Actividades culturais

Extra conversation classes

Speech bubblesNeed some extra speaking practice before the exams? Join one of these conversation classes with Eithne Keane in Vite or Olga Rodríguez-Walmisley in Sar!

Schedules in Vite                   Schedules in Sar

The Great Christmas Bake Off

Can you bake a delicious Christmas dessert? Enter our contest and you might win a prize! Come and taste different desserts, learn about Christmas traditions in the UK and sing carols with your classmates!

Thursday, 20th December 2018, from 18.30 to 19.30, in Room EOI 3. Departamento de Inglés (Sección Ordes)

Viaxe a Dublín - Marzo 2019

Xa temos plan para a viaxe a Dublín (Irlanda) do 2 ao 5 de marzo de 2019!

O prezo da viaxe ronda os 640 euros, e inclúe:
- Billetes de avión de ida e volta con Aer Lingus dende Santiago.
- Traslado ao hotel dende o aeroporto e viceversa.
- Estancia en réxime de aloxamento e almorzo (breakfast) nun hotel de 3 estrelas.
- Cuartos dobres ou triples.
- Póliza de Seguro de Asistencia e Responsabilidade Civil

Xuntanza informativa o luns 17 de decembro ás 17:30 no Salón de Actos da EOI en Vite.

Anno nuovo, libri nuovi: il gruppo di lettura in italiano riprende i suoi incontri.

Ti piace leggere in italiano? Vuoi conoscere la Napoli di un tempo con una delle saghe più gettonate degli ultimi anni? Oppure preferisci fare un salto nel Brasile dell’Ottocento seguendo le tracce di Sherlock Holmes? Allora vieni agli incontri di inizio anno del gruppo di lettura dei Segnalibri!

Ecco le proposte deil club dei Segnalibri per i primi mesi del 2019:

- Storia del nuovo cognome di Elena Ferrante. L’anno scorso abbiamo letto L’amica geniale e ne siamo rimasti ammaliati, quindi quest’anno accademico andiamo avanti e leggeremo la seconda parte della tetralogia.

SING! A singing workshop in Sar

A singing workshop for A1, A2 and B1 students. Have fun and improve your English with Narci Rodríguez, a professional voice trainer and choir master!

Wednesday, December 19th 2018 at 19:30h Salón de Actos  (Sección IES de Sar)

Organized by the English Department.

Workshop: Enjoying English learning

Strategies for your learning path. Bring your smartphone or tablet! In this workshop, we´ll share strategies that help the English language learner improve all skills. This is a hands-on session that will also focus on how apps and social media can make learning easier and more fun.

Wednesday 12th December 2018 at 19:30h

Actividades de Nadal 2018

Participa nos nosos concursos de Nadal!!! Consulta as bases e gaña premios!!! Dirixidos ao alumnado de todos os idiomas e niveis.

Consulta as bases do Concurso de doces.                                              Consulta as bases do Concurso de tarxetas.

Concurso de doces

Christmas Party in Ribeira

Christmas RibeiraGames, songs and lots of fun! Join us to celebrate Christmas! Get ready to sing and enter our food contest to try the most delicious desserts....be prepared to receive your first Christmas gift from Secret Santa! We will have wonderful games and much more......

Thursday 20th December 2018 from 17.30 to 21.00  (rooms 104 and 105)

Departamento inglés (Ribeira)

Charla sobre a evolución estética de Castelao con Paulo Porta

Pablo PortasCharla sobre a evolución estética de Castelao con Paulo Porta, doutor en Belas Artes, autor da tese “1937, Castelao e Souto en Valencia.”

O luns 10 de decembro de 2018 de 18:30 ás 20:00 no Salón de actos.