Skip to Content

Ciencias da Natureza

O home de Vitruvio, é un dos debuxos máis famosos do mundo. Debuxouno Leonardo Da Vinci arredor de 1490 e representa ao ser humano como modelo e centro do universo. Leonardo baseouse no estudo das proporcións humanas feitas por Vitruvio, un escritor, enxeñeiro e arquitecto romano que que viviu no s. I a.C

Nós,  estudamos as funcións vitais do ser humano versionando o debuxo de Leonardo da Vinci.

Anatomía do sistema circulatorio 

Actividade completa na Aula Virtual

Con esta actividade as rapazas e rapaces de 6º observarán

  • Os órganos do aparato respiratorio: tráquea, bronquios, bronquíolos, lóbulos dos pulmóns.
  • A anatomía externa e interna do corazón (cavidades, grosor das paredes) e vasos sanguíneos.

disección de pulmóns e corazón

Desenvolvemento da actividade na Aula Virtual: Disección de pulmóns e do corazón

 

Con esta experiencia coñeceremos mellor a anatomía externa e interna dun peixe. Neste caso dunha lubina.
Actividade publicada na Aula Virtual:
 

Obradoiro de ciencias con experimentos fáciles e divertidos na clase de 6º de EP.

Buscamos as respostas na ciencia con estes experimentos sinxelos que deronn respostas á: 

mes de novembro, mes da ciencia

1. Alessandro Volta, creou a primeira pila

Como se xenera a electricidade?

2. A tensións superficial da auga

Cantas gotas de auga caben nunha moeda?

3. A  Presión atmosférica

Por que non cae a auga?

4. A densidade non só depende do peso

Hai que pesar pouco para flotar?

 5. A solubilidade da auga segundo a súa temperatura

Corre, corre que te queimas!

7. Fluído non newtoniano

Sólido ou líquido? 

9. O volume dos gases

Canto espazo ocupa o osíxeno dun vaso?

   

6. O Xabón rompe a tensión superficial

Como limpa o xabón?

8. Electricidade estática

Que gañan e que perden?

10.Lámpada de lava

Burbullas de cores con moita marcha

  

Libro guía: "Experimentos. Os segredos da auga" Ed. SM

CIENCIA E SAÚDE

mes da cienciaÉ importante ter uns coñecementos básicos en primeiros auxilios para actuar con rapidez e con eficacia para poder salvar unha vida.


O alumnado de 4º curso pon en práctica diferentes protocolos de actuación para axudar a un accidentado/a nas situacións de emerxencia máis habituais.

Experimentos de ciencias en 3º curso

-Identificamos as características dos seres vivos mediante a observación directa utilizando distintas claves de clasificación.

-Plantamos distintas sementes, con situacións ambientais diferentes, con luz e auga en algodóns ou envoltas sen en papel húmido dentro dun paquetiño de papel albal. Todas as sementes xerminaron e fixemos unha plantación na clase.

-O ciclo da auga. Puidemos observar o camiño da auga nunha botella e sacamos conclusións moi interesantes da auga evaporada e despois condensada que cae en forma de gotiñas na terra e rega a planta.

#TempoDeActuar COP25

CEIP Vistahermosa, Decembro de 2019

Estes son os compromisos, consignas e accións que imos levar a cabo, na escola e na casa, para loitar contra o Cambio Climático.

-Regala agasallos que non sexan destrutivos para o planeta: Invitacións para ir ao cine, a dar un paseo ou a coñecer o teu pobo; un vale por un abrazo, para unha clase de algo ou unha tarde de amig@s. 

-Compra produtos locais: artesanía creativa, cousas feitas con amor. Se o fas ti mesma/o, terá máis valor. En envoltorios ecolóxicos, sen bolsas!  

Propoñer ás/aos dirixentes do concello as seguintes accións para encarar a emerxencia climática que con leva a degradación ambiental, a perda de Biodiversidade, maiores desigualdades: pobreza enerxética, fame, escaseza de auga... Na nosa cidade poderíase:

- Restrinxir a circulación de automóbiles na cidade, creando zonas de aparcamentos ás entradas e contando con boa comunicación de transportes públicos.

- Aproveitar a enerxía xeotérmica das augas termais para o uso de calefacción das escolas da zona, entre as que nos atoparíamos nós.

- Manter limpos os montes, aproveitando os residuos forestais como combustible,  biomasa, para a calefacción de moitos fogares. Os beneficios ambientais e sociais serían moitos: reduciríase a contaminación por transporte de combustible, evitaríanse incendios e crearíase emprego.

- Por máquinas que recollan envases a cambio de diñeiro.

- Re utilizar as augas grises que proveñen dos fogares e da chuvia para limpar as rúas, regar e incluso para reusar directamente nos váteres.

- Repoboar os bosques queimados con especies autóctonas coma o carballo, a sobreira e o castiñeiro, protexéndoos de especies invasoras que os danan.

- Promover a colocación de paneis solares nas vivendas.

Acordamos remitir unha carta ao alcalde coas nosas propostas para lograr unha cidade máis ecolóxica e sostible. CARTA AO ALCALDE

Temos a clase de 6º motivada co proxecto dos animais. Cando atopan un animaliño, preguntan se o poden traer e presentalo na clase. Como requisito pídeselle que elaboren unha ficha científica do animal e que a presenten na clase. 

carricanta

Hoxe vimos unha chicharra de preto. Laura, trouxo á clase unha carricanta, cantariña, chicharra, cigarra, catarresa...

mes da ciencia en galegoAxudouse dunha ficha que traía elaborada no Google docs, Ficha descritiva da Chicharra, para facela presenación. Mentres, As compañeiras/os ían observando o insecto, tomaban nota e facían debuxos. 

Trala presentación observámola cunha lupa binocular.

Creo recordar un dito popular que se lle dicía a chicharra mentres cantaba nos calorosos días de verán: "catarresa pon a mesa, que está o pan na artesa"

mes da ciencia

NOVEMBRO, MES DA CIENCIA

Vemos peixes na peixería, no prato, no mar e no río, nos acuario, nas páxinas dos libros, en internet... Pero poucas veces temos a oportunidade de coñecer de preto a súa anatomía. Hoxe na clase de CCNN de 6º de primaria descubrimos con todo detalle unha dourada. 

A dourada é un peixe con esqueleto interno formado por óso, pertence ao grupo de peixes óseos.

En 6º traballamos estes contidos e hoxe ímolos reforzar diseccionando un peixe. 

A Dourada é prateada pero ten unha unha franxa dourada na parte superior dos ollos, de aí o nome.

 Fotos: Aitana F.

NOVEMBRO, MES DA CIENCIA

A AVESPA AUTÓCTONA

wikipedia

As avespas son, posiblemente, un dos insectos máis temidos polos seus zunidos furiosos e polas picaduras que nos dán cando se sinten ameazadas. Imos coñecelas mellor para ter unha idea máis real da importancia destes insectos que poden vivir de xeito solitario ou en sociedades. 

  • Constrúen os niños mastigando fibras de madeira que mesturadas coa saliva converten nunha pasta de celulosa, como o papel maché.

  • As avespas poden picar repetidas veces. Só as femias teñen aguillón, que son en realidade órganos de ovulación modificados. 
  • Xogan un papel importantísimo como controladoras de plagas, son un insecticida ecolóxico, sobre todo para protexer os cultivos.
  • Poden cazar durante o voo ou en reposo.
  • Son un elemento esencial na cadea alimentaria do ecosistema, xa que serven de alimento a outras especies e son polinizadoras.

A AVESPA ASIÁTICA

A avespa asiática, é unha das especies máis invasoras do mundo, chegou a España no 2010 e estase a converter nunha plaga que supón unha ameaza para a biodiversidade, a saúde e a apicultura. 

 niño velutinaNIÑO DE AVESPA ASIÁTICA NO CEIP VISTAHERMOSA

O venres, Aitana trouxo un niño retirado da zona do Seminario en moi bo estado. Puidemos ver o traballo de enxeñería destes insectos, á vez que descubriamos información relevante sobre esta especie invasora.

Buscamos información na internet, elaboramos unha ficha con datos relevantes e realizamos traballos de investigación sobre este insecto: características físicas, reprodución, dieta, perigosidade, depredadores...

Traballos presentados polo alumnado de 6º EP:

niño de velutina

Fontes consultadas

https://www.nationalgeographic.es/animales/avispas

Distribuir contido


by Dr. Radut