Física e química

Ricardo Rodríguez Portela   correo rrportela(arroba)iesdavidbujan(punto)com

Chelo Vázquez Moure (XD) correo chelovazquez(arroba)iesdavidbujan(punto)com

Visita do alumnado de 3º de ESO a EDAR

O outro día, sete de novembro, os alumnos de 3º ESO visitamos Edar Bens.

Edar significa estación de depuración de augas residuais. Polo que nesta planta trátanse a augas residuais urbanas, que despois serán devoltas ao mar. En concreto, os concellos de A Coruña, Arteixo, Culleredo, Oleiros e Cambre depuran alí as súas augas a través de seis fases:

- Chegada e pretratamento: eliminación dos sólidos de maior tamaño,  areas e graxas.

- Decantación primaria: eliminación dos sólidos en suspensión.

- Tratamento biolóxico: depuración da auga con microorganismos.

- Decantación secundaria: separación da auga e do fungo.

- Desinfección: a través de raios UV.

- Emisario: a auga depurada vértese ao mar.

Antía Varela Míguez 3º ESO B

Visita á Telva

O alumnado de 2°ESO foi de excursión á Telva, unha estación de tratamento de auga potable (ETAP), onde se potabiliza a auga procedente do embalse de Cecebre que chega á Telva a través do Río Mero. Unha vez completado este proceso, a auga é impulsada ás cabeceiras das redes de abastecemento, xa apta para o consumo humano. Ao chegar alí explicáronnos e mostráronnos todos os procesos que recibía a auga desde que a collían no río Mero ata que chegaba ás nosas casas: captación, filtración, tratamento químico, decantación e engadido de cloro.

Ao rematar fomos a unha especie de laboratorio, onde realizamos un pequeno experimento no que puidemos ver todo o proceso que nos mostraran antes, pero de forma rápida. De recordo déronnos un souvenir, uns bolígrafos.

A excursión pareceume moi interesante porque aprendín moitas cousas, ademais de recordarnos que non podemos malgastar a auga.

Edén Avecilla

5ª Temporada de Efervesciencia

logo Efervesciencia

Efervesciencia son doses de ciencia lanzadas ao aire na Radio Galega os sábados ás 16 h. O sábado 24 iniciou a súa 5ª temporada coa emisión do programa gravado no CERN, o Laboratorio Europeo de Física de Partículas.

56:04 minutes (8 MB)