Camiño do Pazo, s/n (Sober) Tfno. 982 87 08 41 e 982 87 08 42.

REFRÁNS DE OUTONO (Outono 2022)

Unha parte importante da nosa identidade e da nosa cultura está formada polos refráns, as expresións e os ditos que recollen a sabedoría popular.

Este ano quixemos recoller co alumnado refráns de outono para recoller parte desa sabedoría; pero que é un refrán? Os refráns son frases de orixe popular e anónima que se repiten de forma invariable e que transmiten un pensamento moral, unha ensinanza ou un consello.

Nos seguintes videos compartimos os refráns que o noso alumnado e as súas familias nos fixeron chegar e a súa correspondente explicación.

MOITAS  GRAZAS  ÁS  FAMILIAS  POR  PARTICIPAR

NA  TRANSMISIÓN  DESTES  REFRÁNS!!

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 5º e 6º PRIMARIA

Hoxe compartimos o último dos experimentos realizados durante Novembro o mes da ciencia en galego nas bibliotecas.

A actividade foi realizada polo alumnado de 5º e 6º de primaria para comprobara que a cor branca está formada por varias cores.

O disco de Newton consiste nun círculo dividido en sectores de cores (vermello, laranxa, amarelo, verde, cian, azul e violeta).

Cando se fai xirar o disco a gran velocidade, estes colores combínanse e parece que desaparecen vendo todo de cor branco, así pode demostrarse que a cor branca está formada polas sete cores do arco da vella.

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 4º PRIMARIA

Agora, compartimos os tres experimentos que realizou o alumnado de 4º de Primaria

durante Novembro, o mes da ciencia na biblioteca.

Elxs experimentaron coa a densidade dos líquidos, cos pigmentos do outono e ca capilaridade.

Esperamos que aprendades moitas cousas novas vendo este vídeo e que vos guste moito!

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 3º PRIMARIA

Seguimos cos experimentos e experiencias científicas realizadas no colexio dentro de Novembro, mes da ciencia en galego na biblioteca.

Hoxe compartimos o traballo de 3º de Primaria que fixeron dous experimentos.

DEPURADORA  DE  AUGA: comprobaron como se realiza a depuración das augas e ao mesmo tempo puideron ver o proceso de filtración que consiste en pasar a auga por grandes filtros que van retendo os diferentes residuos. Se o facedes na casa, recordade que aínda que a auga filtrada sexa cristalina,  NON É POTABLE.

LÁMPADA  DE  LAVA: nesta experiencia viron como a auga e o aceite NON se mesturan debido a que o aceite é menos denso que a auga. Tamén se coñece como o fenómenos de "polaridade intermolecular".

Ao botar unhas pastillas efervescentes, estas soltan unhas burbullas dun gas (CO2) que é máis lixeiro que a auga e flotan transportando á superficie parte da auga de cores.

Cando o gas sae da auga, esta volve a ser pesada e afunde. O proceso repítese unha e outra vez ata que a pastilla se disolve por completo.

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 2º PRIMARIA

Seguimos cos experimentos realizados durante Novembro, o mes da ciencia na biblioteca.

Nesta ocasión compartimos os que realizarons os alumnos e as alumnas de 2º de Primaria.

Eles experimentaron coa a refracción da luz, con papel que non se molla e con fluido non newtoniano.

Esperamos que aprendades moito vendo este vídeo

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 1º PRIMARIA

Novembro é o Mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas; por esta razón, o noso alumnado estivo facento durante este mes experimentos e outras experienciasn científicas que lles axudaron a ampliar o seu coñecemento sobre o mundo que nos rodea.

Hoxe, compartimos os experimentos do alumnado de 1º de primaria.

BOLSA  MÁXICA: Comenzaron comprobando se é posible facerlle buratos a unha bolsa de plástico e que non verta.  Estade atentos...

MINI  BOMBA: neste experimento fixeron unha mini bomba con bicarbonato e vinagre... COIDADO  QUE  ESTOUPA!!

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 6º INFANTIL

O alumnado de educación infantil tamén fixo experimentos en Novembro, mes da Ciencia en galego.

Eles e elas intentaron inflar un globo sen soprar... será maxia??  Non, é ciencia!!

NOVEMBRO MES DA CIENCIA EN GALEGO (2022): 4º E 5º de Ed. Infantil

Os máis pequenos e as máis pequenas do colexio fixeron tamén o seu propio experimento en Novembro, mes da ciencia en galego.

O alumnado desta clase quixo facer o seu propio arco da vella sen choiva e sen sol, serían capaces?

X SEMANA DA MÚSICA (20 a 25/11/2022)

Con motivo de Santa Icía, patroa da música, celebramos por décimo ano consecutivo a Semana da Música do noso colexio.

Durante toda a semana, ían aparecendo na entrada da biblioteca diferentes probas para que o alumnado investigara e averiguara moitas cousas sobre a familia de instrumentos á que se lle adicou este ano a semana musical: A FAMILIA  DE  VENTO  MADEIRA.

Para completar a actividade, o venres achegáronse ao centro Laura Rodríguez e Luis Fernández, nai e pai das nosas compañeiras Mencía e Candela, ámbolos dous mestres de clarinete.

Con eles coñecemos moitas cousas sobre estes instrumentos: as súas partes, a súa historia, as cualidades do seu son e outros instrumentos da familia como o requinto ou o clarinete baixo.

Outra cousa que aprendemos foi a importancia da respiración para tocar un instrumento de vento así que fixemos algúns exercicios para practicar a respiración profunda e intentamos tocar cunhas palliñas.

A actividade tamén contou coas alumnas do colexio que tocan instrumentos de vento-madeira (Yanira, Libertad, Iria, Mencía, Candela e Silvia), entre todos ofrecéronnos un concerto durante o que interpretaron varias obras.

Para rematar, Laura e Luis foron os encargados de facer entrega dos agasallos aos participantes no certame de investigación e os premios aos que mellor o fixeron.

Moitas grazas Laura, por este tempo e por todas as túas explicacións tan didácticas!

Moitas grazas Luis, por sacar un ratiño da alcaldía para estar con nós!

Moitas grazas compañeiras, por compartir a vosa arte cos demais nenos e nenas do cole!