n/d

Feira solidaria do libro (29 nov - 1 dec)

Volve a nosa feira solidaria, que tanto éxito tivo nas anteriores edicións.

Aporta o teu gran de area:

a) doando libros novos ou de segunda man en bo estado, ou

b) comprando os libros á venda por un prezo simbólico.

A recollida de doazóns farase do 14 ao 25 de novembro do 2022, na conserxaría do centro.

A Feira solidaria celebrarase do martes 29 de novembro ao xoves 1 de decembro, na entrada do centro, en horario de 10:45 a 13:30 e de 17 a 20.

7th Mini saga contest

Mini saga contestHelp us choose the finalists of the 7th Mini Saga Contest by reading the 15 mini stories on this link and voting for your favourite mini saga here.

Public voting will be enabled until December 9th.

The jury, who will be composed of members from the teaching staff of the English department, will judge the 7 stories that receive the highest number of votes and award 3 prizes based on their originality and linguistic quality.

Winners will be announced on December 16th.

Visite à la bibliothèque

Cartel bibliotecaVisite découverte de la bibliothèque en quête d'indices pour des détectives en herbe.

Mardi 18 octobre 2022 à 10h40
Mardi 18 octobre 2022 à 19h10

6th Mini Saga Contest

Consurco mini-sagasCan you imagine a story in exactly 50 words?

Participate in the 6th edition of the Mini Saga Contest of the EOI de Santiago de Compostela!

Participation terms:

• To enter, you must be a B2.2. or a C-level student enrolled in the EOI of Santiago de Compostela (Vite) or its satellite schools.
  • Write your mini saga in exactly 50 words (plus a title up to 15 words).
  • Send your text to biblioteca.sar@eoisantiago.org no later than January 14th, 2022. Make sure you include your full name and the name of your group.

English Book Club 2nd Meeting

Book club SarOur second meeting will discuss Khaled Hosseini's third book, And The Mountains Echoed, an unforgettable novel about finding a lost piece of yourself in someone else.

Participation is limited to the first 18 students who sign up here.

Hope to see you on January 14th 2022 at 6:30pm at the school library (IES de Sar). Happy reading!

Subscríbete ao blog da biblioteca!

A pesar das restriccións, queremos seguir propoñéndoche lecturas e informarte das novidades que van chegando á nosa biblioteca. Non deixes de seguir a actualidade da nosa biblioteca e cóntanos que che parecen os libros que levas prestados. Invitámoste a participar!!!

Enredad@s coa lectura

Book club 2nd meeting

The Kite RunnerOur 2nd virtual meeting will discuss The Kite Runner, the first English-language fiction written about Afghanistan, by Khaled Hosseini, a former Afghan doctor who fled his native country in 1980, shortly after the outbreak of their civil war.

Participation is limited to the first 15 students who sign up. You can do it here. Once you've signed up, go to https://eduxunta.webex.com/meet/alosada and you will have access to our meeting room.

Our meeting will take place on Friday, January 22 2021 at 7:00pm. Save the date!

23 de abril: Día do Libro

Co gallo da celebración do Día do Libro o 23 de abril, dende o Equipo de biblioteca do centro queremos facervos chegar varias recomendacións de lectura que vos axuden a manter o contacto coas linguas e seguir ampliando as vosas competencias lingüísticas e culturais. Esperamos que estas lecturas tamén sirvan de entretenimento nestes duros días de confinamento.

Feliz Día do Libro!

ENGLISH               ESPAÑOL               FRANÇAIS               ITALIANO