Sar

Sección do Sar (Santiago de Compostela)

I.E.S. do Sar
Rúa Curros Enriquez, s/n
15702  Santiago de Compostela
(A Coruña)
Teléfono 881 867162

SING! A singing workshop in Sar

A singing workshop for A1, A2 and B1 students. Have fun and improve your English with Narci Rodríguez, a professional voice trainer and choir master!

Wednesday, December 19th 2018 at 19:30h Salón de Actos  (Sección IES de Sar)

Organized by the English Department.

Profesorado do departamento de inglés - Santiago (Sar)

Aquí pode consultar os grupos a cargo de cada profesor/a e os seus horarios de titorías, así como información de contacto.

Main Highlights of Santiago de Compostela – A Guided Tour in English

Come and join us to a fantastic tour around the Old City of Santiago!!! If you would like to know more about Santiago, you are welcome to come to this guided tour in English. It´s going to be a lot of fun!!

Quirky British Customs [Costumes raros británicos]

A talk for Basic 1 and Basic 2 students, courtesy of Oxford University Press.
Date: Wednesday, April 26, 2017
Time/Place:
Session 1 at 12:00 h in the Salón de Actos of Vite
Session 2 at 17:00 h in the Salón de Actos of Sar

Cultural and linguistic diversity of India: An Enigma

Discover this fascinating country and it’s multifaceted allure! In his talk, Anik Nandi (Bengal, India) will focus on the diversity of Indian culture, including its languages and festivals. He will also discuss key issues such as the perpetuation of women's role in Indian society, among others.

Thursday, December 1st at 18,30 h in the IES de Sar.

From Santiago de Compostela to the World: Postcrossing at EOI de Santiago-Sar

Descrición:

Postcrossing at EOI Santiago Sar é un proxecto de centro no que participan profesores e alumnos de todos os niveis en distintos tipos de tarefas. O obxectivo último do proxecto é INTERCAMBIAR TARXETAS POSTAIS EN INGLÉS con persoas de calquera punto do planeta empregando a dirección postal do centro e unha conta colectiva no sitio web Postcrossing.com.

Este intercambio difundirase na rede a través dun blog específico para o proxecto:

The British Sporting Boom

Michael Owen takes a lineoutWe play it, it’s on our TV in our living rooms and on social media on our phones. We see it in advertising and we talk about it in the pub. Sport is a way of life. But how did it come to this? In this talk we look at the origins and development of three very different British sports: football, rugby and cricket, their spread around the world and their growth in importance, with the problems this has caused.

Thursday November 12th 2015 at 6.30 p.m. Salón de Actos do IES de Sar.

Organized by the English Department.