21 DCG+

21 de febreiro. Día da Lingua Materna

Ilustración baseada nunha campaña de defensa do gaélico irlandés Sábháil Ár dTeanga (Salva a nosa lingua) que recolle un graffiti de Bansky.

A derradeira persoa que falou galego:
Serás ti? Será alguén a quen coñezas?

O 21 de febreiro é o Día da lingua materna, proclamado pola Unesco hai 16 anos para reivindicar a diversidade lingüística e o dereito á lingua propia. Escolleuse a data por coincidir co día en que unha multitude de falantes bengalís foi tiroteada pola policía paquistaní, cando se manifestaban pacificamente polos seus dereitos lingüísticos. Lingua materna foi a nomenclatura oficial elixida para este Día internacional e trátase dun termo estendido na maioría das linguas occidentais –mother tongue, langue maternelle, lengua materna, llegua matter, ama-hizkuntza, Muttersprache etc. –, desde hai máis de 500 anos (hai documentación do termo langue maternelle no século XIV). Non obstante, é unha denominación que está sendo substituída por expresións como lingua inicial ou lingua primeira, xa que os expertos entenden que “lingua materna” pode ter connotacións sexistas ao lle atribuír o papel exclusivo da transmisión lingüística á nai e tamén porque pode resultar ambiguo en sociedades plurilingües.

Que é a lingua inicial ou materna?

É aquela á que o individuo está exposto desde o nacemento, a lingua que primeiro adquire, habitualmente no seo da familia. A súa característica máis salientable é que se aprende espontaneamente na interacción cotiá, a través da conversa.

Que está a pasar coa nosa?

Nas dúas últimas décadas, a porcentaxe de monolingües iniciais en galego descendeu máis de vinte puntos porcentuais, en tanto que aumentou o número de bilingües e monolingües en castelán. En 2013, hai case trescentas mil persoas menos que aprenden a falar en galego ca dez anos antes, mentres o número de galegos bilingües iniciais aumentaba en case douscentos trinta mil.

No noso instituto festexamos o feito de termos unha lingua propia e que non queremos deixar perder con  varios eventos (conferencia de Xurxo Mariño, concurso de adiviñas en liña e reparto de adhesivos con versos dos nosos poetas sobre a lingua). Mira os adhesivos que hai

adhesivo 1                          Adhesivo 2                          Adhesivo 3

PARTICIPA E GAÑA PUNTOS DO EDLG

COLLE O TEU ADHESIVO NA ENTRADA OU PREGÚNTALLE AO EDLG

Colgamos hoxe unha canción do disco Brinca Vai, Meu o mundo é, de Paco Nogueiras, que fala da riqueza de ter unha lingua propia.

Pousadoiro 21DCG+

O alumnado escolleu  palabras da nosa lingua que despois se imprimiron en poliestireno expandido coa colaboración co CIFP Someso. Puxéronse no noso pousadoiro dos 21DCG+ para que a comunidade educativa se poida sacar fotografías.

Aquí podes ver o resultado

MUSIGAL 2022: roldas clasificatorias

Comeza o Musigal para escoller a canción do 2021 que máis nos gustou.

Participa propoñendo cancións para seren incluídas nas roldas clasificatorias. Manda as túas proposta ao edlg@iesdavidbujan.gal (cancións do 2021). Podes conseguir puntos do EDLG

Tamén podes participar votando as cancións xa propostas, dende a túa sesión (coa conta do centro). Só podes votar unha vez por eliminatoria.

Para seleccionar as finalistas faranse tantas roldas como cancións se propoñan. Sortearanse puntos do EDLG entre os que voten.

Embaixo irán aparecendo todas as elimatorias