Elaborando un kamishibai

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro segue a traballar no fomento da lectura do se alumnado e neste caso quere amosar a forma de contar contos en Xapón a través dos Kamishibais. A actividade consiste na elaboración do kamishibai que lle correspondeu ao alumnado de 6º de Educación Primaria e os contos e historias a cada unha das aulas do resto do alumnado.

Que é o Kamishibai?

Kamishibai, en xaponés, quere dicir “teatro de papel”. É unha forma de contar contos moi popular en Xapón. Adoita estar dirixido a nenas e nenos pequenos que van gozar del en grupo. Tamén é utilizado como recurso didáctico.

Está formado por un conxunto de láminas que ten un debuxo nunha cara e texto na outra. O seu contido, xeralmente en forma narrativa, pode referirse a un conto ou a algún contido de aprendizaxe.

Como o texto está na parte posterior das láminas o kamishibai sempre necesita un presentador ou intérprete que lea o texto mentres os espectadores contemplan os debuxos. A lectura do kamishibai realízase colocando as láminas en orde sobre un soporte, teatrillo de tres portas que se chama «butai», de fronte ao auditorio, e deslizando as láminas unha tras outra mentres se le o texto.

Como elaboramos Kamishibai?

O alumnado de 6º de Educación Primaria construíu o Kamishibai do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro. Unha vez reunidos decidiron como distribuír o traballo e os materias que precisan anotando a distribución do traballo no folio que asinou todo o alumnado.

Que precisamos?

• Cartón.
  • Tesoiras e cúter.
  • Pistola de silicona.
  • Lapis de cores, gomas e rotuladores.
  • Regras e metros.
  • Pintura negra, azul escura, azul clara e branca.
  • Pinceis e rolos.

Como o facemos?
Os pasos son os seguintes:

• Eliximos o cartón con forma de libro (cartón dun taboleiro) e medimos a estrutura do mesmo, neste caso 64 centímetros da parte central e 32 de cada unha da portas do Kamishibai.
  • Na parte central buscamos a metade e facemos un rectángulo coas medidas dun A3 (30 por 42 centímetros).
  • Reducimos as medidas do A3 en 0.5 centímetros (29,5 e 41,5 centímetros) cada un dos lados do rectángulo e cortamos.
  • Cortamos 2 tiras de cartón coas seguintes medidas (42 por 4 centímetros) e 4 tiras de 30 por 4 centímetros de ancho. Ditas tiras serán colocadas na parte exterior do Kamishibai para o cal precisamos a pistola de silicona quente. As tiras colocámolas na parte de abaixo e nos laterais o que nos permitira que as láminas de a se suxeiten cando as introduzamos pola parte superior.
  • Medimos o ancho e lago do oco incluíndo as láminas pegadas tendo un rectángulo de 46 por 34 centímetros que debemos pintar. A súa colocación será ao final despois de que este pintado o Kamishibai permitindo que as láminas non se caian.
  • Deseñamos o debuxo do Kamishibai. Repasamos con rotulador e pintamos con rolos e pinceis.
  • Na parte exterior de cada unha das portas colocamos dous tapóns (un en cada unha das portas o máis próximos posible) e unímolos cunha goma o que servirá de peche do noso Kamishibai.
  • Colocamos a asa superior para poder transportalo. O facemos cun cartón que pegaremos con silicona quente.
  • Pegamos a tapa de cartón previamente coloreada pola parte traseira.

E listo xa temos preparado o noso Kamishibai para poder contar contos...