Proxecto de Pedagoxía

As alumnas de 3o de Pedagoxía da USC tivemos o pracer de colaborar co CPI Eusebio Lourenzo Baleirón para desenvolver un proxecto educativo elaborado por nós mesmas dende a materia de Técnicas de Educación e Formación en Grupo, enfocado ao grupo de 4o da ESO. A temática na que se basea dito proxecto é “A fin da etapa ou fin do ciclo”, pois é alumnado que logo de moitos anos compartindo clase deben tomar rumbos diferentes.

Primeiramente acudimos o día 26 de abril para facer unha análise de necesidades. Realizámoslle unha enquisa á titora do curso (Susana) e ao xefe de estudos (Xiao). Ademais, o alumnado respostou un cuestionario de forma anónima e unhas

preguntas para un sociograma. Log o de tratar os datos obtidos en profundidade deseñamos a técnica máis idónea para o grupo e acudimos o venres seguinte para a súa implementación (3 de maio). Neste día leváronse a cabo tres dinámicas. A primeira delas consistía en pegar un folio nas costas e que cada compañeiro/a lle escribise algo positivo a todas as persoas da aula. Posteriormente, cada quen sacaría o folio da espalda e podería ler detidamente o que cada compañeiro/a lles puxo e compartir sensacións sobre a dinámica. Logo, colocáronse doce cadeiras en círculo que actuarían como mesa. Os estudantes sentáronse no chan diante de cadansúa cadeira co seu respectivo folio enriba. Con isto, cada un tería 15 segundos para comezar un debuxo que iría rotando ao compañeiro/a da dereita ata pasar por toda a clase, de tal xeito que cada persoa tivsese o debuxo que el/ela comezou e que foi rematado polo resto de compañeiros/as.

Finalmente, tras a realización desta dinámica tivo lugar un fondo debate sobre diversas cuestións tales como: o conflito e os seus condicionantes, as emocións, as diferentes perspectivas e roles dentro do grupo, etc.

Pola nosa banda comentar que estamos profundamente satisfeitas cos resultados. O alumnado atopouse moi colaborativo e fixo aportes moi interesantes que evitaron o estancamento ou aburrimento. Especialmente para nós era moi importante que eles

tivesen voz, pois sabemos que Susana conversa moito con eles/as e era un aspecto que non queriamos perder. En sensacións xerais, semella que o alumnado quedou contento tras a realización da nosa proposta e que non lles disgustou malia eles mesmos comentar que “é raro falar así tan abertamente en grupo”.

Aquí podedes ver todas as fotos da actividade.

Visita a Lousame

O alumnado da materia Proxecto Competencial de 1º, 2º e 3º de ESO, seguindo o proxecto de centro QUE ANIMALADA, realizou unha visita programada ao museo da mina de San Fins e ás ruínas das papeleiras de Fontán e Brandia no concello de Lousame. Alí, nas dependencias da sala de compresores e talleres escoitaron parte da historia da extracción de estaño e wolframio da mina. Xunto ao paraxe natural entre ríos e montes foron pola senda da primeira e máis antiga empresa papeleira galega.

Aquí podedes ver todas as fotos

Saída primeiro e segundo de ESO

O día 12 de marzo o alumnado de 2º e 1º de ESO estiveron en Compostela. Parte dos alumnos foron ver o MUSEO DE HISTORIA NATURAL coa profesora de Bioloxía, e outros asistiron á representación teatral de LE MALADE IMAGINAIRE de Molière. Despois da actividade deron un pequeno paseo por Santiago de Compostela.

Saída a Santiago de Compostela

O martes día 12 de marzo, o alumnado de 2º e 1º de ESO estiveron en Compostela facendo unha saída didáctica. Uns foron ver o MUSEO DE HISTORIA NATURAL para a materia de Bioloxía,  e outros asistiron á representación teatral de LE MALADE IMAGINAIRE de Molière, organizada polo departamento de Francés.

Despois das actividades demos un pequeno paseo por Santiago de Compostela.

Aquí tedes todas as fotos.

8 de marzo. Día da muller traballadora

Este 8 de marzo foi ben chulo no Eusebio. Tivemos a sorte de contar coa visita de dúas mulleres traballadoras, profesionais vinculadas ao mundo animal do noso Proxecto Interdisciplinar, aínda que en facetas moi diferentes, á vez que complementarias e necesarias. Mar, gandeira, e Ana, inspectora veterinaria, amosáronnos, de maneira ben didáctica e ilustrativa, xenerosa, o seu día a día nos seus respectivos oficios.

Aquí tedes a ligazón ao Facebook con todas as fotos

Dia de Rosalía

O dia de Rosalía foi toda unha festa. Traballamos os animais nos poemas de Rosalia. Aqui tendes un vídeo que resume os recitados do alumnado:

Nesta Ligazón podedes ver mais vídeos e fotos

Entroido 2024

O pasado venres 16 de febreiro celebramos o Entroido deste ano coa colaboración das familias na preparación de productos típicos (filloas, orellas...) e no acompañamento durante a celebración. Este ano o motivo dos traxes estivo en consonancia co tema do proxecto de centro: Que animalada''!

Nestas ligazóns podedes ver as fotos e vídeos da celebración.

Ligazón 1

Ligazón 2

Ligazón 3

Ligazón 4

Plantación de frondosas

O Alumnado do CPIP Eusebio Lorenzo Baleirón axudou a reforestar unha zona de monte devastada polos incendios.

Podes ver a noticia completa na reportaxe do xornal, e aquí unha ligazón ás fotos

Pre-estrea do Festival de Nadal

O mércores 20 de decembro o alumnado de E. Primaria estreou o Festival de Nadal

coa asistencia dun público moi especial: @s usuari@s do Centro de Día.

Teatro, música e baile acompañáronnos ao longo desta función. Ao remate tivemos

uns minutos de intercambio de pareceres nos que tamén recibimos aos nenos e nenas

de primeiro da ESO que viñeron saudar aos amigos do curso pasado.

NESTA LIGAZÓN podedes ver mais fotos e vídeos do acto.

Festival de Nadal 2023

E así foi o festival de Nadal deste curso 2023/24, que compartillamos co CRA.

NESTA LIGAZÓN podedes ver todos os vídeos e fotos das actuacións.

Que teñades unhas boas festas e un feliz 2024.