Skip to Content

Novas portal educativo

Distribuir contido
Actualizado: hace 15 horas 38 min

Román Rodríguez anuncia que o programa de libro dixital E-Dixgal chegará o vindeiro curso a 600 centros educativos galegos

Mér, 11/05/2022 - 09:33

Summary: 

A iniciativa permite ao alumnado do ensino galego estudar con este sistema de libro dixital durante seis cursos consecutivos: de 5º de Primaria a 4º de ESO

O 94% dos centros participantes son públicos e está previsto que se beneficien deste programa 60.000 alumnos o vindeiro curso

O alumnado amosa na Cidade da Cultura o seu traballo coas novas tecnoloxías arredor do espazo virtual, a robótica ou a impresión 3D

O conselleiro destaca a utilidade destas iniciativas para afondar nas prioridades estratéxicas da Estratexia de Educación Dixital 2030

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, visitou hoxe os expositores dos 23 centros educativos participante nos obradoiros do I Congreso de Innovación Educativa e Dixital, DixInnova 2022. No seu percorrido pola feira, o titular do departamento de ensino do Goberno galego anunciou que o número de centros participantes no programa de libro dixital da Xunta, E-Dixgal, se elevará o vindeiro curso a 600, ao abeiro da incorporación de 55 novos centros a esta iniciativa. “Deste xeito agardamos acadar os 60.000 alumnos estudando con libro electrónico de balde nas aulas galegas”, destacou.

O conselleiro, acompañado polo secretario xeral de Educación e Formación Profesional, José Luis Mira, sinalou que dos 55 novos centros en E-Dixgal que se poñen en marcha coa colaboración da Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia, 43 incorporan o programa na etapa de Primaria, 10 en ESO e 2 en Primaria e ESO á vez. Ademais, un centro que xa contaba co programa en Primaria incorpórao para o curso que vén en 1º de ESO.

Da totalidade de centros E-Dixgal o 94% son públicos. Por provincias, 216 deles están na da Coruña, 98 na de Lugo, 54 na de Ourense e 232 na de Pontevedra.

Seis cursos consecutivos

Tal e como explicou Román Rodríguez, “o ano pasado ampliouse este programa a 3º e 4º de ESO, o que permite que o alumnado poida estudar con este sistema durante seis cursos consecutivos”. “O curso 2022/23 traerá novidades, especialmente no referido aos contidos dispoñibles para o proxecto”, indicou.

Neste sentido, está en proceso a licitación de recursos editoriais adicionais para 3º e 4º da ESO. Así mesmo, amplíase o catálogo da contorna virtual Dixit, que xa conta con 37 contidos innovadores a disposición da comunidade educativa.

“Desde a súa posta en marcha no curso 2014/2015, este programa evolucionou e gañou peso, pasando de ser un proxecto experimental a converterse nunha iniciativa de referencia que beneficia a case a metade do alumnado de 5º de Primaria a 4º de ESO”, salientou o conselleiro.

Equipamento e recursos

Os centros e aulas Abalar contan cunha conexión de datos con velocidade nominal mínima de baixada de 100 Mbps e contan cun kit de aula dixital composto por pizarra dixital interactiva, proxector e equipo no posto do profesor e conexión á rede de datos do centro. Ademais, cada alumno conta cun ordenador ultraportátil en réxime de préstamo para o seu uso.

Os participantes no proxecto poden acceder a unha plataforma de Entorno Virtual de Aprendizaxe na que están dispoñibles tanto contidos editoriais diversos para as diferentes etapas como o repositorio de contidos do espazoAbalar que actualmente supera os 1674 recursos. A Xunta continúa traballando na ampliación deste material.

Experiencias innovadoras

Durante o seu percorrido polos 23 expositores de Dixinnova 2022, Román Rodríguez tivo a oportunidade de coñecer de primeira man o traballo do alumnado coas novas tecnoloxías arredor do espazo virtual, a robótica ou a impresión 3D.

Entre os proxectos que o alumnado e os seus docentes están a presentar no marco do congreso, o conselleiro en funcións puido comprobar o funcionamento dunha bicicleta intelixente para a mellora da seguridade viaria, dun brazo robótico, de simuladores de voo e soldadura, así como dun escape room con realidade aumentada, dunha cidade sostible no metaverso e dunha ruta ciclista virtual.

Así mesmo, nos expositores pode contemplarse un xogo elaborado polos estudantes arredor do corpo humano e os hábitos de vida saudable, participar nun taller de drons, así como en dúas iniciativas de radio e televisión innovadoras na escola, entre outros proxectos.

O titular do departamento educativo da Xunta felicitou a profesorado e alumnado por estes traballos e sinalou a importancia deste tipo de iniciativas para avanzar na consecución das prioridades estratéxicas da Estratexia de Educación Dixital 2030, “que pasan por fomentar o desenvolvemento dun ecosistema educativo dixital de alto rendemento e perfeccionar as competencias e capacidades dixitais para unha verdadeira transformación dixital”, dixo.

Audio: 

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade Innovación
Categorías: departamentos

O coordinador do Informe Pisa, Andreas Schleicher, coñece de primeira man o modelo educativo galego e os seus avances en materia de innovación

Mar, 10/05/2022 - 11:22

Summary: 

Imparte a conferencia de apertura neste encontro, no que 23 centros presentan os seus proxectos arredor de cuestións como a robótica ou a impresión 3D

Román Rodríguez pon en valor a relevancia da formación para as persoas no marco da Estratexia de Educación Dixital da Xunta de Galicia

O conselleiro en funcións e o director de Educación da OCDE visitan os espazos que vai ocupar o novo Centro Galego de Educación e Innovación Dixital, na Cidade da Cultura, que detectará as necesidades neste eido e impulsará as accións para a mellora das competencias

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, inaugurou esta mañá o I Congreso de Innovación Educativa e Dixital Dixinnova 2022. No acto participou tamén o director de Educación da OCDE e coordinador do informe PISA, Andreas Schleicher, que está a visitar Galicia para coñecer de primeira man o seu modelo educativo e, no caso concreto deste congreso, para afondar nos seus avances en materia de innovación. Schleicher impartiu, ademais, a conferencia de apertura deste encontro, arredor das tendencias globais que configuran a educación.

O representante da Xunta de Galicia destacou o imprescindible de formar ás novas xeracións nas competencias e destrezas que esixe a sociedade máis dixitalizada, globalizada e competitiva na que vivimos. “Desde o Goberno galego levamos máis dunha década traballando no obxectivo de formar aos nosos alumnos para os retos da sociedade do século XXI”, dixo o conselleiro, unhas accións entre as que fixo fincapé no proxecto E-Dixgal, na creación do Bacharelato de Excelencia en Ciencia e Tecnoloxías (STEMBach) ou en iniciativas pioneiras como os Clubs de Ciencia ou a creación de Espazos Maker en centros educativos.

Novo Centro de Educación e Innovación Dixital

Ademais, Román Rodríguez e Andreas Schleicher visitaron, despois da inauguración do congreso, os espazos que vai ocupar o novo Centro Galego de Educación e Innovación Dixital no Edificio Fontán da Cidade da Cultura. Esta instalación ten como obxectivo “marcar un antes e un despois na nosa folla de ruta en materia de innovación e dixitalización, potenciando e acelerando a transformación dixital da educación galega a todos os niveis”, segundo sinalou o conselleiro.

O novo centro funcionará como o órgano encargado de identificar, diagnosticar e obter conclusións sobre a realidade educativa para impulsar novos recursos de mellora das competencias dixitais, deseñar e valorar novos proxectos innovadores e a súa implementación no sistema educativo ou elaborar estudos ou informes en materia de investigación, dixitalización e innovación educativa. “En definitiva, será un espazo a través do cal dar resposta á maior necesidade de innovación e dixitalización do sistema educativo suscitada tras a crise sanitaria”, destacou Román Rodríguez.

Estratexia de Educación Dixital 2030

En canto aos avances do modelo educativo galego en materia de innovación, de cara ao futuro máis inmediato, Román Rodríguez lembrou que o Goberno galego ten xa en marcha a Estratexia de Educación Dixital 2030, “dentro da que se van investir 8M€ para crear 220 Polos Creativos noutros tantos centros educativos de toda a Comunidade”.

A estratexia conta cunha dotación económica de máis de 120M€ para os tres primeiros anos e inclúe tamén a creación e deseño dun Plan Dixital para cada un dos centros de ensino, “un instrumento que permitirá a cada centro avanzar e desenvolver as competencias dixitais de alumnado e profesorado cunha folla de ruta adaptada ás súas necesidades”, incidiu o conselleiro.

Así mesmo, sinalou que os novos currículos de Primaria e Secundaria de Galicia apostan polo reforzo das competencias STEM. “De feito na Primaria reforzaremos a área de Ciencias naturais cun bloque específico de competencias STEM e en Secundaria cunha nova materia, Tecnoloxía e dixitalización”, explicou.

Formación para as persoas

Román Rodríguez puxo en valor a importancia que a formación das persoas ten nas accións do seu departamento en materia de innovación e dixitalización. “Falamos dunha estratexia coordinada que inclúe novos programas, novas infraestruturas e novas liñas de acción cun único obxectivo: democratizar o acceso ás novas tecnoloxías e aos coñecementos que achegan,  dándolle oportunidades aos galegos de hoxe para que o día de mañá se desenvolvan nun mundo máis competitivo, máis innovador e máis dixitalizado”, resumiu.

Neste sentido, agradeceu o labor dos docentes, asesores e centros participantes neste I Congreso de Innovación Educativa e Dixital Dixinnova 2022. “Este encontro e as propostas que podemos ver nos expositores participantes son unha boa mostra do altísimo nivel que acadaron os centros educativos nesta materia –explicou– pero todo este nivel de coñecemento e de destrezas que hoxe demostran os profesionais dos nosos centros educativos e o noso alumnado non é froito da casualidade, senón de iniciativas que teñen como elemento central as persoas”. “Agardo que poidamos seguir traballando e avanzando xuntos neste gran reto”, rematou.

‘Dixinnova 2022’

Arredor de 700 docentes de centros de ensino de Infantil, Primaria e Secundaria de Galicia, persoas coordinadoras do equipo de dinamización do Plan Dixital e de plans e programas vencellados a Estratexia de Educación Dixital 2030 da Consellería de Cultura, Educación e Universidade danse cita hoxe nesta primeira edición do congreso Dixinnova, impulsado polo departamento educativo da Xunta de Galicia.

Ademais do relatorio de apertura, a cargo de Andreas Schleicher, os asistentes poderán gozar da conferencia de Linda Liukas, programadora informática, escritora infantil e instrutora de programación nomeada pola Comisión Europea como Campioa Dixital de Finlandia en 2013, que afondará na transformación dixital no sistema educativo; así como de dúas mesas redondas na que representantes de administración, empresas e centros educativos abordarán os avances dos últimos anos neste eido.

A xornada de mañá estará centrada no alumnado, coa participación duns 700 estudantes de todos os niveis educativos, maioritariamente de 5º e 6 º de Primaria, vencellados con programas como E-Dixgal ou Digicraft.

Ademais, durante as dúas xornadas poderán visitarse os 23 expositores nos que outros tantos centros amosarán os seus proxectos arredor da impresión 3D, o espazo virtual, o metaverso, a robótica ou os drons, entre outras experiencias.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Román Rodríguez refírese á innovación como o factor diferencial para garantir a calidade da educación

Mér, 04/05/2022 - 14:06

Summary: 

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións inaugura o V Encontro de Experiencias EducaTIC 2022 en Arteixo

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, inaugurou hoxe o V encontro de Experiencias EducaTIC 2022 no Centro Arteixo Innovación, no que especialistas en educación e innovación intercambian ideas vencelladas co uso das Tecnoloxías da Información e Comunicación no eido educativo.

Na súa intervención, o representante da Xunta de Galicia celebrou que se leven a cabo este tipo de eventos no seo da comunidade educativa para seguir avanzando “en propostas que fortalezan o noso modelo e contribúan a unha ensinanza aberta, plural e diversa”. Neste sentido, Román Rodríguez referiuse á innovación como o factor diferencial para garantir que as principais características que representen o noso modelo educativo sigan sendo a calidade e a equidade.

“Se queremos que a educación galega continúe como un referente nacional debemos avanzar na dinamización pedagóxica a través da dixitalización, as competencias dixitais ou iniciativas como os polos creativos, os espazos maker ou os clubs de ciencia”, explicou Román Rodríguez antes de lembrar que o Goberno galego ten en marcha a Estratexia da Educación Dixital 2030, unha folla de ruta que aposta pola innovación e pola incorporación de tecnoloxías STEM á actividade docente.

Para rematar, o conselleiro en funcións agradeceu a implicación de todos os profesionais docentes e o seu compromiso con un modelo que segue medrando en base ao esforzo colectivo, a inclusión e a equidade.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta e a industria de enerxías renovables impulsan a colaboración en proxectos de innovación na FP

Mér, 04/05/2022 - 09:01

Summary: 

O obxectivo é desenvolver másteres de FP para a atender a demanda de profesionais en sectores emerxentes como o big data, a intelixencia artificial ou a robótica entre outros

Tamén se porán en marcha proxectos no ámbito da FP Dual, da formación do profesorado e da acreditación de competencias profesionais

Román Rodríguez visita o CIFP Fraga do Eume, en Pontedeume, que neste curso se incorporou á Rede de Centros de Innovación da FP de Galicia

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia e a industria de enerxías renovables impulsan a colaboración mutua para o desenvolvemento de distintas accións no ámbito da Formación Profesional. O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, e o presidente do Clúster de Enerxías Renovables de Galicia (Cluergal), José Ramón Franco, presentaron esta mañá no Centro de Innovación de FP Ferrolterra o acordo de colaboración, nun acto no que tamén interveu o presidente da Asociación Eólica de Galicia, José Manuel Pazo, e ao que asistiu a delegada da Xunta na cidade, Martina Aneiros.

O titular de Educación explicou que este acordo se traduce “nun novo impulso ás ensinanzas de Formación Profesional” do que se van beneficiar “tanto os alumnos como centros educativos e as empresas”, a quen agradeceu a implicación “neste proxecto de país que é a nosa FP, recoñecida a nivel nacional como símbolo de calidade e de empregabilidade e da que este centro de FP Ferrolterra, onde nos atopamos, é un claro referente”.

Formación e transferencia de coñecemento

En virtude deste acordo, a Xunta e o Clúster de Enerxías Renovables van desenvolver proxectos conxuntos de innovación nos centros educativos de FP enfocados, sobre todo, á transferencia de coñecemento entre industria e eido académico. Trátase de másteres de FP deseñados como cursos de especialización que permitirán, sobre todo, responder de forma rápida ás innovacións que se producen nos sistemas produtivos e que demandan profesionais de sectores emerxentes como big data, intelixencia artificial, robótica ou desenvolvemento sostible, entre outros.

Un dos principais puntos do acordo é o impulso da Formación Profesional Dual con proxectos específicos que se deberán formalizar a través de firma de convenios concretos.

Outra das liñas específicas de actuación é a formación tanto de docentes como do alumnado. Así pois, o Clúster vai colaborar na formación e capacitación do profesorado, do alumnado e na cesión de equipamento e instalacións. Tamén está previsto organizar cursos, seminarios e estudos sobre temas referentes ás novas tecnoloxías de interese común tanto para o persoal das empresas asociadas como dos centros educativo.

No ámbito da formación en centros de traballo, Cluergal comprométese a acoller nas súas firmas alumnado que estea cursando ciclos formativos para que poidan realizar as prácticas. Pola súa banda, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade comprométese a impulsar o recoñecemento da experiencia laboral dos traballadores e das empresas pertencentes a Cluergal mediante o programa de avaliación, recoñecemento e acreditación.

CIFP Fraga do Eume

Posteriormente o conselleiro trasládase a Pontedeume para visitar o Centro Integrado de Formación Profesional Fraga do Eume, que este ano se vén de incorporar á Rede de centros de FP de Galicia e que, en palabras de Román Rodríguez, “é un expoñente do bo facer, sobre todo na especialidade da Hostalaría e turismo”.

De feito a súa conversión en Centro Integrado de FP supuxo un reforzo da oferta educativa coa incorporación dos ciclos superiores de Axencias de viaxe e xestión de eventos e o de Xestión de aloxamentos. O centro oferta xa todas as titulacións de grao medio e superior desta familia profesional, agás o ciclo superior de Guía, información e asistencia turísticas, que se imparten noutro CIFP da comarca, o Rodolfo Ucha Piñeiro.

Audio: 

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

O director xeral de Centros sinala a I Mostra de Educación de Mos como unha oportunidade para coñecer a ampla oferta educativa galega

Mér, 04/05/2022 - 08:42

Summary: 

O representante da Consellería de Cultura, Educación e Universidade percorre os expositores desta feira, que se desenvolve ata o vindeiro xoves

Idioma Gallego

O director xeral de Centros e Recursos Humanos, Jesús Álvarez Bértolo, visitou este mediodía a I Mostra de Educación e Formación do Concello de Mos, un encontro no que se dan a coñecer as diversas opcións da oferta educativa galega ata o vindeiro xoves.

O representante da Consellería de Cultura, Educación e Universidade puxo en valor a amplitude de posibilidades que ofrecen os centros de ensino dependentes da Xunta de Galicia, desde a etapa de Infantil ata a Formación Profesional, pasando polas ensinanzas de réxime especial (Escolas Oficiais de Idiomas, ensinanzas artísticas...). Así mesmo, destacou a oportunidade que citas como esta mostra representan para que o alumnado, as familias e o conxunto da comunidade educativa coñezan estas propostas académicas.

A través de máis de 40 expositores, os visitantes poderán informarse sobre a oferta de centros de FP ou universidades, así como da actividade de diferentes formacións xuvenís

Ademais das casetas, no marco da mostra realizaranse demostracións prácticas das ensinanzas FP, amosarase un simulador de incendios da empresa Seganosa ou equipamento de robótica da empresa Unimate.

Na visita institucional á mostra participaron tamén a alcaldesa de Mos, Nidia Arévalo, e a concelleira de Educación, Promoción económica e emprego, Julia Loreiro. O percorrido polos expositores rematou cunha demostración do alumnado do Conservatorio Profesional de Música de Torroso.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

O Centro Autonómico de Formación e Innovación difunde no profesorado a figura de Florencio Delgado Gurriarán

Mar, 03/05/2022 - 13:58

Summary: 

O secretario de Política Lingüística, Valentín García, participa na Xornada do Día das Letras Galegas sobre o autor homenaxeado este 17 de maio

A actividade formativa para os docentes desenvolverase virtualmente en catro sesións os días 3, 4, 5 e 11 de maio

Idioma Gallego

O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, participou hoxe no Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI) na Xornada do Día das Letras Galegas, destinada a darlle a coñecer ao profesorado de Primaria e Secundaria aspectos vitais e literarios do autor homenaxeado esta ano, Florencio Delgado Gurriarán.

O representante da Consellería de Cultura, Educación e Universidade agradeceulle ao profesorado asistente a súa participación nunha proposta formativa que posibilita  “trasladar ás aulas, dunha maneira atractiva e innovadora, o compromiso de Florencio Delgado Gurriarán, e con el dos exiliados e da diáspora galega, coa nosa lingua e coa nosa cultura” .

Xunto a Valentín García interviñeron Víctor F. Freixanes, presidente da Real Academia Galega (RAG), e Elva Delgado Vázquez, representante da familia Gurriarán. Ao remate desta inauguración, desenvolvéronse conferencias de especialistas sobre a vida e a obra do autor.

Esta é unha xornada anual de formación para o profesorado de ensinanza non universitaria que busca dotalo de recursos para difundir entre a comunidade educativa a figura do autor homenaxeado no Día das Letras Galegas 2022. Desenvolverase virtualmente en catro sesións os días 3, 4, 5 e 11 de maio e, ademais de diversas conferencias, tamén terá lugar a exposición de múltiples actividades educativas levadas a cabo principalmente nas aulas de Primaria e Secundaria.

A inscrición é de balde a través do Portal Educativo.  

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Román Rodríguez refírese á rehabilitación integral do colexio CEIP Virxe do Corpiño como exemplo do compromiso educativo da Xunta con Begonte

Mar, 03/05/2022 - 06:41

Summary: 

Investiuse máis de medio millón de euros para renovar por completo varias estancias baixo criterios de eficiencia enerxética e accesibilidade adaptando os servizos educativos ao Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica

A actuación permite, ademais, a creación dunha nova aula de Infantil e dotar o centro dun novo patio cuberto e novos almacéns para a cociña, entre outras accións

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, acompañado polo delegado territorial da Xunta en Lugo, Javier Arias, visitou o Colexio CEIP Virxe do Corpiño, en Begonte, para comprobar o resultado da rehabilitación integral acometida neste centro. “Unha obra –destacou– que reforzará e mellorará os servizos do concello adaptándoo ás novas necesidades educativas”.

O titular de Educación do Goberno galego indicou que con estas actuacións os servizos educativos de Begonte poderán dar resposta aos tempos seguindo os criterios do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, a folla de ruta do Goberno galego coa que está a deseñar un modelo de centros postpandemia. “Galicia convértese en pioneira, cun novo modelo de escolas, con espazos adaptados a calquera circunstancia e dando resposta ás novas necesidades tanto educativas, como sanitarias e tecnolóxicas”, expresou.

No caso do CEIP Virxe do Corpiño, boa parte do investimento de 535.072 euros, orientouse a medidas de eficiencia enerxética para conseguir un aforro do consumo e das emisións contaminantes á atmosfera. Así, substituíronse as carpinterías exteriores por outras de aluminio con rotura de ponte térmica. Tamén as caixas de persiana existentes por un sistema con illamento incorporado. Tamén se mudou toda a iluminación interior do edificio, por outra nova a base de luminarias LED con sistema de regulación.

Novos espazos

A rehabilitación do colexio permitiu, ademais, crear novos espazos. En concreto, habilitouse unha aula de Infantil con baño incorporado e pavimento de madeira similar ás outras xa existentes. Tamén se acondicionou o semisoto para destinalo a patio cuberto e acondicionouse a zona de dirección e sala de profesores, onde se creou un novo despacho para a secretaría do centro. Ademais, remodelouse o acceso ao ximnasio desde o exterior para que funcione de maneira independente da cociña e dispúxose un almacén novo nas proximidades da cociña.

A mellora da accesibilidade foi outro dos aspectos conseguiu a rehabilitación integral da Xunta. En concreto, instalouse unha nova escaleira e un ascensor para comunicar todas as plantas do edificio e unha pasarela para acceso cuberto ao pavillón deportivo, entre outras actuacións.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta colaborará con seis entidades empresariais para impulsar a acreditación de competencias profesionais adquiridas pola experiencia laboral

Mar, 03/05/2022 - 06:35

Summary: 

O obxectivo é que as persoas traballadoras poidan obter un recoñecemento das habilidades que xa posúen e que se interesen en completalas a través da FP

O conselleiro sinala este proceso como unha oportunidade para mellorar a empregabilidade das persoas traballadoras

O pasado ano a Consellería de Cultura, Educación e Universidade abriu de forma permanente o proceso de acreditación a todas as unidades de competencia das familias profesionais que se imparten en Galicia

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, presentou esta mañá os convenios de colaboración cos representantes de seis entidades empresariais para impulsar a acreditación de competencias profesionais adquiridas pola experiencia laboral.

O obxectivo é que as persoas traballadoras poidan obter un recoñecemento das habilidades coas que contan tras anos de carreira profesional. Esta acreditación, por unidades de competencia que compoñen os módulos de ciclos formativos, resulta un estímulo para que as persoas adultas completen a súa cualificación por medio da Formación Profesional.

A través desta colaboración difundirase e informarase a empresas e traballadores sobre este procedemento, ofrecendo orientación e axuda sobre os requisitos exixibles para presentar unha solicitude de participación no procedemento. O obxectivo é que o maior número de persoas posibles se inscriba e opte a unha acreditación, que ten carácter oficial e validez en todo o territorio nacional e carácter acumulativo.

Rubricaron os acordos o presidente da Confederación de Empresarios da Coruña, Antonio Fontenla Ramil; o secretario general da Confederación de Empresarios de Pontevedra, Jesús Castiñeira Diz; a presidenta da Confederación de Empresarios de Ourense, María Sol Novoa Rodríguez; o presidente da Federación Galega de Parques Empresariais, Santiago Gómara Millán; a vicepresidenta da Asociación Empresarial Galega de Centros Especiais de Emprego sen ánimo de lucro, Silvia Alende Fandiño, e o presidente da Confederación da Industria Téxtil Galega, José Antonio Conde Mojón.

Asistiron tamén ao acto o presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, e o secretario xeral de Educación e FP, Jose Luis Mira Lema.

‘Estratexia de FP Galicia 2030’

O titular do departamento educativo da Xunta destacou que este acordo afonda na Estratexia de FP Galicia 2030, que ten entre os seus principios inspiradores a colaboración co tecido empresarial. “Desde a Consellería de Educación cremos que é fundamental e totalmente necesario traballar man a man co tecido empresarial da nosa Comunidade para coñecer de primeira man as demandas do mundo laboral, para actualizar e adaptar a nosa oferta a esas necesidades e, por suposto, para colaborar en iniciativas como esta, que permitirá mellorar a empregabilidade e a formación dos traballadores”.

Así mesmo, lembrou que o impulso da acreditación de competencias e a colaboración coas entidades empresariais neste obxectivo común é un dos sete eixos nos que se basea a nova Estratexia de FP Galicia 2030, “unha folla de ruta que inclúe un investimento de 900M€ ata 2024 e que recolle 44 medidas concretas para seguir mellorando este modelo de ensinanza”.

Proceso permanente

Neste sentido, o pasado ano a Xunta de Galicia deu un paso decisivo, estendendo por primeira vez o proceso de acreditación de competencias profesionais a todo o ano e a todas as familias profesionais, o que supón un fito moi importante para a formación das persoas ao longo da vida e para mellorar a súa empregabilidade.

Deste xeito, as persoas interesadas poderán pedir en calquera momento e sen límite de prazas acreditar unidades de competencia adquiridas pola experiencia profesional e poderanse validar todas as unidades de competencia do Catálogo Nacional das Cualificación Profesionais asociadas aos títulos das 23 familias profesionais que se imparten en Galicia

Na última década impulsouse o desenvolvemento dos procesos de recoñecemento de competencias, de forma que desde 2011 se expediron máis de 42.000 acreditacións a preto de 11.000 persoas.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta propón o inicio do vindeiro curso escolar o 8 de setembro en todas as etapas

Lun, 02/05/2022 - 08:27

Summary: 

A unificación da data de comezo das clases no calendario escolar facilita a conciliación da vida laboral e familiar

Deséñase un período de adaptación para Infantil axustado ás necesidades das familias

A Consellería porá a disposición do profesorado unha nova aplicación informática para facilitarlle a elaboración das programacións para o desenvolvemento da nova lei educativa

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia proporá o vindeiro xoves na mesa sectorial adiantar o inicio do curso escolar ao 8 de setembro en todas as etapas. Deste xeito unifícase o calendario escolar, que ata o momento incluía diferentes datas para Infantil e Primaria das de ESO e Bacharelato e facilítase a conciliación da vida laboral e familiar.

Tal e como recolle o documento enviado hoxe ás organizacións sindicais, a proposta é iniciar as clases o 8 de setembro de 2022 e rematalas o 21 de xuño de 2023, salvo nas ensinanzas de réxime especial (que rematarían o 30 de xuño) e o 2º curso de Bacharelato (que se axustaría ao calendario da ABAU). Este cambio prodúcese tras a eliminación na nova lei educativa dos exames de recuperación en ESO.

Os períodos de vacacións escolares irían do día 23 de decembro ao 6 de xaneiro, ambos inclusive, no Nadal; os días 20, 21 e 22 de febreiro para o Entroido; e desde o día 3 ao 10 de abril, ambos incluídos, para a Semana Santa.

Afianzamento de competencias

O Goberno galego mantén para o vindeiro curso unha sesión de avaliación previa á avaliación final en ESO, que se celebraría a partir do 5 de xuño e que terá como obxectivo favorecer o afianzamento de contidos e competencias entre o alumnado.

Tras este período de reforzo, no que as direccións dos centros poderán adaptar o horario das clases para ofrecer o mellor servizo e apoio ao alumnado que máis o precisa, a avaliación final da etapa desenvolveríase a partir do 22 de xuño. Esta adaptación de horarios será aplicable tamén aos docentes de Bacharelato e FP.

Período de adaptación

No referido ao período de adaptación, deséñase un modelo axustado ás necesidades das familias. Desta forma, os centros poderán optar por unha incorporación gradual do alumnado de 4º de Infantil, que non se prolongará máis aló do 16 de setembro.

Deberán ter en conta a escolarización previa do alumnado na etapa 0-3 anos, a existencia de irmáns ou irmás no centro e as necesidades familiares. Garantirase, en todo caso, atención a tempo completo do alumnado cuxas familias así o soliciten.

Deseño das programacións

Coa finalidade de facilitar o deseño das programacións nos cursos nos que se implanta a LOMLOE a partir de setembro (segundo ciclo de Infantil, 1º, 3º e 5º cursos de Primaria, 1º e 3º de ESO e 1º de Bacharelato), a Consellería de Cultura, Educación e Universidade porá a disposición do profesorado unha aplicación informática específica.

Nesta ferramenta, os docentes atoparán o currículo precargado, así como un formato establecido que axilizará o seu traballo. Así mesmo, a Inspección educativa poderá flexibilizar a entrega destas programacións, tendo en conta o retraso na publicación dos documentos de base por parte do Goberno central.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Román Rodríguez felicita á comunidade educativa polo exemplo de acollida e integración dos máis de 500 nenos ucraínos escolarizados en Galicia

Lun, 02/05/2022 - 06:55

Summary: 

Lembra que, desde o primeiro momento, o Goberno da Xunta artellou un sistema de escolarización inmediata destes rapaces, aos que se lles outorgou servizos de transporte e comedor, material escolar e tecnolóxico gratuíto

A Consellería tamén habilitou unha Guía de Acollida e un espazo web sobre Ucraína, con contidos específicos e guías de conversa para facilitar a comunicación co resto de compañeiros e profesores

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, visitou esta mañá o colexio CEIP Paradai, en Lugo, onde están escolarizados tres dos máis de 500 nenos ucraínos desprazados a Galicia por mor da guerra, para compartir co equipo directivo e docente do centro a experiencia na atención a estes alumnos. Do total de 504 alumnos ucraínos escolarizados en 186 centros educativo galegos a día de hoxe, 204 están en colexios e institutos da provincia da Coruña, 46 na de Lugo, outros tantos na de Ourense e 171 na de Pontevedra.

Acompañado polo delegado territorial da Xunta en Lugo, Javier Arias, o titular de Educación aproveitou a visita para felicitar ao conxunto da comunidade educativa galega e, en especial, ao colexio Paradai, “polo exemplo de acollida e de integración” destes alumnos por parte dos seus compañeiros galegos, das familias e dos profesores. “Un proceso do cal, sen obviar as terribles circunstancias, cómpre destacar a parte positiva de solidariedade e de enriquecemento mutuo en todos os sentidos, e tamén a nivel educativo, do que debemos sentirnos orgullosos como cidadáns”, abondou.

De feito, sinalou ao CEIP Paradai como “un referente en inclusión e atención á diversidade” do alumnado, xa que o 54% do total de 311 alumnos cos que conta o centro son de orixe estranxeira, con 21 nacionalidades distintas.

O conselleiro lembrou que o Goberno da Xunta traballou desde o primeiro momento para artellar unha acollida ordenada aos desprazados, especialmente no ámbito escolar, onde se habilitou un procedemento extraordinario para a incorporación inmediata dos nenos ás aulas ao tempo que garantirlles os servizos gratuítos de transporte, comedor e material escolar necesario así como proporcionarlles ferramentas específicas para favorecer a comunicación co resto dos compañeiros e cos profesores.

Paralelamente a Consellería puxo á disposición dos centros educativos un modelo de Guía de Plan de Acollida para facilitar unha adaptación o máis efectiva posible do alumnado desprazado. Isto completouse cun espazo web específico sobre Ucraína con recursos e materiais didácticos deseñados para favorecer este proceso de adaptación e integración nas aulas.

Todos estes materiais foron elaborados coas achegas de orientadores así como dun grupo de traballo de profesionais do Comité Educativo e da Xunta Autonómica de Directores e de equipos directivos con experiencia previa en acollida de alumnado estranxeiro.

No apartado de apoio tecnolóxico, no marco do programa Educa en Dixital, todo alumno ucraíno que o precise pode dispoñer dun ordenador con conexión á rede con equipos configurados para os idiomas galego, castelán e ucraíno, e os teclados identificados con pegatinas específicas para a escritura en ucraíno.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Galicia volve ser a comunidade co ensino máis inclusivo, cun 93,6% do alumnado con necesidades educativas especiais escolarizado en centros ordinarios

Dom, 01/05/2022 - 07:48

Summary: 

A media estatal é do 82,9% e situámonos case 4 puntos por riba da seguinte CCAA, Navarra

Isto supón que 16.695 estudantes que precisan apoio específico estudan en centros que non son de Educación Especial, o 72% deles en colexios e institutos públicos

Galicia conta cunha rede de preto de 4.000 profesionais para a atención á diversidade en centros públicos

Idioma Gallego

O sistema educativo galego sitúase, un ano máis, como o máis inclusivo de España. Segundo os últimos datos da estatística de alumnado con necesidade específica de apoio educativo sobre o curso 2020/2021, publicadas polo Ministerio de Educación y FP, o 93,6% do alumnado galego con necesidades especiais está escolarizado en centros ordinarios. Isto supón que 16.695 estudantes que precisan apoio específico estudan en centros que non son de Educación Especial, o 72% deles en colexios e institutos públicos.

Esta porcentaxe sitúa ao noso ensino moi por riba da media nacional, do 82,9%, e mesmo case 4 puntos por riba da seguinte CCAA, Navarra:

 

 

Media española

82,9%

Galicia

93,6%

Navarra

89,8%

Ceuta

88%

Asturias

86,9%

Castela e León

86,3%

Murcia,

86,3%

País Vasco

86,1%

Melilla

86,1%

A Rioxa

85,3%

Baleares

85%

Andalucía

84,3%

Cantabria

83%

Castela-A Mancha

83%

Madrid

80,7%

Canarias

80,1%

Cataluña

79,8%

Aragón

76,3%

Estremadura

76,1%

Comunidade Valenciana

66,6%

Accións e protocolos

O sistema educativo galego conta cunha rede de preto de 4.000 profesionais para a atención á diversidade en centros públicos, composta por especialistas en Audición e Linguaxe, Pedagoxía Terapéutica, coidadores e demais profesionais específicos. Así mesmo, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade atende a diversidade do alumnado a través de diferentes iniciativas como os contratos-programa, que contan cunha liña específica de fomento da inclusión nos centros educativos.

Por outra banda, ao abeiro do Plan LÍA (Lectura, Información e Aprendizaxe 2021-2025), a folla de ruta que guía a actividade das bibliotecas escolares galegas, desenvólvese o programa Biblioteca inclusiva, a través do que o pasado curso 783 centros de infantil e Primaria recibiron unha dotación extraordinaria para fondos inclusivos, que se sumou a outra dotación extraordinaria para adquirir materiais e recursos inclusivos nos centros de Educación Especial. Ademais, está previsto poñer en marcha novas iniciativas que promovan a accesibilidade a estes espazos a todos os membros da comunidade educativa.

Así mesmo, Galicia conta con diversas ferramentas para a prevención, detección precoz e tratamento da diversidade, como son os protocolos específicos dirixidos a favorecer a inclusión educativa de alumnado con trastorno por déficit de atención e hiperactividade, con trastorno do espectro de autismo (TEA), con discapacidade auditiva ou para a intervención psicoeducativa da dislexia e outras dificultades específicas da aprendizaxe.

No que atinxe aos recursos, ademais de facilitar os que cada centro precisa en función das necesidades de cada alumno, dáse cobertura de transporte a 363 alumnos e de comedor a 498 estudantes de centros de educación especial que non son públicos a través de convenios con diferentes entidades.

Estratexia Galega de Inclusión Educativa

O Goberno galego está a preparar a futura Estratexia de Inclusión Educativa co fin de avanzar na consolidación dunha escola plenamente inclusiva na que se dea resposta ás necesidades e ás capacidades do conxunto do alumnado. Para tal fin, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade manterá unha colaboración estreita e un diálogo aberto coas familias, entidades e colectivos implicados e cuxo resultado final determinará as liñas de actuación neste ámbito para os vindeiros anos.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Román Rodríguez subliña que a transformación dixital abre oportunidades para avanzar na integración e na igualdade no sistema educativo

Sáb, 30/04/2022 - 08:43

Summary: 

Ao abeiro da Estratexia Educación Dixital 2030, dotada con 120M€, a Xunta ten en marcha un conxunto de iniciativas dirixidas a mellorar as competencias dixitais entre os estudantes de todas as etapas

O titular de Educación en funcións destaca a implantación de Polos Creativos en 220 colexios e institutos de toda Galicia nunha primeira fase, que exercerán “de catalizadores dun modelo educativo de vangarda”

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade en funcións, Román Rodríguez, defende a aposta da Xunta pola transformación dixital no sistema educativo galego como garantía para avanzar na integración e na igualdade de oportunidades. Así o sinalou esta mañá con motivo da entrega dos premios da I Olimpíada Informática organizada polo Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia, nun acto celebrado na Cidade da Cultura, onde especificou que “a progresiva dixitalización de todas as esferas da actividade humana esixe de redes de comunicación máis eficaces pero, sobre todo, de competencias dixitais de todo tipo entre a cidadanía”.

Para o titular de Educación en funcións é imprescindible “contar cun modelo educativo equitativo e de calidade que apoie unha formación dirixida a responder ás demandas sociais e económicas”, para o cal é necesario “fomentar unha educación innovadora e dixital que contribuía a formar ás persoas e construír aos profesionais do futuro”.

Para avanzar neste eido, a Consellería vén de poñer en marcha a Estratexia Educación Dixital 2030, un conxunto de accións coordinadas e planificadas para o horizonte da próxima década en Galicia, cun investimento de 120M€.

Polos Creativos como catalizadores

Entre esas accións cómpre destacar a implantación de Polos Creativos nuns 220 centros nunha primeira fase, espazos físicos modulares e innovadores dotados de mobiliario e equipamento específico para avanzar na dinamización tecnolóxica da educación. A Consellería de Educación pon a disposición de colexios e institutos públicos máis de 23.000 unidades tecnolóxicas cun investimento de 8M€.

A idea é, en palabras de Román Rodríguez, que estes Polos Creativos “exerzan de catalizadores dun modelo de ensino de vangarda ao tempo que consolidar comunidades artísticas e tecnolóxicas que estimulen a colaboración e a transformación innovadora en todos os niveis educativos”.

A isto súmanse iniciativas como os programas de introdución de Robótica nas aulas, o fomento de competencias STEM (Ciencias, Matemáticas e Tecnoloxía) ou os Espazos Maker, entre outras.

Talento informático en Galicia

Na súa intervención, o conselleiro en funcións aproveitou para felicitar a Óscar Carballo, gañador absoluto desta primeira edición da Olimpíada Informática, de quen destacou “o seu probado talento, tamén cunha meritoria medalla de bronce na Olimpíada Informática Española”. Segundo Román Rodríguez, este alumno do colexio Liceo La Paz da Coruña, é un exemplo de que en Galicia “hai talento informático e un futuro moi prometedor”. Tamén fixo extensible a felicitación ao resto de alumnos clasificados neste certame no que participaron un total de 17 estudantes.

Así mesmo agradeceu ao Colexio de Enxeñería en Informática de Galicia e ás tres universidades a organización de eventos coma esta Olimpíada, posto que se trata de fórmulas “que incentivan aos alumnos ante desafíos reais” e que fomentan o coñecemento e as vocacións STEM. 

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Arredor de 70 estudantes de oito institutos participan no lanzamento de satélites dentro do programa Cansat da Axencia Espacial Europea co apoio da Xunta

Xov, 28/04/2022 - 10:40

Summary: 

Durante a xornada de hoxe os alumnos danse cita no Aeródromo de Rozas, onde recrean todas as fases dun proxecto espacial real

Os gañadores absolutos da fase galega competirán a nivel nacional desta iniciativa

Idioma Gallego

Arredor de 70 estudantes de oito centros educativos de Galicia danse cita durante a xornada de hoxe nas instalacións do centro de investigación aeroportada de Rozas ( CIAR), para participar na fase galega do certame de proxectos espaciais CanSat, unha competición promovida pola Axencia Espacial Europea na que os alumnos realizan unha simulación dun satélite desde a súa concepción ata o lanzamento ao espazo e posterior recollida de datos. 

A Xunta de Galicia apoia por terceiro ano consecutivo a organización da fase galega desta xornada da cal sairán os representantes que acudirán á competición a nivel estatal.

Concretamente, a Vicepresidencia segunda e Consellería de Economía, Empresa e Innovación, -a través da Axencia Galega de Innovación- apoia a fase rexional de CanSat no marco do seu programa de vocacións científico-tecnolóxicas Voando alto, sumando vocacións, que ten por obxectivo impulsar novas vocacións no sector aeroespacial, fundamentalmente entre as nenas, e captar e reter talento. Contempla actividades como a Aula Newton Permanente de Tecnópole, un certame creativo dirixido a centros de Educación Infantil e Primaria ou obradoiros e visitas guiadas ao Centro de Investigación Aeroportada de Rozas e ao Parque Tecnolóxico e Industrial de Rozas, entre outras.

Pola súa banda, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade apoia o impulso tecnolóxico e dixital nos centros educativos a través de programas e dotación específica como os Polos Creativos que se van impulsar ao abeiro da Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, cun investimento de 8M€.

Proxecto real dun satélite desde a súa concepción ata o lanzamento

Os participantes levan desde primeira hora da mañá preparando a súas correspondentes actuacións que inclúen a instalación do espazo de traballo, a preparación do CanSat e os lanzamentos e a presentación dos resultados obtidos dese lanzamento a partir dos cales o xurado emitirá o seu veredicto.

Un CanSat é unha simulación satélite integrada dentro dunha lata de refrescos. O desafío para o alumnado consiste en introducir nun espazo reducido os principais elementos dun satélite real, como a alimentación eléctrica, os sensores e o sistema de comunicacións. A continuación lánzase o CanSat a unha altura aproximada dun quilómetro e déixase caer desde unha plataforma mediante un dron, un globo cautivo, un cohete ou calquera outro método. O experimento científico consiste en lograr unha aterrizaxe sen danos e a análise dos datos durante o descenso.

Centros participantes

Os centros participantes son o CPI Poeta Uxío Novoneyra (Folgoso do Courel), o IES Breamo (Pontedeume), o IES Eduardo Blanco Amor (Culleredo), IES Rafael Dieste (A Coruña), IES Eusebio da Guarda (A Coruña), IES Ramón Caamaño (Muxía), IES Aquis Celenis (Caldas de Reis), Colexio de Fomento Montecastelo e Acacias (Vigo).

Xa pola tarde, unha vez rematados os lanzamentos, o xurado avaliará os resultados e procederase á entrega dos cinco premios establecidos. Haberá un ao Mellor Proxecto CanSat (o que obteña a mellor puntuación global e que será o que pase á fase nacional), Mellor Logro Técnico (mellor puntuación neste apartado), Misión Científica Máis Destacada (ao equipo con mellores cualificacións no apartado de valor científico), Equipo Máis Profesional (ao apartado de competencias profesionais) e Mellor Difusión e Patrocinio (que reciba maior puntuación no ámbito da difusión).

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta investirá 8 M€ para a creación de 220 Polos creativos en centros educativos galegos e impulsar as competencias dixitais como a robótica ou a intelixencia artificial

Mér, 27/04/2022 - 13:46

Summary: 

Feijóo precisa que estes espazos estarán situados nos propios colexios e institutos, co fin de que, a través de diferentes proxectos, os nenos accedan desde idades temperás a aspectos que forman parte da nosa realidade e que son imprescindibles para calquera profesión do futuro

Afirma que estes novos polos se enmarcan noutras iniciativas en marcha como o Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica e a Estratexia de Educación Dixital 2030

Felicita á comunidade educativa galega polos fitos acadados, como reducir o abandono escolar na última década -pasando do 25,8% no 2009 ao 8,1% en 2021-; “e, segundo o informe PISA, somos líderes en aspectos como matemáticas, ciencias ou lectura”, di

Idioma Gallego

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, destacou hoxe un investimento de 8 millóns de euros para a creación de 220 Polos creativos en centros educativos galegos e impulsar as competencias dixitais como a robótica, a intelixencia artificial, a realidade virtual ou a impresión 3D.

Durante a Xornada de exhibición dos Polos creativos, Feijóo precisou que estes espazos estarán situados nos propios colexios e institutos, que exercerán como epicentros da innovación educativa co fin de que, a través de diferentes proxectos, os nenos accedan desde idades temperás a aspectos que forman parte da nosa realidade e que son imprescindibles para calquera profesión do futuro.

“Estamos a falar de espazos abertos ás comunidades locais, no que haberá actividades que impliquen ao alumnado, profesorado, familias e ao conxunto da cidadanía da contorna”, abundou, avanzando que mañá mesmo sairá publicada a orde para que os centros poidan solicitar o seu propio polo.

Nesta liña, resaltou que á hora de seleccionar os centros, a Administración autonómica terá en conta a innovación didáctica e a calidade e viabilidade do proxecto, é dicir, que inclúa a presenza de profesorado de diferentes disciplinas e que fomente a participación da comunidade educativa, con actividades abertas á cidadanía. “E unha vez seleccionados, dotaráselles do mobiliario e do material preciso, tanto audiovisual como de electrónica e robótica, tecnolóxico ou de informática”, explicou.

Ao longo da súa intervención, Feijóo destacou que os proxectos presentados nesta xornada son a proba do traballo realizado polos centros educativos nos últimos anos; así como do enorme talento, creatividade e capacidade de innovación do alumnado e do profesorado.

Non en van, estes novos polos enmárcanse noutras iniciativas en marcha como o Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, que, cun investimento de máis de 190 millóns de euros, ten como obxectivo adaptar os centros escolares ás novas realidades educativas e tecnolóxicas. E a Estratexia de Educación Dixital 2030 que, cun orzamento de 120 millóns de euros para os tres primeiros anos, conta con accións para desenvolver un ecosistema educativo dixital de alto rendemento e perfeccionamento das competencias.

Logo de lembrar tamén que, na actualidade, un total de 55.000 alumnos de 547 centros educativos galegos xa usan na clase o libro dixital, grazas ao programa E-Dixital, o presidente da Xunta concluíu felicitando á comunidade educativa galega polos fitos acadados nos últimos anos. Así subliñou que Galicia logrou reducir o abandono escolar na última década ata acadar un mínimo histórico -pasando do 25,8% no 2009 ao 8,1% en 2021-. Ademais, é a comunidade máis inclusiva do Estado, con máis dun 93% do alumnado con necesidades especiais escolarizado en centros ordinarios; “e, segundo o informe PISA, somos líderes en aspectos como matemáticas, ciencias ou lectura”, concluíu.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta investirá 230.000 € na reforma do salón de actos do instituto Alfredo Brañas de Carballo

Mér, 27/04/2022 - 13:39

Summary: 

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, anuncia no Parlamento a encarga inmediata da redacción do proxecto para esta obra

O Goberno galego xa acometeu actuacións de limpeza neste espazo

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, anunciou hoxe no Parlamento que o seu departamento vai encargar “con carácter inmediato a redacción do proxecto para a mellora do salón de actos do instituto IES Alfredo Brañas de Carballo”. A Xunta de Galicia prevé investir 230.000€ nesta actuación, segundo a valoración inicial da Unidade Técnica.

Tal e como explicou o conselleiro, ss estudos técnicos apuntan á necesidade de afrontar unha obra de acondicionamento e mellora deste espazo, que implicará desmontar as butacas, a luminaria e o falso teito como paso previo ás reformas. “Estamos a falar de obras de albanelaría para instalación de apliques e luminarias para unha nova iluminación LED, modificación das instalacións de electricidade, preinstalación de nova megafonía, pintado e revestimento de paredes e actuacións sobre o teito, cunha rede de protección baixo forxado de bovedilla”, sinalou.

Estes traballos sumaranse á actuación previa de limpeza do salón de actos acometida pola Consellería a finais de decembro de 2021. A finais de febreiro, e tras varias visitas para coñecer a situación, determinouse a necesidade de realizar unha actuación de maior envergadura. “Estamos neste punto, temos una valoración técnica inicial das necesidades de acondicionamento e hai que seguir un procedemento administrativo”, dixo o representante da Xunta de Galicia.

Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica

O titular do departamento educativo da Xunta lembrou que o contexto non é favorable, dado a o momento complexo que se está a producir arredor das obras públicas, con alzas de prezos e, nalgúns casos, de falta de subministros.

A pesares disto, Román Rodríguez salientou o compromiso do Goberno galego coa mellora das infraestruturas educativas a través do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, que ten como obxectivo adaptar os centros escolares ás novas necesidades educativas, sanitarias e tecnolóxicas, que suporá un investimento de 191 M€ nesta lexislatura.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Abre o prazo para que os centros escolares implanten polos creativos, con máis de 23.000 unidades de equipamento e mobiliario á súa disposición

Mér, 27/04/2022 - 08:46

Summary: 

Esta iniciativa, que nunha primeira fase poderá chegar a 220 centros, suporá un salto cualitativo no fomento das competencias dixitais do alumnado no ensino público

A Consellería de Educación inviste 8M€ na dotación destes espazos, que contarán con equipamento especializado de audiovisual, fotografía, electrónica e robótica, tecnoloxía, fabricación e construción e informática

O programa, inxerido na Estratexia Educación Dixital 2030, ten como obxectivo promover unha cidadanía dixital plena a través dun ecosistema educativo de alto rendemento enfocado á perfección das capacidades dixitais

Os polos creativos estarán abertos ás comunidades locais co fin de favorecer tamén o desenvolvemento científico-tecnolóxico entre o conxunto da cidadanía

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vén de abrir o prazo para que os centros escolares públicos de Galicia soliciten a implantación de Polos Creativos no seu proxecto educativo, unha iniciativa promovida pola Consellería de Cultura, Educación e Universidade ao abeiro da Estratexia Educación Dixital 2030 e que conta cun orzamento de 8M€ a través do cal poñe á súa disposición máis de 23.000 unidades de material especializado entre equipamento e mobiliario.

Tal e como se pode consultar no Diario Oficial de Galicia de hoxe, nesta primeira convocatoria poderán incorporarse ata un total de 220 centros  de Primaria, ESO e Bacharelato a este programa de innovación educativa que busca consolidar a Galicia como referente a nivel estatal na incorporación de tecnoloxías STEM (Ciencia, Tecnoloxía e Matemáticas) ao proceso de ensino-aprendizaxe no sistema educativo público.

O obxectivo principal é promover a adquisición de competencias e coñecementos tecnolóxicos entre o alumnado apostando polo fomento de capacidades como o pensamento crítico, a resolución de problemas, o traballo en equipo, a creatividade ou a capacidade analítica, todos eles elementos académicos clave nun mundo cada vez máis dixitalizado e interconectado.

Espazos de innovación educativa

Os Polos Creativos configúranse como espazos físicos específicos concibidos como lugares de innovación educativa no que se traballan as competencias STEM, a co-creación, a solución de problemas reais e o pensamento de deseño e habilidades.

Estes espazos terán un deseño modular e innovador acorde co Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, dotados de equipamento especializado e organizados didacticamente para o fomento da creatividade, a aprendizaxe por competencias e o traballo manipulativo. Isto é, centros de actividades nos que se abordarán aspectos como a intelixencia artificial, as tecnoloxías intensivas, o procesado audiovisual e artístico, a realidade virtual ou a robótica, entre outros.

Equipamento específico

Para abordar todos estes ámbitos desde o punto de vista académico, a Consellería de Educación dotará os Polos Creativos dunha serie de equipamento específico como mobiliario (mesas abatibles e portátiles, mesas poligonais para o traballo en grupo, cadeiras con rodas, asentos modulares, gradas, bancos de traballo e carros de carga entre outros); material audiovisual de fotografía e de realidade virtual (cámaras e vídeo, trípodes, sistemas de gravación de audio e radio, soportes para tabletas, cromas, equipamento e iluminación ou gafas de realidade virtual) e de electrónica e robótica (kits básicos e avanzados segundo as idades, robots probramables, placas tipo microbit e RasberryPi, sensores, domótica, circuitos de papel, kits de simulación de teclado e rato...).

Tamén disporán de elementos de tecnoloxía (ferramenta manual, sistemas de aspiración, placas de indución, pistolas de aire quente e de pegamento termofusible, lixadoras ou caladoras entre outros); de fabricación construción e téxtil (plotters de corte, plastificadoras, máquinas de chapas, impresión 3D, xogos de construción....) e de informática (monitores, ordenadores, taboleiros interactivos, impresoras multifunción, escaner 3CD...).

Ademais, estes espazos estarán abertos ás comunidades locais para favorecer o desenvolvemento de competencias dixitais e científico-tecnolóxicas e artísticas no conxunto da cidadanía. Nesta liña, está previsto ofrecer actividades formativas para os diversos colectivos, ao tempo que traballar de xeito conxunto entre docentes, alumnos e familias en proxectos de resolución de problemas.

Acompañamento e formación do profesorado

Para adherirse a esta iniciativa -cuxo prazo permanecerá aberto de forma indefinida- os centros deberán presentar unha breve descrición do proxecto a desenvolver nun horizonte temporal de dous anos, cunha proposta de organización de actividades e un análise DAFO (debilidades, fortalezas, oportunidade e ameazas) así como unha valoración de necesidades de equipamento.

Para isto os centros van contar co apoio e asesoramento por parte da Consellería e, ademais, os centros de formación do profesorado contarán cun Polo Creativo Demostrador e realizarán accións formativas de información, difusión e acompañamento.

Os Polos Creativos serán xestionados por un equipo dinamizador que contará cunha persoa coordinadora que desenvolverá a súa función en estreita colaboración co equipo directivo.

Estes polos son a evolución dos Espazos Maker implantados inicialmente como experiencia piloto en 20 centros, polo que os que xa contan con este programa considéranse integrados nos Polos Creativos e unicamente terán que presentar unha proposta de ampliación.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Galicia prevé completar o proceso de estabilización docente en 2023 cun 6% de interinidade, dous puntos menos do obxectivo marcado polo Estado

Lun, 25/04/2022 - 07:41

Summary: 

O Goberno central marcou como meta para finais de 2024 unha temporalidade por debaixo do 8% nas prazas estruturais, algo que Galicia xa cumpre hoxe, mentres a media estatal é do 25%

Para conseguilo convocarase un concurso de méritos de 1.155 prazas. A maiores, os cambios de última hora no real decreto do Ministerio que regula o ingreso na profesión docente obrigan a convocar cun sistema distinto outras 125 prazas, un concurso-oposición que se celebrará no verán de 2023

Deste xeito, o número total de prazas, incluíndo as das oposicións xa en marcha, ascende a preto de 4.000, que deberán celebrarse en tres procesos diferentes por mor dos cambios caóticos do Goberno central

“Mantemos a folla de ruta e cumprimos aqueles aspectos aos que nos obriga a normativa estatal para dar seguridade ao proceso e certezas aos opositores e aos docentes cun calendario estruturado e unhas normas estables”, destaca o conselleiro

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, acompañado polo director xeral de Centros e Recursos Humanos, Jesús Álvarez Bértolo, presentou hoxe en rolda de prensa a folla de ruta para o desenvolvemento do proceso de estabilización docente que se inicia este ano en Galicia e que está previsto rematar ao longo do ano 2023. Un proceso que se suma “ás oposicións que xa temos en marcha, con 2.628 prazas, e cuxas probas se realizarán a partir do 18 de xuño” de tal xeito que, en total, “se acadarán case as 4.000 prazas convocadas nestes dous anos”, salientou.

A Xunta de Galicia prevé completar este proceso de estabilización en 2023 cunha taxe de interinidade docente do 6% no conxunto das prazas estruturais e non estruturais, que baixa ao 4% no caso específico das estruturais.

Tendo en conta que o Goberno central fixou o obxectivo do 8% para as prazas estruturais a finais de 2024, “Galicia mellorará este fito en dous puntos en todas as prazas e rebaixarao á metade nas prazas estruturais, e farémolo un ano antes do prazo marcado”, salientou o conselleiro. Isto considerando, ademais, que a nosa Comunidade é a que menor interinidade docente ten neste momento, un 8%, fronte á media española do 25%.

Sistema caótico

O titular do departamento educativo da Xunta de Galicia explicou que a Lei para a redución da temporalidade e os cambios no real que regula o ingreso, accesos e adquisición de novas especialidades nos corpos docentes obrigan ás comunidades autónomas a realizar tres procesos diferentes para executar as devanditas case 4.000 prazas, “supoñendo un coste económico desproporcionado”.

“Uns cambios –lamentou–, que se realizaron de costas ás comunidades autónomas, dado que non nos informaron da redacción final do real decreto, que coñecemos pola prensa, e que supoñen, unha vez máis, cambiar as regras de xogo a metade de partido e establecer un sistema caótico”. Neste sentido, o conselleiro recalcou o compromiso da Xunta de Galicia cos opositores “aos que ofrecemos certezas desde o primeiro momento”.

Méritos e concurso-oposición

O representante da Xunta de Galicia sinalou que o seu departamento presentará mañá ás organizacións sindicais unha proposta de 1.155 prazas para o concurso de méritos extraordinario, derivadas da aplicación das disposicións adicionais sexta e oitava da Lei para a redución da temporalidade. Estas prazas correspóndense coas ocupadas de forma temporal con anterioridade ao 1 de xaneiro de 2016.

Por outra banda, e dado que o novo real decreto non permite executar as prazas de estabilización e as de reposición (xubilacións) nun mesmo proceso, tamén se presentará á mesa sectorial unha oferta de 125 prazas para un concurso-oposicións que dea resposta ao establecido polo artigo 2.1 da devandita lei, isto é, á estabilización das prazas ocupadas de forma temporal polo menos nos tres anos anteriores a 31 de decembro de 2020.

Segundo o establecido polo Goberno central, estes dous procesos non se poden acumular entre si, aínda que en ambos casos a oferta de prazas debe aprobarse antes do 1 de xuño deste ano e a convocatoria debe facerse antes do 31 de decembro. O prazo máximo para executalas é o 31 de decembro de 2024.

“No último trimestre do ano publicaremos as convocatorias dos dous procesos”, cumprindo cos prazos, explicou Román Rodríguez. Deste xeito, no último trimestre do ano 2022 abrirase o prazo para que as persoas interesadas presenten os méritos para as 1.155 prazas e no verán de 2023 celebraranse as probas do concurso-oposición das 125 prazas, estas últimas baixo o sistema transitorio aprobado polo Ministerio de Educación que favorece ás persoas interinas.

Paralización das prazas de FP

Tal e como explicou o representante da Xunta, todo este proceso de estabilización súmase ás oposicións xa en marcha. A partir do 18 de xuño desenvolveranse as probas para 2.484 prazas cuxa convocatoria xa foi publicada, ás que se suman outras 144 de Formación Profesional.

A este respecto, o conselleiro lembrou que o Goberno galego xa aprobou a Oferta Pública de Emprego (OPE) paras estas prazas de FP, pero non poderán convocarse estas probas ata que o Ministerio de Educación publique a norma de desenvolvemento da nova lei de FP no relativo ao novo corpo que se crea (profesores especialistas en sectores singulares da FP) e ás especialidades do extinto corpo de profesores técnicos de FP (suprimido pola nova lei de Educación) e que se integran no corpo de profesores de ensino secundario.

“Isto tamén vai afectar ás prazas deste tipo que se inclúan tanto no concurso de méritos como no concurso-oposición, outras 180 prazas, o que complica aínda máis todo o calendario se esta norma non se publica antes de que se convoquen os concursos”, incidiu.

Calendario estruturado

Román Rodríguez puxo en valor a transparencia e a previsión do Goberno galego á hora de poñer en coñecemento público as súas previsións para as oposicións. “Galicia foi a primeira CCAA en poñer as cartas sobre a mesa e convocar as oposicións para 2022, con todos os datos claros e somos tamén a primeira CCAA en aclarar como imos desenvolver este gran proceso de estabilización de interinos, pezas fundamentais tamén do noso sistema”, destacou.

“O Goberno galego fixo os deberes ano tras ano, convocando regularmente procesos de oposición con máis de 13.000 prazas, polo que os cambios normativos do Goberno central para reducir a temporalidade no sector público non teñen sentido na nosa Comunidade”, dixo.

En calquera caso, e dado que é legalmente obrigado realizar este proceso, en Galicia desenvolverase con case 4.000 prazas (entre estabilización e ingreso). “Axustamos a folla de ruta prevista e cumprimos aqueles aspectos aos que nos obriga a normativa estatal para dar seguridade ao proceso e certezas aos opositores e aos docentes cun calendario estruturado e unhas normas estables”, manifestou Román Rodríguez.

“Actuamos xusto ao revés do que se plantexa todos os días desde o Goberno central, que fai constantes cambios nas regras de xogo de xeito unilateral, que xera inquedanza no sistema educativo e que son contrarios á calidade e, neste caso, xeran desigualdades”, rematou.

File: 

Proceso de estabilización docente 2022-2023 Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

Galicia manterá as notas numéricas no ensino e reforzará as competencias lingüísticas, humanísticas, matemáticas e científicas en todas as etapas educativas

Mar, 19/04/2022 - 08:16

Summary: 

Román Rodríguez salienta que o deseño dos contidos elaborouse baixo os principios irrenunciables de “situar o alumno no centro de todas as decisións” e “blindar o noso modelo propio de éxito avalado polos resultados”

Subliña que as cualificacións literais que prevé a nova lei serán completadas coas numéricas co obxectivo “de ofrecer a máxima información a alumnos e familias ao tempo que pór en valor o esforzo dos estudantes”

No currículo de Educación Primaria refórzanse a área lingüística con dúas horas máis en Lingua galega e Lingua castelá en 6º, e Ciencias Naturais con dúas sesións máis no conxunto da etapa e coa incorporación dun bloque específico de competencias STEM con contidos de matemáticas, ciencia, tecnoloxía e dixitalización 

Na etapa de Secundaria refórzase a área matemático-científica coa nova materia Tecnoloxía e dixitalización e introdúcense catro sesións de Libre disposición de centro para que fortalezan os contidos que consideren necesarios en cada caso

Canto ás optativas de ESO, confírmase a introdución de Filosofía xunto con outras materias de proposta autonómica como Cultura Clásica, Oratoria ou Educación Dixital

En Bacharelato a Consellería aposta por unha optativa autonómica de catro sesións á semana “que permitirá unha formación máis competencial e especializada co fin de xerar itinerarios formativos potentes e vertebrados” dentro dun abano de materias 

Tamén nesta etapa auméntase Educación Física unha sesión á semana en 1º

Dado que a tardanza do Ministerio en publicar a parte estatal dos currículos “nos aboca a non ter a parte galega dos decretos antes do inicio de curso”, estanse elaborando unhas instrucións para “dar certezas aos centros” e que poidan ir planificando xa a organización e a estrutura do curso

O conselleiro lamenta “ter razón” cando desde hai meses leva advertindo “dos serios problemas” que o retraso ía xerar no sistema

Idioma Gallego

Galicia manterá as cualificacións numéricas para o alumnado en todos os cursos ao tempo que reforza as competencias lingüísticas, humanísticas, matemáticas e científicas nos currículos educativos para todas as etapas que se aplicarán a partir de setembro coa entrada en vigor da nova lei estatal.

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, deu conta esta mañá das novidades, da estrutura e dos contidos curriculares da parte autonómica (Infantil, Primaria, ESO e Bacharelato), que -segundo explicou- foron deseñados “desde unha perspectiva técnica” e “baixo os principios irrenunciables de situar o alumno no centro de todas as decisións ao tempo que blindar o noso modelo propio de éxito avalado polos resultados e que se sostén sobre os piares da calidade, da equidade e da igualdade de oportunidades ”.

Nesta liña, os grupos de traballo docente realizaron as propostas baixo a premisa de non recortar contidos, manter o peso dos bloques lingüístico e matemático-científico ao longo das etapas así como ter en conta a transición entre etapas, pero, sobre todo, “tendo moi presente que a formación competencial do alumno é o centro de referencia do currículo en Galicia”, incidiu o conselleiro. Todo isto baixo os criterios de respecto ao marco normativo vixente, que os cambios sexan os menores posibles para os centros, para os alumnos e para as familias; que os currículos teñan unha estrutura clara e sinxela, e que haxa unha conexión entre os elementos.

Mentres segue a traballar na elaboración dos decretos que desenvolverán os currículos das distintas etapas, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade avanza a estrutura de cada un deles así como as materias a impartir co obxectivo de “dar certezas” á comunidade educativa, expresou o conselleiro. Deste xeito, os centros educativos poden comezar xa a planificar a organización interna dos seus horarios e a oferta, isto é “a súa arquitectura para o vindeiro curso”.

Certezas fronte á improvisación

Román Rodríguez lembrou que a “aplicación atropelada dunha mala lei a través do caos e da improvisación” dálle a razón sobre as advertencias de que se ía chegar ao inicio do vindeiro curso sen ter os decretos aprobados. “Isto obríganos á toma de decisións para que os centros conten con todas as garantías e certezas de planificación”, explicou.

Para atallar estas eivas e ofrecer seguridade aos centros educativos, a Consellería está traballando nunhas instrucións que clarifiquen a organización do vindeiro curso, xa que os equipos directivos terán que aplicar dúas leis simultaneamente, unha para os cursos pares (a actual LOMCE) e outra para os impares (a nova lei LOMLOE). Estas instrucións estarán á súa disposición ao longo do mes de maio, antes do inicio do período de matrícula de Secundaria.

A maiores, a Consellería está traballando en coordinación coa Amtega para a posta en marcha dunha aplicación informática na que se ofrecerá toda a información sobre os contidos dos currículos, e que tamén se espera pechar o próximo mes. Deste xeito, paralelamente a que continúen os trámites administrativos preceptivos, os centros poderán coñecer os contidos para que os docentes poidan ir deseñando a organización académica e as editoriais preparando os materiais de traballo.

Con estas medidas, a Xunta trata de minorar o impacto que a tardanza do Ministerio ten tanto a nivel organizativo (organización de horarios, planificación da xornada lectiva, optatividade...) e a nivel de contidos (a concreción dos currículos de cada unha das materias).

Román Rodríguez insiste en que “fronte aos 15 meses de demora do Ministerio, a Xunta está resolvendo en 15 días”, que é o tempo transcorrido desde o pasado día 6 de deste mes, cando o Ministerio publicou no BOE a parte estatal do currículo de Bacharelato. 

Cualificacións numéricas

No que atinxe ás cualificacións, Román Rodríguez avanzou que en Galicia se van manter as notas numéricas como complementarias das cualificacións literais (isto é, insuficiente, suficiente, ben, notable e sobresaínte) que establece a nova lei LOMLOE.

A este respecto, o conselleiro explicou que Galicia “vai respectar a normativa básica do Estado” coas notas literais pero, a maiores, incorpórase tamén a cualificación numérica correspondente, como se fai ata o de agora. “Tómase esta decisión porque cremos que é fundamental que tanto o alumnado como as familias dispoñan da máxima información” e porque, sobre todo, “é necesario pór en valor o esforzo realizado polos alumnos”.

No que atinxe aos currículos propiamente ditos, o conselleiro fixo especial fincapé no reforzo das competencias básicas con “máis lingua, más humanidades, máis matemáticas e máis tecnoloxía”, con máis sesións docentes (por exemplo en Lingua galega e Lingua castelá en Primaria), coa implantación de materias específicas (Filosofía en Bacharelato, Tecnoloxía e Dixitalización ou Oratoria en ESO, entre outras) e con bloques específicos dentro das materias, especialmente un bloque de competencias STEM (Matemáticas, Ciencias e Tecnolóxia) en Ciencias Naturais en Primaria.

Educación Primaria

A etapa de Primaria mantén a carga e a distribución horaria de cinco sesións lectivas/día ata un total de 25 sesións semanais, pero cunha estrutura curricular cun reforzo significativo das linguas e das áreas STEM.

No que atinxe á área lingüística, en Galicia os nenos desta etapa a partir do próximo curso terán dúas horas más de linguas (unha en Lingua galega e literatura e outra en Lingua castelá e literatura) en 6º curso de Primaria, ata acadar as 24 sesións no conxunto da etapa.

Por outra banda, a parte galega do currículo de Primaria acomete unha reestruturación das Matemáticas que supón impulsar a área STEM a través das Ciencias Naturais. Isto é, réstanse dúas sesións no conxunto da etapa (concretamente unha menos en 5º EP e outra en 6º de EP) para a materia concreta de Matemáticas. Pero esta área vese reforzada de xeito significativo con tres sesións máis en Ciencias Naturais, onde se introduce un bloque completo de contidos STEM, de matemáticas, ciencia, tecnoloxía e dixitalización. Isto, segundo explicou o conselleiro, “vai acorde coas novas liñas pedagóxicas dun enfoque de aprendizaxe competencial por proxectos”, cunhas Ciencias Naturais “desde unha perspectiva aplicada de coñecementos matemáticos a situacións da vida real”.

Outra novidade é a introdución da nova materia Educación en valores cívicos e éticos, que marca o Estado, cunha carga horaria dunha sesión en 6º curso de Primaria.

A maiores, Galicia introduce como materia “espello” á Relixión o Proxecto competencial de centro. Nesta alternativa a Relixión (cunha carga dunha sesión/semana por curso) os centros traballarán cos alumnos o desenvolvemento de proxectos desde a súa fase inicial de idea, as intermedias de planificación e deseño e a fase final de presentación e exposición.

Educación Secundaria Obrigatoria

Ao igual que en Primaria, no deseño do currículo de ESO a Consellería tivo en conta o tránsito desde a etapa de Primaria e o mantemento da carga horaria de cada materia na medida do posible.

Precisamente atendendo a esta transición entre etapas, acométese a reordenación de Lingua galega e Literatura e Lingua castelá e literatura. Dúas sesións (unha de cada materia) que ata o de agora se impartían en 1º de ESO trasládanse a 6º curso de Primaria. Así pois, mantense a carga horaria total das áreas lingüísticas en todo o período do ensino obrigatorio.

Na área matemático-científica introdúcese como obrigatoria a nova materia Tecnoloxía e dixitalización, cunha carga lectiva de seis sesións/semanais a razón de tres sesións en 1º de ESO e outras tres en 2º curso.

E unha das novidades na etapa de ESO é a introdución de catro sesións de Libre disposición de centro a razón de dúas en 1º e outras dúas en 2º de ESO. Isto, en palabras de Román Rodríguez, atende á liña de “fomentar a autonomía dos centros”, que nos dous primeiros cursos da ESO van dispoñer de “certa marxe de manobra para empregar unha parte do tempo en reforzar aquelas áreas que consideren máis necesarias”.

No que atinxe ás materias optativas, a maiores do bloque do marco estatal, os alumnos poderán cursar unha optativa autonómica en 3º de ESO e outra en 4º de ESO cunha carga lectiva de tres sesións/semana a elixir entre 2ª Lingua estranxeira, Cultura Clásica, Educación Dixital e Oratoria (para 3º curso) e Filosofía, Cultura Clásica ou Oratoria (en 4º curso).

Román Rodríguez explicou que neste bloque, que é onde a Consellería ten marxe para poder deseñar unha proposta propia, a Xunta optou por traballar a capacidade de análise e pensamento crítico dos estudantes a través da oferta de Filosofía “fronte ao esquecemento do Goberno do Estado, que incumpre os seus propios compromisos ratificados no Congreso dos Deputados”, en alusión ao acordo asinado en 2018 para reforzar as ensinanzas de Filosofía e Ética no sistema educativo español.

Bacharelato

En Bacharelato, o currículo estatal establece catro modalidades de Bacharelato que son o de Ciencias e Tecnoloxía, o de Humanidades e Ciencias Sociais, o de Artes (cunha vía de Plásticas, Imaxe e Deseño e outra de Música e Artes Escénicas), e o Xeral (de nova implantación). Todos eles contan cunhas materias comúns, unhas específicas de modalidade e materias optativas que, ao igual que en ESO, é onde as autonomías dispoñen de máis marxe para completar contidos.

Atendendo a esta estrutura, en Galicia deseñouse unha optativa de catro sesións/semana co fin de “procurar unha formación máis competencial e especializada co fin de xerar itinerarios formativos potentes e vertebrados ”dentro dun abano de propostas cuxos contidos se están pechando, aínda que xa están deseñados os títulos das materias, como salientou o conselleiro. Ademais, confirmou a incorporación de contidos anteriores a 1812 na materia de Historia de España.

Así mesmo, en 1º curso de Bacharelato refórzase Educación Física cunha sesión lectiva máis á semana ata un total de tres.

Román Rodríguez tamén se referiu ao novo Bacharelato Xeral como un exemplo da “improvisación e da incongruencia do Ministerio, que non sabe moi ben en que consiste”. En todo caso, este novo Bacharelato esixe dunha reorganización da oferta e en Galicia vaise poder cursar en 36 institutos públicos que foron escollidos atendendo á dinámica poboacional e á demanda estimada. Así pois, os alumnos poderán cursar esta modalidade nas principais cidades, nas cabeceiras comarcais máis destacadas e en áreas metropolitanas densamente poboadas, principalmente.

Tramitación administrativa

Nestes momentos o currículo de Educación Infantil (o primeiro que aprobou o Goberno do Estado en febreiro) é o máis adiantado, porque xa foi abordado na Mesa Sectorial Docente, conta co informe do Consello Escolar e doutros organismos (Orzamentos, Igualdade, Amtega,...) e foi exposto no Portal de Transparencia. Agora mesmo estase ultimando a Memoria para elevar á Asesoría Xurídica Xeral, posteriormente sometelo a ditame do Consello Consultivo de Galicia e finalmente elevalo á aprobación do Consello da Xunta para a súa publicación no Diario Oficial de Galicia.

No que atinxe ao currículo de Educación Primaria (que o Goberno do Estado publicou no BOE o 2 de marzo), hoxe mesmo está previsto elevalo á Mesa Sectorial Docente para o inicio dos trámites da fase intermedia.

Nos de ESO (no BOE de 30 de marzo) e de Bacharelato (BOE de 6 de abril), os grupos de traballo están apurando para realizar os novos axustes derivados dos cambios que o Goberno do Estado fixo no texto consolidado fronte ao recollido nos borradores enviados ás comunidades autónomas. A previsión é que sexan remitidos á Mesa Sectorial Docente entre finais de abril e maio para continuar co resto dos trámites.

Con esta situación, e dado que os trámites administrativos dun decreto levan entre seis e sete meses, Román Rodríguez sinalou que o decreto de Primaria “vai moi xusto para que estea listo en setembro” mentres que os de ESO e Bacharelato non estarán ata despois do inicio do período lectivo.

O conselleiro lamentou “ter razón” cando xa en outubro de 2021 “advertimos no Parlamento dos serios problemas que nos ía xerar o retraso do Ministerio, e así llo fixemos saber en cada unha das reunións de traballo mantidas ao longo destes meses”.

Non obstante recalcou que en Galicia “estamos facendo un esforzo por manternos dentro da normativa, pero preservando o noso modelo propio de educación”.

File: 

Presentación currículos educativos Galicia Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta convoca o 'IV Concurso de Podcasts-Radio na Biblio', centrado na figura de Florencio Delgado Gurriarán

Mér, 13/04/2022 - 09:20

Summary: 

O certame dedícase cada ano á persoa á que se lle dedica o Día das Letras Galegas

Os centros educativos terán prazo ata o vindeiro 29 de abril para presentar proxectos realizados a través do devandito programa de bibliotecas escolares

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia, en colaboración coa Radio Galega, vén de convocar o IV Concurso de Podcasts-Radio na biblio, que este ano se centra na figura do poeta, articulista, tradutor, editor, activista cultural e político no exilio Florencio Delgado Gurriarán. O obxectivo do certame é estimular, mediante o recoñecemento de boas experiencias, a elaboración de produtos radiofónicos en galego, reforzar a lectura de poesía nesta lingua ou o achegamento ao mundo da edición, da tradución e da cultura galega en América.

Poderán participar neste concurso os 138 centros públicos participantes no programa Radio na Biblio, da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, así como outros centros que traballan xa co laboratorio de radio como ferramenta pedagóxica. Na terceira edición do certame participaron 69 centros educativos que enviaron 127 traballos.

O certame enmárcase no Plan LÍA (Lectura, Información e Aprendizaxe) 2021/2025 de Bibliotecas Escolares, que contempla o reforzo dos programas que inciden na formación do alumnado no seu acceso aos medios de comunicación, como é o caso, con propostas que promovan o coñecemento e un uso responsable da información en múltiples formatos.

Catro modalidades

O certame consta de catro modalidades, segundo o nivel do ensino (Infantil e primeiro ciclo de Primaria, resto de Primaria, ESO e unha cuarta para Bacharelato, ensinanzas de persoas adultas ou ciclos formativos). Cada centro educativo pode presentar un máximo de tres traballos, todos eles en lingua galega, cunha duración de entre tres e cinco minutos. O arquivo sonoro, en formato mp3 ou wav pode ser unha entrevista, unha cuña publicitaria, un noticieiro, un faladoiro, un recital, un debate ou un programa monográfico

O prazo para a presentación de solicitude de participación e do resto da documentación remata o 29 de abril de 2022. A documentación remitirase ao enderezo electrónico da Asesoría de Bibliotecas Escolares.

Difusión na Radio Galega

O xurado seleccionará dous podcasts por modalidade, que recibirán unha asignación extraordinaria de 1.000€ para melloras no laboratorio/emisora de radio ou para actividades relacionadas co funcionamento deste laboratorio de radio, sempre vinculado á biblioteca do centro. Así mesmo, poderán visitar as instalacións da Radio Galega en Santiago de Compostela. Os traballos premiados serán emitidos por esta emisora e serán difundidos a través da súa páxina web e da canle dixital do Diario Cultural.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos

A Xunta investirá arredor de 3,5M€ na ampliación do instituto Aquis Celenis, en Caldas de Reis

Mar, 12/04/2022 - 06:58

Summary: 

Engadirase un andar máis ao edificio existente, dotado de aulas polivalentes, de música e debuxo, así como zona ‘maker’, ximnasio e vestiarios, entre outros

Os orzamentos de 2022 xa contemplan unha partida de 50.000€ para a licitación e redacción do proxecto desta obra

O titular do departamento educativo da Xunta sinala que esta actuación dá resposta á crecente demanda de prazas neste centro e permitirá á comunidade educativa contar con espazos renovados e máis amplos

O proxecto realízase no marco do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, a folla de ruta coa que o Goberno galego vai adaptar os centros escolares ás novas necesidades educativas, sanitarias e tecnolóxicas

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, e o alcalde de Caldas de Reis, Juan Manuel Rey, asinaron hoxe o convenio de colaboración para acometer a ampliación do instituto IES Aquis Celenis, na localidade pontevedresa. A Xunta de Galicia investirá arredor de 3,5M€ nesta actuación, que, tal e como sinalou o conselleiro, ten por obxectivo dar resposta á crecente demanda de prazas neste centro.

Neste sentido, o titular do departamento educativo da Xunta de Galicia sinalou que esta obra vai supoñer unha importante mellora para comunidade educativa deste instituto, que contará con espazos renovados e máis amplos, axustados ás novas necesidades.

Non en balde, a ampliación realizarase de acordo co Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica da Xunta de Galicia, que é a folla de ruta do Goberno galego para as infraestruturas educativas da próxima década. O plan aposta por un novo modelo de escolas máis flexibles, máis tecnolóxicas e sostibles, adaptado á situación poscovid e conta cun orzamento de 191M€ para a lexislatura.

Novo andar

O instituto ten actualmente dúas aulas por cada curso de ESO e tres por cada curso de Bacharelato, que suman un total de 377 alumnos, o que obriga a ocupar todos os espazos dispoñibles, incluídos departamentos e salas de profesores. A ampliación prevé a construción dun andar a maiores no edificio existente, cunha superficie total construída de 2.372 m².

O novo espazo estará dotado de aulas polivalentes para as dúas etapas, aulas de música e debuxo e zona maker. Así mesmo, haberá unha zona para o uso docente, aseos, ximnasio e vestiarios.

Tal e como explicou o conselleiro, unha vez asinado o convenio encargarase a redacción do proxecto, para o que os orzamentos deste 2022 xa recollen unha partida de 50.000€. Desta forma, as obras poderían iniciarse ao longo do ano 2023.

Pola súa banda, o Concello de Caldas de Reis comprométese a obter os terreos lindeiros ao instituto para a dotación dun aparcamento, a outorgar as licenzas de edificación necesarias e a reurbanizar as entradas e o aparcadoiro con acceso rodado ao instituto e ao Centro Público Integrado Alfonso VII. Así mesmo, colaborará coa Xunta na disposición dos espazos para reubicar ao alumnado durante a execución das obras, no caso de que sexa necesario.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Categorías: departamentos


by Dr. Radut