Dinamización lingüística

5 de maio, Dia Mundial da Língua Portuguesa

DÍA  MUNDIAL DA LINGUA PORTUGUESA

A data de 5 de Maio foi oficialmente estabelecida em 2009 pela Comunidade dos Países de Língua Portuguesa (CPLP) para celebrar a língua portuguesa e as culturas lusófonas. Em 2019, a UNESCO decidiu proclamar o dia 5 de Maio de cada ano como "Dia Mundial da Língua Portuguesa".

A língua portuguesa é não só uma das línguas mais difundidas no mundo, com mais de 265 milhões de falantes espalhados por todos os continentes. O português continua a ser, hoje, uma das principais línguas de comunicação internacional, e uma língua com uma forte extensão geográfica, destinada a aumentar.

Os Dias consagrados às línguas faladas em todo o mundo celebram anualmente o multilinguismo e a diversidade cultural, e constituem uma oportunidade para sensibilizar a comunidade internacional para a história, a cultura e a utilização de cada uma destas línguas. O multilinguismo, um valor central das Nações Unidas e uma área de importância estratégica para a UNESCO, é um fator essencial para uma comunicação harmoniosa entre os povos, promovendo a unidade na diversidade, a compreensão internacional, a tolerância e o diálogo (Unesco)

Deixamos uma música com diferentes sotaques. Gostas?

Saída cultural EDLG

O 18 de maio o EDLG fará a súa saída anual. Este ano farase un Roteiro Rosaliano e, xa que estamos en Santiago, aproveitamos e visitaremos a catedral.

PERCORRIDO

• Casa da Matanza (Padrón)
  • Cemiterio de Adina (Iria Flavia)
  • Panteón dos Galegos Ilustres (San Domingos de Bonaval)
  • Museo do Pobo Galego (San Domingos de  Bonaval)
  • Algúns lugares significativos da vida de Rosalía en Santiago
  • Catedral (cubertas e Pórtico da Gloria)

HORARIO

Sairemos á 8:30 e volveremos sobre as 20:00. (Uso obrigatorio de máscara no autobús).

PREZO

3 euros (para o alumnado socio da ANPA é 1,5). O Centro e o EDLG fiancia o resto da saída

INTERESADOS

O alumnado interesado deberá pasar polo Dep. de LG para ensinar os seus puntos os días  2, 3 ou 4  de maio, en calquera dos recreos.

A listaxe do alumnado participante  sairá o 5 de maio (farase pública nesta entrada e no taboleiro do EDLG).

A partir dese día, as persoas  da listaxe poden retirar a súa autorización na conserxaría do centro. O prazo para entregala asinada é ata o martes  (9 de maio, 12:30). A partir dese momento, as prazas aínda libres afertaranse ás persoas que estean na listaxe de agarda.

Atención aos prazos

Concurso de marcapáxinas Florencio Delgado Gurriarán LG22

O EDLG  para homenaxear e festexar o día das Letras Galegas 2022, dedicado a Florencio Manuel Delgado Gurriarán convova un concurso de marcapáxinas no que pode participar todo o alumnado do IES David Buján.

O marcador debe recoller algunha imaxe relacionada co autor e un texto (poema, fragmento, frase curta,..) pertencente a algunha das súas obras. Débese indicar o texto ao cal pertence o fragmento.

BASES

1. Será condición indispensable que os traballos sexan orixinais e inéditos. O prazo de admisión rematará o 16 de maio ás 23:59 horas e o xurado dará a coñecer a súa decisión na semana das “Letras Galegas”.

2. Admitirase un traballo como máximo por cada participante.

3. Cada marcador deberá ter dúas caras, medidas de 18×5 cm, formato PNG.

4. Os traballos enviaranse ao enderezo edlg@iesdavidbujan.gal xunto cos datos persoais da persoa participante

5. O EDLG realizará unha exposición con todos os marcadores presentados a concurso.

6. Haberá gorentosos premios do bar de Aurora e puntos do EDLG

7. A participación neste concurso implica a total aceptación das presentes bases.

Letras Galegas 2022

No ano 2022 a cultura galega celebrará a vida e obra do poeta de Córgomo como autor homenaxeado no Día das Letras Galegas.

Aquí tes un xogo co que poderás gañar puntos sobre o Día das Letras Galegas e o autor homenaxeado. Contabilízanse os puntos conseguidos ata o día 1 de maio ( 20:00 h.).

Cada persoa só pode figurar unha vez na taboa clasificatoria. Emprega sempre o mesmo nome (nome, apelido e curso) e a aplicación veite colocando na mellor posición que che corresponda.

PARTICIPA E GAÑA PUNTOS E GORENTOSOS PREMIOS DO BAR DA AURORA