Skip to main content

LIBROS, LIBROS E MÁIS LIBROS #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

Chegamos ao final deste curso tan peculiar.

Son moitos os momentos compartidos dende moitas casas neste tempo de confinamento.

Agardamos poder vernos moi prontiño con novas propostas.

Despedímonos compartindo os vosos libros favoritos

e achegando recomendacións lectoras para este verán.

Unha aperta!

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/bibliotecacarloslabranha/

@beCarlosLabrana 

biblio.nicolas.del.rio@gmail.com

 

ENTREVISTA A EXPERTOS NATURALISTAS #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

As Aulas ao aire quixeron resolver moitas dúbidas que foron xurdindo ao elaborar os cadernos de naturalistas.

As pequenas e pequenos puxéronse moi preguntóns.

A colaboración de grandes expertos foi imprescindible nesta tarefa de investigación.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un privilexio poder contar con todos eles.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/bibliotecacarloslabranha/

@beCarlosLabrana 

biblio.nicolas.del.rio@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FANZINE - PROXECTO DE ESCRITURA #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

Durante o confinamento, o alumnado fixo diversas actividades na casa.

A escritura ten un peso importante e era necesario que pequenas e pequenos seguiran escribindo,

imaxinando, cohesionando os textos, cinguíndoos a unha ortografía e gramática precisa.

 

Pero todo isto, tiña que partir dos seus intereses, da súa imaxinación, das cousas da vida que para nada son impostas.

Así, os Vagalumes, decidiron realizar Fanzines, publicacións curtas, libres, persoais e moi, moi creativas.

 

A través de esta imaxen interactiva, poderedes ver pequenos retazos dos seus traballos e quen se anime facer o seu, quen sabe...

A imaxinación non ten límites, hai que deixala voar!

 

"PEGADAS NA IAUGA" A semente que agroma. #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

Un proxecto que agroma, nunha situación difícil e complicada, pero os bimbios da xuventude son fortes.

"Pegadas na Iauga" é unha árbore que medra e se espalla, unha árbore de folla caduca que reverdece nas primaveras, unha marea que volve...

 

O alumnado do proxecto intercentros dinos: - Deica logo!

cun video - podcast do seu proxecto intercentros.

 

 

Agradecer a todas as persoas que fixeron que a semente agromara.

 

 

 

VERBAS DE CEDEIRA - PROXECTO INTERCENTROS #EuQuedoNaCasa #bescolaresgalAbertas

 

Antes do confinamento o alumnado de 1º de bacherelato de Antropoloxía e Cuci,

xunto cos Vagalumes de 4º A estaban realizando unha recollida de verbas, palabras da nosa vila.

Unha actividade integrada no Proxecto Intercentros que o estado de alarma non puido parar.

Continuaron este traballo nas casas, escoitando ás familias, solicitando a colaboración de todo o pobo a través do Facebook

e en especial de Andrés Toxeiro e Cris Bustabad, quenes compartiron un pequeno esbozo da súa recollida con eles.

Esta é a súa colleita, unha colleita de verbas que arrecende a mar, a xente, a vila.

 

 

 

Gracias por pronunciar as cousas polo seu nome. Que as verbas perduren igual que no texto de Pablo Neruda

 

 

PALABRAS

…Todo lo que usted quiera, sí señor, pero son las palabras las que cantan, las que suben y bajan.

Me posterno ante ellas… Las amo, las adhiero, las persigo, las muerdo, las derrito… Amo todas las palabras. Las inesperadas… Las que glotonamente se esperan, se escuchan, hasta que de pronto caen…

Vocablos amados. Brillan como piedras de colores, saltan como platinados peces, son espuma, hilo, metal, rocío… Persigo algunas palabras…

Son tan hermosas que las quiero poner en mi poema. Las agarro al vuelo cuando van zumbando, y las atrapo, las limpio, las pelo, me preparo frente al plato, las siento cristalinas, ebúrneas, vegetales, aceitosas, como frutas, como algas, como ágatas, como aceitunas… Y entonces, las revuelvo, las agito, me las bebo, las trituro, las libero, las emperejilo…

Las dejo como estalactitas en mi poema, como pedacitos de madera bruñida, como carbón, como restos de naufragio, regalos de la ola.

Todo está en la palabra. Una idea entera se cambia porque una palabra se trasladó de sitio, o porque otra se colocó dentro de una frase que no la esperaba…

Tienen sombra, transparencia, peso, plumas. Tienen todo lo que se les fue agregando de tanto rodar por el río, de tanto trasmigrar de patria, de tanto ser raíces… Son antiquísimas y recientísimas. Viven en el féretro escondido y en la flor apenas comenzada…

Qué buen idioma el mío, qué buena lengua heredamos de los conquistadores torvos. Estos andaban a zancadas por las tremendas cordilleras, por las Américas encrespadas, buscando patatas, tabaco negro, oro, maíz con un apetito voraz.

Todo se lo tragaban, con religiones, pirámides, tribus, idolatrías… Pero a los conquistadores se les caían de las botas, de las barbas, de los yelmos, como piedrecitas, las palabras luminosas que se quedaron aquí, resplandecientes… el idioma. Salimos perdiendo… salimos ganando. Se llevaron el oro y nos dejaron el oro. Se llevaron mucho y nos dejaron mucho…

Nos dejaron las palabras.

“La palabra”, Confieso que he vivido,Pablo Neruda

(Buenos Aires, Losada, 1974)

 

 

 

 

 

14 DE XUÑO. DÍA NACIONAL DAS LINGUAS DE SIGNOS ESPAÑOLAS #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

O 14 de xuño do ano 1936 constituiuse a CNSE

(Confederación Estatal de persoas xordas).

Por este motivo, o 14 de xuño celébrase o Día Nacional das Linguas de Signos Españolas.

 

As Aulas ao aire tomaron a proposta achegada por unha das familias.

 

E todo o alumnado aprendeu un pouquiño da Lingua de Signos Española (LSE).

 

 

 

https://www.facebook.com/bibliotecacarloslabranha/

@beCarlosLabrana 

biblio.nicolas.del.rio@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEATRO, COEDUCACIÓN E DIVERSIDADE #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

A temática sobre identidade sexual e de xénero é un contido que debe abordarse no ensino, e

así está reflexado en diferente normativa:

 

- Protocolo de identidade de xénero: "Realizar actuacións de información e sensibilización da diversidade sexual e de xénero dirixidas ao alumnado..."

 

-Calendario escolar 2019/2020: "...para favorecer a visibilidade e integrar de forma transversal a diversidade afectivo-sexual (de lesbianas, gais, transexuais, bisexuais e intersexuais), os centros docentes sostidos con fondos públicos realizarán actividades específicas próximas ás datas de celebracións internacionais relacionadas co recoñecemento efectivo do dereito destas persoas." 

 

 

 

Adiantámonos ao 28 de xuño, Día Internacional da Diversidade sexual e Dereitos LGBTI, achegando a obra de teatro Estrela...fugaz?, na que o autor Carlos Labraña aborda esta temática cun enfoque dirixido ao público infantil.

A seguinte curta tamén pode servir para seguir profundizando no tema, abrir debates, conversar en familia...

 

 

Conto "La peluca de Luca"

 

 

 

 

 

 

 

 

TEATRO KAHOOT E ILUSTRACIÓNS #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

O teatro é un arte que nos permite ser e sentir como outra persoa durante ese tempo de xogo.

Permite poñerte no lugar de outro e experimentar a ledicia, a dor, a tristreza, o amor...

 

Un bosque... moreas de animais. Unha historia de valores.

Cae un meteoro ou unha estrela? Importa moito?

 

Se estivestes atentos á obra de teatro Estrela... fugaz? de Carlos Labraña,

interpretada polos Vagalumes, propoñémosvos achegarvos ao seu contido de dous xeitos diferentes:

 

. Un kahoot para xogar

 

 

- Os debuxos do ilustrador Diego Cheda para colorear

 

 

 

AdxuntoTamaño
ILUSTRACIÓNS DIEGO CHEDA ESTRELA FUGAZ..pdf9.67 MB

III XORNADAS DE TEATRO ESCOLAR - PROCESO #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

Os Vagalumes xa teñen algunhas táboas cando falamos de teatro,

pero este ano rompeu os esquemas de toda unha humanidade.

Realizaron os seus comezos, coma sempre, na Biblioteca Carlos Labraña.

 

Recibiron a visita do autor da obra escollida: Carlos Labraña. Un grande.

Tiveron o privilexio de recibir unhas clases de expresión por parte de Quique Vázquez.

Inmenso Quique!

Ensaiaron a obra e xa tiñan decidido o atrezzo e a caracterización da compañía cando

unha pandemia azoutou o mundo enteiro e mandounos a todos para casa.

 

 

 

Na protección do fogar e da familia, idearon, pensaron e tomaron unha decisión:

seguir adiante co seu soño, transformalo e facer RADIO TEATRO!

 


 

Unha das grandes preocupacións era a parte artística da obra.

Non dera tempo a facer a caracterización das personaxes a través do debuxo, como outros anos.

Así, acudiron ao mellor ilustrador que podiamos ter:

Diego Cheda, quen dá forma e caracteriza a cada unha das personaxes.

Gracias, Diego, por tanto!

Posteriormente, nenas e nenos coas súas familias crean a caracterización dos actores e actrices.

Os Vagalumes deseñan fondos, árbores, carretillas... de atrezzo.

Xa por último, e usando varios programas como: Audacity, Imovie, Canva,

Remobe-bg, Cut past photo... créase o Radio Teatro Estrela... fugaz?

 

Este é o tríptico, ese que repartirían para

que todos tivesen constancia do seu proceso.

 

 

 

PARABÉNS VAGALUMES!!

 

 

 

 

AdxuntoTamaño
ESTRELA... FUGAZ TRÍPTICO.pdf8.45 MB

III XORNADAS DE TEATRO ESCOLAR - ESTRELA... FUGAZ? #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

 

"Creo que se nace escritor, pintor ou músico. Nácese coa vocación e en moitos casos coas condicións físicas para a danza e o teatro, e cun talento propicio para o xornalismo escrito, entendido como un xénero literario, e para o cinema, entendido como unha síntese da ficción e a plástica. Nese sentido son un platónico: aprender é lembrar. Isto quere dicir que cando un neno chega á escola primaria pode ir xa predisposto pola natureza para algún deses oficios, aínda que aínda non o saiba. E tal vez non o saiba nunca, pero o seu destino pode ser mellor se alguén o axuda a descubrilo.

Non para forzalo en ningún sentido, senón para crearlle condicións favorables e alentalo a gozar sen temores do seu xoguete preferido. Creo, cunha seriedade absoluta, que facer sempre o que a un lle gusta, e só iso, é a fórmula maxistral para unha vida longa e feliz.”

Gabriel García Márquez

 

 A Convención dos dereitos do neno, no seu artigo 29, recolle como obxectivo da educación o desenvolver as capacidades de cada un dos pequenos e pequenas, ata o máximo das súas posibilidades.

Gabriel García Márquez fala do seu xoguete, ese xoguete é a excelencia que cada unha das rapazas e rapaces posúen.

A escola é a encargada de descubrila e desenvolvela.

 

https://www.facebook.com/bibliotecacarloslabranha/
@beCarlosLabrana
biblio.nicolas.del.rio@gmail.com