A PRINCIPAL FINALIDADE EDUCATIVA DO CAMBIO DE HORARIO É MELLORAR A CALIDADE DO ENSINO NO COLE DE CEA

1. Mellora do rendemento do alumnado, xa que nas sesións de tarde manifesta sono e cansazo.

Facer coincidir o horario lectivo coas horas de máximo rendemento académico que corresponden ás da mañá. O rendemento intelectual é maior durante a xornada de mañá que nas horas posteriores ó xantar por razóns que influen no nivel de concentración.

Durante as primeiras horas do día, a concentración eo rendemento académico son maiores por:

ODescanso Nocturno: Despois dun sono reparador, o funcionamento neuronal é óptimo, traducíndose nunha maior capacidade de concentración e un mellor rendemento físico e intelectual.

O Almorzo: Os alimentos conteñen a glucosa que é o combustible enerxético que usa preferentemente o cerebro. Aporta a través dos nutrientes as calorías necesarias, un gran nivel de enerxía, que facilita a concentración, a memoria e as habilidades intelectuais.

O Xantar: despois de comer tanto o nivel de atención como o de concentración e rendemento físico e intelectual disminúen por:

Levar xa varias horas con actividade intelectual e física intensa.

Despois da comida (a máis abundante do día, como regra xeral), el fluxo sanguíneo diríxesecara o aparello dixestivo na súa maior parte, co que a afluencia ao cerebro é menor e, polo tanto, a concentración e atención tamén son menores.

Despois da inxesta de hidratos de carbono (pasta, arroces, pan, etc.) os niveis de serotonina y melatonina aumentan, o que provoca relaxación e sensación de sono.

2. Posibilitase o descanso do alumnado máis cativo despois de xantar.

3. Racionalizase os períodos de descanso, discriminando na tarde o tempo de estudo do de lecer de xeito que se facilita o avance nos cursos nos que se incrementa a súa dificultade e exisencia; e ao mesmo tempo, se complementa coas súas necesidades ou aficións:

As horas da tarde permitirán aos alumnos profundizar no estudo, realizar tarefas complementarias, así como ter un descanso temporal entre as actividades lectivas e os deberes e repasos que deben realizar pola tarde.

Así mesmo, permitirán empregar o tempo en consoancia coas súas aficións e intereses persoais, facilitando a integración do alumnado no seu entorno e as posibilidades que se lle oferta, a través da participación en actividades extraescolares, dentro e fóra do colexio, en horarios máis axeitados.

4. Facilitar a organización do tempo por parte das familias: favorecendo o incremento da convivencia familiar.

5. Facilitar o paso a estudios superiores: habituando ao alumnado ao mesmo horario. Un horario habitual para maioría dos Centros de Galicia de ensino Infantil, Primaria e ESO.

story | by Dr. Radut