ENERXÍA HIDRÁULICA

RECORDANDO O TRABALLO DE ANOS ANTERIORES, NO LIBRO WEB “LIBRO DA AUGA”

LUCAS E LIDIA AMOSÁBANNOS O SEU MUÍÑO SITUADO PRETO DA SÚA CASA.

CONTÁBANNOS QUE A FORZA DO RÍO PEDRE (que pasa polo lado da nosa escola) ERA A QUE FACÍA FUNCIONAR O SEU MUÍÑO.

ALÍ OS SEUS AVÓS ÍAN MOER O GRAO DE MILLO PARA OBTER A FARIÑA COA QUE FACÍAN O PAN.

E nós, que estamos feitos uns grandes experimentadores quixemos comprobar como a forza da auga era quen de mover

un muiño que temos na escola. O noso muíño é unha maqueta de xoguete.

Así, utilizamos a forza da auga cando cae da regadeira, e observamos que daba movido as paletas do pequeño muíño.

Fai moitos anos, o home apenas contaba con outro tipo de enerxía que non fose a súa forza.

Co tempo, foi deseñando artellos que lle faciltasen o traballo. Un deles foi o muíño hidráulico,

que supuxo a substitución da forza humana pola da auga como fonte de enerxía para a producción da fariña.

Este tipo de muíño é o que ten maior presencia na nosa terra.

Aquí, son poucos os que seguen en funcionamento.

O muíño de Lucas e Lidia na actualidade serve de almacén dos aparellos de labranza.