Voz Natura

Proxecto Voz Natura

Este curso somos unha das máis de cuarenta incorporacións ao Proxecto Voz Natura da Fundación Fernandez Latorre do Xornal "La Voz de Galicia"

Día da árbore - Plantación no Pedroso

Con motivo do Día da Árbore e invitados polo SEPRONA, o alumnado de 4º de primaria desprazouse ata o monte Pedroso de Santiago para facer un plantación de castiñeiros e realizar distintas actividades na natureza.

Acompañados polos titores/as e dirixidos por persoal técnico do SEPRONA fixemos a plantación. Logo repartimonos en dous grupos, "noces" e "castañas". Adentrámonos nun bosque de acacias, especie invasiva, que ameaza con extendense por todo o Pedroso, sendo necesario o seu control.
Despois chegamos a un souto de castiñeiros e carballos no que descubrimos a importacia das árbores autóctonas. Ali atopamos un carrabouxo co seu verme incluido. Tamén vimos rastros de xabaríns e mesmo a árbore na que se rascaban.

Fixemos tamén un xogo de búsquedas por equipos.

Despois de merendar, poedemos mirar por un catalexos de gran alcance e mesmo traballamos co material de investigación de incendios.

Rematamos a xornada cunha demostración do uso da motobomba de extención de incendios.

Queremos agradecer ao persoal do SEPRONA, (Santiago, Mónica, Carlés, Xavier, ..) pola súa acollida.

Prema na imaxe para ver a galería completa.

Árbores frutais

E por se os enxertos fallaran, alguén decidiu plantar frutais no monte que rodea o aulario de infantil.

En realidade estamos seguros de que non fallarán xa que ar ramas medraron e as follas brotaron sen problema.

Aínda así, en novembro plantáronse cinco frutais. Colaboraron nenos e nenas de sexto e tamén os de infantil.

Agora, a coidalos.

Premendo na imaxe accederemos a galería da plantación

O invernadoiro

O horta quedóusenos pequena e descolocada.

Ademáis, a convocatoria do Concurso de Voz Natura iluminounos.

Por qué non facer un invernadoiro para o centro no que cada aula ou ciclo poida dispoñer dunha pequena parcela?

Solicitouse a participación e unha vez aceptada, máns a obra.

O Concello arreglou a parcela xunto ao aulario de infantil e tamén o seu peresoal armou un estupendo invernadoiro.

Agora, xa está abonado e parcelado. Para elo, tamén colaborou a planta de reciclaxe da Mancomunidade situada en Lousame, doándonos o abono necesario.

Premendo na imaxe entraremos na galería de imaxes do invernadoiro:

Melloras no muro

Fagamos a entrada agradable, veremos a xornada que nos espera de forma optimista.

E así foi como nos puxemos a adecentar na medida do posible o muro da entrada ao centro, polo que necesariamente pasa toda a comunidade escolar para acceder ao centro.

Primeiro mellorouse o verde, as plantas e viuse que non era suficiente.

Logo, cun esforzo económico importante e coa axuda de persoal do concello,  blanqueouse.

Pero, como unha cousa chama a outra, tivemos que poñer goteo en toda a zona para irrigar toda a plantación.

Premendo na imaxes poderemos acceder á galería completa do muro.

Antes Despois

Case unha horta

E xa postos, podemos sacarlle producto ao terreo.

Uns tomates, unhas fabas, unhas leitugas, perexel.

Xa non nos conformamos con mellorar o entorno, queremos producir!!!!!!!

Xurde así un primeiro ensaio, que entre bromas e chistes sería o xerme do actual invernadoiro.

Nun pequeno terruño esquecido e maltratado, fixemos a primeira plantación que dou os primeiros foitos: tomates

Antes Despois

Premendo nas imaxes accédese á galería do muro e da horta

Inxertos

A mini horta deu a súa primeira colleita, pero, poderiamos ter frutos no colexio?

No patio de primaria temos unha pereira brava. Seguramente, enxertándoa....?

Pois xa está feito. Un pai e un veciño dun alumno de 6º acudiron prestos a chamada.

Na galería dos inxertos podemos ver a evolución completa do proceso. Seguramente no próximo verán xa teremos os primeiros resultados.

Premendo na imaxe poderemos acceder á galería de inxertos:

Hoxe a lección correu a cargo dun pai e dun abó.

Poida que todo empezara así...

Alguén pensou que o colexio podía ser doutro xeito. Un lugar máis limpo, atractivo, verde e florido.

E alguén empezou a coidar o patio para intertar facer del un xardín.

Unha flor aquí, arracar unhas herbas alí, recoller papeis acolá.

Dese xeito, case sen querer, envolveunos a todos.

Primeiro no muro,seguiron cos enxertos, logo a necesidade da rega, de seguido os frutais, máis tarde o invernadeiro, e xa veremos onde acaba esto.

A verdade é que estamos empezando, con pasos vistosos e agradecidos e con ilusión para seguir traballando.