Skip to Content

Portal Educación Xunta

Distribuir contido
Actualizado: hace 12 horas 34 min

Santiago de Compostela acolle a final da I Olimpíada Científica Xuvenil Española

Sáb, 19/10/2019 - 16:41
Summary: A conselleira de Educación participou no acto de entrega dos premiosUn total de 27 alumnas e alumnos de toda España, 3 deles galegos, disputaron estes días as últimas probas do certame Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, participou hoxe no Pazo de Fonseca na entrega dos premios da I Olimpíada Científica Xuvenil Española, cuxa final se celebra en Santiago de Compostela desde o pasado día 16. Un total de 27 alumnas e alumnos de toda España, 3 deles galegos (concretamente do IES Plurilingüe Rosalía de Castro de Santiago), disputaron estes días as últimas probas do certame.

A titular do departamento educativo da Xunta de Galicia destacou o compromiso e madurez das alumnas e alumnos que deciden presentarse a este tipo de certames. “Estando aquí, demostrastes xa moito. Non só un elevado coñecemento científico, senón tamén habilidades dedutivas, pensamento creativo, capacidade para o traballo en equipo e vontade de superación”.

Carmen Pomar salientou que “promocionar a vocación científica entre os e as máis novas é prioritario para conseguir unha sociedade máis libre e preparada”.  Neste sentido lembrou que en Galicia existe unha seria aposta polo uso da tecnoloxía nas aulas desde Infantil, así como para fomentar as vocacións científicas desde o inicio a través de iniciativas como a introdución da “Robótica en Primaria e, xa en etapas máis avanzadas, os Clubs de Ciencias, a Semana STEM, os Espazos Maker ou el STEMBach, por mencionar só algunhas iniciativas”. Todas estas iniciativas teñen como obxectivo “favorecer unha mentalidade científica, rigorosa, ordenada e crítica, clave para avanzar nunha sociedade máis xusta, participativa e libre”.

A conselleira quixo felicitar a todos os participantes “porque o voso esforzo, traballo duro e compromiso merecen o noso recoñecemento”, aos docentes que os acompañaron e ás “persoas, entidades e institucións que con esforzo e implicación fixeron posible a celebración desta primeira Olimpíada Científica Xuvenil Española”.

Os premiados desta fase nacional foron o IES Aramo de Asturias en primeiro lugar, en segundo lugar o Colexio Buen Pastor de Sevilla, e en terceiro lugar o Instituto Histórico Bachiller Sabuco de Albacete.  

Durante estas catro xornadas os participantes na competición puxeron a proba os seus coñecementos de matemáticas, bioloxía, física, química e ciencias da Terra nunha serie de exames que incluíron problemas, cuestións teóricas e probas experimentais.

O alumnado e o profesorado acompañante puido tamén gozar de cinco conferencias de divulgación científica impartidas polos catedráticos da Universidade de Santiago de Compostela Gonzalo Álvarez (Xenética), Alberto Bugarín (Ciencia da Computación), Ramón Leis (Química Física), Ángel Carracedo (Medicina Legal) e María José Alonso (Farmacia). Así mesmo tiveron a oportunidade de visitar o Centro de Investigación en Tecnoloxías Intelixentes (CiTIUS), o Museo de Historia Natural (MHN) e o Centro de Investigación en Medicina Molecular (CiMUS).

A I Olimpíada Científica Xuvenil Española inspírase na Olimpíada Científica Xuvenil Internacional (IJSO), que aínda non fora implantada en España. Esta competición diferénciase polo seu carácter interdisciplinario e por outorgar moita importancia ao traballo en equipo e ás habilidades dedutivas dos participantes.

Axudas e premiosEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalAlumnadoCentros
Categorías: Novas Xunta

O profesor Ricardo Nemirovsky, responsable da conferencia inaugural da xornada ‘Historia, usos e aprendizaxe da lingua escrita’

Sáb, 19/10/2019 - 11:00
Summary: A conselleira de Educación presidiu a apertura desta actividade estratéxica na formación do profesoradoÉ docente e investigador na universidade de Manchester e especialista nos procesos cognitivos de aprendizaxeCarmen Pomar participou tamén na xornada ‘Erasmus+, E-Twinning e outras propostas’ Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, presidiu hoxe a apertura da xornada Historia, usos e aprendizaxe da lingua escrita organizada polo seu departamento, no marco do Plan de Formación do Profesorado da Consellería.

O encargado da conferencia inaugural, baixo o título Conversacións, materiais e sentimentos entre as pasións de Myriam, foi o profesor e investigador do Instituto de Investigación Social e de Educación da Universidade Metropolitana de Manchester (Reino Unido) e especialista en Didáctica das matemáticas e nos procesos cognitivos de aprendizaxe. Nela abordou o traballo da súa dona (Myriam Nemirovsky, xa falecida), que, xunto coa súa mentora, Emilia Ferreiro, configuraron un marco de referencia no traballo da escritura con diferente tipoloxías de textos extraídos da vida real.

Durante a súa intervención a conselleira destacou o privilexio que supón que esta xornada, -unha actividade estratéxica na formación do profesorado que cada ano se celebra nun punto distinto de España-, se desenvolva desta vez en Galicia. Ademais  destacou a importancia, nos tempo actuais, de ensinar ao alumnado a “discriminar e xerarquizar a información no mar infindo de datos nos que navegan, pero tamén a formarse unha opinión e comunicala de xeito eficaz”. Neste sentido, fixo fincapé no traballo que está a realizar o seu departamento para “incorporar contido humanístico á revolución tecnolóxica que vivimos”, nun contexto de aposta seria e global polo uso da tecnoloxía nas aulas desde a etapa infantil.

Carmen Pomar destacou tamén o papel dos docentes no cambio metodolóxico do proceso de ensinanza-aprendizaxe da lectura e a escritura que supón o uso das tecnoloxías da información. “Ninguén mellor que as e os docentes para facer posible que os contidos se adapten ás necesidades do noso alumnado e lograr unha maior implicación da comunidade educativa”, dixo, agradecendo o seu compromiso coa súa formación permanente a través da asistencia a esta xornada.

Boas prácticas e experiencias

A xornada de hoxe, que se celebra no Auditorio de Abanca de Santiago de Compostela, reúne a arredor 400 docentes de Infantil e Primaria co obxectivo de afondar no proceso de ensino- aprendizaxe da lectura e a escritura, así como difundir boas prácticas e intercambiar experiencias arredor do ensino e a aprendizaxe inicial da Linguaxe escrita.

Tras o relatorio de Nemirovsky, a responsable científica da Pasantía da Licenciatura en Ciencias da Educación Primaria da Facultade de Ciencias da Educación da Universidade de Milán, Lilia Andrea Teruggi, impartirá a conferencia Ler e escribir na escola: por onde comezar?.

Ao longo da xornada de formacion intervirán tamén as mestras de educación Infantil e Primaria Teresa Neira e Eva García (CEIP de roxos e CEIP Pío XII), o mestre de educación Primaria Pablo Nimo, Gema Sirvent Laguna (editora independente), e as mestras do CEIP Clara Campoamor (Almería) Carmen Cañabete e Francisca Espinosa. Os dous últimos relatorios correrán a cargo da coordinadora do proxecto 100lengoaia esperientzia (asesorado por Francesco Tonucci), Elena Laiz, e a directora do Centro do Profesorado de Lebrija, Rosario Sánchez Toscano.  A xornada pecharase cunha mesa de conclusións onde os asistentes poderán facer preguntas.

Erasmus e E-Twinning

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, inaugurou tamén hoxe a xornada Internacionaliza a túa escola: Erasmus+, E-Twinning e outras propostas, unha iniciativa incluída nas accións de formación permanente do profesorado impulsadas desde o seu departamento e que se celebra na Escola Galega de Administración Pública (EGAP). O seu obxectivo é proporcionar información sobre os programas europeos descentralizados no contexto do Erasmus+, amosar boas prácticas e procedementos de participación nas diferentes accións de programas europeos e desenvolver estratexias para o desenvolvemento de programas europeos.

Neste sentido a actividade conta coa participación da Xefa de Servizo de Sector Escolar e de Persoas Adultas do Servizo Español para a Internacionalización da Educación (SEPIE), Beatriz Tourón Torrado. Así mesmo, profesorado e alumnado de centros participantes no programa Erasmus+ exporán casos de boas prácticas. Nestes apartados tomarán parte representantes do CEIP Plurilingüe de Sigüeiro (Oroso), do CIFP Ferrolterra (Ferrol), do Colexio Rural Agrupado (CRA) de Rianxo e do CPI Plurilingüe O Cruce (Cerceda).

No marco desta xornada tamén se impartirán obradoiros específicos da man de representantes do CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey (O Pereiro de Aguiar), do CEIP Plurilingüe Nº 2 (Tui), do CPI A Xunqueira (Fene), dos CIFP Compostela (Santiago de Compostela), Someso (A Coruña) e Politécnico de Lugo; do Conservatorio Profesional de Música Xoán Montes (Lugo), do conservatorio Superior de Música de Vigo, da Escola Oficial de Idiomas de Ferrol e dos IES Fernando Wirtz Suárez (A Coruña), Félix Muriel (Rianxo), da Pobra do Caramiñal e David Buján (Cambre).

As xornadas están organizadas pola Consellería e contan coa asistencia de aproximadamente 150 docentes. A maiores deste tipo de xornadas existen actividades para poñer en valor esta liña prioritaria de formación, tales como cursos específicos na plataforma Platega (para a formación dos docentes) sobre Erasmus + e E-Twinning, ou obradoiros sobre os subprogramas KA1 e KA2. Ademais toda a participación nestes proxectos está asesorada polos Centros de Formación e Recursos (CFR) e polo Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI).

FormaciónEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesorado
Categorías: Novas Xunta

Carmen Pomar gaba a traxectoria histórica do IES Fernando Blanco na entrega dos seus premios académicos

Ven, 18/10/2019 - 14:59
Summary: A conselleira de Educación presidiu a entrega destes galardónsCinco alumnas e alumnos recibiron hoxe estes recoñecementos polos seus bos expedientes Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, presidiu hoxe a entrega dos Premios Académicos Fernando Blanco correspondentes ao curso 2018/19, un acto no que gabou a traxectoria histórica deste centro ceense, “inaugurado o 2 de outubro de 1886 e dotado co máis avanzado material pedagóxico do momento, cuns profesores altamente cualificados e unhas instalacións educativas fóra do común no rural galego a finais do século XIX”.

Tal e como explicou a conselleira, o IES Fernando Blanco “converteuse na pedra angular do desenvolvemento educativo, cultural e social da vila, grazas a unha singular experiencia pedagóxica que combinaba a educación humanista e científica co ensino de materias prácticas, precisas para o desenvolvemento económico da comarca”, e contaba con regulamento que “recollían actitudes pedagóxicas modernas que tardarían anos en ser aceptadas. Destacaban ademais a grandiosidade do seu xardín botánico e a súa biblioteca, excepcionalmente ben dotada”, dixo.

Carmen Pomar lembrou que en Galicia contamos “cun rico e senlleiro patrimonio histórico educativo que a Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, pon en valor, favorece o seu estudo e conservación, restaura e difunde, para achegar a historia da educación á cidadanía”. Neste sentido lembrou que o seu departamento está a preparar unha normativa específica para o recoñecemento e regulación dos centros históricos de Galicia, “tanto os seis xa considerados como tal e que compoñen a Rede MUPEGA, como outros dignos de acadar este recoñecemento”. A devandita rede está composta a día de hoxe polos IES Otero Pedrayo (Ourense), Lucus Augusti (Lugo), Xelmírez I (Santiago de Compostela), Salvador de Madariaga (A Coruña),Sánchez Cantón (Pontevedra) e Eusebio da Guarda (A Coruña) .

Recoñecemento ao esforzo

A titular do departamento educativo da Xunta de Galicia quixo felicitar aos premiados por ter acadado estes galardóns, que constitúen un recoñecemento “ao esforzo, o traballo, a dedicación e as aptitudes do alumnado, pero tamén os seus valores”. Así mesmo, fixo fincapé en que a educación é un proceso ao longo da vida do ser humano, “o piar fundamental do desenvolvemento de cada persoa e a base de sociedades máis libres, equitativas, solidarias e tolerantes”.

“Neste mundo globalizado e apurado no que vivimos, a aprendizaxe é un proceso continuo que vai durar mentres esteamos vivos, polo que é necesario promover a cultura do esforzo no alumnado como unha garantía de progreso persoal”. “Felicidades de novo aos cinco premiados e á Fundación Fernando Blanco de Lema e a este centro por esta iniciativa que pon en valor o esforzo e o compromiso coa educación”, rematou.

Galardoadas

A Fundación Fernando Blanco de Lema e o IES Fernando Blanco de Cee outorgando estes premios aos mellores expedientes académicos do centro. As alumnas e alumnos que optan a estes galardón deberán ter todas as materias aprobadas en xuño, cunha nota media mínima de 8,5.

As notas dos premiados/as desta edición oscilaron entre o 8,83 e o 9,85. As persoas premiadas desta oitava edición foron Laura Cernadas Gómez (2º de ESO), Brais Velay Vázquez (1º de Bacharelato), Xabier Larrañaga Ledo (1º de Bacharelato), Constantina Casais Caramés (1º de ciclo de FP de grao medio en Xestión Administrativa) e Alejandra Judith Cos Rodríguez (1º de ciclo de FP de grao superior en Administración e finanzas).

Cada un dos Premios está valorado en 500 € (220 € en metálico e 280 € en vales de compra). Os galardóns procuran recoñecer o esforzo, traballo, dedicación e aptitudes do alumnado, así como recuperar una tradición histórica da Fundación Fernando Blanco, posto que no Capítulo XV do Regulamento do Colexio-Instituto, publicado en 1886, establecíase que en cada materia impartida no centro, outorgaríase un premio extraordinario, un premio ordinario e unha mención honorífica por cada 20 estudantes. Este ano o acto de entrega coincide co 223 aniversario do nacemento de Fernando Blanco de Lema, o 18 de outubro de 1796 en Cee.

No acto participaron tamén a directora do IES Fernando Blanco, Consuelo Trillo Lago; a alcaldesa e presidenta da Fundación, Margarita Lamela; e o secretario da Fundación,  Darío Areas.

Premios autonómicosEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas Xunta

Listaxe provisional de admitidos e excluídos das axudas dirixidas a escolas de música privadas dependentes de institucións sen ánimo de lucro

Ven, 18/10/2019 - 14:53
Idioma Gallego

Xúntase a Listaxe provisional de admitidos e excluídos das axudas dirixidas a escolas de música privadas dependentes de institucións sen ánimo de lucro.

  • Prazo de presentación de alegacións de 10 días hábiles desde o seguinte ao da publicación desta listaxe noportal www.edu.xunta.gal
     
Anuncio principal: Convocadas as axudas dirixidas a escolas de música privadas dependentes de institucións sen ánimo de lucroTema: BolsasEnsinanza: Ensinanzas de músicaDepartamento: Servizo de Ensinanzas de Réxime EspecialColectivo: Centros
Categorías: Novas Xunta

Os orzamentos da Xunta para o 2020 reforzan o apoio á universidade e o fortalecemento das estruturas de investigación

Ven, 18/10/2019 - 13:15
Summary: Así o destacou hoxe a conselleira de Educación, Carmen Pomar, durante unha visita ao centro de investigación CICA-INIBIC para coñecer o proxecto científico da Starting Grant Elena Pazos Na área da Coruña Educación inxecta preto de 1,8 millóns de euros no impulso de infraestruturas educativas como a construción do CEIP Novo Mesoiro, o novo CEIP de Arteixo, a rehabilitación do IES Eusebio da Guarda e o novo aulario de infantil de CoirósCarmen Pomar salientou que o Goberno galego aposta por “unha Galicia innovadora e por unha Galicia moza e que medra” cunhas contas que dan estabilidade e seguridade para os próximos anos Idioma Gallego

Os orzamentos da Xunta de Galicia na área de Educación para o próximo ano 2020 impulsan o apoio ao Sistema Universitario de Galicia (SUG) e o reforzo das estruturas de investigación universitaria. Así o salientou esta mañá a conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, durante unha visita ao Centro de Investigación Científica Avanzada+ Instituto de Investigación Biomédica CICA-INIBIC, para coñecer de preto o proxecto de investigación que a científica galega Elena Pazos -que vén de obter unha beca Starting Grant (StG) dotada con 1,5 millóns de euros- vai desenvolver nesta agrupación estratéxica vinculada á Universidade da Coruña.

A titular de Educación destacou o “marcado carácter social” dunhas contas que ofrecen un escenario de seguridade e estabilidade “que permiten, entre outras cousas, seguir apostando polo Sistema Universitario de Galicia e polos grupos de investigación” non só desde unha perspectiva estrutural, senón tamén no que atinxe ao apoio á carreira investigadora e á captación e retención de talento. Así, para o vindeiro ano haberá unha partida de 441 millóns de euros para ao financiamento do SUG (o que representa un 2,63 % máis que o actual -e un 18% de crecemento con respecto a 2015-) e 64 millóns de euros destinados exclusivamente á investigación universitaria, o que representa unha medra do 4%.

Polo tanto Carmen Pomar lembrou que este apoio estable e permanente á investigación universitaria por parte do Goberno galego vaise ver especialmente reforzado nestes orzamentos que acaban de ser aprobados polo Consello da Xunta para iniciar a súa tramitación parlamentaria.

Infraestruturas na área da Coruña

No que atinxe á área da Coruña, as infraestruturas educativas acaparan un investimento de preto de 1,8 millóns de euros para o vindeiro ano. Desta cantidade, 1,1 millóns de euros van destinados exclusivamente á construción do CEIP Novo Mesoiro e á rehabilitación do IES Eusebio da Guarda.

Ademais destas dúas importantes obras na cidade herculina, hai que engadir a construción dun novo aulario de infantil en Coirós -orzamentado con 600.000 euros- e a elaboración do proxecto para o novo CEIP de Arteixo.

Información xeralEnsinanzas de réxime xeralUniversidadeConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalSecretaría Xeral de UniversidadesProfesoradoCentros
Categorías: Novas Xunta

Resolución da selección das mobilidades de FP dual para o curso 2019/2020

Ven, 18/10/2019 - 11:40
Idioma Gallego

Publicada a Resolución da selección de mobilidades de FP dual para o curso 2019-2020 pola que se resolve admitir as solicitudes dos centros educativos que se recollen no anexo I.
 

Tema: Información xeralEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaSubdirección Xeral de Formación ProfesionalServizo de Ordenación e Formación ProfesionalColectivo: Centros
Categorías: Novas Xunta

Listaxes definitivas de alumnado admitido e excluído dos premios de ESO ao esforzo e á superación persoal correspondentes ao curso 2018/2019

Ven, 18/10/2019 - 09:35
Idioma GallegoAnuncio principal: Convocados os premios de educación secundaria obrigatoria ao esforzo e á superación persoal correspondentes ao curso 2018/2019

Xúntase as Listaxes definitivas de alumnado admitido e excluído dos premios de ESO ao esforzo e á superación persoal correspondentes ao curso 2018/2019.

 

Servizo relacionado: Premios ao alumnadoTema: Premios autonómicosEnsinanza: Educación secundaria obrigatoriaDepartamento: Servizo de Avaliación e Calidade do Sistema EducativoColectivo: AlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas Xunta

Apertura das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de catedráticos de música e artes escénicas especialidades de arpa, canto, clarinete, clave, composición, contrabaixo, dirección de orquesta, fagot, frauta travesa...

Xov, 17/10/2019 - 15:39
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 17 de outubro de 2019, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se convoca un procedemento para a elaboración das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de catedráticos de música e artes escénicas especialidades de arpa (003), canto (006), clarinete (008), clave (009), composición (010), contrabaixo (014), dirección de orquesta (023), fagot (030), frauta travesa (032), óboe (052), pedagoxía (057), percusión (058), saxofón (066), trombón (072), trompa (074), trompeta (075), violoncello (079), instrumentos de corda pulsada do Renacemento e do Barroco (092), instrumentos históricos de corda fretada (095), tecnoloxía musical (100), viola de gamba (102) e produción e xestión de música e artes escénicas (115).

  • Prazo de solicitude 5 días hábiles a contar desde o seguinte ao da publicación
     
File:  Resolución do 17 de outubro de 2019 Modelo de solicitude Modelo de alegación de méritosTema: Interinidades e substituciónsEnsinanza: Ensinanzas superiores de músicaDepartamento: Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime EspecialColectivo: Profesorado
Categorías: Novas Xunta

Corrección de erros relativo á Apertura de listas para impartir docencia no corpo de profesores de Artes plásticas e deseño (595), especialidades de deseño Gráfico, fotografía, historia da arte, medios audiovisuais e medios informáticos

Xov, 17/10/2019 - 15:27
Idioma Gallego

Xúntase a Corrección de erros.da Resolución do 8 de outubro de 2019, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se convoca un procedemento para a elaboración das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de profesores de Artes plásticas e deseño (595), especialidades de deseño Gráfico (512), fotografía (515), historia da arte (516), medios audiovisuais (521) e medios informáticos (522).
 

Anuncio principal: Apertura de listas para impartir docencia no corpo de profesores de Artes plásticas e deseño (595), especialidades de deseño Gráfico, fotografía, historia da arte, medios audiovisuais e medios informáticosTema: Interinidades e substituciónsEnsinanza: Ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseñoDepartamento: Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime EspecialColectivo: Profesorado
Categorías: Novas Xunta

Relación definitiva de persoas admitidas e excluídas das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de profesores de artes plásticas e deseño, especialidade de materiais e tecnoloxía: conservación e restauración (595519)

Mér, 16/10/2019 - 16:27
Idioma GallegoAnuncio principal: Apertura de listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de profesores de artes plásticas e deseño, especialidade de materiais e tecnoloxía: conservación e restauración (595519)

Resolución do 15 de outubro de 2019 da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas e o baremo definitivo no procedemento para a elaboración das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de profesores de artes plásticas e deseño, especialidade de materiais e tecnoloxía: conservación e restauración (595519).
 

Servizo relacionado: Listas de substituciónsTema: Interinidades e substituciónsEnsinanza: Ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseñoDepartamento: Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime EspecialColectivo: Profesorado
Categorías: Novas Xunta

Relación definitiva de admitidos e excluídos das listas de interinidades do corpo de catedráticos de música e artes escénicas especialidade de instrumentos históricos de corda fretada, produción e xestión de música e artes escénicas e tecnoloxía musical

Mér, 16/10/2019 - 16:15
Idioma GallegoAnuncio principal: Apertura de listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de catedráticos de música e artes escénicas especialidade de instrumentos históricos de corda fretada, produción e xestión de música e artes escénicas e tecnoloxía musical

Resolución do 15 de outubro de 2019 da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas e o baremo definitivo no procedemento para a elaboración das listas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de catedráticos de música e artes escénicas especialidade de instrumentos históricos de corda fretada (593095), produción e xestión de música e artes escénicas (593115) e tecnoloxía musical (593100).
 

Servizo relacionado: Listas de substituciónsTema: Interinidades e substituciónsEnsinanza: Ensinanzas superiores de músicaDepartamento: Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime EspecialColectivo: Profesorado
Categorías: Novas Xunta

Alumnado de 50 centros educativos galegos mellorará durante 2 cursos as súas competencias dixitais a través de Digicraft

Mér, 16/10/2019 - 11:53
Summary: A conselleira e a directora da Amtega participaron na presentación desta iniciativa, desenvolvida en colaboración coa Fundación VodafoneCarmen Pomar defendeu o uso “seguro e crítico” da tecnoloxía nas aulas e a necesidade de incorporar contido humanístico para fomentar a comunicación, a capacidade lingüística, o espírito emprendedor, o traballo en equipo e a toma de decisiónsMar Pereira enmarcou esta iniciativa no Plan de Promoción do Talento Dixital para fomentar as vocacións tecnolóxicas entre os máis novos Idioma Gallego

O alumnado de 50 centros educativos de toda Galicia participará durante dous cursos académicos no proxecto Digicraft, que ten como obxectivo a mellora das competencias dixitais dos máis novos. A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, e a directora da Amtega, Mar Pereira, abordaron esta mañá cos docentes e directores dos colexios participantes esta iniciativa, desenvolvida en colaboración coa Fundación Vodafone España. No acto de apertura participou, tamén, o presidente e CEO de Vodafone España, Antonio Coimbra.

A conselleira de Educación salientou que Galicia é unha das poucas comunidades autónomas que está facendo unha aposta “serie e global” polo uso “seguro e crítico” da tecnoloxía nas aulas desde a etapa de infantil, e sempre “coidando incorporar contido humanístico á revolución tecnolóxica que vivimos”. Nesta liña enmárcase o proxecto Digicraft no teu cole xa que -en palabras da conselleira- “fai unha aproximación diferente que trata de achegar os estudantes ao mundo dixital converténdoos en creadores, non como consumidores”. Así, ademais do reforzo de competencias dixitais nas aulas, esta iniciativa vai permitir tamén “outras como a comunicación, aprender a aprender, desenvolver a iniciativa ou o espírito emprendedor, fomentar o traballo en equipo, a resolución de problemas, a toma de decisións, a capacidade lingüística oral e escrita, o razoamento crítico e a aprendizaxe autónoma”, sinalou Carmen Pomar. 

Pola súa parte a directora da Amtega dixo que esta iniciativa vén complementar a estratexia de Galicia para avanzar na transformación dixital das aulas e na capacitación dixital dos galegos. Neste sentido, lembrou que a día de hoxe a iniciativa Abalar permite que máis de 120.000 rapaces estudan en aulas dixitais e que neste curso 27.000 alumnos están a desenvolver a súa actividade académica nunha contorna exclusivamente dixital.  Mar Pereira destacou tamén a importancia de espertar as vocacións tecnolóxicas entre os máis novos con propostas como o Digicraft, enmarcada no Plan de Promoción do Talento Dixital, DigTalent, ao que está adherido Vodafone e agradeceu que a Fundación Vodafone escollese Galicia como a primeira comunidade na que desenvolver esta iniciativa.

Obxectivos

O proxecto Digicraft no teu cole ten como obxectivo potenciar o desenvolvemento da competencia dixital na infancia e na xuventude, a través dun programa de formación e reforzo das habilidades dixitais e das competencias asociadas do que se beneficiarán máis de 3.800 nenos e nenas de entre 6 e 12 anos. Ao seu abeiro traballaranse nas cinco áreas competenciais que definen a competencia dixital,  en concreto a información e alfabetización informacional, a comunicación e colaboración, a creación de contidos dixitais, a seguridade e a resolución de problemas. Dentro delas abordaranse asuntos como a procura e filtrado de datos, a participación cidadá en liña, a xestión da identidade dixital, os dereitos de autor e licenzas, a programación, a protección de datos persoais e a privacidade ou a identificación de necesidades e respostas tecnolóxicas, entre outros aspectos.

Abordar estas áreas supón, pola súa transversalidade, traballar, ademais da dixital, as competencias en comunicación lingüística, de aprender a aprender o sentido da Iniciativa e espírito emprendedor. Neste sentido, as actividades traballan o traballo en equipo, a resolución de problemas, a toma de decisións, a capacidade de comunicación oral e escrita, o razoamento crítico e a aprendizaxe autónoma, entre outras.

En cada curso académico trabállanse dous itinerarios de 14 horas de duración (un total de 1 h/semana durante 28 semanas lectivas). Estes itinerarios están compostos por unha serie de actividades que van aumentando gradualmente en nivel de dificultade. As actividades combinan o mundo dixital e a tecnoloxía co xogo, o aprender facendo e o desenvolvemento de habilidades motoras.

Cada actividade conta cunha guía didáctica na que se explica que competencias (dixitais e xerais) se traballan, os obxectivos que se queren lograr, o material necesario e os pasos para seguir para realizala. Dado que traballa parte das competencias definidas no currículo de primaria, Digicraft no teu cole pódese impartir tanto en horario lectivo como fóra del.

Formación e equipamento

Uns 100 docentes dos 50 centros seleccionados recibirán formación específica para impartir o programa nas aulas. Ademais, dotarase os colexios de 600 tabletas e 100  kits tecnolóxicos instant dixital skills. Estes kits contan con placas de programación básica axeitadas para nenos,  materiais para visualizar elementos en realidade aumentada de forma sinxela e manexable; pirámides holográficas que permiten a visualización de hologramas e algúns outros materiais tales como barallas de cartas e taboleiros.

Así mesmo facilitaráselles aos centros acceso aos materiais descargables para o desenvolvemento das actividades recollidas no programa.

Centros seleccionados

Os centros seleccionados, que participarán na iniciativa ao longo dos cursos2019/20 e 2020/21, son os reflectidos na seguinte táboa:

Provincia

Concello

Centros

A Coruña

A Baña

CPI de San Vicente

A Coruña

A Coruña

CEE Nuestra Señora de Lourdes

A Coruña

A Coruña

CPR Calasanz

A Coruña

A Coruña

CPR Plurilingüe Karbo

A Coruña

Ames

CEIP de Barouta

A Coruña

Ames

CPR Alca

A Coruña

Bergondo

CPI Cruz do Sar

A Coruña

Betanzos

CPR Plurilingüe Nuestra Señora del Carmen

A Coruña

Carballo

CEIP Xesús San Luis Romero

A Coruña

Cerceda

CPI Plurilingüe O Cruce

A Coruña

Ferrol

CEIP de Pazos

A Coruña

Ferrol

CPR Tirso de Molina

A Coruña

Melide

CEIP Mestre Pastor Barral

A Coruña

Moeche

CEIP San Ramón

A Coruña

Monfero

CEIP Plurilingüe Virxe da Cela

A Coruña

Oroso

CEIP Plurilingüe do Camiño Inglés

A Coruña

Porto do Son

CEIP de Campanario

A Coruña

Santiago de Compostela

CEIP Plurilingüe Cardeal Quiroga Palacios

Lugo

Begonte

CEIP Virxe do Corpiño

Lugo

Burela

CEIP Plurilingüe Vista Alegre

Lugo

Cervo

CEIP de Cervo

Lugo

Foz

CEIP Número 1 de Foz

Lugo

Foz

CPR Nuestra Señora del Pilar

Lugo

Lugo

CEIP Rosalía de Castro

Ourense

Cualedro

CEIP Vicente Risco

Ourense

O Barco

CEIP Condesa de Fenosa

Ourense

Ourense

CEIP Plurilingüe  Virxe do Camiño

Ourense

Ourense

CPR Divina Pastora Franciscanas

Ourense

Ourense

CPR Santo Ángel

Ourense

Toén

CEIP Saco e  Arce

Ourense

Vilamartín de Valdeorras

CEIP Xosé Manuel Folla Respino

Pontevedra

A Estrada

CEIP do Foxo

Pontevedra

Baiona

CEIP Fontes

Pontevedra

Caldas de Reis

CPR Plurilingüe La Encarnación

Pontevedra

Caldas de Reis

CPR Plurilingüe San Fermín

Pontevedra

Cambados

CEIP Corvillón

Pontevedra

Lalín

CEIP Manuel Rivero

Pontevedra

Moaña

CEIP de Domaio

Pontevedra

Moaña

CEIP de Quintela Moaña

Pontevedra

Nigrán

CEIP da Cruz

Pontevedra

O Porriño

CEIP Antonio Palacios

Pontevedra

Poio

CEIP Espedregada

Pontevedra

Sanxenxo

CEIP Plurilingüe de Nantes

Pontevedra

Silleda

CEIP Ramón de Valenzuela

Pontevedra

Tomiño

CEIP Plurilingüe de Tebra

Pontevedra

Tui

CEIP Plurilingüe Número 1

Pontevedra

Vigo

CEP Plurilingüe Igrexa-Valadares

Pontevedra

Vila de Cruces

CEIP Nosa Señora da Piedade

Pontevedra

Vilagarcía de Arousa

CEIP O Piñeiriño

Pontevedra

Vilanova de Arousa

CEIP Plurilingüe Xulio Camba

Plans e actuacións en innovación educativa Educación primariaConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalDirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaEntidades autonómicasProfesoradoAlumnadoCentros
Categorías: Novas Xunta

Carmen Pomar visita o IES Santa Irene (Vigo) para coñecer de preto os programas educativos neste centro, que é dos máis antigos da cidade

Mar, 15/10/2019 - 13:09
Summary: A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional estivo acompañada da delegada territorial da Xunta en Vigo, Corina Porro Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, acompañada da delegada territorial da Xunta en Vigo, Corina Porro, visitou hoxe as instalacións do IES Santa Irene de Vigo, para coñecer de cerca os programas educativos que está desenvolvendo este centro da man do profesorado.

O IES Santa Irene,   que conta actualmente cuns 740 alumnos matriculados entre as etapas de ESO e Bacharelato, foi un dos institutos emblemáticos da cidade olívica cando se puxo en funcionamento no curso de 1945-46. Segundo Carmen Pomar, hoxe, case 75 anos despois, segue a ser un referente na educación na cidade olívica, con especial implicación nos proxectos do ámbito da biblioteca escolar. Neste último apartado, o centro participa no Plambe (Plan de Mellora da Biblioteca Escolar) así como nos Clubs de Lectura, ambos impulsados e financiados pola Consellería de Educación.

Así mesmo, o curso pasado participou tamén nos Contratos-programa da Consellería, concretamente no que atinxe  á liña 1, de Reforzo orientación e apoio (PROA) a través do cal se presta apoio específico ao alumnado con máis dificultades; e na liña 7 (de reforzo de competencias clave) con acompañamento fóra do horario lectivo que supón a creación de grupos de reforzo das competencias matemática, en comunicación lingüística, e as competencias básicas en ciencia e tecnoloxía.

Carmen Pomar lembrou que o seu departamento está traballando nunha regulación para a incorporación de novos IES á Rede de Institutos Históricos do MUPEGA (Museo Pedagóxico de Galicia), á que podería adherirse o instituto Santa Irene, dadas as súas características arquitectónicas.

Neste momento están considerados Institutos Históricos da Rede Mupega (por ser extensións do museo que custodian patrimonio histórico educativo) un total de seis centros, en concreto os IES Plurilingüe Eusebio da Guarda (A Coruña), Salvador de Madariaga (A Coruña), IES Lucus Augusti, Ramón Otero Pedrayo (Ourense), Sánchez Cantón (Pontevedra) e Arcebispo Xelmírez I (Santiago de Compostela).

Posteriormente a conselleira, acompañada da delegada territorial de Vigo, desprazouse á Escola Superior de Arte Dramático (ESAD), onde visitou as súas instalacións e intercambiou información coa dirección do centro.

Información xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalCentros
Categorías: Novas Xunta

Resolución definitiva dos centros seleccionados para participar nas actividades de inmersión lingüística en lingua inglesa, “English Week”, no curso 2019/2020

Mar, 15/10/2019 - 10:56
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución definitiva dos centros seleccionados para participar nas actividades de inmersión lingüística en lingua inglesa, “English Week”, no curso 2019/2020 correspondentes ao 6º curso de Educación Primaria e aos cursos 1º, 2º, 3º e 4º de Educación Secundaria Obrigatoria.
 

Anuncio principal: Convocatoria e a selección de centros docentes non universitarios sostidos con fondos públicos para participar en actividades de inmersión lingüística en lingua inglesa, English Week para o ano 2019Tema: Programas e plansInmersión lingüísticaEnsinanza: Educación primariaEducación secundaria obrigatoriaColectivo: AlumnadoCentrosSección: Linguas estranxeiras
Categorías: Novas Xunta

Publicación da relación dos intercambios provisionais de prazas curso 2019/2020

Mar, 15/10/2019 - 10:22
Idioma Gallego

De acordo co disposto no artigo 10 da Orde do 17 de xuño de 2017 pola que se regulan os intercambios provisionais de prazas do persoal docente que imparte as ensinanzas reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, en centros dependentes desta consellería, publícase a relación dos intercambios provisionais de prazas para o curso 2019-2020.

 

File:  Relación intercambios provisionais curso 2019-2020Tema: PermutasEnsinanza: Ensinanzas de réxime xeralEnsinanzas de réxime especialDepartamento: Subdirección Xeral de Recursos HumanosColectivo: ProfesoradoCentros
Categorías: Novas Xunta

A Consellería de Educación reforza as liñas dirixidas ao fomento da igualdade, a convivencia e a inclusión nos contratos-programa

Mar, 15/10/2019 - 10:17
Summary: Reformúlanse tamén as liñas de Reforzo, orientación e apoio e de Reforzo de competencias clave en 3º e 4º da ESOO prazo de presentación de solicitudes estará aberto ata o 25 de outubro, inclusive Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de publicar a convocatoria dos contratos-programa para o curso 2019/20, na que reforza as liñas dirixidas ao fomento da igualdade, da convivencia nas aulas e da inclusión educativa. Deste xeito, o número de liñas de actuación pasa de 7 a 9, coa integración de tres novas: IGUÁLA-T, CON-VIVE e INCLÚE-T.

Por outra banda, reformúlase a liña 1, de Reforzo, orientación e apoio (PROA), que pasa a denominarse REFÓRZA-T. Ademais, fronte ás convocatorias anteriores nas que o reforzo podía ser impartido por docentes do centro ou docentes externos de primaria contratados pola Consellería, no curso 2019/20 desenvolverase unicamente con docencia externa.

Do mesmo xeito, a modalidade 7, ata agora de Reforzo de competencias clave en 3º e 4º de ESO e formación profesional básica, será impartida soamente por docentes externos de secundaria. Esta liña de actuación deixa de dirixirse á FP básica centrándose en 3º e 4º da ESO, e convértese na liña 9, Reforzo de competencias clave en 3º e 4º de ESO.

Ademais as liñas 1, 2 e 9 engaden a partir deste curso 2019/20 como materia obxecto de reforzo as linguas estranxeiras, seguindo a liña de potenciación do plurilingüismo levada a cabo pola Consellería no marco da estratexia Edulingüe.

Destinatarios e prazos

Poderán participar nesta convocatoria os centros públicos de educación especial, infantil, primaria, ESO, bacharelato e FP, en concreto as Escolas de educación infantil (EEI), os Colexios rurais agrupados (CRA), os Centros de educación infantil e primaria (CEIP), os Centros de educación primaria (CEP), os Centros de educación especial (CEE), os Centros públicos integrados (CPI), os Institutos de educación secundaria (IES), os Centros integrados de formación profesional (CIFP) e os Centros públicos de educación e promoción de adultos.

Os centros deberán elaborar un plan para a mellora do éxito escolar do alumnado, sobre unha ou varias das 9 liñas de actuación establecidas na convocatoria. Todo o procedemento de solicitude realizarase a través da aplicación informática https://www.edu.xunta.es/programaseducativos/. A persoa responsable da dirección do centro será quen terá o permiso de creación da solicitude. O prazo de presentación de solicitudes remata o 25 de outubro de 2019, inclusive.

Liñas de actuación

Tras as modificacións realizadas na convocatoria para este curso 2019/20 as 9 liñas de actuación quedan tal e como se describe a continuación.

A liña 1, REFÓRZA-T, ten como obxectivo mellorar o rendemento académico do alumnado con dificultades, por medio do traballo ou apoio organizado fóra do horario lectivo, para a adquisición das destrezas básicas que lle faciliten a incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario e ás esixencias das diferentes áreas e materias do alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º de educación primaria, de 1º e 2º de educación secundaria obrigatoria e de formación profesional básica. Entre outras competencias, reforzaranse as destrezas matemática, en ciencia e tecnoloxía e en comunicación lingüística.

A liña 2, de Mellora das competencias clave, centrarase en traballar a  competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía e a competencia en comunicación lingüística das linguas curriculares impartidas no centro, co fin de mellorar os resultados e elevar os niveis de éxito escolar. As medidas incluídas nesta actuación serán desenvolvidas por profesorado do centro dentro do horario lectivo. O alumnado destinatario é todo o de Primaria, ESO e FP Básica.

Ao abeiro da liña 3, unha das novidades deste ano, IGUÁLA-T, desenvolveranse accións que interveñan no fomento da coeducación, promoción da igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, prevención e tratamento da violencia de xénero, promoción do respecto pola diversidade afectivo-sexual, prevención e tratamento da LGBTIfobia e outras medidas semellantes.

O seu obxectivo é traballar na escola os valores que fomenten a igualdade efectiva entre homes e mulleres, a prevención da violencia contra a muller e as actitudes e comportamentos discriminatorios pola orientación sexual ou a identidade de xénero. Esta modalidade vai dirixida ao alumnado de todos os centros que poden participar na convocatoria.

No caso de CON-VIVE, liña de actuación número 4 e tamén nova neste curso, ten como obxectivo identificar as incidencias relacionadas coa convivencia no seo da comunidade educativa e promover a súa solución e a creación dun bo clima nas aulas.

Para iso estimularanse as competencias emocionais no alumnado (a través de obradoiros de habilidades sociais, de autocoñecemento e outros similares), mellorarase a competencia social e cívica (CSC) e impulsarase a participación colaborativa das familias e doutras institucións e entidades na mellora da convivencia escolar. Esta modalidade vai dirixida tamén ao alumnado de todos os centros que poden participar na convocatoria.

A través da última das liñas novidosas, a 5, INCLÚE-T, desenvolveranse medidas que fomenten e melloren a inclusión no centro dirixidas á atención á diversidade, á inclusión educativa do alumnado, á colaboración con asociacións que traballan na diversidade funcional, ao fomento de recreos igualitarios e inclusivos, ao desenvolvemento de dinámicas de traballo cooperativo e á creación de escolas de nais e pais, e outras medidas semellantes.

Entre os seus obxectivos están favorecer a inclusión dos colectivos máis desfavorecidos, como o alumnado inmigrante, o retornado ou que está en risco de exclusión social e promover medidas que fomenten a inclusión, desenvolvendo estratexias referidas á inclusión e a equidade educativa. O alumnado destinatario é o mesmo que o das liñas 3 e 4.

Nesta convocatoria a liña 6 diríxese á Prevención do abandono temperán e do absentismo escolar, e terá como finalidade atender o alumnado con menor motivación para aprender, de xeito que se lle ofrezan respostas adaptadas ás súas posibilidades e aos seus intereses, para seguir avanzando na súa aprendizaxe, diminuíndo o risco de abandono ou desinterese. Deste xeito, búscase diminuír o abandono e aumentar as posibilidades de éxito escolar no ensino obrigatorio.

Para iso desenvolveranse medidas específicas nos centros con menor índice de titulación ou promoción na educación secundaria e intervirase naqueles centros de primaria e secundaria con maiores taxas de abandono escolar temperán. Ao mesmo tempo impulsarase a coordinación entre organizacións e institucións da contorna.

A Mellora do nivel de coñecementos para acadar a excelencia será o obxectivo da liña número 7, que trata de dar resposta ao alumnado con maior motivación para aprender, á vez que supón unha medida de atención á diversidade na que se desenvolverán iniciativas de afondamento nos coñecementos do alumnado, co fin de incrementar a excelencia. Ao abeiro desta modalidade planificaranse diferentes obradoiros. Pódense canalizar a través desta vía as semanas culturais ou científicas, a participación en programas educativos externos ao centro e, en xeral, o traballo por proxectos.

A liña 8, de Mellora da calidade na xestión dos centros, continuará centrándose na xestión administrativa, co fin de implantar un sistema de xestión de calidade de cara á súa certificación e de desenvolver un modelo de xestión que permita estandarizar procedementos comúns dos centros e que permita facilitar a introdución de boas prácticas de xestión educativa.

Finalmente a liña 9, outra das reformuladas, está dirixida ao Reforzo de competencias clave en 3º e 4º de ESO. O seu desenvolvemento suporá a creación de grupos de reforzo da Competencia matemática (PREMAT), da competencia Comunicación lingüística das linguas curriculares impartidas no centro (PRELIN) ou das competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (PRETEC).

Contratos-programaEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas Xunta

Convocatoria do curso de actualización para o desenvolvemento da función directiva

Mar, 15/10/2019 - 09:05
Idioma Gallego

A Lei orgánica 8/2013, de 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa, modificou o artigo 134.1 da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, incluíndo entre os requisitos para poder participar no concurso de méritos para a selección de directores e directoras de centros públicos "estar en posesión da certificación acreditativa de ter superado o curso de formación sobre o desenvolvemento da función directiva".

Este curso de formación proporcionará as competencias xenéricas e especificas para o desenvolvemento da función directiva, e as súas características quedaron recollidas e reguladas polo Real Decreto 894/2014, do 17 de outubro, do Ministerio de Educación, Cultura e Deporte. Nel se recolle, na disposición transitoria única, respecto da participación nos procedementos selectivos de dirección de centros públicos, a suficiencia do curso de actualización de competencias directivas para quen estea en posesión de habilitacións ou acreditacións de dirección de centros públicos expedidas con anterioridade á data de entrada en vigor da Lei Orgánica 8/2013, e para quen se atopase ocupando postos de director ou directora en centros docentes públicos á data de entrada en vigor da Lei Orgánica 8/2013 ou durante os cinco anos seguintes.

A inscrición e xestión deste curso de actualización realizarase a través da aplicación FProfe: https://www.edu.xunta.es/fprofe, e o prazo para facelo será de 10 días hábiles a partir do día seguinte ao da publicación da Resolución no Diario Oficial de Galicia. Ofértanse as seguintes prazas:

Provincia

Prazas

A Coruña

75

Lugo

50

Ourense

50

Pontevedra

75

Total

250

O curso terá unha duración de 75 horas que se desenvolverán en rede, a través de Platega (https://www.edu.xunta.es/platega2), contando tamén con sesións presenciais que se realizarán de xeito centralizado. A súa temporalización está prevista para os meses de novembro a marzo de 2020, e constará de sete módulos temáticos, que será preciso superar para obter a certifica ción. Quen, resultando admitido, estea en posesión dun máster ou título de posgrao de carácter oficial sobre a dirección e xestión de centros docentes quedará exento da realización e avaliación de todos os módulos troncais, agás o referido ao Proxecto de dirección.

File:  Resolución do 30 de setembro de 2019 (DOG) Resolución do 30 de setembro de 2019Tema: FormaciónDirectores/asEnsinanza: Ensinanzas de réxime xeralEnsinanzas de réxime especialEducación das persoas adultasDepartamento: Servizo de Formación do ProfesoradoColectivo: ProfesoradoCentrosSección: BoletínPortada de boletín
Categorías: Novas Xunta

Educación concede a 69 estudantes universitarios os premios extraordinarios fin de carreira

Lun, 14/10/2019 - 11:11
Summary: O galardón, dotado con ata 3.000 euros por premiado, é un recoñecemento á súa excelente traxectoria académicaDos premiados, o 71 por cento son mulleres Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de conceder os premios extraordinarios Fin de Carreira a 69 estudantes que remataron os seus estudos universitarios no curso  2017-18 nalgunha das tres universidades do Sistema Universitario de Galicia (SUG); 49 dos cales son mulleres (o 71%) e os outros 20 son homes. Por universidades, 26 pertencen á Universidade de Santiago de Compostela (USC), outros 27 a Universidade de Vigo (UVigo), e 17 á Universidade da Coruña (UDC).

Con este galardóns a Consellería de Educación recoñece as mellores traxectorias académicas do alumnado universitario galego, o seu traballo, esforzo e excelencia. Para tal fin, o departamento que dirixe Carmen Pomar destina un orzamento de 222.000 euros. Cada un dos galardoados acada un premio de ata un máximo de 3.000 euros e un diploma acreditativo, o que supón un recoñecemento institucional e un valor engadido para o seu currículo.

Estes premios están dirixidos ao alumnado universitario que cursase de forma íntegra os estudos da titulación universitaria pola que opta ao premio nas universidades do SUG, e que teña acadado unha puntuación media no seu expediente académico igual ou superior a 8'5 puntos, para o alumnado das ramas de coñecemento de Artes e Humanidades, Ciencias Sociais e Xurídicas, Ciencias e Ciencias da Saúde; e 7'5 puntos, para o alumnado da rama de Enxeñaría e Arquitectura.

Ao igual que o ano pasado, o número de premios está determinado polo número de persoas egresadas na mesma titulación. Deste xeito, aquelas con ata 199 persoas egresadas optan a un premio, as que teñen entre 200 e 299 a dous e as que contan con 300 ou máis persoas optarán a tres premios.

O listado de galardoados pode consultarse no Diario Oficial de Galicia de hoxe.

Premios autonómicosUniversidadeConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalSubdirección Xeral de Universidades Alumnado
Categorías: Novas Xunta

Un total de 80 centros públicos desenvolverán este curso o programa Radio na biblio

Dom, 13/10/2019 - 10:00
Summary: Os 50 centros xa integrados renovan a súa participación e outros 30 son de nova incorporación Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de publicar a resolución cos centros que van desenvolver o programa Radio na Biblio ao longo do curso 2019/20. En total serán 80 os centros públicos – 30 deles de nova incorporación- que participen nesta iniciativa, que ten como obxectivo impulsar a creación de emisoras ou laboratorios radiofónicos no contexto da biblioteca escolar.

Nova incorporación

Os centros de nova incorporación recibirán fondos para a posta en marcha dun laboratorio de radio. Para iso contarán co apoio da Asesoría de Bibliotecas Escolares da Consellería, que orientará o seu desenvolvemento e porá á súa disposición recursos e propostas.

A seguinte táboa reflicte os centros de nova incorporación:

Provincia

Concello

Centro

A Coruña

Ames

IES do Milladoiro

A Coruña

Betanzos

IES Francisco Aguiar

A Coruña

Cambre

CEIP Plurilingüe Graxal

A Coruña

Cerdido

CEIP da Barqueira

A Coruña

Coruña, A

CEIP Emilia Pardo Bazán

A Coruña

Coruña, A

CIFP Ánxel Casal - Monte Alto

A Coruña

Coruña, A

IES Plurilingüe Rafael Dieste

A Coruña

Mazaricos

CPI Plurilingüe da Picota

A Coruña

Oleiros

CEIP Juana de Vega

A Coruña

Ribeira

CEIP de Olveira

A Coruña

Santiago de Compostela

CEIP Lamas de Abade

A Coruña

Touro

CPI Plurilingüe de Fonte-Díaz

A Coruña

Zas

CPI de Zas

Lugo

Baralla

CPI Luís Díaz Moreno

Lugo

Lugo

CEIP A Ponte

Ourense

Barco de Valdeorras, O

CEIP Plurilingüe Condesa de Fenosa

Ourense

Boborás

CEIP Nosa Señora de Xuvencos

Ourense

Toén

CEIP Saco e Arce

Pontevedra

Moaña

CEIP de Quintela

Pontevedra

Mos

CEIP de Atín-Cela

Pontevedra

Pontevedra

CEIP de Parada-Campañó

Pontevedra

Porriño, O

CEIP Plurilingüe Antonio Palacios

Pontevedra

Redondela

CEIP Plurilingüe Alexandre Bóveda

Pontevedra

Tui

CRA Mestra Clara Torres

Pontevedra

Vigo

CEE Saladino Cortizo

Pontevedra

Vigo

CEIP García Barbón

Pontevedra

Vigo

IES Valadares

Pontevedra

Vila de Cruces

CEIP de Cerdeiriñas

Pontevedra

Vilagarcía de Arousa

CEIP de Vilaxoán

Pontevedra

Vilanova de Arousa

CEIP Plurilingüe de San Bartolomé

Continuación

Pola súa banda os centros que continúan no programa recibirán unha asignación de 500 euros por centro para a realización de obradoiros de formación específica para o funcionamento da emisora ou ben de lectura expresiva ou de mellora da expresión oral.

Os centros que renovan a súa participación son os reflectidos na seguinte táboa:

Provincia

Concello

Centro

A Coruña

Brión

IES Brión

A Coruña

Cabana de Bergantiños

CPI As Revoltas

A Coruña

Carballo

IES Isidro Parga Pondal

A Coruña

Cedeira

IES Punta Candieira

A Coruña

Coristanco

CEIP Canosa-Rus

A Coruña

Curtis

CEIP de Curtis

A Coruña

Laxe

CPI Plurilingüe Cabo da Area

A Coruña

Malpica de Bergantiños

CEIP Milladoiro

A Coruña

Mazaricos

CEIP Víctor Sáenz

A Coruña

Melide

IES de Melide

A Coruña

Muros

CEIP Plurilingüe Ricardo Tobío

A Coruña

Pontedeume

CEIP Plurilingüe de Andrade

A Coruña

Porto do Son

IES de Porto do Son

A Coruña

Rianxo

CEP Xosé María Brea Segade

A Coruña

Ribeira

CEIP Heroínas de Sálvora

A Coruña

Santa Comba

CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña

A Coruña

Vedra

CPI Plurilingüe de Vedra

Lugo

Castro de Rei

CEIP Ramón Falcón

Lugo

Foz

CEIP de Foz nº 1

Lugo

Pobra do Brollón, A

CEIP da Pobra de Brollón

Lugo

Sober

CEIP Plurilingüe Virxe do Carme

Lugo

Viveiro

CEIP de Celeiro

Lugo

Viveiro

CEIP Plurilingüe de Covas

Ourense

Celanova

CEIP Plurilingüe Curros Enríquez

Ourense

Lobios

CEIP do Xurés

Ourense

Pereiro de Aguiar, O

CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey

Ourense

Pobra de Trives, A

CEIP Plurilingüe Manuel Bermúdez Couso

Ourense

Vilar de Barrio

CEIP Plurilingüe de Vilar de Barrio

Pontevedra

Agolada

CEIP de Agolada

Pontevedra

Bueu

CEIP Plurilingüe da Torre-Cela

Pontevedra

Cambados

CEIP Plurilingüe Enrique Barreiro Piñeiro

Pontevedra

Cerdedo-Cotobade

CEIP Plurilingüe de Carballedo

Pontevedra

Crecente

CEIP Plurilingüe Manuel Sieiro

Pontevedra

Estrada, A

CEIP de Figueiroa

Pontevedra

Grove, O

CEIP Valle-Inclán

Pontevedra

Lama, A

CEIP A Lama

Pontevedra

Marín

CEIP de Seixo

Pontevedra

Meis

CRA de Meis

Pontevedra

Moaña

CEIP de Seara

Pontevedra

Mos

CEIP Pena de Francia

Pontevedra

Poio

CEIP Plurilingüe de Chancelas

Pontevedra

Portas

CPI Domingo Fontán

Pontevedra

Redondela

CEIP de Laredo

Pontevedra

Rosal, O

CPI Manuel Suárez Marquier

Pontevedra

Sanxenxo

CEIP Plurilingüe Nantes

Pontevedra

Silleda

CEIP Ramón de Valenzuela

Pontevedra

Tomiño

CEP Pedro Caselles Beltrán

Pontevedra

Tui

CEIP Plurilingüe Nº 1

Pontevedra

Valga

CEP Plurilingüe Xesús Ferro Couselo

Pontevedra

Vila de Cruces

IES Marco do Camballón

Esta iniciativa enmárcase no Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares, que conta entre os seus desafíos o de favorecer a alfabetización múltiple do alumnado a través da creación nas bibliotecas de espazos que funcionen como centros creativos de aprendizaxe. Neles debe traballarse con diferentes recursos e materiais que permitan traballar a expresión escrita e oral ou linguaxes como a radiofónica. Desde eles poderán desenvolverse proxectos colaborativos conectados con diferentes áreas do currículo escolar, vinculados á educación para as competencias en información e medios.

Neste sentido a posta en marcha dunha emisora de radio nun centro educativo proporciona múltiples oportunidades para o desenvolvemento das competencias clave a través de metodoloxías activas, así como para a alfabetización informacional. De feito, a experiencia cos centros que xa participan en Radio na Biblio demostrou que a radio constitúe unha ferramenta pedagóxica de grande alcance que permite, ademais, darlle a coñecer ao resto da comunidade educativa os proxectos e traballos que se realizan no centro.

Bibliotecas escolaresEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalSubdirección Xeral de CentrosProfesoradoCentros
Categorías: Novas Xunta

Un total de 450 alumnos de 21 centros educativos públicos participarán na semana STEM a partir de mañá

Sáb, 12/10/2019 - 10:00
Summary: O obxectivo é reforzar os coñecementos científico-tecnolóxicos no eido educativo, necesarios para darlles resposta aos desafíos profesionais do futuro Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de publicar a resolución dos 21 centros seleccionados para participar este outono na Semana STEM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemáticas), da que tomarán parte un total de 450 alumnas e alumnos (un máximo de 25 por centro) a partir de mañá, cando arrinca a primeira quenda de estadías.

Este campamento de innovación educativa impulsado pola Xunta de Galicia está dirixido a rapaces de 5º e 6º de Primaria e de 1º e 2º de ESO de centros públicos galegos, co obxectivo de ampliar os seus coñecementos científico-tecnolóxicos a través de estadías dunha semana de duración en réxime de internado durante os meses de outubro, novembro e decembro deste ano. A actividade é totalmente gratuíta para as familias e desenvólvese nos Peares.

A relación de centros seleccionados é a reflectida no seguinte cadro:

Provincia

Concello

Centro

Curso

Quenda

A Coruña

Arteixo

IES Manuel Murguía

1º ESO

1-7/12

A Coruña

Cambre

CEIP Portofaro

5º EP

13-19/10

A Coruña

Carral

CEIP Vicente Otero Valcárcel

6º EP

10-16/11

A Coruña

Cee

IES Agra de Raíces

2º ESO

8-14/12

A Coruña

Cerceda

CPI Plurilingüe O Cruce

1º ESO

17-23/11

A Coruña

Culleredo

CEIP Plurilingüe de Tarrío

6º EP

27/10 a 2/11

A Coruña

Culleredo

CEIP Plurilingüe Ría do Burgo

6º EP

3-9/11

A Coruña

Ferrol

CEIP Cruceiro de Canido

6º EP

10-16/11

A Coruña

Ferrol

IES Sofía Casanova

1º ESO

1-7/12

A Coruña

Santiago de Compostela

CEIP Pío XII

5º EP

13-19/10

A Coruña

Santiago de Compostela

CEIP Raíña Fabiola

6º EP

3-9/11

A Coruña

Fene

CEIP Plurilingüe Os Casais

5º EP

20-26/10

Lugo

Láncara

CPI Ramón Piñeiro

1º ESO

24-30/11

Lugo

Lugo

IES Nosa Sra. dos Ollos Grandes

2º ESO

8-14/12

Lugo

Monforte de Lemos

IES A Pinguela

1º ESO

17-23/11

Lugo

Viveiro

CEIP Plurilingüe de Covas

5º EP

20-26/10

Ourense

Ourense

IES 12 de Outubro

1º ESO

24-30/11

Pontevedra

Lalín

IES Laxeiro

1º ESO

24-30/11

Pontevedra

O Porriño

CEIP Plurilingüe Antonio Palacios

6ºEP

27/10-2/11

Pontevedra

Salvaterra de Miño

CEIP Plurilingüe Infante Felipe de Borbón

6ºEP

10-16/11

Pontevedra

Tomiño

CEP Pedro Caselles Beltrán

5ºEP

20-26/10

 

Edudixital 2020

A Semana STEM forma parte do conxunto de accións da Estratexia galega para a educación dixital (Edudixital 2020) postas en marcha pola Consellería de Educación coa finalidade de fomentar o espírito científico e tecnolóxico entre o alumnado galego.

O seu obxectivo é reforzar os coñecementos científico-tecnolóxicos no eido educativo, necesarios para dar resposta aos desafíos profesionais do futuro. Deste xeito, as estadías proporcionan un escenario propicio para desenvolver capacidades, coñecementos e técnicas, a través dunha invitación ao descubrimento, que aumente o seu interese por saber, cada vez máis, sobre diversos campos da ciencia e as súas posibilidades de aplicación na tecnoloxía. 

As actividades non só serán académicas, senón tamén de carácter lúdico-recreativo e servirán de reforzo ao programa ordinario do currículo do alumnado nas aulas. Os contidos dos cursos inclúen un programa de actividades académicas, de obradoiros, de tempo libre e deportivas. En calquera caso, a finalidade do programa é promover a convivencia entre o alumnado, o traballo en equipo, o aprender facendo mediante un enfoque “maker”, a creatividade e a motivación para mellorar a súas competencias STEM.

Plans e actuacións en innovación educativa Educación primariaEducación secundaria obrigatoriaConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoCentros
Categorías: Novas Xunta


by Dr. Radut