Lingua Galega

CORRELINGUA 2018

O alumnado de 1º ESO do IES Ribeira do Louro recibe o "Premio á animación" no Correlingua 2018 celebrado en Vigo

Lingua e Literatura Galega

DEPARTAMENTO DE LINGUA E LITERATURA GALEGA

Velaquí o profesorado do Departamento de Lingua Galega:

Raquel Castro Martínez

Sofía Davila Davila (Coordinadora do Equipo de Dinamización Lingüística)

Delio García Represas  (Coordinador do Departamento)

Raquel Rodríguez Parada

Beatriz Varandas González

María Paz Fernández Pereiro (neste ano, noutro centro de traballo)

Lexislación

Visita ao "Pergamiño Vindel"

O pasado 2 de marzo alumnado do noso centro visitou o "Pergamiño Vindel", onde se conservan as sete cantigas de amigo que Martín Codax escribiu a finais do século XIII. Esta xoia da literatura medieval galego-portuguesa mostrouse ata o 4 de marzo de 2018 no Museo do Mar en Vigo.

Pergameo Vindel

Preme sobre a foto para ver o álbum

Logo da visita ao museo, e desafiando o mal tempo climatolóxico, fixemos unha excursión en barco á illa de San Simón. Esta illa é un lugar emblemático da ría de Vigo, referente para poetas medievais e testigo dunha intensa historia: foi mosteiro, lazareto, cárcere e fogar para nenos orfos.

Como homenaxe aos artistas que se inspiraron na nosa ría recitamos cantigas medievais e cantamos a cantiga V do pergamiño.  Así mesmo, lemos un fragmento do "Lapis do carpinteiro" como lembranza do terrible pasado da illa.

Podes descargar o noso arranxo dende o arquivo adxunto

Ruada Rosaliana

Un ano máis o alumnado do IES Ribeira do Louro homenaxea a figura de Rosalía de Castro no 181 aniversario do seu nacemento. Baixo a dirección da profesora de Literatura Galega, Raquel Castro, os rapaces e rapazas do noso centro cantan os célebres poemas que Rosalía nos deixou en "Cantares Gallegos" (publicada en Vigo en 1863).

Preme na foto para ver o albúm

Aquí tedes unha pequena mostra do concerto que foi interpretado en diferentes lugares do noso entorno máis próximo: Centro de Día, CEIP A Ribeira, ACEESCA e supermercado FROIZ.

Visita do escritor Fran Alonso

O alumnado de 1º ESO do IES Ribeira do Louro tivo a sorte de contar coa presenza do escritor Fran Alonso, que falou do seu libro Contos nerviosos:

TORNEIROS CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO

A COMUNIDADE EDUCATIVA EN CONTRA DA VIOLENCIA DE XÉNERO

O ESCRITOR MANUEL NÚÑEZ SINGALA FÁLANOS DA SÚA NOVELA "CAMIÑOS NA AUGA"

O escritor Manuel Núñez Singala conversa co alumnado de 3º ESO sobre a súa novela "Camiños na auga"

De leria co escritor Manrique Fernández

Moi didáctica conferencia de Manrique Fernández no IES Ribeira do Louro (29 de marzo do 2016) na que nos falou da súa recente obra publicada, Tres feridas (editorial Belagua, 2015). O autor explica con gran claridade aspectos como a trama, a estrutura, os personaxes e a xénese creativa da novela. Ademais, dado que o grupo de teatro do noso instituto representou durante o curso pasado a súa peza dramática Floralba (Editorial Egasur S.L, 1999), o escritor achegounos algunha información sobre ela. A obra está baseada nunha fermosa lenda que ten como escenario o castelo do Sobroso e foi escrita como libreto dunha ópera do compositor Rogelio Groba.

ESCRITORES GALEGOS NO IES RIBEIRA DO LOURO: FRANCISCO CASTRO

Extraordinaria conferencia do escritor Francisco Castro no IES Ribeira do Louro, na que, a partir dos seus libros Chamádeme Simbad e Un bosque cheo de faias, aborda con gran claridade temas como o alzhéimer, o racismo, a aporofobia, a violencia de xénero ou a defensa da lingua galega. O acto foi organizado polo Equipo da Bilioteca do centro e os seus clubes de lectura, no día 11 de xaneiro do 2016, Día do Usuario das Bibliotecas, e contou coa colaboración do Equipo de Dinamización Lingüística e mais da Editorial Galaxia.

POEMAS E OUTROS TEXTOS PARA CONMEMORAR O DÍA DA PAZ (30 DE XANEIRO DO 2016)

Conmemoración do Día da Paz no IES Ribeira do Louro con poemas e outros textos creados polo propio alumnado do centro.