Galego

Dª Paz Fernández Vidal (X.D.)

Dª Noelia Engroba Vidal

Dª Áurea Ramil Díaz

En galego sí

Por maio renovamos cada ano o compromiso co noso idioma de maneira expresa. No deste estraño 2020, aínda con alarma e confinamento, tampouco podía faltar. E pensamos nunha actividade que xuntase alumnado e familias ao redor dunha idea: que o galego teña futuro tamén depende de nós. Por iso pedimos o voso compromiso con el para hoxe e para mañá. Animádevos e participade!

Tasca tradicional do liño 2019

Celebrando a Rosalía

Rosalía, un ano máis e sempre abrindo como unha rosa, agasallando a súa palabra viva, fértil, actual. Este ano buscámonos nela nos, as mulleres, o universo que somos, e demos coa súa comprensión, coa súa complicidade, coa súa rebeldía. Así quixemos celebrar no IES San Rosendo a Rosalía, como mellor sabemos, lendo a súa obra, sentindo a súa poesía

Mondoñedo é Poesía cos alumnos e alumnas do IES San Rosendo

O programa Proxecto Neo adica o seu programa 227 ao encontro Mondoñedo é Poesía. Inicialmente, entrevista a Xulio Rodríguez Leiras, que fixo de cronista do encontro e que nos leva da man polas rúas e prazas mindonienses e nos presenta as actividades realizadas en cada unha das paradas. Na parte central do programa conversa con tres poetas que son ou foron alumnos e alumnas do IES San Rosendo: Chema Merino, Iria Rivas e Carmen PavónCoas palabras de Antonio Reigosa, Cronista Oficial de Mondoñedo, despídese esta entrega de Proxecto Neo.

Proxecto Neo é o resultado da colaboración entre Radio Burela e a área de Innovación Educativa do Instituto Perdouro. Está en antena todos os mércores entre as 5 e as 6 da tarde en Radio Burela.

O venres 13 de abril representarase no IES a obra de teatro "A LOLA"

A compañía Avelaíña Teatro representará o próximo venres día 13 de abril, ás 12:30, a obra de teatro "A Lola" no IES San Rosendo de Mondoñedo. A entrada será libre. Estades todos convidados.

foto-a-lola   A LOLA jpg

A Lola son todas as mulleres que sobreviviron aos seus maridos, arrebatados polo terror franquista. O relato xoga co presente (mediados dos anos sesenta) e o pasado (os anos da Segunda República e os inmediatamente posteriores ao golpe militar de xullo de 1936). A súa trama está determinada polo que se denomina o “pasado non ausente”, ou sexa, polo feito de que o sucedido nos anos da represión posterior ao golpe segue a determinar as vidas e as condutas de varias xeracións, porque o silencio sobre aqueles feitos impide a superación do trauma.  David e Teresa, mozos abertos aos novos aires que comezan a infiltrarse na sociedade española, deciden casar e visitan a casa nativa para comunicarllo aos seus pais. Pero os traumas do pasado seguen presentes: a historia dos pais de Teresa, familia comprometida dende o primeiro momento co novo réxime e a dos pais de David, identificados cos ideais republicanos, frustran os desexos dos mozos. Na obra recréase o ambiente, ideais e confrontacións entre as dúas formas de entender a sociedade: os valores da tradición patriarcal e escolástica dos golpistas  fronte as ideas constitucionais de progreso e liberdade.