Skip to main content

APRENDIZAXE COOPERATIVA

LEGO BRICQ #poloscreativos #bibliotecacreativa #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Aprendizaxe compartida, cousas lindas que ocorren na

biblioteca cando un sabe de algo e quere compartir.

Mecanismos!

 

 

 

 

 

 

 

A IMPORTANCIA DE CONSERVAR A SEMENTE #PDI #ALFIN #AMI #ciencia #bibliotecacreativa #bibliotecainclusiva #LIA #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Dentro do proxecto "Aprendendo, naturalmente!", sobre a flora e

fauna da nosa contorna, alumnado, profesorado e comunidade educativa

xa estamos na fase de documentación e recollida de datos.

Deste xeito, o alumnado de 5º manterá unha conversa sobre a importancia da

conservación das sementes, posteriormente realizarán un obradoiro de sementes

e un inxerto, a actividade estará a cargo da Asociación Lugares Comúns.

Lugares Comúns é unha asociación da nosa vila conformada por persoas de diversas

orixes que teñen como punto de encontro o respecto pola natureza.

O día 25 de febreiro ofertarán unha actividade de intercambio de sementes para toda a vila.

 

 

 

CLUB DE LECTURAS - TERTULIAS DIALÓXICAS #Clubsdelectura #LecturaeFamilias #FamiliasnaBE #bibliotecacreativa#bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Este ano voltaron as Lecturas dialóxicas, dentro dos Club de Lecturas "Chocolate

con libros", da man dos Vagalumes de 1ºC.

 

O clásico escollido é Carrapuchiña Vermella,

unha adaptación de Lesley Sims, da editorial Pequelibros Usborne.

 Primeiro escoitaron a lectura, posteriormente mantiveron varias lecturas individuais,

con máis ou menos apoio considerando o nivel lector deste alumnado de 6 anos.

A semana anterior á convocatoria das Lecturas dialóxicas coas familias o alumnado levou

o libro para compartir coa familia e  unha pequena nota, con data

e horario para participar, se así o desexaban e podían.

A Tertulia foi do máis animada e xudiron temas do conto

que lles chamaban a atención ou os inquedaban:

- Por qué Caperucita colleu outro camiño?

- É bo obeceder sempre?

- A avoiña ten un camisón, pero o lobo logo ten outro diferente, que pasou?

- De que se alimentan os lobos?

- E as persoas?

- Por qué lle brilan os ollos ao lobo?

- Como é que non esperta cando lle abren a barriga?

Nos grupos interactivos tamén lemos  outra versión:

"¿Qué me cuentas Caperucita" de José Carlos Andrés,

A comparación deu lugar a novas preguntas:

- Que Caperucita che gusta máis?

- Que diferencias atopamos nas dúas, de carácter e de vestimenta?

- Como actúan as personaxes da historia en cada un?

A intervención, estivo moderada pola mestra e unha alumna.

A rapazada ergue a man e as moderadoras apuntan nun papel a todos os

que desexan intervir. Porteriormente, pregúntase e trátase cada unha das preguntas

en particular, conversando entre todas e todos de cada aspecto. Estas aportación

enriquecen a conversa e dan novas perspectivas sobre o que cada un pensa sobre algo.

Durante un mes, outros obradoiros creativos xurdiron a raiz da lectura, creación de bosque

natural con escea, lobos con reciclaxe de diccionarios antigos, paisaxes coa técnica gouache,

algúns deles inspirados en fotos do instagram de josephinemo e Celine de parciparlaenmaternelle.

 

 

 

 

 

 

 

CREA O TEU OBRADOIRO OU FALADOIRO! #bibliotecainclusiva #Axenda2030 #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Sabedores do voso potencial, xa o tedes amosado en moitas ocasións,

queremos propoñervos que deseñedes os vosos propios obradoiros ou faladoiros.

Seguro que sabedes facer algo de marabilla: lettering, unha manualidade,

un experimento, un actividade de costura, reciclados...

Ou falar, diso tamén temos constancia, pero hai temas dos que sabedes a moreas

e quedamos pasmados escoitándovos: un animal, un fenómeno físico, unha lenda,

o mar, un conto, a recomendación dun libro...

Pasade pola biblioteca e apuntádevos!

Vos estamos esperando! Todos temos algo que contar!


 

 

 

 

BRAILLE OBRADOIRO #bescolaresgal #bibliotecainclusiva #3dec #DiaInternacionalDeLaDiscapacidad #discapacidade

Dende a Biblioteca Creativa, no noso espazo argalleiro, o alumnado poderá

gozar esta semana dun obradoiro de Braille, para visibilizar outros xeitos de escribir.

Ofértase unha plantilla para escribir o nome con axuda

do material de apoio exposto no cadro Lego, coas súas pezas Braille.

Tamén poderase descargar a tipografía Braille e poñer

dende o ordenador o nome, texto... que se desexe.

Acompañamos o obradoiro de fondos bibliográficos

e libros de texto en Braille usados por alumnado cego.

Libros de texto e material de apoio cedido pola ONCE.

Anéxase un conto, tamén da mesma fundación, que permite aprender a escribir en Braille

e unha ficha para elaborar o nome, creación da biblioteca.

 

 

A TENDA NA BIBLIO #bibliotecacreativa #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

 

Reciclado, coñecemento das moedas e billetes, sumas, restas,

problemas, cálculo mental, aproximacións...

Xogar e ao mesmo tempo aprender. 

A biblioteca convertida en tenda!


 

 

 

ÁREAS E PLANO NA HORTA #bibliotecacreativa #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

 

Profesorado e alumnado priorizan espazos ao aire libre e sácanlles o maior partido.

Cálculo de áreas e planos en 5º de Educación Primaria.

 

 

 

 

BIBLIOTECA HUMANA - PROGRAMA "LECTURA E FAMILIAS" #LecturaeFamilias #FamiliasnaBE #aBEtenapalabra #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

 

Xa estamos na fase final do proxecto "BIBLIOTECA HUMANA".

Un proxecto no que as bibliotecas escolares de Cedeira e o Concello unimos

esforzos para dar voz ao pobo, porque todas e todos temos algo que contar.

A oralidade é parte do noso patrimonio, reflexa a nosa identidade cultural e social,

a de todas as persoas que conformamos a vila: os de sempre, os que viñeron e os

que marcharon, pois todas/os imos deixando pegada e conformando a nosa sociedade.

A nosa rapazada de Antropoloxía de 1º de Bacherelato e o alumnado de 6º de Primaria,

están ultimando os preparativos para levar a cabo as lecturas e difundilas.

 

 

 

 

 

 

 

 

GRUPOS INTERACTIVOS - COMUNIDADES DE APRENDIZAXE #PlanLIA #Axenda2030 #FamiliasnaBE #bescolatesgal #bescolaresgalabertas

 

Ramón Flecha, catedrático da universidade de Barcelona é o creador do proxecto das comunidades de aprendizaxe.

Dentro delas, temos aos grupos interactivos, que pretenden  reducir conflitos e o fracaso escolar.

Apostando polo diálogo como forma de enriquecemento. Pero non son polvos máxicos é ciencia.

A investigación INCLU-ED, realizada en 15 países, entre eles España, demostrou que ante

diversas formas de organización de aula, os grupos heteroxéneos con familias voluntarias

dan os mellores resultados de aprendizaxe e convivencia

(pese a que a pandemia estragou a súa presencialidade, pero volverán).

Os grupos interactivos:

 

 

 

- AUMENTAN O NIVEL DO GRUPO.

 

-REDUCEN CONFLITOS.

 

O potencial da familia no entorno escolar, é un recurso que non se pode desaproveitar.

Fai uns anos que se realizan na biblioteca, dependendo do curso, semanalmente

ou quincenalmente. E tamén se empezaron a incorporar na formación de usuarios da biblioteca do inicio do curso.

 

Hai uns 5 grupos cooperativos na biblio que rotan cada 20 minutos.

En cada espazo da biblioteca hai 5 actividades diferentes organizadas.

En cada espazo hai un familiar adulto voluntario que se asegura de fomentar

o diálogo igualitario, asegurándose que todos dan a súa opinión.

A súa función é dinamizadora e o mestre programa, organiza e está presente

guiando e atendendo onde xorden dificultades.

Os voluntarios son moi bos reforzadores e cada un pode aportarlle diferentes modelos ao alumnado.

 

 

As familias voluntarias reciben un par de tardes de formación e asinan un contrato de confidencialidade.

 

 

BIBLIOTECA HUMANA #aBEtenapalabra #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

As bibliotecas e o Concello de Cedeira unimos os esforzos para dar voz ao pobo porque

todas e todos temos algo que contar. A oralidade é parte do noso patrimonio inmaterial,

reflexa a nosa identidade cultural e social, a de todas as persoas que

conformamos a vila: os de sempre, os que viñeron e os que marcharon,

pois todos/as imos deixando pegada e conformando a nosa sociedade.

 

Agradecemos a túa colaboración! Prema na ligazón e cubre o formulario.

 

 

 

TEATRO CLUB SYLVANIAN FAMILIES #bibliotecasescolares #bescolaresgal

A finais do primeiro trimestre o alumnado do Club Sylvanian

Families sorprendeunos cunha actividade.

Tiñan unha obra e querían facer teatro de sombras e a iso se puxeron!

Este o seu primeiro ensaio na aula de teatro!

Parabéns mozas e mozos!

 

 

CLUB I LOVE ANIMALS #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Os clubs seguen co seu funcionamento.

Pero iso require inspiración e moita organización, creación de

foros para comunicarse, facer formularios para pasar lista de asistencia e crear.

Deixar voar a imaxinación e realizar obradoiros fermosos.

Parabéns rapazada! Sodes como a marea,

poden baixarvos pero volvedes subir.

Unha mostra de I love animals!

ROTEIROS EN FAMILIA! #ABP #ALFIN #AMI #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

O alumnado de 2º de primaria, Duendes, Esquíos e Vagalumes

continúan coñecendo a vila e poñendo en valor o patrimonio.

Deste xeito, continúan propoñendo actividades para realizar en familia e solventar  o non

podelas ter máis presentes aínda na aula (polas restriccións sanitarias).

Nestes roteiros, as familias teñen que  atopar a Percebiño, a nosa mascota da biblioteca,

nun lugar da vila, en calquera das súas parroquias.

Desta volta, comezan superando un xogo virtual de fuga, sobre a nosa vila.

Superado o reto, conseguen pistas para a localización de Percebiño.

Comezan presentándonos o reto.

 

CREA O TEU OBRADOIRO OU FALADOIRO! #bibliotecainclusiva #Axenda2030 #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Sabedores do voso potencial, xa o tedes amosado en moitas ocasións,

queremos propoñervos que deseñedes os vosos propios obradoiros ou faladoiros.

Seguro que sabedes facer algo de marabilla: lettering, unha manualidade,

un experimento, un actividade de costura, reciclados...

Ou falar, diso tamén temos constancia, pero hai temas dos que sabedes a moreas

e quedamos pasmados escoitándovos: un animal, un fenómeno físico, unha lenda,

o mar, un conto, a recomendación dun libro...

Pasade pola biblioteca e apuntádevos!

Vos estamos esperando! Todos temos algo que contar!


 

 

 

 

 

PROXECTO: CEDEIRA É UNHA VILA! #ABP #ALFIN #AMI #Axenda2030 #aBEtenapalabra #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

O alumnado de 2º de primaria investiga sobre o noso concello,

o Estatuto de Autonomía de Galicia e a Constitución Española. 

A biblioteca Carlos Labraña é un lugar de pesquizas e creacións.

O producto final é a creación dun lapbook para recoller toda a información.

Posteriormente, aproveitan a celebración da Constitución para visitar o

Concello de Cedeira. Alí ven as instalacións, coñecen a persoas que 

traballan no Concello, preguntan polas súas funcións, sentan na sala de

pleno e realizan unha serie de preguntas preparadas na biblioteca.

Deste xeito, relacionan contidos aprendidos dun xeito práctico e vivenciado.

Materias creados pola mestra Dulce e o blog de amestraCris.

 

 

 

GRUPOS INTERACTIVOS - COMUNIDADES DE APRENDIZAXE #Axenda2030 #grupos interactivos #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

Os Vagalumes continúan cos grupos interactivos das comunidades de aprendizaxe.

Así aprenden xogando e reforzan os contidos traballados na aula.

A biblioteca convértese nun gran laboratorio de aprendizaxe.

 

Sempre respectando o protocolo Covid.

OBRADOIRO PASTA DE SAL #bibliotecacreativa #STEAM #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

O alumnado de 2º e 4º de Primaria segue as instruccións e realiza a receita da pasta de sal.

Posteriormente realizan figuras para adornar o Nadal.

 

Distribuir contido