2º Ciclo

MARÍA REIMÓNDEZ NO COLE

Un día despois do Día Internacional do Libro Infantil tivemos a grande fortuna de compartir un tempo con María Reimóndez, unha escritora comprometida co mundo no que vivimos. Compartiu con nós, alumnado de 3º e 4º de Primaria un tempo no que falamos sobre o seu libro "O xeito das froitas". Un libro no que unha rapaza, Iris, a través das froitas vainos facendo percorrer e entender moitas cousas da vida. Un libro que mestura alegría, humor, ironía, tristura, realidade e moita imaxinación a un tempo. Un libro que nos animou a "dar vida a algunhas froitas, tamén".

Gustounos moito o libro e gustounos moito a visita de María.

Grazas!

MADAMAS E GALÁNS

Este ano dedicamos o Entroido a: “Madamas e Galáns”

As Madamas e os Galáns, foron frecuentes nos entroidos galegos; hoxe só se conservan nas parroquias de Santo Hadrián e Santa Cristina de Cobres, no Concello pontevedrés de Vilaboa.

A festa consiste nun baile que vai de casa en casa dos veciños recollendo doazóns para pagar os gastos da comparsa.

A danza é presidida polo “mordomo”, que dirixe o grupo, seguido polas parellas de madamas e galáns, que forman as parellas de “bonitos”, “as aldeas” e “as de branco”.

A comparsa empeza a facer o percorrido, casa por casa, o domingo de entroido, recollendo os donativos dos veciños. As parellas danzan pasodobres e muiñeiras ao son dos gaiteiros. Esta danza repítese os tres días de Entroido. O martes é o día grande e faise tamén “unha corrida do galo”. Para rematar lese o testamento do Entroido, onde se fai público o bo e o malo do acontecido no lugar ao longo do ano.

OS TRAXES

As madamas ían vestidas con varias enaguas, unha saia con moitos adornos, encaixes e volantes, unha blusa branca con encaixes e bordados e un chal. Sobre as roupas levan moitas xoias.

Os galáns vestían de pantalón e camisa branca e un chaleco negro con pequenos petos dos que penduraba a cadea dun reloxo antigo. Tamén levaban unha faixa azul ou vermella (hai quen cambia a faixa por mantóns de Manila) e un sombreiro de palla cunha cinta negra, da que penduraban outras cintas de cores.

As Plantas

Realizado Estefanía Rebollo, alumna do practicum II da UDC.

RECLAMACION

Sr Alcalde:

Somos os nenos e nenas de 4º de Primaria, do CEIP “Juan Fernández Latorre”. Fai  uns días fomos ao castro de Elviña e vimos algunhas  cousas que se poderían mellorar.

1º A herba está tan alta que non se ven os camiños, ademais pode destruír o Castro e é unha magoa, porque é moi bonito e ensínamos moitas cousas do noso pasado.

2º Non hai papeleiras e se tes algunha cousa que tirar e non hai papeleiras, pois… é un pouco incómodo. Un compañeiro noso estivo toda a visita cun pano de papel na man.

Polo que lle pedimos que corten a herba e poñan unhas papeleiras.

Atentamente o alumnado de 4º de Educación Primaria

A Coruña, 12 de xuño do 2017

Avaliación individualizada de 3ºEP

Convocouse para os días 30 e 31 de maio esta proba diagnóstica que afectará a todo o alumnado de terceiro de primaria. As competencias claves a avaliar serán a lingüística e a matemática. Son probas que non precisan de ningún tipo de preparación específica e que o resultado non ten repercusión nas notas do alumnado. O obxectivo é meramente diagnóstico.

Para o alumnado de 6ºEP non haberá probas este curso, xa que o noso colexio non foi seleccionado.

COCIÑEIROS POR UN DÍA

O pasado venres, 20, o alumnado de 3º participou nunha actividade organizada por "COCINA CLAN", na que despois de escoitar unha breve charla sobre hábitos alimenticios saudables, elaborou unha fermosa e saborosa ensalada.

Despois divididos en grupos  tiveron que preparar un prato imitando un que se lles deu como modelo (e fixérono de marabilla).

Ao rematar, cada grupo degustou o seu prato, que, vendo como quedaron as bandexas, debía de estar riquísimo.