Skip to Content

Portal Educación Xunta

Distribuir contido
Actualizado: hace 4 horas 44 min

Galicia é a cuarta comunidade autónoma en número de alumnos que se examinan do DELF escolar

Sáb, 17/02/2018 - 12:00
Resumo:  A Consellería de Cultura e Educación acaba de abrir o prazo de matriculación nestas probas, no marco do Convenio de colaboración coa Embaixada de Francia Na convocatoria de 2017, máis do 90% dos presentados acadaron a certificación á que aspiraban Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación universitaria acaba de abrir o prazo de matrícula nas probas do DELF Escolar (Diplôme d’Études en Langue Française), un recoñecemento oficial de lingua francesa expedido polo Ministerio de Educación Nacional do país veciño e homologado internacionalmente por 174 países. Cómpre sinalar que estes diplomas teñen a mesma validez oficial que o DELF para adultos, con temas adaptados aos adolescentes e unha duración indefinida.

Estas probas, que se realizarán por segundo ano consecutivo nos centros educativos públicos de Galicia, enmárcanse no convenio de colaboración asinado entre a Consellería e o Servizo de Cooperación e de Acción Cultural da Embaixada de Francia en España. Esta iniciativa supuxo, xa na primeira convocatoria das probas, un incremento do 200% no número de candidatos, un total de 621, de tal forma que Galicia se situou no cuarto posto por número de inscritos a nivel estatal.  Cómpre salientar, ademais, que máis do 90% dos examinados acadaron a certificación á que aspiraban, chegando a máis do 99% de éxito nas probas do nivel A2 e o 97% nas probas do nivel B1.

Tras pechar o período de preinscricións para a edición 2018, continúa incrementándose o interese por este tipo de probas, estando previsto un incremento de 20% no número de candidatos/as que supera os 750 preinscritos. Tamén é salientable a participación de 19 centros educativos novos.

Prazos e lugares

O prazo para matricularse nestas probas estará aberto ata o 28 de febreiro de 2018, e os exames desenvolveranse os días 25 de abril (para o nivel B1) e 26 de abril (para os niveis A2 e B2); mentres que as orais individuais realizaranse entre o luns 16 de abril de 2018 e o venres 18 de maio de 2018.

Os candidatos pode presentarse directamente ao diploma correspondente ao seu nivel, dentro dos devanditos 3 ofertados - A2, B1 e B2- do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCERL). Cada diploma avalía as 4 destrezas lingüísticas: comprensión e expresión escritas, comprensión e expresión orais. A superación da media (50 puntos sobre 100) permite obter o diploma; aínda que se esixe unha nota mínima de 5/25 n cada destreza.

Os centros de realización das probas do DELF Escolar serán os IES Plurilingüe Eusebio da Guarda (A Coruña), Arcebispo Xelmírez I (Santiago de Compostela), Nosa Sra. dos Ollos Grandes (Lugo), Eduardo Blanco Amor (Ourense), Sánchez Cantón (Pontevedra) e de Teis (Vigo).

Lingua estranxeira Programas e plans Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Profesorado Alumnado Familias Centros Linguas estranxeiras
Categorías: Novas Xunta

Borrador da Resolución pola que se convoca a participación no “Congreso escolar Aliméntate ben 2018” para centros docentes públicos de ensino non universitario

Ven, 16/02/2018 - 15:32
Idioma Gallego

Xúntase o Borrador da Resolución do ___ de febreiro de 2018, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se convoca a participación no “Congreso escolar Aliméntate ben 2018” para centros docentes públicos de ensino non universitario dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.

Ficheiro:  Borrador da Resolución do ___ de febreiro de 2018, Tema:  Congresos Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Departamento:  Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Centros
Categorías: Novas Xunta

Borrador da Resolución pola que se regula para o curso 2017/2018, o Concurso ComunicaTedu para centros públicos de ensino non universitario

Ven, 16/02/2018 - 15:29
Idioma Gallego

Xúntase o Borrador da Resolución do ___ de febreiro de 2018, da Dirección Xeral de Educación Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regula, para o curso 2017/18, o Concurso ComunicaTedu para centros públicos de ensino non universitario da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria

Ficheiro:  Borrador da Resolución do ___ de febreiro de 2018 Tema:  Concursos Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Departamento:  Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Profesorado Alumnado Centros
Categorías: Novas Xunta

Valentín García aposta pola teleformación na presentación do Plan de formación en lingua galega 2018

Ven, 16/02/2018 - 13:28
Idioma Gallego Resumo:  Este ano ofreceranse por primeira vez cursos en liña para preparar o Celga 4, que se suman aos xa existentes para o Celga 1 e para linguaxes xurídica e administrativa galegas O Plan da Secretaría Xeral de Política Lingüística para 2018 ofrece máis de 7.000 prazas de formación Celga, formación en linguaxes específicas e formación fóra da comunidade autónoma galega

O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, presentou esta mañá en rolda de prensa o Plan de formación en lingua galega do seu departamento para o presente ano 2018, que chegará a máis de 7.000 persoas e incluirá formación Celga, formación en linguaxes administrativa e xurídica e formación no exterior.

Valentín García destacou “o esforzo da Secretaría por chegar a todos os galegos e galegas, ben mediante a celebración de cursos presenciais nas catro provincias, ben mediante a aposta pola teleformación, que este ano reforzamos con cursos en liña para o nivel Celga 4, que se suman aos xa existentes para o Celga 1 e para linguaxes xurídica e administrativa”. O secretario xeral indicou que “durante 2018 estaremos traballando para poder ofrecer o ano que vén cursos a distancia tamén no nivel Celga 3”.

Valentín García estivo acompañado por María Lourdes Batán, subdirectora xeral de Política Lingüística, quen ofreceu detalles da oferta formativa presentada.

Aposta pola teleformación

O Plan de formación da Secretaría Xeral de Política Lingüística para o ano 2018 inclúe 70 cursos preparatorios das probas Celga, organizados, ben directamente pola secretaría, ben coas escolas oficiais de idiomas da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa. A eles hai que sumar os que se organizan ao longo do ano en colaboración con concellos da Rede de Dinamización Lingüística. En total, haberá máis de 2.000 prazas a disposición da cidadanía, que poderá optar pola modalidade presencial, ou, no caso da preparación para os niveis Celga 1 e Celga 4, pola teleformación. Precisamente, esta é unha das novidades de 2018, pois por primeira vez é posible facer en liña cursos encamiñados a preparar este último nivel. A intención de Política Lingüística é seguir ampliando a oferta a distancia nos vindeiros anos.

A formación en lingua galega para adultos contempla tamén máis de 50 cursos de linguaxes administrativa e xurídica -29 deles en liña- que se celebrarán en colaboración coa EGAP, coas escolas oficiais de idiomas e, nalgúns casos, con outras institucións, como a Deputación da Coruña, os concellos ou o Colexio de Avogados de Santiago. Con eles, a secretaría xeral de Política Lingüística aspira a chegar a máis 1.300 traballadores e traballadoras das administracións públicas.

No ámbito universitario, os convenios entre a Consellería de Cultura e Educación e as tres institucións de educación superior de Galicia permitirán organizar este ano un total de 25 cursos dirixidos a estudantado (galego ou estranxeiro) ou persoal docente e investigador, o que incrementa en 750 prazas a oferta incluída no Plan de formación para 2018.

Formación no exterior

A dita oferta complétase coa formación en lingua galega ofrecida fóra da Comunidade Autónoma Galega. Esta inclúe o Programa de promoción da lingua galega no Bierzo e Sanabria, froito da colaboración entre as consellerías de educación das comunidades galega e castelá-leonesa. Tras a recente incorporación do CRA Cubillos del Sil, este programa chega a 19 centros educativos e máis de 1100 estudantes de infantil, primaria, secundaria e escola oficial de idiomas. A eles hai que sumar un número crecente de alumnos e alumnas de galego no IE Cañada Blanch de Londres, con 87 matriculados en 2018, ou os colexios Castelao de Caracas (con case 400 estudantes de galego) e Santiago Apóstol de Bos Aires (500 alumnos e alumnas).

O ensino do galego no exterior está presente tamén nas universidades a través de 35 centros de estudos galegos que lle imparten docencia desta lingua a máis de 900 estudantes de Europa e América. O Plan de formación para 2018 prevé a creación doutros 4 máis en universidades de Bos Aires, A Habana, Cracovia e Edimburgo.

Lingua galega Secretaría Xeral de Universidades
Categorías: Novas Xunta

Educación e a Asociación de Bulimia e Anorexia de Pontevedra colaboran na promoción de hábitos saudables

Ven, 16/02/2018 - 11:23
Resumo:  O conselleiro Román Rodríguez e o presidente da ABAP, Juan Ramón Pérez, asinaron un acordo para sumar esforzos na prevención de trastornos da conduta alimentaria no ámbito educativo Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e maila Asociación de Bulimia e Anorexia de Pontevedra (ABAP), van colaborar en accións conxuntas no campo da prevención dos trastornos da conduta alimentaria e da promoción de hábitos de vida saudables no ámbito educativo, tal como quedou acordado no convenio de colaboración que asinaron hoxe  o conselleiro Román Rodríguez e o presidente da ABAP, Juan Ramón Pérez.

En virtude deste acordo, a Consellería encargarase de promover actividades de formación do profesorado específicas relativas á prevención, detección e intervención educativa neste ámbito. Así mesmo, colaborará coa Asociación de Bulimia e Anorexia de Pontevedra na sensibilización e na difusión de materiais e documentos que permitan un maior coñecemento das circunstancias específicas asociadas aos trastornos da conduta alimentaria.

Pola súa banda, esta entidade sen ánimo de lucro aportará os seus coñecementos e a experiencia dos seus profesionais para que as accións deseñadas sexan o máis axeitadas posibles para atallar este tipo de condutas.

Este acordo enmárcanse dentro dos compromisos da Consellería de Educación de sumar esforzos para avanzar nunha educación máis inclusiva, na que se teñan en conta e se atendan todas as circunstancias do alumnado e, deste xeito avanzar nun sistema máis equitativo e de calidade.

Avanzar nun sistema educativo máis inclusivo, que dea unha resposta acaída á diversidade do alumnado, é unha das liñas estratéxicas da Consellería de Cultura e Educación. Por este motivo, o departamento que dirixe Román Rodríguez vén colaborando con diversas entidades e asociacións especializadas na atención a colectivos con necesidades educativas específicas para deseñar unha acción educativa axeitada para as súas peculiaridades.

Convivencia Ensinanzas de réxime xeral Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Entidades autonómicas Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: Novas Xunta

A Semana Convergências Portugal-Galiza homenaxeará a Rosalía con música, libros, poesía, tertulias e teatro

Xov, 15/02/2018 - 14:45
Idioma Gallego Resumo:  Por primeira vez as actividades desta programación que promove o Centro de Estudos Galegos da Universidade do Minho celébranse, ademais de en Braga, en Padrón e na capital de Galicia A Fundación Rosalía de Castro acolle este domingo o concerto de apertura da cuarta edición, da man de Canto D'Aqui e Iria Estévez O Teatro Principal compostelán será escenario o 25 de febreiro do concerto de peche O secretario xeral de Política Lingüística subliñou que “a iniciativa enmárcase nas accións de desenvolvemento da coñecida Lei 1/2014 para o aproveitamento da lingua prortuguesa e vínculos coas lusofonía, coa que a Xunta de Galicia promove as relacións cos países de fala portuguesa”

A 4ª edición da Semana Cultural de Convergências Portugal-Galiza homenaxeará a Rosalía de Castro nas cidades de Braga (Portugal), Padrón e Santiago de Compostela a través da música, dos libros, da poesía, de tertulias e do teatro. Así o anunciou hoxe pola mañá o secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, na rolda de prensa na que se deron a coñecer as citas desta programación promovida desde a Rede de Lectorados e Centros de Estudos Galegos da Xunta, a través do Centro de Estudos Galegos da Universidade do Minho. Colaboran nela outras entidades e instutucións, ademais da Secretaría Xeral de Política Lingüística, entre elas a formación musical Canto D'Aqui, a Câmara Municipal de Braga, as juntas de frêguesia de Nogueiró e Temões, o Concello de Santiago e a Fundación Rosalía de Castro, co obxectivo de irmandar as dúas beiras do Miño a través da música, da poesía e da palabra.

Amplíase a colaboración institucional

“Por primeira vez, este ano as actividades da 4ª Semana Cultural celebraranse, ademais de na cidade portuguesa de Braga, en Padrón e en Santiago. Na casa de Rosalía de Castro situada en Padrón celebrarase a inauguración cun concerto de Canto D'Aqui e Iria Estévez. Na capital de Galicia terá lugar a clausura cun concerto de Canto D'Aqui, Uxía e a Banda Municipal de Santiago de Compostela”, destacou o secretario xeral, quen recordou que a iniciativa “enmárcase nas accións de desenvolvemento da Lei 1/2014 para o aproveitamento da lingua portuguesa e vínculos coa lusofonía, coa que a Xunta de Galicia promove as relacións cos países de fala portuguesa”.

Acompañárono na rolda de prensa Carlos Beiró, secretario da Fundación Rosalía de Castro; Jaime Torres e Carlos Moutinho, integrantes do grupo portugués Canto D'Aqui (Braga); Lourdes Batán, subdirectora xeral de Política Lingüística; Branca Novoneyra, concelleira compostelá de Acción Cultural; e Casiano Mouriño, director da Banda Municipal de Santiago.

Ampla presenza na semana da Convergências

A Secretaría Xeral de Política Lingüística colabora nesta 4ª Semana Cultural Convergências Portugal-Galiza, que se celebrará en Braga do 18 ao 25 de febreiro, coincidindo coa semana do Día de Rosalía de Castro.

En representación de Galicia, acudirán en diferentes xornadas, entroutros, Uxía, Xabier Díaz, Eduardo Maragoto e a Escola Municipal de Artes Escénicas da Estrada Tequexetéldere, así como o escritor e presidente da Fundación Rosalía de Castro, Anxo Angueira. En representación do país veciño farano, entroutros, Canto D'Aqui, Ana Sofia Carvalheda, Sebastiâo Antunes, Oîma, Henrique Barreto Nunes e Joâo Afonso.

Unha semana chea de música, libros, tertulias, poesía e teatro

A semana cultural abrirase o vindeiro domingo 18 de febreiro co xa citado concerto na sede da Fundación Rosalía de Castro en Padrón, a cargo de Canto D'Aqui e Iria Estévez. Do martes 20 ao xoves 22 as actividades daranse cita en Braga, coa presentación do libro Galegos no Minho. 20 anos do Centro de Estudos na Universidade do Minho; unha tertulia con Sebastiâo Antunes e Xabier Díaz; un concerto de Oìma e Daniel Pereira; outra tertulia con Anxo Angueira, Eduardo Maragoto e Jose Manuel Mendes.

O xoves 23 as citas serán, simultaneamente, en Braga e en Santiago, con cadanseu tributo a José Afonso, na Casa das Crechas e no Theatro Circo, con Daniel Pereira e Uxía, respectivamente. O Día de Rosalía, 24 de febreiro, Braga acollerá a inauguración da Praceta Rosalía de Castro e o espectáculo “Voa” -adaptación da obra O espantallo amigo, de Xosé Neira Vilas, da man dos estradenses Tequexetéldere. O domingo 25 o Teatro Principal compostelán acollerá o concerto de peche desta semana cultural, no que participarán Uxía, a Banda Municipal e Canto D'Aqui.

Lingua galega Secretaría Xeral de Política Lingüística
Categorías: Novas Xunta

Premios para o desenvolvemento de proxectos de innovación tecnolóxica ou científica e proxectos de innovación didáctica no ámbito da Formación Profesional. Relación de proxectos admitidos e excluídos

Xov, 15/02/2018 - 11:42
Idioma Gallego Publicada a listaxe de proxectos de innovación presentados á convocatoria da Resolución do 4 de decembro de 2017 da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa pola que se convocan premios para o desenvolvemento de proxectos de innovación tecnolóxica ou científica e proxectos de innovación didáctica no ámbito da Formación Profesional en centros públicos dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.

O prazo de presentación da documentación requirida remata o 26 de febreiro de 2018.

Tema:  Premios autonómicos Ensinanza:  Formación Profesional inicial Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Orientación Profesional e Relación con Empresas Colectivo:  Profesorado Centros
Categorías: Novas Xunta

Aberto o prazo para optar aos Premios extraordinarios de Formación Profesional de grao superior

Xov, 15/02/2018 - 10:10
Resumo:  Educación convoca cada ano estes galardóns, que teñen como obxectivo recoñecer os méritos excepcionais baseados no esforzo e no traballo do alumnado que cursou cun excelente resultado académico estudos de FP de grao superior en Galicia Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria acaba de convocar os Premios extraordinarios de Formación Profesional de grao superior correspondentes ao curso 2016/17.

Tal como publica hoxe o Diario Oficial de Galicia ( dispoñible no enlace https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2018/20180215/AnuncioG0164-080218-0005_gl.html), o prazo de presentación de solicitudes para optar a ditos galardóns estará aberto desde mañá ata o día 15 de marzo. As solicitudes presentaranse preferiblemente por vía electrónica (https.//sede.xunta.gal), aínda que tamén se poderá realizar presencialmente en calquera dos lugares e rexistros legalmente establecidos para tal fin.

En total  convócanse ata 23 premios extraordinarios, un por cada familia de formación profesional de grao superior implantada en Galicia; e poderán optar a ditos premios aqueles estudantes que teñan cursado estudos de FP de grao superior no curso 2016/17 nalgún centro educativo da comunidade autónoma (ben modalidade presencial u modalidade a distancia) e telos rematado no ano 2017; así como ter obtido unha cualificación final do ciclo formativo igual ou superior a 8,5 puntos; entre outros.

O obxectivo destes galardóns é recoñecer publicamente os méritos excepcionais baseados no esforzo e no traballo do alumnado que cursou cun excelente resultado académico estudos de formación profesional de grao superior en Galicia e enmárcanse dentro das diferentes accións que leva a cabo a Consellería para a posta en valor e fomento da excelencia dentro do sistema educativo galego.

A dotación orzamentaria para estes premios é de 19.550 euros que se distribuirán entre os galardoados na mesma contía, de 850 € por alumno. Ademais da correspondente dotación económica, a obtención destes premios dálle dereito ao alumnado a concorrer, logo de inscrición, ao correspondente premio nacional de formación profesional de grao superior

Premios autonómicos Formación Profesional inicial Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Subdirección Xeral de Inspección, Avaliación e Calidade do Sistema Educativo Alumnado Centros
Categorías: Novas Xunta

Convocados os premios extraordinarios de formación profesional de grao superior correspondentes ao curso 2016/2017

Xov, 15/02/2018 - 09:03
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 6 de febreiro de 2018 pola que se convocan os premios extraordinarios de formación profesional de grao superior da Comunidade Autónoma de Galicia correspondentes ao curso 2016/17.

  • O prazo de presentación de solicitudes será dun mes a partir do día seguinte ao da publicación desta orde no Diario Oficial de Galicia.
Ficheiro:  Orde do 6 de febreiro de 2018 (DOG) Extracto da Orde do 6 de febreiro de 2018 (DOG) Servizo relacionado:  Premios FP Tema:  Premios autonómicos Ensinanza:  Formación Profesional inicial Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Servizo de Avaliación e Calidade do Sistema Educativo Colectivo:  Alumnado Centros Sección:  Boletín Portada de boletín
Categorías: Novas Xunta

Convocadas probas para a obtención de determinados carnés profesionais e habilitacións profesionais no ano 2018

Xov, 15/02/2018 - 08:55
Idioma Gallego

Publicado a Orde do 1 de febreiro de 2018 pola que se convocan probas para a obtención de determinados carnés profesionais e habilitacións profesionais no ano 2018.

Tema:  Información xeral Normativa en tramitación Ensinanza:  Formación Profesional inicial Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional Colectivo:  Alumnado Centros Empresas
Categorías: Novas Xunta

Román Rodríguez sinala o galego como unha lingua con historia e futuro

Mér, 14/02/2018 - 18:50
Idioma Gallego Resumo:  O conselleiro de Cultura e Educación presidiu esta tarde a entrega dos premios do certame 'Lingua de namorar', que se entregaron no Museo do Mar de Galicia, onde se expón o Pergamiño Vindel

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez; presidiu esta tarde a entrega de premios do certame de dinamización lingüística Lingua de namorar, que convocan conxuntamente o seu departamento e a Consellería de Política Social, e que se entregaron no Museo do Mar de Galicia, a carón do Pergamiño Vindel. No acto participaron, ademais do conselleiro, a directora xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado, Cecilia Vázquez; o secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García; o delegado da Xunta en Vigo, Ignacio López-Chaves; e a escritora galega Rosalía Fernández Rial como condutora.

Durante a súa intervención Román Rodríguez salientou a importancia de manter o galego como unha lingua dos afectos e das relacións persoais, de visibilizala “como o que sempre foi, a lingua do pobo de Galicia”, ao tempo que se avanza na súa presenza nos espazos formais, como a Administración.

O conselleiro explicou que as cantigas do Pergamiño Vindel xa expresaban o amor en galego, tal e como o fixeron tamén os participantes neste certame Lingua de namorar, demostrando que a lingua propia de Galicia non só ten historia senón que tamén ten futuro; “unha lingua de pergamiños, pero tamén de whatsapps”. Neste sentido, o titular do departamento educativo da Xunta lembrou que se está traballando na elaboración do Plan de dinamización da lingua galega entre a mocidade, que dará unidade e coherencia ás iniciativas que se veñen desenvolvendo nos últimos anos neste eido e que se sumarán a outras novas co obxectivo permanente de promover e normalizar o galego entre a xente nova.

Éxito de convocatoria

Cómpre salientar que o certame foi un éxito, xa que dobrou considerablemente a participación da mocidade con respecto a todos os anos anteriores e chegou aos 1509 mozos e mozas. 704 concorreron ao concurso coas súas declaracións de amor en galego, 488 na categoría A (de 14 a 19 anos) e 216 na categoría B (de 20 a 35 anos); 805 en total, votaron as súas favoritas.

De entre as 50 máis votadas en cada categoría, resultaron gañadoras do primeiro premio na categoría A, Nee Barros (Marín), pola mensaxe Muiñeira; do segundo Ania Ferreira (Vigo), pola mensaxe Tes lume? e do terceiro Uxía Martínez (Vigo), pola mensaxe Amor adiantado. Na categoría B fixérono do primeiro premio Teresa Pérez (Lousame), pola mensaxe Infinito; do segundo Aitana Iglesias (Narón), pola mensaxe Fagamos melodía e do terceiro Iria Carreira (Arzúa), pola mensaxe Terroristas.

As gañadoras recibirán como premios un Hoveboard Nilox, unha cámara Fuji instantánea mini 9, un auricular Panasonic Diadema,  unha smart TV Panasonic 32”, un smartphone Wiko 5” e unha cámara deportiva Mini Wifi 2”, respectivamente, acompañados de cadansúa reprodución do Pergamiño Vindel, conmemorativa da súa estadía en Vigo en 2017 e 2018 e mais un diploma acreditativo. Toda a información e textos gañadores no enlace web http://www.lingua.gal/o-galego/promovelo/rede-de-dinamizacion-linguistic....

Lingua galega Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Secretaría Xeral de Política Lingüística
Categorías: Novas Xunta

Proxecto de Orde pola que se convoca procedemento de acceso ao corpo de Catedráticos de Música e Artes Escénicas, nas especialidades vinculadas ás ensinanzas superiores de música

Mér, 14/02/2018 - 15:07
Idioma Gallego

Faise público o Proxecto de Orde do ** de ******** de 2018, da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, pola que se convoca procedemento de acceso ao corpo de Catedráticos de Música e Artes Escénicas, nas especialidades vinculadas ás ensinanzas superiores de música

Ficheiro:  Proxecto de Orde do ** de ******** de 2018 Tema:  Normativa Normativa en tramitación Ensinanza:  Ensinanzas superiores de música Departamento:  Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Recursos Humanos Colectivo:  Profesorado
Categorías: Novas Xunta

Educacion colabora coa Asociación ANEDIA para mellorar a atención ao alumnado con diabetes

Mér, 14/02/2018 - 11:30
Resumo:  Os profesionais da Asociación de nenos e nenas con diabetes de Galicia poñerán os seus coñecementos a disposición dunha mellor e máis específica formación do profesorado; e tamén poderán colaborar cos centros escolares que o desexen Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria vai colaborar coa Asociación de nenos e nenas con diabetes de Galicia (ANEDIA) co fin de mellorar a atención ao alumnado con esta problemática. O conselleiro Román Rodríguez e maila presidenta de ANEDIA, Ana Isabel Pérez, ratificaron hoxe o acordo que inclúe unha serie de actuacións específicas que permitan un maior e mellor coñecemento desta enfermidade e, deste xeito, unha mellor atención no ámbito escolar aos rapaces que a padecen.

Deste xeito, a Consellería comprométese a promover a formación permanente do profesorado neste eido, tanto no que atinxe ao coñecemento da diabetes así como á promoción de hábitos de vida saudable, cuestión para a cal contará co apoio dos profesionais de ANEDIA, que tamén poderán colaborar directamente cos propios centros escolares. As distintas actividades incluirán así mesmo campañas de sensibilización e difusión de materiais e documentos que permitan un maior coñecemento das circunstancias específicas asociadas á diabetes.

Este acordo forma parte dunha das liñas estratéxicas da Consellería, que é a de traballar da man de diversas entidades e asociacións especializadas na atención a colectivos con necesidades educativas específicas para deseñar unha acción educativa integral ás súas peculiaridades e, deste xeito, avanzar nun sistema educativo máis inclusivo, que dea unha resposta acaída á diversidade do alumnado.

Cómpre lembrar que -no marco da Estratexia Galega de Convivencia Escolar 2015-2020- a Consellería puxo en marcha o protocolo de ‘Atención en urxencias sanitarias e atención educativa ao alumnado con enfermidade crónica’, o cal incorpora unha addenda específica de atención ao alumnado con diabetes que está a disposición de toda a comunidade educativa.

O convenio de hoxe, coa implicación do persoal especialista de ANEDIA e a posta á disposición dos seus coñecementos,  vén a reforzar este documento deseñado como guía  sobre esta doenza e que inclúe os seus diferentes tipos, os casos de hiperglicemia e hipoglicemia e os seus síntomas, ou orientacións ao profesorado á hora de atender ao alumnado con diabetes, entre outra moita información.

Convivencia Ensinanzas de réxime xeral Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Entidades autonómicas Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: Novas Xunta

Anuncio do sorteo público anual das letras de prioridade para resolver os empates no procedemento de admisión de alumnado para o curso 2018/2019

Lun, 12/02/2018 - 09:50
Idioma Gallego

Xúntase anuncio asinado correspondente a convocatoria do sorteo anual de letras de prioridade no procedemento de admisión 2018/2019.

Día: 27 de febreiro do 2018
Hora: 10:30 h
Lugar: Sala de Xuntas B da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. Edificio Administrativo de San Caetano, 1º andar. Santiago de Compostela

Ficheiro:  Orde do 25 de xaneiro de 2017: Admisión de alumnado en centros docentes sustentados con fondos públicos (DOG) Anexo I Anexo II Anuncio do sorteo público anual das letras de prioridade para resolver os empates Tema:  Escolarización Ensinanza:  Educación infantil Educación primaria Educación secundaria obrigatoria Bacharelato Departamento:  Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Centros Colectivo:  Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: Novas Xunta

Educación abre o prazo para que os centros educativos galegos soliciten participar no proxecto de innovación educativa eduMOTIVAcon

Ven, 09/02/2018 - 12:00
Resumo:  Coa iniciativa, 19 persoeiros de recoñecido prestixio nas súas áreas profesionais fomentan no alumnado valores como a motivación, o esforzo, a curiosidade, o pensamento crítico e o traballo en equipo Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria vén de publicar no portal educativo (http://www.edu.xunta.gal/portal/) a convocatoria para que os centros soliciten participar na segunda edición do proxecto de innovación educativa EduMotivaCon, a través do que 19 persoeiros  de recoñecido prestixio e relevancia na sociedade galega e que destacan en diferentes campos profesionais. Estes profesionais ofrecen aos centros educativos diferentes iniciativas co obxectivo de fomentar no alumnado valores como a motivación, o esforzo, a curiosidade, o pensamento crítico e o traballo en equipo. Este proxecto desenvolverase entre febreiro e xuño de 2018, a través das diferentes actividades sobre distintas temáticas nas que son profesionais especialistas.

Poderán solicitar a súa participación neste proxecto os centros sostidos con fondos públicos, para o que deberán cubrir o formulario dispoñible no web do proxecto, http://www.edumotiva.gal, que estará dispoñible ata o 28 de febreiro. Os centros poderán escoller o persoeiro no que teña interese, en función das actividades que mellor se adapten ao seu contexto.

En total este ano haberá catro mentores novos, a doutora en Medicina e directora do CINBIO, África González; a empresaria do audiovisual Emma Lustres; a gaiteira Susana Seivane; e a empresaria e xerente na  consultoría de Ponle cara al Turismo, Sandra Touza; que se sumarán aos 15 que repiten experiencia por segundo ano consecutivo, nomeadamente os científicos e divulgadores Ángel Carracedo, Senén Barro e Jorge Mira; os xornalistas Luis Fraga e Kiko Novoa; a xornalista e presidenta de Executivas de Galicia, Carla Reyes Uschinsky; o músico Roi Casal; a médica Carmen Vidal; o adestrador do Rio Natura Monbus Obradoiro, Moncho Fernández; o escultor Manolo Paz; o publicista Miguel Conde; o cociñeiro Pepe Solla; o catedrático de Historia Contemporánea da Universidade de Santiago de Compostela, Ramón Villares; o actor Manuel Manquiña; e a conselleira delegada de DomusVi, Josefina Fernández Miguélez.

Balance da experiencia piloto

A primeira experiencia deste tipo, que se puxo en marcha a finais do curso pasado, aglutinou unha importante demanda por parte de todos os centros educativos participantes (desde infantil, primaria e secundaria, ata centros de formación musical e centros de educación especial, entre outros), o que fai que a Consellería siga implementando o programa neste curso coa incorporación de novos mentores co obxectivo de poder alcanzar un maior número de centros escolares.

No curso pasado realizáronse un total de 41 actividades de mentoring en distintos formatos (charlas, obradoiros, visitas, seminarios de debate) para un total de 2500 alumnos de 37 centros educativos, a meirande parte dos cales foron Centros de Educación Infantil e Primaria (CEIPs), e Institutos de Educación Secundaria (IES).

Plans e actuacións en innovación educativa Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: Novas Xunta

Convocatoria eduMOTIVAcon 17/18

Ven, 09/02/2018 - 11:50
Idioma Gallego

Este programa educativo ten como obxectivo ofrecer aos centros de ensino non universitario galegos experiencias de diferentes persoeiros de recoñecido prestixio e relevancia na sociedade galega e que destacan en diferentes campos profesionais, para así fomentar no alumnado valores como a motivación, o esforzo, a curiosidade,  o pensamento crítico e o traballo en equipo.

Trátase de fortalecer os procesos de ensino e aprendizaxe que os docentes desenvolven nas aulas a través das distintas disciplinas curriculares ou proxectos nos que traballan co alumnado, con achegas que os complementen mediante charlas, obradoiros ou visitas que cada persoeiro propón.

Plataforma web

Este proxecto dispón dunha plataforma web para dar soporte a toda a información, as experiencias dispoñibles, as que se desenvolven nos centros, as solicitudes e a participación nas redes sociais.

Toda a información desta iniciativa atópase na ligazón: http://www.edumotiva.gal

Destinatarios: Centros docentes de ensino non universitario públicos e concertados

Prazo de solicitude: ata o 28 de febreiro de 2018.

Procedemento:

Na web do proxecto en experiencias dispoñibles, escóllese o persoeiro no que se teña interese en solicitar a súa colaboración, o responsable do equipo directivo cubre o formulario cos datos do centro docente, escolle a actividade ou actividades que mellor se adapten ao seu contexto , contextualiza a petición e  lle da a enviar.

Valóranse as solicitudes recibidas e organízase a viabilidade delas con cada persoeiro que participa no proxecto, para así iniciar o traballo no centro educativo.

Cada centro docente no que se desenvolva unha experiencia comprométese a facer difusión dela nalgún medio dixital (web do centro, blog de proxecto, revista dixital, difusión nos medios…)  e enviar a publicación ao enderezo electrónico  edumotiva@edu.xunta.es.

Para calquera dúbida:

Tema:  Plans e actuacións en innovación educativa Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Departamento:  Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Profesorado Alumnado Familias Centros Sección:  Boletín Portada de boletín Innovación
Categorías: Novas Xunta

A Consellería de Educación e Telefónica Educación Digital implantarán o programa Creando Código nos centros de ensino de Galicia

Xov, 08/02/2018 - 13:55
Resumo:  O conselleiro e a responsable desta entidade asinaron hoxe un convenio de colaboración para a posta en marcha desta iniciativa Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez; e Carolina Jeux, CEO de Telefónica Educación Digital; asinaron hoxe un convenio de colaboración para a posta en marcha nos centros educativos galegos do programa Creando Código, co que se procura afondar nas competencias dixitais STEM (Ciencias, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemática) do alumnado de Infantil, Primaria e ESO. No acto estivo presente a directora de Telefónica en Galicia, Marta Menéndez.

A iniciativa leva consigo un programa de formación do profesorado, homologado polo departamento educativo da Xunta de Galicia, así como o acceso a ScolarTIC, un espazo social de aprendizaxe en aberto e gratuíto para a comunidade educativa iberoamericana impulsado por Telefónica Educación Digital.

O profesorado que desexe participar poderá inscribirse no portal educativo da Xunta de Galicia (http://www.edu.xunta.gal/portal/ ), que lle dará acceso a ScolarTIC (www.scolartic.com ).

Propostas didácticas

A iniciativa susténtase sobre a aprendizaxe baseada en proxectos e busca fomentar as competencias STEM de forma transversal en todo o currículo escolar a través dun plantexamento no que o alumnado se enfronta a un reto que require localizar, procesar información e pensamento computacional, crear algún tipo de produto tecnolóxico e presentar os resultados que dan resposta ao devandito desafío. Para iso, proporciónase as docentes un repositorio de proxectos e propostas didácticas curriculares listas para ser implementadas na aula, incluíndo as metas de comprensión e as preguntas condutoras, mención aos contidos curriculares que desenvolve, contidos en tecnoloxía, robótica ou programación, etc. Ademais, para facilitar a aplicación na aula, defínense as sesións de aprendizaxe necesarias coas pautas e actividades ou dinámicas que se deben realizar.

Creando Código presentará para a etapa de Infantil 18 propostas didácticas estruturadas en sesións que potencian o pensamento abstracto e computacional nas idades máis temperás, a través do xogo e traballando o coñecemento do medio, de si mesmo, as linguaxes e a autonomía persoal. Para Primaria deseñáronse 72 proxectos trimestrais que se desenvolven sobre os 6 cursos nas materias de Lingua Castelá e Literatura, Matemáticas, Ciencias da Natureza, Ciencias Sociais e Educación Artística. Pola súa banda, en ESO haberá 18 proxectos trimestrais e transversais para desenvolver nos tres primeiros cursos da etapa, que inciden sobre as materias de Bioloxía e Xeoloxía, Xeografía e Historia, Matemáticas, Música e Física e Química.

Formación para o docente

Para a súa implantación, Creando Código dispón dunha formación asociada aos proxectos que se compón de itinerarios formativos, cada un deles formado por cinco cursos de Programación, Robótica e Tecnoloxía que supoñen arredor de entre 90 e 110 horas de formación.

Ademais, os docentes poderán ampliar as súas competencias a través dos tutoriais e obradoiros que ofrece o espazo ScolarTIC, dirixido a que profesores, educadores e proxenitores podan formarse e informarse sobre as últimas tendencias educativas internacionais e que conta xa con máis de 400.000 usuarios. Neste espazo pódense atopar cursos en formato MOOC como Programando con Scratch, Iniciación á Robótica, etc.

EduDixital 2020

Esta colaboración con Telefónica Educación Digital enmárcase na Estratexia galega para a educación dixital 2020, Edudixital, que ten como obxectivos principais que todo o alumnado de ensino obrigatorio teña formación en robótica e programación no curso 2020/21  e romper coa fenda de xénero nos estudos STEM.

Nos últimos anos, a Consellería puxo en marcha accións específicas para promover as vocacións científico-tecnolóxicas entre o alumando. Deste xeito, desde o curso 2015/16 impulsouse un cambio curricular a través de novas materias de libre configuración como Robótica, Programación ou Identidade dixital. Asociado ás ditas materias, no 2016/17 repartíronse kits de robótica, programación e impresión 3D en todos os centros de secundaria. Tamén se estableceron marcos estables de colaboración con entidades e sociedade civil, e desenvolvéronse outras accións (como os propios Club de ciencia) que teñen como principal obxectivo estimular o espírito científico entre a mocidade.

Ademais, este curso 2017/18 a Consellería puxo en marcha a Semana STEM , na que participaron 300 alumnos/as –, introduciu os kits de Robótica en 112 centros de Primaria e estableceu un plan de formación específico en Robótica, Programación e Impresión 3D vinculado ás ensinanzas tecnolóxicas para, deste xeito, reforzar os coñecementos dos docentes nesta materia.

Plans e actuacións en innovación educativa Ensinanzas de réxime xeral Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Entidades autonómicas Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: Novas Xunta

O Centro Ramón Piñeiro presenta o volume 18 dos seus Cadernos de fraseoloxía galega

Xov, 08/02/2018 - 13:50
Idioma Gallego Resumo:  O secretario xeral de Política Lingüística e o coordinador científico dérono a coñecer hoxe pola mañá en rolda de prensa “A partir deste 18º volume, Cadernos de Fraseoloxía Galega entra definitivamente no grupo das revistas electrónicas, de acceso libre desde o momento da publicación dos seus novos números”, destaca Valentín García

O Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades (CRPIH), dependente da Secretaría Xeral de Política Lingüística, presentou hoxe pola mañá o volume 18 dos Cadernos de Fraseoloxía Galega, unha revista internacional sobre fraseoloxía galega que se edita no marco do proxecto de investigación homónimo dirixido pola profesora María Isabel González Rey.

O titular de Política Lingüística da Xunta destacou que se trata “dun volume que dá o paso cara o formato dixital, xa que, ata o de agora, podíanse consultar os números dixitalmente aos seis meses de publicárense en papel”. “A partir deste 18º volume, Cadernos de Fraseoloxía Galega entra definitivamente no grupo das revistas electrónicas, de acceso libre desde o momento da publicación dos seus novos números”, concluíu.

A canda el, participaron na presentación deste Cadernos de Fraseoloxía Galega 18 o coordinador científico do CRPIH, Manuel González González; a  directora do proxecto de investigación homónimo, Mª Isabel González Rey, e Xesús Ferro Ruibal, académico da lingua galega e colaborador no proxecto.

Traballos recollidos

O volume 18 mantén a mesma estrutura dos editados en papel e nel pódense ler un traballo sobre o kíkôngò (un idioma do grupo de linguas do Congo co que se aborda por primeira vez o estudo dunha lingua africana), da autoría de Dolors Català e Inocente Luntadila; outro sobre a viticultura no refraneiro galego, da man de Xesús Ferro Ruibal; un máis sobre os cinco refráns cataláns máis votados, feito por Joan Fontana i Tous; sobre unidades fraseolóxicas do portugués que teñen o bacallau como compoñente, de Ana Belén García Benito; e outro sobre fraseoloxismos da lingua alemá con compoñentes únicas, de Marek Laskowski. A estes séguenos dúas recadádivas, unha de Victoria Cerviño Ferrín, en relación coa fraseoloxía e paremioloxía de Sevil (Cuntis; que reúne 127 expresións) e outra de Manuel Anxo Martíns Seixo ligada á fraseoloxía do Cachafeiro (Forcarei; que reúne 542 unidades fraseolóxicas).

O volume conta ademais con cadansúa recensión de obras de Maria Conca e Josep Guia, Germán Conde Tarrío, Inmaculada Penadés, Mª Carmen Losada Aldrey, Alba Cid Fernández e Xurxo Fernández Carballido; así como de novas coas publicacións e congresos celebrados no ano 2016, 194 en total. Como novidade, ofrece a relación de teses e traballos de fin de grao e mestrado realizados arredor da fraseoloxía, testemuño de que que esta disciplina lingüística é cada vez máis importante nos estudos universitarios. Pecha o volume un balance que referencia a nómina dos 187 investigadores de 24 países que levan participando nos Cadernos de Fraseoloxía Galega desde o seu inicio.

Referente internacional de investigación fraseolóxica

Cadernos de Fraseoloxía Galega, revista internacional de investigación fraseolóxica, estuda a fraseoloxía e paremioloxía de calquera lingua do mundo e en calquera dos seus enfoques: estrutural, fraseográfico, tradutolóxico, comparativo e didáctico. Difúndese en Europa, América e África, recíbena todas as Universidades de España e Portugal, ademais de ser de acceso libre na Rede  desde o enderezo web http://www.cirp.gal/cfg.

Admítense orixinais en oito linguas europeas, aínda que a publicación final faise só en galego, porque esta revista naceu para estimular en Galicia a recolleita e investigación da fraseoloxía galega e universal, porque forma parte do proxecto de ecoloxía lingüística do CRPIH de Santiago de Compostela e porque xenerosamente a apoian os 187 fraseológos de 24 países diferentes que xa publicaron nela.

Ao longo dos seus 18 volumes, deu conta de 66.711 expresións galegas recollidas nas recadádivas: 11.702 locucións/colocacións, 1.702 fórmulas e 53.307 refráns. Todo un exemplo da vitalidade da fraseoloxía da lingua galega.

Lingua galega Secretaría Xeral de Política Lingüística
Categorías: Novas Xunta

As bibliotecas escolares galegas destacan nas estatisticas estatais

Xov, 08/02/2018 - 11:11
Resumo:  O director xeral de Centros e Recursos Humanos deu conta hoxe no Parlamento de Galicia da estratexia de impulso destes espazos que se está a desenvolver ao abeiro do Plan LÍA Idioma Gallego

O director xeral de Centros e Recursos Humanos da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, José Manuel Pinal; deu conta hoxe na Comisión 4º do Parlamento de Galicia da estratexia que se está a desenvolver desde o Goberno galego para o impulso das bibliotecas escolares a través do Plan LÍA  (Lectura, Información e Aprendizaxe) 2016/2020 de Bibliotecas Escolares, a folla de ruta da que se dotou a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria para continuar o seu traballo a prol das bibliotecas escolares e o fomento da lectura nos vindeiros anos.

O éxito das medidas postas en marcha a través xa da anterior fase do Plan (en funcionamento no período 2010/2015) queda reflectido, tal e como indicou o director xeral, na estatística sobre bibliotecas escolares que publicou o Ministerio de Cultura, Educación y Deporte no curso 2015/2016, que mostra resultados para Galicia superiores á media na meirande parte dos ítems. Deste xeito, Galicia destaca na porcentaxe de centros públicos que utilizan a súa biblioteca para o tratamento da información e a competencia dixital (o 65,5%), que ofertan formación específica para as persoas  usuarias (fano oito de cada dez centros públicos) , programan encontros literarios (o 80,7% dos centros), involucran directamente ás familias nas súas actividades, ou deseñan accións especificas de atención á diversidade, entre outras.

Centro creativo de aprendizaxes

Esta segunda fase do Plan ten como un dos seus obxectivos o de seguir dotando aos centros educativos de bibliotecas escolares útiles, estables, sustentables e acordes ás necesidades do século XXI, con diferentes liñas de acción e medidas concretas. A este respecto o director xeral incidiu en actuacións como o Programa de Mellora de Bibliotecas Escolares (PLAMBE), no que participan este curso 2017/18 un total de 646 centros  non universitarios sostidos con fondos públicos; un programa que no ano pasado tivo un investimento de 1.342.000 euros.

Dentro dos participantes no PLAMBE, seleccionáronse 12 centros con traxectoria de excelencia e, preferentemente, de concellos rurais, co obxectivo de que exploren as posibilidades de evolución do modelo de biblioteca escolar cara un centro creativo de aprendizaxes -aberto a toda a comunidade educativa mediante a introdución de novos espazos no modelo actual e dotando de novas funcionalidades os xa existentes-, cos que a Consellería se colabora con orientación, pautas e seguimento do traballo realizado, difundindo as boas prácticas.   

Bibliotecas inclusivas e solidarias

Outra das liñas prioritarias sinaladas polo director xeral foi a de facer das bibliotecas un espazo para a inclusión. Para iso, estanse a desenvolver varias actuacións coas que se pretende apoiar o desenvolvemento das bibliotecas escolares de centros públicos de educación especial ou  ordinarios que contan con unidades de educación especial, coa finalidade de que estas bibliotecas conten cos recursos necesarios para a atención do alumnado e ofrezan a todos oportunidades adaptadas pero enriquecedoras, para a adquisición e o reforzo de habilidades e competencias clave.

Entre elas, salientou un programa específico dirixido a 53 centros de educación especial con asignación extraordinaria para mellorar os recursos da súa biblioteca. De forma paralela, o profesorado recibe formación sobre a lectura adaptada, lectura fácil e outras posibilidades de aproveitamento dos recursos dunha biblioteca inclusiva.

Así mesmo, o director xeral explicou que tamén se está afondando no papel das bibliotecas escolares en prol da equidade, a igualdade de oportunidades e as actitudes solidarias. Neste sentido, o programa Bibliotecas Escolares Solidarias – realizado en colaboración coa Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado- agrupa varias iniciativas de voluntariado cultural relacionado coas bibliotecas e a lectura como a concesión do selo Biblioteca Escolar Solidaria, o recoñecemento de horas de voluntariado a alumnado de secundaria (Voluntariado na biblioteca escolar) ou o impulso ao voluntariado cultural ente alumnado de 5º e 6º de primaria que colabora na xestión e na dinamización da biblioteca escolar e noutra actividades relacionadas coa lectura compartida, dentro e fóra do centro (Voluntariado de lectura –A).

Outras iniciativas

José Manuel Pinal fixo un repaso por outros programas e liñas de actuación incluídos no Plan LÍA como os Clubs de Lectura,  o Concurso de Traballos por Proxectos, Radio na Biblio, Proxecto E-LBE ou os Escornabots; que son “observados con interese por outras comunidades autónomas e por especialistas do ámbito da lectura, das bibliotecas e da educación, como un exemplo de actuación nestas materias”.

No referido ao futuro máis inmediato, explicou que a segunda fase do Plan LÍA busca avanzar na consecución dunha biblioteca inclusiva, conseguir melloras significativas na comprensión, utilización e avaliación crítica de diferentes forma de información, facilitar ao profesorado recursos, servizos e oportunidades para renovar prácticas educativas, incorporación de metodoloxías activas e integración de metodoloxías emerxentes e, en definitiva, apoiar a adquisición de competencias clave do alumnado e contribuír a un maior logro académico, mellores resultados e actitudes de aprendizaxe e contribuír á construción dunha sociedade lectora. “A biblioteca escolar é unha oportunidade para exercitar as competencias intelectuais e emocionais, para convivir e construír cidadanía”, dixo o director xeral.

Plan LÍA Bibliotecas escolares Ensinanzas de réxime xeral Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Profesorado Centros
Categorías: Novas Xunta


by Dr. Radut