Bioloxía e xeoloxía

Curso 2017-2018

• Marta Mosquera Rivas (Xefa de Departamento) martamosquera@iesdavidbujan.com
  • Marta Rúa López (Titora) martarua@iesdavidbujan.com
  • Jose M. Viñas Diéguez (coordinador Proxectos Europeos) jvinas@iesdavidbujan.com

DEPARTAMENTO

bioloxia@iesdavidbujan.com

Olimpiada de Bioloxía

O pasado venres 12 de Xaneiro os alumnos do centro Marcos Ínsua e Laura Ramos participaron na fase galega da Olimpiada de Bioloxía, que tivo lugar na Facultade de Bioloxía da Universidade de Vigo. Ao longo desta xornada realizaron distintas probas, tanto escritas como prácticas, e tiveron ocasión de compartir experiencias con alumnos de toda Galicia.

A crónica de Ciencia en Acción 2017 (Ermua)

A nosas compañeiras de 3° de ESO, Emma Bouzas e Candela Mayer comenzaron un proxecto no 2015 xunto con 2 alumnos máis do curso superior,Gloria e Ángel Suárez. O traballo consistiu nunha investigación sobre os efectos negativos da luz artificial nos humanos e no medio ambiente. Con elas colaboraron a "Agrupación astronómica IO" da Coruña, prestándolles un SOM , que é un aparato que mide o brillo artificial no ceo. Instalárono no centro en novembro de 2016, e fixeron uso del para diferentes presentacións , para distintos cursos. Presentaron o seu traballo nalgunhas competicións. O máis recente foi "Ciencia en Acción", celebrada en Ermua, Bilbao, os pasados 5,6 e 7 deste mes. Neste concurso presentáronse proxectos de moitos países do mundo, ademais do noso instituto. O seu foi premiado na súa modalidade con mención de honra, xa que foi interesante para os xuíces, incluso un deles especializado en astronomía ofreceulles a súa colaboración para futuras dúbidas. Unha parte do seu proxecto foi presentar propostas á dirección para a mellora da iluminación do centro, cousa que conseguiron; no futuro gustaríalles facer o mesmo no Concello de Cambre, relata Candela. O que pretenden co seu proxecto é concienciar as persoas do prexudicial que pode chegar a ser algo como encender unha farola de máis na rúa. Para Emma e Candela foi unha grande experiencia, coñeceron moita xente e aprenderon tamén dos proxectos dos demais.

Edén Avecilla

Departamento de Bioloxía e Xeoloxía

PROFESORADO DO DEPARTAMENTO DE BIOLOXÍA E XEOLOXÍA NO CURSO 2017-18

- Marta Mosquera Rivas (Xefa do Departamento) martamosquera@iesdavidbujan.com

- Marta Rúa López (Titora) martarua@iesdavidbujan.com

- José Manuel Viñas Diéguez (Coordinador de Proxectos Europeos) jvinas@iesdavidbujan.com

CONTACTO DO DEPARTAMENTO: bioloxia@iesdavidbujan.com

PROGRAMACIÓN CURSO 2017-18

ProxectoTerra Guimarães co alumnado de 2º ESO

Os días 20-21 de abril, o alumnado de 2º ESO disfrutou dunha experiencia inesquecible coa actividade de Proxectoterra en Guimarães; un acervo cultural de aprendizaxe e disfrute.