Letras galegas

Xornada chea de bonitas experiencias:

- Visita sorpresa de robots cargados con versos de Xela Arias e flores feitas ca impresora 3D.

- Lectura e recitado de poemas da autora a través da megafonía.

- Canción e baile da versión de "Intemperiome" por parte dos nenos de 5º e 6º de Primaria.

- Baile "E pousa pousa"  e interpretación do "Himno Galego" no patio.

Sen olvidarnos do resto das actividades realizadas nas aulas ao longo das últimas semanas (murais, decoración de fotos, retratos, letras 3D, lecturas...)

Flores en 3D con versos de Xela Arias

Comezamos deseñando e  imprimindo 160 unidades de flores en 3D

flores en 3D Tinkercad Flores en 3D

Cada flor serviu de anel/soporte dun rolo de papel con versos de Xela Arias

flores e versos

As flores foron entregadas ao alumnado de cada clase por repartidores e repartidoras que empregaron os mBots con remolques feitos con distinto material de reciclaxe

remolque mbot  remolques
 Rubén e Luís en plena construción  Nadia, Aitana, Carla e Martina dando os útlimos retoques

O alumnado de 6º foi o encargado das entregas, para iso tiña que cubrir un recibo de entrega e a súa vez a clase tiña que asinar a conformidade co produto entregado.

Tamén imprimimos as letras do nome de Xela Arias en 3D que luciron cos retratos expostos nos corredores do centro.

letras

Actividade realizada polo equipo Biblioteca creativa, ENDL e AAEE

Retratos de Xela Arias

Ao entrar un retrato de Xela cos portarretratos feitos polo alumnado usando material reciclado coas fotos da súa etapa de bebés.

Tódolos bebés son tu e ningún coma ti.
Tódolos nenos son tu e ningún coma ti.

retratos xela

Tamén deseñamos e imprimimos as letras do seu nome en 3D

retrato nome xela en 3D

Xela Arias encheu de cor e tenrura a entrada e os corredores do centro.

retratos Xela Arias

Esta é a nosa homenaxe a Xela Arias na celebración das Letras Galegas 2021.

- Lúa, Bea, Adriana A, Adriana C, Hugo, Helena, Nara e Ían de 5º curso, crearon esta coreografía chea de forza e bailárona no acto das Letras Galegas.

- Así canta o grupo de 6º a canción da Banda da Loba, que adapta a música aos versos do libro de poemas "Intempériome" de Xela Arias.

grupo de 6º

"Hasme oír" de A Banda da Loba conta coa colaboración da Secretaría Xeral de Política Lingüística como proxecto apoiado no marco da programación institucional das Letras Galegas 2021.

LETRAS GALEGAS 2020

Coreografía da canción "As pitas baixo a choiva" A banda das pitas.

Só necesitades un paraugas e moito ritmo

Grazas a tod@s @s nen@s e compañeir@s pola vosa axuda!

Actividade interdisciplinar de Educación Física, Música e Biblioteca.

LETRAS GALEGAS 2020

O alumnado do centro realizou estas manualidades, debuxos, collage... sobre Carvalho Calero, inspirándose nalgunha das súas obras, poemas, na súa vida.

-Carvalho Calero's crafts.

LETRAS GALEGAS 2020

En música versionamos a  "Alborada das Pitas" by A Banda das Pitas. Canción creada pola coordinadora de Equipos de Normalización Lingüistica de Ferrolterra.

Teleaprendizaxe Música na Aula Virtual

DÍA DAS LETRAS GALEGAS 2020

R. Carvalho Calero foi o primeiro profesor universitario de Lingüística e Literatura Galega na Universidade de Santiago de compostela. Coñece a vida e a obra do autor con esta presentación escrita por Uxía L. de 6º EP

Cómic realizado polo alumnado de 6º EP.

Proposta 1: transforma o conto "A pitas baixo a choiva" e R. Carballo Calero nun cómic.

Proposta 2: Debuxa unha historia ilustrada inspirándote na cancion "Alborada das pitas" de A banda das pitas.

Teleaprendizaxe Lingua Galega na Aula Virtual:

Cantiga recollida por Antón Fraguas no seu libro "Cancioneiro de Cotobade"

clase de 1º EP ceip Vistahermosa

Unha pulga e unha mosca trataron de se casar

fixeron as bolas xuntos e faltáballes o pan.

Saíu a formiga do seu formigueiro.

-Se queredes pan eu son panadeiro.

-Agora meniña panciño xa temos

fáltanos o viño, onde o toparemos?

Saíu o mosquito do seu mosquiteiro.

-Se queredes viño eu son arrieiro.

-Agora meniña viñiño xa temos

fáltannos manteis, onde os toparemos?

Saíu a araña da súa arañeira.

-Se queres manteis eu son tecedeira.

-Agora meniña manteis xa temos

fáltanos a carne, onde a toparemos?

Saíu o lobo detrás do valado.

-Se queredes carne eu son obrigado.

-Agora meniña carniña xa temos

faltan os danzantes, onde os toparemos?

Saíu o sapo por moi arrogante.

-No día da voda eu serei danzante.

Foi un casamento moi moi divertido.

Alí tivo entrada todo bicho vivo.

Dramatizamos a cantiga con títeres de pau

Debuxos: alumnado de 5º EP

Voces e manexo dos monicreques: Rapazas e rapaces de 1º EP

Pandeiretas: Pepe e Sali

Podcast dedicado a Antonio Fraguas

durante a gravación

bibliotecas escolares - radio na biblioEsta é a nosa humilde homenaxe a Antón Fraguasescritor, etnógrafo, historiador..., e tamén colaborador da Unión Radio Galicia que é recoñecido este 2019 no Día das Letras Galegas.

Os alumnos/as de 5º EP realizaron un traballo de investigación sobre os Tesouros ocultos de Ourense en relación á auga, ditos, lendas e personaxes máxicos que as habitan.

Coa información recollida elaboramos a escaleta ou guión.

Proxecto colaborativo enfocado a salientar a riqueza do patrimonio material e inmaterial do contorno: traballo de investigación sobre as termas e os personaxes máxicos que habitan os ríos.

Con este arquivo sonoro participamos na Convocatoria do I Concurso de Podcasts - Radio na biblio convocado pola Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos en colaboración coa Radio galega (CRTVG), no contexto do PLAN LIA de Bibliotecas Escolares (Lectura, Información e Aprendizaxe).

Escoita tamén o Podcast sobre NATUREZA E CAMBIO CLIMÁTICO

Fontes consultadas: