Lingua Galega

Lingua e Literatura Galega

DEPARTAMENTO DE LINGUA E LITERATURA GALEGA

Velaquí o profesorado do Departamento de Lingua Galega:

Raquel Castro Martínez

Delio García Represas  (Coordinador do Departamento)

Raquel Rodríguez Parada (Coordinadora do Equipo de Dinamización Lingüística)

María Paz Fernández Pereiro (neste ano, noutro centro de traballo)

Lexislación

POEMAS E OUTROS TEXTOS PARA CONMEMORAR O DÍA DA PAZ (30 DE XANEIRO DO 2016)

Conmemoración do Día da Paz no IES Ribeira do Louro con poemas e outros textos creados polo propio alumnado do centro.

O ENTROIDO TRADICIONAL EN GALICIA

Magnífica conferencia da profesora do IES Ribeira do Louro, Lidia Blanco Cerradelo, doutora en Dirección e Planificación do Turismo pola Universidade de Vigo, sobre o entroido tradicional en Galicia, e máis concretamente, o de Xinzo de Limia. A charla tivo lugar no salón de actos do centro no día 3 de febreiro do 2016

Visita do escritor Fran Alonso

O alumnado de 1º ESO do IES Ribeira do Louro tivo a sorte de contar coa presenza do escritor Fran Alonso, que falou do seu libro Contos nerviosos:

TORNEIROS CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO

A COMUNIDADE EDUCATIVA EN CONTRA DA VIOLENCIA DE XÉNERO

O ESCRITOR MANUEL NÚÑEZ SINGALA FÁLANOS DA SÚA NOVELA "CAMIÑOS NA AUGA"

O escritor Manuel Núñez Singala conversa co alumnado de 3º ESO sobre a súa novela "Camiños na auga"

De leria co escritor Manrique Fernández

Moi didáctica conferencia de Manrique Fernández no IES Ribeira do Louro (29 de marzo do 2016) na que nos falou da súa recente obra publicada, Tres feridas (editorial Belagua, 2015). O autor explica con gran claridade aspectos como a trama, a estrutura, os personaxes e a xénese creativa da novela. Ademais, dado que o grupo de teatro do noso instituto representou durante o curso pasado a súa peza dramática Floralba (Editorial Egasur S.L, 1999), o escritor achegounos algunha información sobre ela. A obra está baseada nunha fermosa lenda que ten como escenario o castelo do Sobroso e foi escrita como libreto dunha ópera do compositor Rogelio Groba.

ESCRITORES GALEGOS NO IES RIBEIRA DO LOURO: FRANCISCO CASTRO

Extraordinaria conferencia do escritor Francisco Castro no IES Ribeira do Louro, na que, a partir dos seus libros Chamádeme Simbad e Un bosque cheo de faias, aborda con gran claridade temas como o alzhéimer, o racismo, a aporofobia, a violencia de xénero ou a defensa da lingua galega. O acto foi organizado polo Equipo da Bilioteca do centro e os seus clubes de lectura, no día 11 de xaneiro do 2016, Día do Usuario das Bibliotecas, e contou coa colaboración do Equipo de Dinamización Lingüística e mais da Editorial Galaxia.

PROGRAMACIÓNS DIDÁCTICAS

Nos arquivos adxuntos tedes as diferentes programacións didácticas:

WEBQUEST GALICIA COMO TAREFA SOBRE VALENTÍN PAZ ANDRADE

WEBQUEST  Galicia como tarefa sobre Valentín Paz Andrade, autor homenaxeado na Letras 2012.

Esta webquest non sería posible sen a axuda inestimable dos recursos que comparten outros centros de ensino, nomeadamente o LIM sobre Paz Andrade, elaborado polo CEIP Condesa de Fenosa do Barco de Valdeorras.