.

PRIMEIROS AUXILIOS: TÉCNICAS QUE SALVAN VIDAS

Conscientes da importancia da formación en primeiros auxilios, os departamentos de Bioloxía e Educación Física organizaron uns obradoiros dirixidos ao alumnado de 4º de ESO durante o mes de maio, impartidos por José Palacios Aguilar, coordinador do Grupo de Investigación en Actividades Acuáticas e Socorrismo (GIAAS) e profesor da Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física da Universidade da Coruña.

FOTOGRAFÍA GANADORA DO CONCURSO “A LUSOFONÍA VISTA DESDE A GUARDA”

Xa temos ganador do Concurso "A lusofonía vista da Guarda"! Trátase de Miguel Moreira, de 2º de Bacharelato, que foi escollido pola súa fotografía da costa iluminada de Caminha durante o amencer, coa lúa brillante no ceo... Moitos parabéns!!

ENTREGA DE PREMIOS DO CONCURSO “ILUSTRA XELA”

Pola aula de usos múltiples "Xela Arias" veu pasar a primeira fornada de artistas ilustradoras do IES A Sangriña. Parabéns ás ganadoras!

CRIBADO COVID-19 A PERSOAS DE 12 A 17 ANOS

O Colexio de Farmacéuticos de Pontevedra está a realizar un cribado voluntario entre rapaces e rapazas de 12 a 17 anos. Trátase dunha proba moi sinxela e gratuíta que se recolle nas farmacias. Tendes toda a información na carta adxunta.

ÁBRESE O PRAZO PARA SOLICITAR A PARTICIPACIÓN NO FONDO SOLIDARIO DO CURSO 2021-2022

Xa podedes solicitar a participación no FONDO SOLIDARIO DE LIBROS DE TEXTO (préstamo de libros) e AXUDAS PARA MATERIAL ESCOLAR (vales de material) para o alumnado da ESO.

As solicitudes podedes recollelas en conserxería e, unha vez cubertas, debedes presentalas coa documentación necesaria na secretaría do centro.

As solicitudes tamén poderán presentarse por vía electrónica empregando a aplicación informática “fondolibros” (https://www.edu.xunta.es/fondolibros) a través da sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal.

PRAZO PARA PRESENTAR AS SOLICITUDES: do 20 DE MAIO ao 22 de XUÑO de 2021.

O alumnado que repita 4º da ESO e aquel que non obteña

praza en formación profesional básica no curso 2021/22 e formalice a matrícula no curso da ESO que lle corresponda, cando non presentase solicitude de participación no fondo solidario nin de axuda para adquir

Homenaxe a Xela Arias no IES A Sangriña

Esta mañá celebramos o noso acto de homenaxe a Xela Arias. A poeta, que impartiu docencia no noso centro, dá nome á nova aula de usos múltiples 1, que en diante pasa a ser Aula Xela Arias. O acto de inauguración, coordinado polo Departamento de Lingua Galega, contou co recitado dalgúns poemas da autora a cargo de varias alumnas de secundaria, acompañadas polo profesor de música, Alfredo Garrido, na guitarra. Posteriormente, descubriuse unha placa cun verso do poemario Darío a Diario, que agora loce na entrada do noso instituto.
Agradecemos a presenza do alcalde e profesor do centro, Antonio Lomba, e a implicación do alumnado nestes actos de homenaxe á poeta Xela Arias.

Día das Letras Galegas 2021: especial Xela Arias en RadioTrega.

Para conmemorar este Día das Letras Galegas 2021, o alumnado do IES A Sangriña gravou "Descubrindo a Xela", o programa Especial sobre Xela Arias, en RadioTrega:

1. Velaquí a "Descubrindo a Xela" 1ª parte, que dará cabida a recitados do alumnado do nodo centro e á participación de persoas da nosa cultura como Víctor Freixanes, presidente da RAG; Tamara Andrés Tamara Andrés, nova poeta galega; Hugo Guezeta, integrante do grupo de rap Son Da Rúa SonDaRúa; ou Sofía Tarela, integrante das Gharotas da Ribeira María Apagha OLeiteque Ferve. Ademais, tamén haberá entrevistas, pois nesta primeira parte falaremos con Isabel Isabel Rodriguez Pazos, profesora do noso centro que coñeceu en persoa a Xela no seu paso pola Sangriña... Non perdades este episodio!

2. "Descubrindo a Xela", 2ª parte. Na segunda parte do Especial Letras Galegas, recuncan os recitados do alumnado do noso centro e a participación de persoas da nosa cultura como Xurxo Souto, Laura Rabizal, Isabel Risco, Silvia Penas Estévez, Tino Baz, Marta Dacosta ou Anxo Angueira. Ademais nesta segunda parte falamos con Pilar Carro, profesora do noso centro e directora cando Xela impartiu aulas no IES Sangriña, aló polo 2001... Non perdades este episodio! Vivan as Nosas Letras!

I CONCURSO DE MICRORRELATO IES A SANGRIÑA

Velaquí os textos premiados no I Concurso de Microrrelato convocado polo Departamento de Lingua Castelá e Literatura do IES A Sangriña. Parabéns, rapazas!

Primeiro premio: Paula Cernadas Garrido, por "Error 404".

ERROR 404

El meteorito causó el error 404 que acabó con Internet y la vida de todos los dinosaurios excepto uno, condenado a huir por el desierto el resto de su vida.

Segundo premio (ex aequo): Goya Fajar Coimbra, por "Do rapaz que miraba ao amor".

DO RAPAZ QUE MIRABA O AMOR

Sempre ía pola dereita, pola dereita, dereita, dereita. Até que un día mirou ao seu amor na parada da esquerda, e cambiou de dirección.

Segundo premio (ex aequo): Ana González, por "Vivir".

VIVIR

Con 3 años aprendí a nadar y con 6, a andar en bici. Ahora, que también sé correr, puedo hacer un triatlón.