DESAFIO “NEWTON CAR” DO LABORATORIO DE FÍSICA E QUÍMICA

Alumnado de 1º Bacharelato. Curso 2021-22
Marcelino José Veiguela Fuentes

O proxecto « Newton Car challenge », impulsado pola NASA, é un desafío científico moi apropiado para 1º de Bacharelato. No IES Ribeira do Louro construimos varios prototipos, e os resultados foron moi bos, ademais de divertirnos todos aprendendo Física.

Un « Newton Car » consiste nun bloque de madeira rectangular equipado de tres parafusos que permiten manter estiradas unhas gomas elásticas coa axuda dun pequeno cordel.

O bloque de madeira colócase sobre unha serie de palliñas para bebidas de cartón. Un contrapeso colócase ao nivel da curvatura das gomas elásticas.

Cando cortamos ou queimamos o cordel que mantiña tensas as gomas, o contrapeso sae expulsado, poñendo en movemento ao bloque de madeira sobre as palliñas, de acordo o Principio de Acción-Reacción

Obxectivo : percorrer a distancia máis grande, é dicir, ter a velocidade de arranque do bloque máis elevada, o cal supón o control de varias variables.

Nos meses de febreiro e marzo do curso 2021-22, a aula de 1º BACH A e o Laboratorio de Física e Química do Instituto, convertéronse en pistas improvisadas onde o alumnado puxo a proba as súas competencias científicas e tecnolóxicas, a súa capacidade para decidir as mellores condicións experimentais e sobre todo a capacidade para superar dificultades que xurdiron durante este experimento de Física.

Ao final conseguiuse un dobre obxectivo: divertirse e amar un pouco máis a Física e ademais, pola outra banda, investigar as Leis da Dinámica de Newton e o Teorema de Conservación da Enerxía Mecánica e saber polas en práctica en moitos fenómenos da vida cotiá.

Neste curso 2022-23 o alumnado por grupos deseñará máis prototipos de Newton Car, investigará as mellores condicións experimentais para que percorra a máxima distancia sobre a pista improvisada de palliñas e escribirá novas aventuras neste espazo de superación de desafíos e de comprensión do mundo que nos rodea que é o Laboratorio de Física e Química