións do chan.

 

32.

Portas de entrada e saida e circulacións no centro educativo (determinación das portas de entradas e saídas, as circulacións no centro educativo, uso de elevadores, núcleos de escaleiras, etc. -cando o centro dispoña de planos poderanse grafiar sobre unha copia dos mesmos os sentidos de circulacións; no caso de non dispoñer deles poderase utilizar acomodados á realidade do centro os que figuran como tipoloxías anexos ao protocolo-)

  • Ao final deste documento pódese atopar un Anexo no que  figuran os planos do instituto con entradas, saídas, circulación nos corredores, aulas e grupos asignados.

  • Cada grupo contará cun cartel identificativo de espazos propios do seu uso. Os cartaces serán de cores diferenciadas para que alumnado identifique facilmente portas, aulas e baños que lles corresponden.

 

33.

Cartelería e sinaléctica (previsións sobre a colocación de cartelería e sinaléctica no centro, coa premisa de que a de prevención prima sobre calquera outra en relación coa súa colocación)

  • A cartelería informativa situarase nas entradas, corredores, escaleiras e zonas de recreo que advirtan sobre o respecto da distancia de seguridade, sintomatoloxía da COVID-19 e medidas de hixiene social e individual.

  • Tentarase colocala nos espazos máis visibles.

  • A cartelería de uso preferente será a subministrada pola administración autonómica. Unha vez recibida esta, o equipo valorará a necesidade de que o propio centro imprima en tamaño A3 ou superior a súa propia cartelaría.

  • As escaleiras estarán sinalizadas con circulación pola dereita e grupo asignado.

  • Nos corredores estarán marcados con frechas indicativas das rutas a seguir, sempre pola dereita do mesmo.

  • Nas aulas e aseos reforzarase a información sobre a hixiene individual.



34.

Determinacións sobre a entrada e saída de alumnado transportado

  • Tendo en conta que a maioría do alumnado é transportado, as entradas e saídas realizaranse conxuntamente co outro alumnado.

  • O alumnado, ao saír do autobús, dirixirase á súa entrada correspondente mantendo as distancias de seguridade.

  • Ás 8:50 entrarán ás aulas mantendo as distancias de seguridade.

  • O alumnado que chegue no autobús de liña debe entrar directamente ás aulas pola súa porta de entrada correspondente.


Vixilancia de entradas:


  • Dous docentes controlarán as chegadas dos autobuses desde as 8.30:


    • Zona párking: un docente coidará que o alumnado manteña a distancia social no acceso ao edificio, evitando que se formen grupos na entrada. Tamén os informará de que deben dirixirse á súa entrada correspondente e gardar as distancias mentres esperan para acceder ás aulas.

Logo de chegaren os autobuses da súa zona, dirixirase ao edificio para comprobar que se manteñen as distancias de seguridade nas portas asignadas.

    • Portalón principal: Mentres non chegan os autobuses da súa porta, asegurarase de que o alumnado mantén as distancias nas portas de entrada.  


Vixilancia de saídas:

    • Un docente ocuparase de regular a saída no portalón principal e outro na zona párking. Terán conta de que o acceso aos autobuses se produza de forma ordenada, respectando a distancia social.

 

35.

Asignación do profesorado encargado da vixilancia (só datos numéricos)

Profesorado garda de entrada/saída=

Profesorado de garda de recreos=

Profesorado de garda de aula=

 

Id.

Medidas en relación coas familias e ANPA

 

36.

Madrugadores ou actividades previas ao comezo da xornada (previsións en relación co programa de madrugadores ou de actividades previas ao inicio da xornada, as medidas e determinacións que figuren no plan deberán ser coordinadas coa ANPA ou concello que preste ou organice o servizo e incorporaranse ao presente plan)

Non existen.

 

37.

Actividades extraescolares fóra da xornada lectiva ou posteriores ao servizo de comedor (previsións para a realización de actividades extraescolares fóra da xornada lectiva ou posteriores ao servizo de comedor, deberán ser coordinadas co organizador do servizo)

Non existen.

 

38.

Determinación para as xuntanzas da ANPA e o Consello Escolar

De xeito telemático, sempre que for posible, e aviso por email.

 

39.

Previsión de realización de titorías e comunicacións coas familas

As titorías de Secundaria serán no horario establecido para cada titor/a ou profesor/a e seguirán os seguintes parámetros:

  • Serán preferentemente telemáticas e, no caso de seren presenciais, terán lugar nun espazo ventilado. Nas visitas adoptaranse as seguintes medidas: 

    • Emprego de máscara.

    • Hixiene de mans ao acceder á aula.

    • Separación que garanta a seguridade.

    • No caso de ser precisa a revisión dunha proba escrita, solicitarase previamente unha copia, co fin de se evitar a manipulación conxunta de documentos.


  • As reunións de inicio de curso realizaranse preferentemente no patio e limitarase a presenza dunha persoa por familia para poder garantir a distancia interpersoal, sendo obrigatorio o emprego de máscara. 

 

40.

Normas para a realización de eventos

  • Non se realizarán actividades complementarias que impliquen a reunión e convivencia de todo o alumnado do centro. 

  • Sempre que for posible, oseventos realizaranse ao aire libre.

  • Se non se poden realizar os actos no exterior, empregarase unha sala do IES que conte con ventilación. Nestes casos manteranse aforos reducidos, gardando a distancia de seguridade establecida.

  • Empregaranse medios telemáticos, sempre que for posible.

  • Respectaranse as limitacións de aforo e as normas de hixiene, distancia e ventilación.

  • Limitaranse as saídas didácticas, que poderán levarse a cabo respectando a normativa vixente no momento de realizalas, sobre todo en canto ao aforo de museos, salas e transporte. Aconséllase que se realicen dentro da propia localidade e ao aire libre.

 

Id.

Medidas para o alumnado transportado

 

41.

Medidas (establecemento de medidas de entrada e saída dos vehículos no centro educativo, establecemento dun espazo de espera para o alumnado transportado, de ser o caso, criterios de priorización para o uso do transporte)

  • Os vehículos de transporte non entrarán ao recinto do centro educativo.

  • O espazo de espera está indicado no punto 34 deste documento. Sempre que se poida,  será ó aire libre e mantendo as distancias de seguridade precisas.





Id.

Medidas de uso do comedor

 

42.

Quendas, lugares ocupados polo comensais e priorización do alumnado (establecemento de quendas para o uso de comedor, determinación dos lugares ocupados polos comensais, priorización do alumnado sobre o resto do persoal do centro)

No noso centro non existe servizo de comedor.

 

43.

Persoal colaborador (previsión sobre o persoal colaborador, tendo en consideración que debe ser o mesmo durante as diferentes quendas, non incluir datos de carácter persoal)

Non corresponde.

 

44.

Persoal de cociña (previsión sobre o persoal de cociña e a limpeza da mesma, non incluir datos de carácter persoal)

Non corresponde.

 

Id.

Medidas específicas para o uso doutros espazos

 

45.

Aulas especiais, ximnasios, pistas cubertas,... (realizaranse as previsións que sexan precisas noutros espazos do centro tales como aulas especiais - tecnoloxía, música, debuxo, inglés, laboratorios,...- ximnasios, pistas cubertas, salóns ou calquera outro espazo de uso educativo. As previsións inluirán normas de uso e limpeza)

Nas aulas de música, tecnoloxía, laboratorios, informática, plástica, PT e o pavillón deportivo tentarase extremar os protocolos de limpeza. 

  • Será obrigatoria a hixiene de mans á entrada e á saída.

  • O material compartido debe ser desinfectado ao inicio da actividade e unha vez rematada a clase.

  • Sempre que a materia o permita, substituirase o emprego de materiais por simulacións virtuais con medios informáticos co fin de diminuír os contactos co material.

  • Adaptarase a metodoloxía da aula evitando a formación de grupos e minimizando o contacto con materiais.

  • Evitarase que os alumnos estean encarados a unha distancia inferior a 1 metro e medio.

  • No caso da clase de educación física, os exercicios serán individuais na medida do posible, minimizando o uso de materiais, procurando a súa limpeza e desinfección antes e despois do seu uso. 

  • Ao ser espazos de uso compartido, entre as súas sesiónsserá preciso realizar unha ventilación de 5/10 minutos e labores de limpeza básica ao entrar e ao abandonar a aula. 

  • No caso do pavillón, e, ao ter que desprazarse o alumnado fóra do edificio principal, ese tempo de ventilación xa se cumpre.

  • Os vestiarios non se empregarán.

 

46.

Educación física (existirán determinacións específicas para a materia de educación física)

    O ámbito da educación física é un medio dual no que se imparte tanto clase teórica como práctica (o maior número de horas). Por tanto, débense diferenciar dous ámbitos de actuación.

    Nas clases teóricas o profesorado deberá seguir o procedemento habitual dunha clase normal adoptando as medidas de protección ordinarias.

    A dotación hixiénica mínima do pavillón constará de:

  • Xogo de máscaras de reposto para o alumnado.

  • Xabón de mans (é a mellor opción desde o punto de vista hixiénico).

  • Dispensador de xel hidroalcólico. 

  • Dispensador de papel individual. 

  • Caixa de luvas desbotables.

  • Limpador desinfectante multiusos de pistola (que estará baixo supervisión e     sempre lonxe do alcance do alumnado) para o seu uso por parte do profesorado.

  • Spray     de alcol ao 70%.

  • Papeleiras con bolsa protexidas con tapa e accionadas por pedal.

Na clase práctica no patio/pavillón, a actividade deberá ir encamiñada a minimizar os riscos, para o que sería interesante ter en conta unha serie de medidas relacionadas coas actividades:

  • O uso da máscara será obrigatorio (excepto de xeito moi puntual no caso de realizarse actividades no exterior de forma individual, a mais de 3 metros e nas cales o uso de máscara resulte inadecuado ou imposibilite a práctica).

  • Priorizaranse as actividades sen contacto físico.

  • Controlaranse as actividades que supoñan un requirimento físico maior (altas     intensidades), que signifiquen a proxección de gotículas.

  • Tratarase de evitar que o alumnado corra en liña a pouca distancia un do outro (canta maior velocidade leve o alumnado, maior distancia de seguridade deberá gardar).

  • Recoméndase suspender neste curso as ligas deportivas que se realizan durante o recreo xa que supoñen un risco tanto para o alumnado participante como para quen contemple a actividade.

  • Ao principio e ao final da actividade deportiva o alumnado deberá desinfectar as mans. É importante extremar a hixiene no ámbito deportivo.

Nasaulas teóricas:

  • Priorizarase a entrega de traballos de maneira telemática.

En cantoao material deportivo, deberanse seguir as seguintes recomendacións:

  • Planificar adecuadamente a realización das actividades tendo en conta os tempos de preparación das mesmas e os tempos de desinfección do material.

  • O material debe estar controlado en todo momento; non pode estar nun sitio onde o alumnado teña acceso directo a el.

  • O profesor ou profesora será quen entregue sempre o material en cada clase (tamén o pode realizar un alumno ou alumna encargado/a), debendo evitar as aglomeracións durante o devandito proceso.

  • O material será de uso individual. Ao final da clase destinarase un tempo para a súa desinfección (o material non debe volver ao almacén sen estar desinfectado, xa que é fundamental manter ese espazo como zona limpa).

  • Os implementos deportivos (cordas, palas, raquetas, bastóns...) estarán numerados de tal forma que cada alumno/a usará sempre o mesmo en sucesivas sesións, téndose un control de que alumnos/as usaron cada material.     

  • Priorizaranse osmateriais que sexan sinxelos de desinfectar.

O proceso de desinfección vai depender do tipo de obxecto (poroso ou non), o tipo de material do que está feito... Pode realizarse mediante varios procedementos:

  • Limpeza directa con auga e xabón.

  • Limpeza cunha solución hixienizante de auga e lixivia.

  • Uso de spray de alcol de 70º.

       En canto aos espazos, deberanse seguir as seguintes recomendacións:

  • Priorizar as actividades ao aire libre a outras que se realicen no interior de espazos pechados.

  • No caso de se realizar actividades no pavillón, este deberá estar suficientemente ventilado durante a totalidade da actividade e logo dela. Na medida do posible, deberanse manter as portas abertas con cuñas e outros sistemas para evitar o contacto das persoas cos pomos, por exemplo.

  • O acceso aos vestiarios estará controlado polo profesorado, realizándose quendas para o seu uso.

  • O alumnado virá cunha botella de auga propia, claramente identificada. Prohibirase que se beba auga da botella doutro compañeiro ou compañeira.

  • Determinaranse espazos (coa distancia de seguridade correspondente) para que o alumnado poida deixar as súas mochilas, chaquetas... impedindo que entren en contacto unas con outras. O proceso de deixar e recoller pertenzas débese realizar de maneira ordenada evitando aglomeracións.

  • Os alumnos/as sentarán para recibir as informacións iniciais da clase en bancos separados entre si e en sitios numerados e distanciados 2 metros, de tal xeito que cada alumno/a sempre ocupe o mesmo lugar do banco nestas fases de explicación.

    En canto aos equipos de protección, o profesorado nas clases teóricas deberá utilizar o mesmo EPI que utiliza o profesor ou profesora de calquera materia. No caso das clases prácticas ao aire libre ou en pavillóns, sería recomendable utilizar os seguintes:

  • Máscara (recoméndase preferentemente de tipo FFP2 sen válvula).

  • Pantalla facial (en caso de pavillóns pequenos e/ou sen ventilación.)

Medidasxerais de limpeza de superficies e material:

  • Utilizaranse desinfectantes como dilucións de lixivia (1:50) recentemente preparada en auga a temperatura ambiente ou calquera dos desinfectantes con actividade viricida que se atopan no mercado e debidamente autorizados e rexistrados. No uso dese produto respectaranse as indicacións da etiqueta. Así mesmo, non se deben mesturar produtos diferentes.

  • Tras cada limpeza, os materiais empregados e os equipamentos de protección utilizados desbotaranse de xeito seguro, e procederase posteriormente ao lavado de mans.

 

47.

Cambio de aula (regularase o proceso de cambio de aula ou visita á aula especial ou espazos de uso educativo)

  • A norma xeral é que o alumnado non cambiará de aula agás cando acuda ás aulas das materias optativas.

  • Con carácter xeral, oalumnado deberá permanecer no seu sitio durante os cambios de clase.

  • No caso de ter que trasladarse a outra aula, o profesorado anterior rematará a súa clase uns minutos antes, de xeito que poida organizar a saída ordenada e paulatina do alumnado.

  • Antes da saída da aula, deberán limparse os pupitres e as cadeiras, así como os materiais cos que teña traballado.

  • A saída será ordenada e continua,de 1 en 1, mantendo a distancia de seguridade. 

  • Agardarase polo profesorado á entrada da nova aula en ringleira de 1,gardando a distancia de seguridade.

  • Se houbese outro grupo na nova aula, agardarase a que saia por completoo grupo anterior.

  • A aula deberá ventilarse antes da entrada do novo grupo.

 

48.

Biblioteca (as persoas responsables da biblioteca establecerán normas de uso acomodadas ás xerais establecidas no protocolo)

  • A estancia na biblioteca reducirase unicamente á entrega e recollida de libros.

  • O alumnado deberá hixienizar as mans antes e despois da estancia na sala.  

  • O préstamo de libros ou outro material realizarase con cita previa. Este solicitarase a través do email monsantosprofe@gmail.com

  • Aplicaranse na biblioteca as restantes normas de uso e funcionamento das aulas ordinarias. 

 

49.

Aseo (poderanse asignar grupos de aseos ao alumnado de etapas educativa con carácter exclusivo en atención á realidade do centro)

  • O uso dos aseos estará limitado a unha simultaneidade non superior a un terzo do seu aforo. A información sobre o aforo permitido colocarase na porta de entrada de cada un deles.

  • O alumnado deberáhixienizar as mans á saída do mesmo. 


  • O público en xeral que non teña a condición de persoal do centro ou de alumnado, unicamente poderá usar un dos aseos máis próximos á entrada do centro. 

  • O alumnado empregará os aseos existentes na zona que lle corresponda á súa aula. Estes aparecerán sinalizados con cartelaría da cor que lle corresponda ao grupo.

  • Respectaranse os labores de limpeza e desinfección, polo que aqueles que estean sinalizados nese intre con eses distintivos non poderán ser empregados.

  • Todos os aseos terán cartelaría sobre o correcto lavado de mans e sobre o aforo correspondente.

 

Id.

Medidas especiais para os recreos

 

50.

Horarios e espazos (as determinacións dobre o horario do recreo, os espazos, de ser o caso incluso as divisións dos mesmos, e do uso e orde no recreo realizaranse minuciosamente no plan con asignación de espazos a grupos ou niveis coas previsións propias para os grupos estables de convivencia)

  • Os luns e venres haberá dous recreos: 11:30-11:45 e de 13:25-13:40

  • O resto de días, un recreo de: 11:30 a 12:00.

  • As instalacións dedicadas ao recreo no noso centro son moi amplas, o que permite o distanciamento social do alumnado. Así, optouse por non separar o alumnado en zonas delimitadas, pois isto xa sucede de maneira natural. Ademais, como xa hai unha parcelación de zonas de garda, o profesorado correspondente vixiará que se manteñan as distancias de seguridade. 

  • Por outra banda, unha parte do alumnado utiliza normalmente as instalacións para camiñar, o que favorece unha dispersión natural das persoas.


En caso de choiva abundante:

  • o alumnado de 1º e 2º da ESO permanecerá no pavillón, non estando permitidos os deportes de grupo. 

  • os de3º da ESO permanecerán na zona cuberta entre os edificios.

  • os de 4º da ESO estarán na sala de Usos Múltiples, pois conta con moita ventilación.

  • O resto do alumado permanecerá na aula ou no corredor da mesma.

Nesta situación, o profesorado de garda será redistribuído para atender ao alumnado nas zonas cubertas.

 

51.

Profesorado de vixilancia (nas determinacións figurarán os criterios para a asignación do profesorado de vixilancia, existirá un cadro que defina os horarios dos grupos de convivencia estable, non incluir datos de carácter persoal)

Pendente de horarios. 

 

Id.

Medidas específicas para alumnado de educación infantil e dos dous primeiros cursos de primaria

 

52.

Metodoloxía e uso de baños

-- Non aplicable en secundaria ou ciclos --

 

53.

Actividades e merenda

-- Non aplicable en secundaria ou ciclos --

 

Id.

Medidas específicas para uso de laboratorios e talleres

 

54.

Emprego do equipamento (nas previsións de uso destes espazos deberá detallarse o uso e hixiene dos elementos e ferramentas que poidan ser utilizadas por varios/as alumnos/as e protocolizarase en función das diferentes ensinanzas os detalles de utilización do equipamento e a necesidades dun recordatorio continuo dos protocolos de prevención)

Ao inicio da actividade o alumnado deberá ser informado sobre as medidas e recomendacións que deberá seguir e, no seu caso, dotarase a estes espazos de carteis informativos. 


Estableceranse as medidas axeitadas para que o alumnado especialmente sensible poida desenvolver as actividades. 

 

Os equipos de protección individual que non formen parte do equipamento propio do alumnado deberán estar perfectamente hixienizados para o seu uso. Así mesmo, engadiranse outros equipos de protección axeitados en cada caso, favorecendo, cando for posible, a utilización de materiais desbotables. 


O uso das ferramentas e dos equipos de traballo planificarase de xeito que a realización da práctica supoña a mínima manipulación posible. Deberán ser hixienizados despois de cada actividade para o seu uso polo seguinte grupo ou alumno/a. 

 

Id.

Medidas específicas para alumnado de NEE

 

55.

Medidas (o equipo COVID, en colaboración co departamento de orientación, establecerá as medidas concretas en relación coa diferente tipoloxía de alumnado con NEE)

Neste momento non temos alumnado nesta situación. Se se dera o caso, as medidas que se adoptarían serían as seguintes:


  • Na atención ao alumnado con necesidades educativas especiais recoméndase o uso das máscaras dentro e fóra da aula. No caso de non poder facer uso da mesma optarase por outras fórmulas que garantan a protección individual como pode ser o uso de pantallas e mamparas así como a protección colectiva, establecendo grupos de convivencia estable formados polo alumnado do mesmo grupo docente e aula. Neste caso, limitaranse as interaccións dos grupos. 

  • O persoal que preste atención a este alumnado valorará o emprego de pantallas/viseiras no caso de que o alumnado non poida facer uso das máscaras e a súa atención requira non respectar a distancia de seguridade. 

  • No caso de que o alumnado non teña autonomía, organizarase o acompañamento deste nas entradas, saídas, traslado polo centro e no momento do recreo, así como na hixiene de mans nos momentos de entrada ao centro, cambio de aula e de actividade, despois de ir ao baño, tras esbirrar ou tusir, antes e despois de comer e naqueles casos que sexa preciso, dando sempre marxe ao desenvolvemento da súa autonomía.   

  • Asignarase un aseo no centro no que se intensificará a limpeza e a desinfección como medida de prevención de risco. 

  • O departamento de orientación colaborará co equipo Covid na identificación das necesidades de protección e hixiene que este alumnado precisa para a súa atención. 

  • No caso dunha escolarización combinada, coidarase adoptar as mesmas medidas co fin de facilitar a comprensión das mesmas por parte deste alumnado. 

  • O centro educativo axustará todas as indicacións e comunicacións dirixidas a este alumnado que ten escolarizado, aos diferentes sistemas de comunicación utilizados co alumnado con necesidades educativas especiais. 

  • Os centros de educación especial contarán cun protocolo específico de incorporación e escolarización para o seu alumnado. 

 

56.

Medidas e tarefas. Seguimento. (particularizarase as tarefas e medidas que o persoal docente e coidador debe de extremar en relación co alumnado, as medidas serán obxecto de seguimento continuo para a súa adaptación a cada circunstancia)

Non aplica no noso centro

 

Id.

Previsións específicas para o profesorado



57.

Medidas (para as reunións de profesorado, uso da sala de profesores e departamentos estableceranse as medidas que sexan oportunas en función do número de persoas e aforos dispoñibles. Existirán previsións para o uso de máquinas de vending ou cafeteiras)

  • O profesorado debe manter unha conduta exemplarizante no cumprimento das medidas de protección.

  • De acordo coas capacidades do grupo, aproveitarase calquera contido para inculcar no alumnado a concienciación sobre o carácter social da pandemia e o beneficio común do cumprimento das normas. 


  • Medidas de hixiene:

  • Oprofesorado disporá dunha dotación de material de hixiene composto por panos desbotables, solución desinfectante e xel hidroalcohólico para o seu uso individual, que utilizará en cada cambio de aula e na limpeza da súa mesa e cadeira, así como do material do profesorado de uso non individual que teña empregado en cada unha das aulas.

  • O material de limpeza e desinfección será subministrado polo centro educativo. 

  • En cada cambio de grupo o profesorado  responsabilizarase:

    •  da hixiene das súas mans e do material de uso docente.

    •  do cumprimento das medidas de ventilación e de lembrar as medidas hixiénicas e de seguridade ao alumnado. 


  • Reunións:

  • Todasas reunións do profesorado realizaranse cumprindo as normas de proteccióne o aforo dos locais. Cando non sexa posible deste xeito, usaranse medios telemáticos.

  • Poderán usarse os departamentos para as reuniónsdos seus membros, cumprindo coas normas de distancia de seguridade, aforo, hixiene e ventilación. Recoméndase, porén, fomentar as reunións telemáticas.


  • Sala de profesores:

  • O aforo máximo da sala de pofesorado será de 20 persoas.

  • Será responsabilidade individual dos usuarios dos ordenadores a limpeza e desinfección dos equipos e do seu lugar de traballo con xel hidroalcohólico.


  • Cafetaría:

  • Evitarase o uso da cafetaría nos tempos de recreo. 

 

58.

Órganos colexiados (o centro incluirá previsións para acomodar ás situacións máis seguras a reunión dos órganos colexiados do centro mediante o uso, de ser o caso, de ferramentas de comunicación a distancia)

  • Os informes de cada membro do equipo directivo serán enviados previamente por correo electrónico.

  • As reunións terán lugar en usos múltiples e restrinxiranse únicamente á toma de decisións, acordos e preguntas, para abreviar o tempo de permanencia nese espazo.  

  • Ofrecerase a posibilidade de asistir de xeito telemático para reducir o aforo.

 

Id.

Medidas de carácter formativo e pedagóxico

 

59.

Formación en educación en saúde (de conformidade coas previsións do plan de formación do profesorado e cos programas formativos existentes no centro intensificarase a educación en saúde, particularmente na prevención fronte a COVID-19, no plan existirá unha previsión das actividades que ao longo do curso se realizará con alumnado e unha previsión xeral do carácter transversal da prevención e hixiene fronte ao SARS-CoV-2)

O equipo COVID:

  • asegurarase de que a información sobre os protocolos de actuación e as medidas de prevención, hixiene e promoción da saúde implantadas nos centros educativos chegan e son comprendidas por toda a comunidade educativa.

  • proporcionará información e facilitará a adquisición de habilidades sobre as medidas de prevención e hixiene aos traballadores/as do centro educativo, que á súa vez facilitarán a comunicación ao resto da comunidade educativa. 

  • comunicará (incluída a publicación na web) a información a todas as familias, mantendo unha canle dispoñible para a solución de dúbidas que poidan xurdir.

 

60.

Difusión das medidas de prevención e protección (o Plan regulará a difusión da información das medidas de prevención e a distribución das medidas e comunicacións que realice a Consellería de Sanidade e a de Educación, así mesmo, en colaboración co centro de saúde de referencia, incluirá posibles charlas do persoal sanitario sobre a prevención e protección; establecerase a información que será de uso obrigado na web do centro)

  • Usaránse infografías, carteis e sinalización que fomenten o cumprimento e comprensión das medidas de prevención e hixiene. Terase coidado en que esta información sexa actualizada no caso de que cambien as indicacións das autoridades sanitarias. 

  • Deseñaranse e implementaranse as actividades de educación para a saúde que inclúan as medidas de prevención, hixiene e promoción da mesma fronte a COVID-19, para facer do alumnado axentes activos na mellora da saúde da comunidade educativa. Así mesmo, estas actividades incluiranse de maneira transversal nos programas e actividades de educación e promoción da saúde que xa viñan desenvolvéndose no centro educativo, de maneira que se poida traballar a saúde de forma integral. 

  • A tal efecto, desenvolveranse iniciativas innovadoras para dinamizar e promover hábitos de vida activa e saudable nos centros educativos a través dun gran abano de programas como son o Plan proxecta e Contratosprograma, entre outros. Igualmente, promoveranse accións como a oferta da materia de libre configuración autonómica “Promoción de estilos de vida saudables” na etapa secundaria obrigatoria. Estas e outras actuacións desenvolveranse desde unha perspectiva interdisciplinar e baixo as dúas liñas marcadas: 

a) Hábitos de alimentación saudable. 

b) Vida activa que inclúa a actividade física no día a día e ao longo da vida. 

 

A Consellería de Sanidade e o SERGAS impartirán a través da presenza de profesionais no centro ou mediante fórmulas de teleformación, a formación suficiente para os centros educativos sobre as medidas xerais de prevención e protección. Dentro da oferta formativa do Plan de formación do profesorado para o curso 2020/2021 incluiranse cursos impartidos por profesionais sanitarios. 

 

61.

Profesorado coordinador da xestión e dinamización das aulas virtuais (o plan determinará o profesorado que, en función dos seus coñecementos e experiencia, será o encargado de coordinar a implantación das aulas virtuais, a comunicación coas persoas asesoras Abalar eo Edixgal e coa UAC; o persoal docente designado colaborará cos compañeiros que teñan maior dificultade na implantación das aulas e divulgará as accións de formación que estean dispoñibles para o conxunto do persoal docente e dos contidos existentes -engadir unha fila por profesor-)

Neste instituto hai unha elevada porcentaxe do profesorado que xa leva anos utilizando a aula virtual, existindo unha colaboración entre os seus membros para favorecer e dinamizar o seu uso. Esta utilización reforzouse durante o confinamento e está a ser maior no presente polo propio interese do profesorado, que xa está a realizar cursos de actualización e subindo novos contidos e actividades á plataforma.

O profesorado coordinador e dinamizador da aula virtual é:


  • Dolores Galván Bretaña

  • José Manuel Páramo Rodríguez

  • Coordinador/a Abalar


Todo o profesorado do centro ten unha formación básica que lle permite empregar os medios telemáticos para exercer unha ensinanza a distancia.

En calquera caso, o coordinador do equipo Tics será o responsable do traballo de mantemento da aula virtual (xestión da administración, páxina de inicio, creación de cursos e subida de información básica), que, a día de hoxe, xa está preparada para o comezo de curso cos cursos do 2020/2021. O resto de funcións (comunicación coa UAC, coa responsable Abalar de zona, divulgar accións de formación...) tamén forman parte das tarefas do equipo Tics, polo que non supón ningún cambio.

O seguinte cadro recolle, ademais do coordinador TIC e Dixital, os mestres coordinadores das aulas virtuais dos ciclos non dixital.

 

62.

Previsións derivadas do documento “Instrucións de inicio de curso” (o plan poderá conter aquelas previsións existentes no documento de “Instrucións de inicio de curso” aprobadas pola Dirección Xeral que teñan relación coas medidas de adaptación ao contexto da COVID-19 e que deban ser coñecidas polo conxunto da comunidade educativa)

  • O equipo directivo elaborará o Plan de Acollida que será publicado coa maior brevidade posible para que a comunidade educativa poida organizar o mes de setembro.

  • Este documento recollerá as datas das reunións coas familias e o horarios de entrada e saída do primeiro día, que serán flexibilizados para poder ter unha mellor organización e facilitar a adquisición de hábitos recollidos neste plan.

  • A convocatoria a esas reunións relizarase a través da mensaxería abalar e será publicada na web do IES.

Este documento recollerá toda a información sobre as normas básicas de protección, instrucións no caso de aparición de sintomatoloxía compatible con COVID, horarios de entrada e saída, quendas do comedor, atención a pais/nais e titorías, normas de funcionamento, hixiene e saúde, así como as canles de comunicación co profesorado, co equipo COVID e equipo directivo.



63.

Difusión do plan (o “Plan de adaptación á situación COVID-19” é un documento público do centro que estará a disposición dos autoridades sanitarias e educativas e poderá ser consultado por calquera membro da comunidade educativa, será obxecto de difusión na páxina web do centro e por aquelas canles que o centro considere oportunas)

O Plan de Adaptación  ao contexto da COVID-19 será publicado na web do IES e enviado ás familias a través da aplicación abalarmóbil cando sexa revisado e consensuado cos membros do Claustro e do Consello Escolar.









page | by Dr. Radut