DÍA DA CIENCIA EN GALEGO: “E Hawking dixo, fágase a luz”,

O día 6 de novembro celebramos o día da Ciencia en Galego, no departamento de Física e Química, coa charla impartida por Alejandro Vilar López “E Hawking dixo, fágase a luz”, para 2º de Bacharelato. Él é membro do IGFAE (Instituto Galego de Física de Altas Enerxías), da USC de Santiago de Compostela.

Grazas a que  dito instituto foi premiado co nomeamento de “unidade de excelencia María de Maeztu”, dotado económicamente, teñen o compromiso de divulgar nos centros de ensino secundario ás investigación e proxectos que realizan. Desta maneira celebran igualmente a semana da Ciencia durante este mes de novembro.

En primeiro lugar falou da actividade científica do instituto onde traballan en Física de Partículas Experimental, Astropartículas, Física nuclear, Fenomenoloxía da Física de Partículas e Física Teórica de Altas Enerxías.

Falounos da Cosmoloxía, que é unha ciencia do século XX que estudia o Universo no seu conxunto, dende a Física. Con esta ciencia, que abarca 100 anos, pretende explicar a historia do Universo de 13 mil millóns de anos. Citou diferentes científicos do século XX que contribuíron ao estudio da Cosmoloxía, como Einstein, Hoyle que introduxo o término de BigBang, despois Hawking demostrou que a teoría especial da relatividade de Einstein explicaba esta singularidade, de que toda a materia podría estar concentrada nun momento dado nun só punto. Este evolucionou mediante unha rápida expansión ao noso actual Universo,…teoría da Inflación que xurdíu no 1980.Enfin….fíxonos reflexionar sobre as novas teorías do Universo.

(Dpto.de Física e Química)

OBRADOIRO SAMAÍN

Estas dúas últimas semanas un grupo de alumnos e alumnas acompañados por varias profesoras do centro realizaron os luns a mediodía un gran traballo de ambientación do centro para celebrar o Samaín.

Este traballo foi dirixido por Malena Sánchez Barreiro , gran colaboradora nas actividades do centro.

INTERPRETANDO A POESÍA

Dende o equipo de Dinamización da Lingua Galega queremos promocionar a poesía en galego para o noso alumnado de 2ºESO. Cada semana publicaremos un poema no taboleiro de dinamización e no noso blog "Sae da cuncha" . A temática será sempre o amor ou o mar. Ao final de cada trimestre publicaremos as mellores interpretacións.

CONCURSO CONTOS DE MEDO PARA SAMAÍN

Entrega de Premios do Certame Alberto Romasanta

O 16 de maio tivo lugar no noso centro a XXIV entrega dos premios do certame literario "Alberto Romasanta" que convocamos cada ano os dous institutos de Noia.

Nesta ocasión fixemos unha pequena homenaxe á figura de María Victoria Moreno e tivemos a sorte de contar como artista convidado a Cándido Pazó, que nos contou preciosas e divertidas historias relacionadas co mundo do mar.

Día de Rosalía 2018

Recitado de poemas do alumnado de 1º ESO para o Día de Rosalía. Entre as imaxes de fondo hai debuxos deste grupo e tamén de alumnado de 6º de Primaria do Colexio Rodríguez Cadarso da Barquiña, feitos na xornada de portas abertas.

Premios do Certame Literario "ALBERTO ROMASANTA"

Premios do Certame Literario "ALBERTO ROMASANTA", organizado polo IES Campo de San Alberto e o IES Virxe do Mar (Letras Galegas 2018).

Relación de premiados

Actividades do 23 de abril

Inauguración da Exposición sobre O Mar na entrada do Instituto grazas ao Museo do Mar de Noia e en especial a Félix González Túñez, que impartiu a charla "As artes de pesca" para 2º Bac. sobre a evolución das artes de pesca na ría de Noia dende tempos do Imperio Romano a hoxe.
O EDLG organizou un Intercambio co IES Eduardo Pondal de Ponteceso, no que o alumnado de 3º da ESO de ambos centros puido confraternizar arredor das figuras de Pondal e Avilés. Durante a nosa visita coñecimos a casa de Pondal, a Fundación "O Couto", as dunas de Barra e Valarés, con parada no Dolmen de Dombate.

Certame Literario "Alberto Romasanta"

Dentro das actividades programadas para o Mes Cultural, convócase o certame literario "Alberto Romasanta", compartido co IES Virxe do Mar. A entrega de premios terá lugar no noso centro.

Podedes consultar as bases picando na imaxe.

Premios do Concurso de Relatos "AMAR O MAR"

Aproveitando as xornadas de portas abertas o 16 de Febreiro fíxose un acto de acollida do alumnado de Primaria do CEIP Plurilingüe Rodríguez Cadarso da Barquiña que se aproveitou para celebrar a entrega dos premios correspondentes ao concurso de relatos que organizamos conxuntamente entre os dous Equipos de Dinamización da Lingua e da Biblioteca, así como as direccións de ambos centros.

O xurado estaba composto por profesorado de cada centro, e os relatos estaban repartidos nos niveis de Primaria, Secundaria, Bacharelato e Ciclos Formativos.

Durante o acto houbo intervencións musicais de alumnado dos dous centros, así como recitado de poemas e cancións por parte de alumnado da EBI, e lectura dos relatos premiados, converténdose así nun interesante evento interxeracional.

Relación de premiados

6º de Primaria:

Lucas Pardo Túñez por "María e o mar"

Antón Palacios Sánchez por "O meu amigo o mar"

1º e 2º ciclo de ESO:

Sofía Isabel Marcano de 2º ESO por "Nostalxia"

Paula Places Horta de 3º ESO por "Ondas amargas"

Bacharelato e Ciclos:

María Creo Rodríguez de 2º BAC (sen título)

Yaiza Collazo Lojo de 1º Admon e Finanzas por "Amor polo mar"