Os soños na Gaiola

LETRAS GALEGAS 2018

Para homenaxear de xeito especial a Mª Victoria Moreno, no cole ilustramos fragmentos de distintos libros dela. Traballamos  textos de "Eu conto, ti cantas", "Mar adiante" e "O cataventos" e con todos eles fixemos unha pequena exposición na entrada do Centro.

Aquí tedes o resultado.

 

CANTANDO A Mª VICTORIA MORENO

CANTANDO A Mª VICTORIA MORENO.

 

 

23 DE ABRIL: DÍA MUNDIAL DO LIBRO

O 23 de abril,  é o Día Internacional do Libro. Celébrase en honor a Miguel de Cervantes e a William Shakespeare, dous dos mellores escritores do mundo. Os dous morreron un 23 de abril e ese día escolleuse para recoñecer a importancia dos libros na vida. 

Cervantes, foi o autor dun dos libros traducidos a máis idiomas: "El ingenioso hidalgo Don Quijote de La Mancha".

Para coñecer un pouquiño máis deste autor e da súa obra, só tes que picar nos seguintes enlaces:

http://www.omerique.net/twiki/bin/view/Recursos/ActividadesDidacticasQuijote

http://nea.educastur.princast.es/quixote/

2 DE ABRIL: DÍA INTERNACIONAL DO LIBRO INFANTIL

  Un ano máis, o Ibby(International board on books for        young people) chámanos a  conmemorar o Día Internacional do Libro Infantil o día 2 de abril, data de nacemento de Hans Christian Andersen. Este ano, o cartel e o díptico correspondéronlle a Letonia. O texto é da escritora letona Inese Zandere, poeta, editora e activista da promoción da lecturaquen titula a súa mensaxe: Os libros fan grande o máis pequeno.

 

  A imaxe do cartel é do ilustrador Reinis Petersons, recoñecido debuxante dese país. 

  Galix, Asociación Galega do Libro Infantil e Xuvenil, traduciu ao galego a mensaxe, que aquí deixamos para todos e todas vós.

 

OS LIBROS FAN GRANDE O MÁIS PEQUENO
"As persoas tenden ao ritmo e á regularidade, do mesmo xeito que a enerxía magnética organiza as lascas de metal nun experimento de física, do mesmo xeito que unha folerpa crea cristais a partir de auga.
Xa sexa nun conto de fadas ou nun poema, ás nenas e aos nenos gústalles a repetición, os refráns e os motivos universais porque poden recoñecerse unha e outra vez; danlle regularidade a un texto. O mundo adquire unha orde preciosa. Aínda me lembro cando de nena loitaba comigo mesma por defender a xustiza e a simetría, a igualdade de dereitos para a esquerda e a dereita: se tamborilaba cos dedos unha melodía sobre a mesa, contaba cantas veces debía golpear con cada dedo para que os demais non se sentisen ofendidos. Adoitaba aplaudir dando unha palmada coa man dereita sobre a esquerda, pero pensei que iso non era xusto e aprendín a facelo ao contrario, coa esquerda sobre a dereita. Por suposto, este afán instintivo de equilibrio resulta gracioso, pero o que mostra é a necesidade de evitar que o mundo chegase a ser asimétrico. Tiña a sensación de ser a única responsable de todo o seu equilibrio.
A inclinación das nenas e os nenos cara aos poemas e ás historias xorde, do mesmo modo, da súa necesidade de levar regularidade ao caos do mundo. Dende a indeterminación todo tende cara a unha orde. As cancións infantís, as cancións populares, os xogos, os contos de fadas, a poesía... son formas de existencia ritmicamente organizadas que axudan aos máis pequenos a estruturar a súa presenza no gran caos. Crean a conciencia instintiva de que a orde no mundo é posible e que todas as persoas teñen un sitio único nel. Todo flúe cara a este obxectivo: a organización rítmica do texto, as series de letras e o deseño da páxina, a impresión do libro como un todo ben estruturado. A grandeza revélase no máis pequeno e dámoslle forma nos libros infantís incluso cando non estamos pensando en Deus ou nos fractais.
Un libro infantil é unha forza milagrosa que promove o enorme desexo dos pequenos e a súa capacidade de ser. Promove a súa coraxe para vivir.
Nun libro, os pequenos sempre son grandes, de forma instantánea, e non só cando chegan a adultos. Un libro é un misterio no que se encontra algo que non se buscaba ou que non estaba ao alcance de ninguén. O que non poden comprender as lectoras e os lectores dunha certa idade permanece na súa conciencia como unha pegada e continúa actuando aínda cando non o entendan completamente. Un libro ilustrado pode funcionar como un cofre do tesouro de sabedoría e cultura incluso para os adultos, do mesmo xeito que as nenas e os nenos poden ler un libro destinado a adultos e atopar a súa propia histo ria, un indicio sobre as súas vidas incipientes. O contexto cultural modela as persoas, establecendo as bases para as impresións que chegarán no futuro, así como para as experiencias máis difíciles ás que terán que sobrevivir sen perder a súa integridade.
Un libro infantil representa o respecto pola grandeza do máis pequeno. Representa un mundo que se crea de novo unha e outra vez, unha seriedade lúdica e preciosa sen a que todo, incluída a literatura infan til, é simplemente un traballo moi pesado e baleiro."
                                                                                                                                                                     INESE ZANDERE

Traducción Ana Luna e Antía Marante

 

Powered by Drupal - Design by artinet